Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez DISItune » 7 wrz 2010, 19:53

Jacek176 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):albo coś mnie ominęło i od widniejących w Twoim podpisie czasów dużo się zmieniło albo Impreza była zepsuta

A tak z ciekawości: jakie czasy robi seryjna Impreza na ćwiartkę? Bo rozumiem, że Imprezy Ravo w na zlocie w Sochaczewie nie bierzemy pod uwagę bo teraz oficjalnie była wtedy zepsuta?


http://www.zeperfs.com/en/fiche361-suba ... eza-gt.htm

i ciut nowsza

http://www.zeperfs.com/en/fiche362-suba ... eza-gt.htm

na dokładnie takim gtechu jak z Twojej sygnaturki mój WRX, który był cięższy od GTka, jak się ruszyło jak emeryt robił 7 sekund (7.1-7.2) do 60mph... wiem wiem, smiechu warte ale ten sam WRX na tym samym gtechu robił 6 sekund (6.0 – 6.1)do 60mph jak sie ruszyło z obrotów.

Jacek176 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):Widząc ją popłakał się ze śmiechu o dlatego wolno jechał <zeby>
To zupełnie tak jak ja kiedy czytam sobie niektóre takie posty. Jak np. takie sprzed zlotu w Sochaczewie, kiedy niektórzy nie dawali najmniejszych szans mojej Mazdzie w porównaniu do np. Corolli Trolla. No a potem porównując czasy okazało się coś innego.


jak zobaczyłem czasy z któregoś ze zlotów gdzie 6MPS miało chyba 16 sekund na 400 to pusty śmiech mnie ogarnął, pamietasz że w aucie liczy się też tzw wkładka? zwana też łącznikiem między kierownicą a pedałami

Jacek176 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):Czasem warto zachować odrobinę realizmu <oczy>
Oczywiście jak najbardziej zachowuje. Dla przykładu Mitsubishi Eclipse 2.0 turbo 213KM robi seryjnie niskie 15-ki na ćwiartkę. To auto chyba ma porównywalne osiągi z Imprezą GT?


chyba nie, patrz wyżej

Jacek176 napisał(a):Kiedyś właśnie miałem takiego Eclipse tak więc mam porównanie i wiem, że był on wolniejszy od mojej Mazdy. Także wytłumacz mi proszę w którym momencie ja nie zachowuje realizmu? Wiem, że cięzko uwierzyć aby wolnossące 1.8 mogło jeździć porównywalnie z SERYJNYM 2.0 turbo ale myśałem, że po zlocie w Sochaczewie nie którzy przejrzą na oczy :P


najwyraźniej ten Eclipse był równie sprawny jak ta Impreza co ją objechałeś i tyle

Jacek176 napisał(a):Dzisiaj np. zmasakowałem Leona (pierwsza generacja) 1.8 turbo 180KM no ale napewno albo spadł mu jakis wężyk albo sprzęgło mu się ślizgało albo zatankował kiepskie paliwo na Lukoil (niepotrzebne skreślić) :P


niezdrowo sie nakręcasz <oczy> i bez sensu na dodatek <nie> taki Leon ma według danych 8 sekund do 100km/h a sprawna Impreza GT pewnie jakieś wysokie 5, no niech będzie niskie 6, widzisz różnicę <oczy> do tego taka Impreza po sensownym starcie powinna być od razu kilka długości przed Tobą, tak samo jak mi na starcie odchodzą 6tki MPS.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 20:28

misiekwaw napisał(a):najwyraźniej ten Eclipse był równie sprawny jak ta Impreza co ją objechałeś i tyle
No fakt nie był super zdrowy. Na hamowni wypierdział tylko 189KM i do końca jego posiadania nie udało mi się zdiagnozować co było przyczyna osłabienia. No ale to chyba normalne wśród używanych samochodów. Zwłaszcza takich które mają po kilka czy kilkanaście lat (mój Eclipse miał 6)

misiekwaw napisał(a):do tego taka Impreza po sensownym starcie powinna być od razu kilka długości przed Tobą,
I była ale jakies półtora długości. Ja nigdzie nie napisałem ,że zrobiłem wiatrak z tej Imprezy tylko, że "nie mogła mnie dogonić". Może opiszę jak to było żeby nie budzic niezdrowych emocji :P ;)
A więc :) Ja stałem sobie na światłach, na pasie obok stanęł właśnie ta Impreza. Pomyśałem sobie że nie będę robił z sibie pawiana i nie będę startował z 6000obr. i robił pisk na pół dzielnicy bo może kierownik Imporezy wogóle nie będzie skory do takich zabaw. No ale pomyliłem się bo Impreza ostro wystartowała. Ja wtedy też dałem w palnik nop ale z opóźnieniem to wystarczyło żeby Impreza wyprzedziła mnie na ok. półtora długości. Później kierownik imprezy się zamotał i zajął pas na którym jechała jakaś zawalidroga. Także z następnego skrzyżowania startował zza mnie. No ale zaraz za skrzyżowaniem zrobiło sie pusto, na odcinku ok. 1.5-2km była pusta dwupasmowa prosta droga. Ja na końcu tego odcinka osiągnąłem ok. 210km/h. W tym czasie Impreza zmniejszyła odłegłość dzialącą między nami o ok. 50cm. Owszem była szybsza ale w takim tempie potrzebowałaby chyba 10km żeby mnie wyprzedzić. Później już sie zrobiuło ciasno na jezdni i zaczął się "slalom". No i Imprezka już nie dała rady mnie wyprzedzić. Aczkolwiek bardzo próbowała :P Zwłaszcza, że na siedzeniu pasażera siedziała jakaś blondi <rotfl>
Ostatnio edytowano 7 wrz 2010, 20:30 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 7 wrz 2010, 20:28

seryjna impreza robi bardzo niskie 14 i under 6s do setki
Moja z delikatnie podniesionym doładowaniem robiła 13.69 na 1/4 i 5 s do setki :)

Sprawny GT zmasakruje Twoją efke
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Dawidoski » 7 wrz 2010, 20:33

ravo napisał(a):seryjna impreza robi bardzo niskie 14 i under 6s do setki


ravo napisał(a): zmasakruje Twoją efke

Źle to ująłeś :P Różnica niecałej sekundy na 1/4 to nie takie zmasakruje <lol>
Po prostu by ją objechała :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez brii » 7 wrz 2010, 20:56

Autor tego tematu chyba jeszcze nie startował z kreski z kimś kto miał w 100% sprawne Subaru i obadane starty... Co jak co, ale na starcie nawet ciężkie niedoładowana locha typu Legacy wyskakiwała przed dłubnięte, ścigające się 200SX – z Fki by była miazga na starcie a potem to już tylko sprawa stosunku mocy do masy ma znaczenie (Impreza raczej wypada lepiej) oraz sterownik sprzęgła i skrzyni biegów ;)
Dobry start czterołapem jest trudny (chyba, że często zmieniamy sprzęgła na nowe oraz uwielbiamy zapach spalonych okładzin) i dlatego przegrywające 6MPS z dużo słabszymi samochodami mnie nie dziwią – ludzie którzy kupują 6MPS zazwyczaj kupują wygodny, szybki samochód na trasy z opcją bezproblemowości zimą, mało który z nich bawi się w 400m poza zlotami. Startów Ci ludzie nie muszą mieć obkutych, bo i tak większość samochodów na ulicy killują niechcący przyśpieszając na trzecim lub czwartym biegu ;)
Wiem, że Twoja Fka jest szybka i ma dobry "sterownik" ale niestety szybsza od Imprezy z podobnym sterownikiem nie będzie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 21:20

ravo napisał(a):seryjna impreza robi bardzo niskie 14 i under 6s do setki
Szczerze mówiąc przy tym stosunku mocy do masy do wydaje się mało prawdopodobne. Chyba, że ma jakieś nisamowicie krótkie przełożenia. Jaki jest V max na 4-ce i 5-ce takiej Imprezy? A może to ma 6 biegów?

ravo napisał(a):Moja z delikatnie podniesionym doładowaniem robiła 13.69 na 1/4 i 5 s do setki :)
I napradę JEDYNY mod w stosunku do Sochaczewa to naprawa odpiętego wężyka i podniesienie boost'a??

ravo napisał(a):Sprawny GT zmasakruje Twoją efke
Może to jest problemem? ;) Sam na swoim Elcipse przekonałem się, że utrzymanie w sprawności kilkuletniego turbo to nie taka prosta sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 7 wrz 2010, 22:34

mody to podniesienie doładowanie o 0.15 bara i przelot na seryjnym wydechu
Nie ma co wierzyć :) takie są czasy :) zapraszam na forum subaru.

Dawidoski ścigałeś się kiedyś na jakiś zawodach ? 1s różnicy to pewnie z 6-7 długości auta albo i więcej :)

co do v max na biegach 4 i 5 to nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem :) 1/4 mili kończyła się gdzieś chwilę po wrzuceniu 4 biegu.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Lukas007 » 7 wrz 2010, 22:40

przelot na seryjnym wydechu

Co to takiego ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Dawidoski » 7 wrz 2010, 23:00

ravo napisał(a):Dawidoski ścigałeś się kiedyś na jakiś zawodach ? 1s różnicy to pewnie z 6-7 długości auta albo i więcej :)

Moja wypowiedź to była czysta ironia :) Luzujemy panowie :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez piwo » 8 wrz 2010, 07:28

impreza gt seria miala ponad 7 do setki wg testow w auto swiecei mimo podawanych duzo nizszych wartosci w katalogach.sory ale 218 koni przy wadze 1400 i stratach napedu 4x4 to nie moze jechac.to ze da sie odskoczyc na pol auta przy ruszaniu na slabej nawierzchni to nie jest jakas maizga.a to ze prosto w autach turbo podniesc moc to tez oczywizm.ale seria to seria.jeszcze seria po 10 latach czy 15stu tez inaczzej to wyglada.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 8 wrz 2010, 08:33

dobra widzę, że dyskusja nie ma sensu :)

tam źle się wyraziłem miało być przelot na seryjne średnicy wydechu ( czyli wywalenie kata i tłumików i wstawienie jednego przelotowego na koniec )
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 8 wrz 2010, 08:36

piwo – czasy które się podaje to czasy przy ruszaniu na leszcza – jak się rusza ze "spięcia" to czasy robią się lepsze. Niby Legacy wg. katalogu ma 10s a przy odpowiednim starcie da się na GTechu osiągnąć okolice 8 z drobnym hakiem – tak samo jest z Imprezami – da się wyciągnąć mniej do 100km/h niż podaje katalog i to dużo mniej kosztem sprzęgła.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 8 wrz 2010, 10:38

Piwo, z masą Imprezy trochę przesadziłeś. Ona waży 1255kg.
Eclipse waży 1350kg i super zdrowa seria robi 15.1s na ćwiartkę.
Czyli twierdzicie, że różnica w masie o 100kg robi 1s na 1/4? Może... nie wiem.
Nie mam zamiaru się więcej spierać ani nikogo przekonywać. Jak dla mnie to możę być że miałem omamy i to nie była Subaru Impreza tylko Sybaru Samurai <rotfl> albo Impreza jechała na zaciągniętym ręcznym.
Tak dla zmiany tematu: kupiłem kompletną chłodnicę oleju od Astry GSI (chłodnica, przewody, podkładka pod filtr, mocowania). Zobaczymy czy da się wykożystać podkładkę z Astry czy trzeba będzie dokupić taką dedykowaną do Mazdy.
Co prawda teraz trochę nie pora bo zima idzie ale na przyszły sezon będzie jak znalazł. Może to wreszcie trochę ostudzi temperaturę panującą pod maską, która topi nawet "żaroodporne" lakiery <rotfl>
Jak nie to trzeba będzie jeszcze pomyśleć o jakiś wlotach/wylotach na masce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 8 wrz 2010, 10:47

Coś Ty tam narobił, że taka temperatura tam panuje?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 8 wrz 2010, 11:58

Dyskusje w stylu Kills.
Chłopak się nie dał dogonić imprezie ale niektórym widzę to weszło za bardzo na ambicję. Kill is kill jak to mówią. Absolutnie nie oznacza to że każda nawet seryjna SIGT jest w zasięgu BGFGT, nawet tego.

Brii ta ciężka locha Legacy już pokazała na co ją stać i to był pokaz niespecjalnie efektywny przyznasz. Za to bączki na trawie zacne.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 8 wrz 2010, 13:30

Gib napisał(a):Brii ta ciężka locha Legacy już pokazała na co ją stać i to był pokaz niespecjalnie efektywny przyznasz. Za to bączki na trawie zacne.

Niestety stosunek mocy do masy na wiele nie pozwala ;)

Gib napisał(a):Chłopak się nie dał dogonić imprezie ale niektórym widzę to weszło za bardzo na ambicję. Kill is kill jak to mówią. Absolutnie nie oznacza to że każda nawet seryjna SIGT jest w zasięgu BGFGT

I na tym bym zakończył :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 8 wrz 2010, 20:43

brii napisał(a):Coś Ty tam narobił, że taka temperatura tam panuje?? ;)

Za dużo magnetyzerów i silnik wysilony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacobs » 8 wrz 2010, 22:29

Jacek176 napisał(a): wysilony

83KM z litra? :)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jacek176 » 8 wrz 2010, 22:35

jacobs napisał(a):
Jacek176 napisał(a): wysilony

83KM z litra? :)

Chciałes się pochwalić, że umiesz dzielić? <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 8 wrz 2010, 22:39

Jacek ;) wszyscy sugerują Ci cobyś w końcu to ITB zmontował :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy