Obniżenie zawieszenia 323f BA. Jak to osiągnąć?
1, 2
Witam
Mam takie pytanie...chcialbym troche obnizyc swaja mazde bo 17 cali nie wyglada najlepiej na oryginalnym zawieszeniu...czy daloby sie przyciac troche sprezyny,czy musialbym kupic caly zestaw sportowych sprezyn??,jak daloby sie najtanszym kosztem oj***c na glebe moja eFke?? Pozdro.
Mam takie pytanie...chcialbym troche obnizyc swaja mazde bo 17 cali nie wyglada najlepiej na oryginalnym zawieszeniu...czy daloby sie przyciac troche sprezyny,czy musialbym kupic caly zestaw sportowych sprezyn??,jak daloby sie najtanszym kosztem oj***c na glebe moja eFke?? Pozdro.
- Od: 14 wrz 2008, 10:55
- Posty: 9
Przycinanie sprężyn to zły pomysł, bo mają one zakończenia, które muszą pasować do kielichów. Jak utniesz je, to nie będzie pasować do kielicha i będzie walić. Kup cały zestaw z krótszymi spiralami i w drogę.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
koszt używanych sprężyn obniżających do z5 to około 150-200zł. nówki kupisz od 300zł za najtańsze aż do 700zł nawet
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Ja kupowalem ponad rok temu do mojego sprezyny MTS Technik i nie nazekam. Obnizyly mi o 40mm cale auto. Jezdzi mi sie lepiej niz na seryjnych i bardziej sie trzyma drogi. Wtedy za nie placilem 400 zl i 2 lata gwarancji.
- Od: 24 kwi 2007, 18:20
- Posty: 23
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r
Ja sprezyny z amorkami H&R pol agresywne jezdzi na nich super tylko trzeba naprawde uwazac:/, ale autko prezentuje i prowadzi sie super:D tylko wymien odrazu amory bo i tak pozniej fabryczne zaraz padna i bedziesz musial wymienic a tak to bedziesz mial wszytko nowe:d a i do tego dochodzi zbierznosc kól(jakbys tamnie wiedzial):)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
w 323s miałem jakieś obniżające niebieskie sprężyny (rachunek z niemiec na 100 Euro) wyglądało napewno lepiej, sztywniejsza jakoś strasznie nie była ale musisz sie liczyć z haczeniem na troche wyższych progach nie mówiąc ze jak dodatkowo będzie ze 4 osoby w aucie to przejechanie przez próg bez rysowania podłogą o asfalt bylo nierealne przynajmniej w moim przypadku, amorki były sprawne jakby co
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
trochę odkopie temat ale chciałem zapytać o taką rzecz
Z tyłu auto stoi na dobrej wysokości ale przód jest strasznie wysoko.
chciałem kupić takie gumy usztywniające na wszystkie sprężyny
http://allegro.pl/gumy-w-sprezyne-podwy ... 01938.html
a dodatkowo z przodu sprężynę obciąć o jeden zwój
Co o tym sądzicie ?
Z tyłu auto stoi na dobrej wysokości ale przód jest strasznie wysoko.
chciałem kupić takie gumy usztywniające na wszystkie sprężyny

a dodatkowo z przodu sprężynę obciąć o jeden zwój
Co o tym sądzicie ?
- Od: 23 paź 2009, 19:52
- Posty: 47
- Skąd: kielce
- Auto: 323F 96r 1.5
A jakie masz sprężynki? Ori czy obniżające?
Przy sportowych wiem że troche pomogły te gumy bo u kumpla zakładaliśmy i się podniosło delikatnie autko. Sprawdź wysokość tej gumy (–) odstęp miedzy zwojami (=) o tyle się podniesie
Jeśli chcesz to możesz spróbować ciąć sprężynkę ale czasem jest później problem z jej układaniem się. Nie ciąłem w eFce ale w paru innych autkach (na życzenie właściciela np. z -50mm zrobiło się -80mm
) i żadnego problemu nie było 
pozdro
Przy sportowych wiem że troche pomogły te gumy bo u kumpla zakładaliśmy i się podniosło delikatnie autko. Sprawdź wysokość tej gumy (–) odstęp miedzy zwojami (=) o tyle się podniesie
Jeśli chcesz to możesz spróbować ciąć sprężynkę ale czasem jest później problem z jej układaniem się. Nie ciąłem w eFce ale w paru innych autkach (na życzenie właściciela np. z -50mm zrobiło się -80mm
pozdro
Jeden zwój to mniej więcej 1cm więc obcięcie zwoju i włożenie gumy moim zdaniem zbyt dużej różnicy nie przyniesie 
Po czym to stwierdzasz?
Po linii progu czy po prześwitach jakie są między kołami a rantami błotników?
Z tyłu auto stoi na dobrej wysokości ale przód jest strasznie wysoko
Po czym to stwierdzasz?
Po linii progu czy po prześwitach jakie są między kołami a rantami błotników?
U mnie przed zmiana sprężyn na niższe, z przodu zaraz za "chlapaczem" było tyle

i nie było wizualnej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Stał równo. Dodam że nie mam gazu![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Może sprężynki z tyłu masz już padnięte.
Zrobisz jak będziesz uważał ale jak już chcesz się bawić to ja bym przód obciął a w tył włożył gumy

i nie było wizualnej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Stał równo. Dodam że nie mam gazu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Może sprężynki z tyłu masz już padnięte.
Zrobisz jak będziesz uważał ale jak już chcesz się bawić to ja bym przód obciął a w tył włożył gumy
PEwnie ze niebezpieczne bo to i tak nie usztywni auta jedynie go posadzi na glebe, a miekkosc zawieszenia bedzie nadal taka sama i mozna rozwalic amory wiec chyba lepiej kupic albo sprezyny ori lub apexa jamexa czy tam inne...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Obcinanie wyprofilowanych pod siedziska końcówek sprężyn nie jest rozsądnym sposobem. To nie jest byle jaki drut, który można sobie dowolnie skracać. Sprężyny zostały zaprojektowane w taki sposób, aby bezpiecznie siedziały i tak powinno zostać.
Jakiś tam podpis Leszka :P
też zastanawiam się nad glebą. widziałem sprężyny MTS Technik. Mam do was pytanie czy ktoś ma je w swojej maździe, jak wypadają w porównaniu do JAMAX-ów które lepiej założyć? Obcinanie standardowych nawet nie biorę pod uwagę.
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
- Od: 24 cze 2010, 11:31
- Posty: 162
- Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.
To jest jedna półka = jednakowa jakość. Także obojętnie które wybierzesz.
Ja jeżdzę na MTS-ach -40mm kilka miesięcy i żadnych problemów
Także śmiało mogę polecić. Aha przy wymianie od razu przyszły nowe amorki – KYB. Bo podejrzewam, że te co miałem długo by nie polatały..
Ja jeżdzę na MTS-ach -40mm kilka miesięcy i żadnych problemów


- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Czyli postawie na MTS-y. Co do amortyzatorów, tył mam na 80% a przód 75% więc na razie nie będę ich wymieniał. Mam jeszcze małą prośbę, możecie podrzucić jakąś fotkę jak wygląda 323f ba obniżona wyłącznie sprężynami 
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
- Od: 24 cze 2010, 11:31
- Posty: 162
- Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.
ja mam na swojej MTS-y. Zobacz sobie w dziale Nasze mazdy jak wyglądają na aucie...
Ja jestem zadowolony, przód trochę niżej niż tył czyli jak należy
Ja jestem zadowolony, przód trochę niżej niż tył czyli jak należy
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Koledze Mateuszowi chodziło o to żeby obniżyć przód a to właśnie dałoby obcięcie sprężyny. Nie twierdzę że to jest super extra rewelacyjny pomysł bo najlepszym rozwiązaniem są nowe springi. Niektórzy wolą ciąć 
Można rozwalić amorki nawet i na nie ciętych sprężynach jeżeli nie ma się tzw."bałwanków" pod górnym mocowaniem. A właśnie po coś one są.
Przykład:
Niech wsiądzie 5 dorosłych osób do madzi i sprawdzić ile jest miejsca pomiędzy amorem a odbojem (chodzi o tył bo bardziej siada).Przodu nie sprawdzałem.
Na 90% jestem pewien że 0.
Gdyby go nie było to wiadomo co się może stać na wyboistej drodze
Można rozwalić amorki nawet i na nie ciętych sprężynach jeżeli nie ma się tzw."bałwanków" pod górnym mocowaniem. A właśnie po coś one są.
Przykład:
Niech wsiądzie 5 dorosłych osób do madzi i sprawdzić ile jest miejsca pomiędzy amorem a odbojem (chodzi o tył bo bardziej siada).Przodu nie sprawdzałem.
Na 90% jestem pewien że 0.
Gdyby go nie było to wiadomo co się może stać na wyboistej drodze
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje