Obniżenie zawieszenia 323f BA. Jak to osiągnąć?

Postprzez cybuhh87 » 16 mar 2010, 10:31

Witam
Mam takie pytanie...chcialbym troche obnizyc swaja mazde bo 17 cali nie wyglada najlepiej na oryginalnym zawieszeniu...czy daloby sie przyciac troche sprezyny,czy musialbym kupic caly zestaw sportowych sprezyn??,jak daloby sie najtanszym kosztem oj***c na glebe moja eFke?? Pozdro.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 10:55
Posty: 9

Postprzez arturd » 16 mar 2010, 10:44

Przycinanie sprężyn to zły pomysł, bo mają one zakończenia, które muszą pasować do kielichów. Jak utniesz je, to nie będzie pasować do kielicha i będzie walić. Kup cały zestaw z krótszymi spiralami i w drogę.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez MariuS » 16 mar 2010, 15:10

koszt używanych sprężyn obniżających do z5 to około 150-200zł. nówki kupisz od 300zł za najtańsze aż do 700zł nawet
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez shazza86 » 16 mar 2010, 16:55

Ja kupowalem ponad rok temu do mojego sprezyny MTS Technik i nie nazekam. Obnizyly mi o 40mm cale auto. Jezdzi mi sie lepiej niz na seryjnych i bardziej sie trzyma drogi. Wtedy za nie placilem 400 zl i 2 lata gwarancji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 18:20
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r

Postprzez rafał88 » 16 mar 2010, 18:23

Ja sprezyny z amorkami H&R pol agresywne jezdzi na nich super tylko trzeba naprawde uwazac:/, ale autko prezentuje i prowadzi sie super:D tylko wymien odrazu amory bo i tak pozniej fabryczne zaraz padna i bedziesz musial wymienic a tak to bedziesz mial wszytko nowe:d a i do tego dochodzi zbierznosc kól(jakbys tamnie wiedzial):)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez cwany » 17 mar 2010, 00:24

w 323s miałem jakieś obniżające niebieskie sprężyny (rachunek z niemiec na 100 Euro) wyglądało napewno lepiej, sztywniejsza jakoś strasznie nie była ale musisz sie liczyć z haczeniem na troche wyższych progach nie mówiąc ze jak dodatkowo będzie ze 4 osoby w aucie to przejechanie przez próg bez rysowania podłogą o asfalt bylo nierealne przynajmniej w moim przypadku, amorki były sprawne jakby co
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez matteusz3 » 7 wrz 2010, 07:41

trochę odkopie temat ale chciałem zapytać o taką rzecz
Z tyłu auto stoi na dobrej wysokości ale przód jest strasznie wysoko.
chciałem kupić takie gumy usztywniające na wszystkie sprężyny
http://allegro.pl/gumy-w-sprezyne-podwy ... 01938.html

a dodatkowo z przodu sprężynę obciąć o jeden zwój
Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez adik3101 » 7 wrz 2010, 08:53

A jakie masz sprężynki? Ori czy obniżające?
Przy sportowych wiem że troche pomogły te gumy bo u kumpla zakładaliśmy i się podniosło delikatnie autko. Sprawdź wysokość tej gumy (–) odstęp miedzy zwojami (=) o tyle się podniesie :)
Jeśli chcesz to możesz spróbować ciąć sprężynkę ale czasem jest później problem z jej układaniem się. Nie ciąłem w eFce ale w paru innych autkach (na życzenie właściciela np. z -50mm zrobiło się -80mm :D) i żadnego problemu nie było ;)

pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 20:51
Posty: 62 (0/2)
Skąd: Tarłów / Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez matteusz3 » 7 wrz 2010, 09:31

oryginalne mam sprężyny, chciałem włożyć z przodu gumę bo jak obetnę jeden zwój to żeby później nie przycierało przy większym obciążeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez adik3101 » 7 wrz 2010, 09:49

Jeden zwój to mniej więcej 1cm więc obcięcie zwoju i włożenie gumy moim zdaniem zbyt dużej różnicy nie przyniesie ;P
Z tyłu auto stoi na dobrej wysokości ale przód jest strasznie wysoko

Po czym to stwierdzasz?
Po linii progu czy po prześwitach jakie są między kołami a rantami błotników?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 20:51
Posty: 62 (0/2)
Skąd: Tarłów / Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez matteusz3 » 7 wrz 2010, 10:55

po tym i po tym, ale przede wszystkim po prześwitach między kołem a błotnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez adik3101 » 7 wrz 2010, 12:04

U mnie przed zmiana sprężyn na niższe, z przodu zaraz za "chlapaczem" było tyle

Obrazek

i nie było wizualnej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Stał równo. Dodam że nie mam gazu :]
Może sprężynki z tyłu masz już padnięte.
Zrobisz jak będziesz uważał ale jak już chcesz się bawić to ja bym przód obciął a w tył włożył gumy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 20:51
Posty: 62 (0/2)
Skąd: Tarłów / Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez Leszek » 8 wrz 2010, 02:10

adik3101 napisał(a):ja bym przód obciął a w tył włożył gumy

A ja bym nic nie obcinał, bo to głupota i niebezpieczne.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 8 wrz 2010, 07:23

PEwnie ze niebezpieczne bo to i tak nie usztywni auta jedynie go posadzi na glebe, a miekkosc zawieszenia bedzie nadal taka sama i mozna rozwalic amory wiec chyba lepiej kupic albo sprezyny ori lub apexa jamexa czy tam inne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 8 wrz 2010, 12:54

Obcinanie wyprofilowanych pod siedziska końcówek sprężyn nie jest rozsądnym sposobem. To nie jest byle jaki drut, który można sobie dowolnie skracać. Sprężyny zostały zaprojektowane w taki sposób, aby bezpiecznie siedziały i tak powinno zostać.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez fdes » 9 wrz 2010, 11:49

też zastanawiam się nad glebą. widziałem sprężyny MTS Technik. Mam do was pytanie czy ktoś ma je w swojej maździe, jak wypadają w porównaniu do JAMAX-ów które lepiej założyć? Obcinanie standardowych nawet nie biorę pod uwagę.
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 11:31
Posty: 162
Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.

Postprzez sewa » 9 wrz 2010, 12:25

To jest jedna półka = jednakowa jakość. Także obojętnie które wybierzesz.
Ja jeżdzę na MTS-ach -40mm kilka miesięcy i żadnych problemów :) Także śmiało mogę polecić. Aha przy wymianie od razu przyszły nowe amorki – KYB. Bo podejrzewam, że te co miałem długo by nie polatały..
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez fdes » 9 wrz 2010, 17:39

Czyli postawie na MTS-y. Co do amortyzatorów, tył mam na 80% a przód 75% więc na razie nie będę ich wymieniał. Mam jeszcze małą prośbę, możecie podrzucić jakąś fotkę jak wygląda 323f ba obniżona wyłącznie sprężynami :)
jacek ;) -->mazda 323F BA 1.5 96r.-->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 11:31
Posty: 162
Skąd: Słubice/Gorzów Wlkp
Auto: Mazda 323F BA 1.5 96r.

Postprzez MariuS » 9 wrz 2010, 19:22

ja mam na swojej MTS-y. Zobacz sobie w dziale Nasze mazdy jak wyglądają na aucie...
Ja jestem zadowolony, przód trochę niżej niż tył czyli jak należy
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez adik3101 » 9 wrz 2010, 20:39

Koledze Mateuszowi chodziło o to żeby obniżyć przód a to właśnie dałoby obcięcie sprężyny. Nie twierdzę że to jest super extra rewelacyjny pomysł bo najlepszym rozwiązaniem są nowe springi. Niektórzy wolą ciąć ;P
Można rozwalić amorki nawet i na nie ciętych sprężynach jeżeli nie ma się tzw."bałwanków" pod górnym mocowaniem. A właśnie po coś one są.
Przykład:
Niech wsiądzie 5 dorosłych osób do madzi i sprawdzić ile jest miejsca pomiędzy amorem a odbojem (chodzi o tył bo bardziej siada).Przodu nie sprawdzałem.
Na 90% jestem pewien że 0.
Gdyby go nie było to wiadomo co się może stać na wyboistej drodze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 20:51
Posty: 62 (0/2)
Skąd: Tarłów / Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje