Pękł pasek klinowy

Postprzez sebajag » 2 sie 2010, 21:15

Witam!
Pękł mi pasek klinowy, podczas gdy używałem klimy pierwszy raz w te wakacje, więc podejrzewam że to pasek od klimy, bo wyczytałem ze pasek jest od alternatora i od klimy, nie świeci kontrolka od ładowania więc wychodzi że pasek od klimy.
Ale pewny nie jestem bo nie znam się na tym. Ogólnie to wygląda tak że idą 2 paski obok siebie, usytuowane są przy lewym kole(patrząc przodem na maskę) i pękł ten bliżej silnika.
Jeżeli ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia i podać mniej więcej koszt tej naprawy, czy kupić pasek zamienny czy orginalny to będe wdzięczny.
Tutaj zdjęcie jednego paska:

http://picasaweb.google.com/11166860599 ... 6366191458
Początkujący
 
Od: 9 sty 2009, 12:37
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ
2,0 DITD, 2000r

Postprzez Szifers » 2 sie 2010, 21:48

Naprawa bardzo prosta. Kup 2 paski i poprostu wymień. Oba są identyczne i napędzają ten sam osprzęt czyli sprężarkę klimatyzacji i alternator. Regulacja pasków jest na alternatorze. Koszt jednego paska np firmy Gates to 18zł więc koszt niewielki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez sebajag » 2 sie 2010, 23:35

a czy da się jeździć na jednym pasku? czy raczej nie ryzykować?istnieje groźba zerwania tego jednego sprawnego?
Początkujący
 
Od: 9 sty 2009, 12:37
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ
2,0 DITD, 2000r

Postprzez Misiek43 » 3 sie 2010, 09:32

sebajag napisał(a):a czy da się jeździć na jednym pasku? czy raczej nie ryzykować?istnieje groźba zerwania tego jednego sprawnego?



Czy dla oszczędności 18 zł warto to sprawdzać ?? najpierw zadał bym sobie takie pytanie ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez sebajag » 3 sie 2010, 11:35

Czy wie ktoś może jakie wymiary powinien mieć pasek klinowy w modelu 323f BJ 2,0 DITD,2000r ??
bo jak wchodze na strone np. intercars to oferują dla tego modelu paski o różnych wymiarach.
Z góry dzięki za pomoc!
Początkujący
 
Od: 9 sty 2009, 12:37
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ
2,0 DITD, 2000r

Postprzez Riki » 3 sie 2010, 12:10

Są wersje z klimą i bez :) Mam takie paski – zapraszam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sebajag » 3 sie 2010, 12:22

ja mam z klimą
proszę o jakiś link do strony lub kontakt telefoniczny
Początkujący
 
Od: 9 sty 2009, 12:37
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ
2,0 DITD, 2000r

Postprzez Misiek43 » 3 sie 2010, 12:42

sebajag napisał(a):ja mam z klimą
proszę o jakiś link do strony lub kontakt telefoniczny


Riki MA namiary na siebie w podpisie... ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez sebajag » 6 sie 2010, 12:57

Witam ponownie :)
kupiłem wczoraj pasek firmy conti w intercarsie, kupiłem tylko jeden ponieważ sprzedawca stwierdził że nie ma znaczenia że to będą inne paski i nie ma potrzeby kupować drugiego.
Moje pierwsze pytanie, czy aby na pewno to jest bez znaczenia,czy lepiej dokupić drugi i wymienić też ten sprawny?
Drugie pytanie, czy łatwo go wymienić samemu, czy lepiej wymienić u mechanika?
Początkujący
 
Od: 9 sty 2009, 12:37
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BJ
2,0 DITD, 2000r

Postprzez Riki » 6 sie 2010, 14:31

Jak ten drugi jest w miarę świeży to nie ma sensu go zmieniać – niech hula.
Łatwo, naciągasz "alternatorem"
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Siwy19 » 7 wrz 2010, 16:20

A jak mocno maja byc naciegniete te paski? na sztywno czy poprostu tak jak na starym miejscu jest alternator ta regulacja w tym samy miejscu?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez malkolm » 7 wrz 2010, 16:46

Siwy19 napisał(a):A jak mocno maja byc naciegniete te paski? na sztywno czy poprostu tak jak na starym miejscu jest alternator ta regulacja w tym samy miejscu?

mają być tak napięte aby się nie ślizgały ale nie zbyt mocno bo przyśpieszy to zużycie łożysk w alternatorze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez pawlo1030 » 8 wrz 2010, 09:18

kolego pasek musi być tak naciągnięty aby można go było nacisnąć i powinien poddać się o około 10mm. jak za mocno naciągniesz to polecą łożyska , za lekko może piszczeć.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez jardinegp1 » 26 lip 2011, 10:23

Witajcie,

w mojej Mazdzie były do wymiany paski klinowe (były już stare, ponadpękiwane i piszczały). Mechanik wymienił paski na nowe, ContiTech. Przejechałem jakieś 15 km i nagle słyszę hurgotanie i swąd spalonej gumy. Zatrzymałem się i po otwarciu maski okazało się, że jeden pasek (ten dalej od silnika) jest zerwany a drugi wywinięty na "lewą" stronę.
Co to się mogło nawyrabiać... <co?>. Błąd mechanika? Zły dobór pasków lub zły naciąg? Miał ktoś z Was taki przypadek?
jardinegp1
 

Postprzez tasek » 26 lip 2011, 11:27

Znowu problemy z paskami ContiTech <nie> . Raczej to nie wina mechanika a raczej pasków już ktoś miał podobny przypadek z tymi paskami że obydwa mu się wywinęły. Kup najlepiej paski Bando polecane na forum. Ja takie mam i nie narzekam chodź są o pół milimetra szersze od katalogowych ale zdają egzamin.Wymienić możesz sobie sam nie ma tam żadnej filozofii.
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2011, 19:25

Conti nie nadają się, najlepiej Bando
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 26 lip 2011, 23:40

Dokładnie – polecam BANDO :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Miron-Ww » 12 wrz 2012, 00:13

Temat powraca .
Zajechałem dziś do mechanika , człowiek zaufany . Wymienili łożyska na alternatorze , no i jak łożyska to i paski oczywiście Contitech . Autko odpalone wszystko cacunio .Ujechałem może z 3 km a tu kontrolka ładowania się zapala , coś piszczy i zaczyna dymić , Oba paski spadły i jeden pocięty , Z holowali mnie z powrotem . Oglądamy , patrzymy wszystko w osi jak należy , paski tej samej firmy co stare i lipa .Trzeba było założyć star paski (też Contitech) i dopiero pojechałem.
Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi ? Ten sam symbol , ta sama firma , rozmiar .Jedyne co zauważyliśmy to to że klinik w starych jest trochę węższy.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Riki » 12 wrz 2012, 08:04

Miron-Ww napisał(a):że klinik w starych jest trochę węższy.


masz odpowiedź.

problem polega na tym, iż paski w zamienniku do DiTD "wychodzą" z kółek bo nie siedzą dokładnie w klinie (koła pasowego) poprzez to, że pasek ma złą budowę – zbyt szeroki "klin"
egzamin zdaje tylko BANDO – OE/OEM

Pozdrawiam!
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Miron-Ww » 12 wrz 2012, 08:07

Tak też myślałem że to główna przyczyna , Dziękuje za odpowiedz więc już wiadomo co nie kupować :)
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323