Stuki przy skręcaniu, hamowaniu i odpuszczonym gazie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcin.J » 4 wrz 2010, 22:44

Witam.
Panowie jestem za granica i potrzebuje Waszej pomocy.
Mianowicie sprawa wyglada tak mialem wymienione drazki i koncowki + ustawienie zbieznosci oraz wizyta w serwisie na przegladzie jakis miesiac temu wszystko bylo do tej pory ok. Lecz teraz zauwazylem,ze cos mi zaczelo stukac w kole od strony kierowcy,dzwiek jak by cos luznego wisialo i odbijalo sie o asfalt (oczywiscie nic nie wisi :] ) wystepuje to tylko podczas skretu w prawo (wystarczy doslownie leciutko ruszyc kierownica w prawo podczas jazdy i juz sie zaczyna) ,przy hamowaniu jak rowniez jazdy na wprost tylko na odpuszczonym gazie,podczas przyspieszania na wprost to nie wystepuje.
Panowie jakies wskazowki jak to zdiagnozowac samemu?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2010, 06:21

Wroc na naprawe gwarancyjna...
Prawdopodobnie jest cos niedokrecone! Ulozylo sie i stuka...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sq2jul » 5 wrz 2010, 06:49

Auto jest nowe? Jezeli tak to byl juz taki temat na forum – wygladalo to na wade fabryczna. No chyba, ze autio nie jest nowe, wtedy "wszystko sie moze zdarzyc" :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Pawko_6 » 5 wrz 2010, 09:25

Marcin.J napisał(a):Panowie jakies wskazowki jak to zdiagnozowac samemu?

Wielowypust kolumny kierowniczej, prawdopodobnie do smarowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2010, 15:59

Marcin.J napisał(a):Witam.
... mialem wymienione drazki i koncowki + ustawienie zbieznosci oraz wizyta w serwisie na przegladzie jakis miesiac temu wszystko bylo do tej pory ok.


Przeciez napisal, ze ktos robil mu zawieszenie... czyli pierwsze kroki – do poprawki...
Niech sprawdza czy wszystko jest poprawnie wykonane... Wystarczy, ze moment dokrecenia nakretek jest zly....
Oczywiscie wielowpust tez warto sprawdzic :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marcin.J » 5 wrz 2010, 22:39

Auto jest z roku 2003 wiec nie jest nowe :]
Wielowypust przesmarowywany na biezaco.
Slychac to ewidetnie tylko i wylacznie z kola od strony kierowcy .
Dodam ,ze w srodku auta tego nie slychac podczas jazdy,ani nie czuc stukow na kierownicy.
Jest to slyszalne tylko jak jest otwarta szyba od kierowcy.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez Pawko_6 » 6 wrz 2010, 08:35

Z góry przepraszam za banał, ale sprawdziłeś czy koło jest dokręcone ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez skubiszek » 6 wrz 2010, 10:13

może abstrakcja również ale


mi kiedyś przy jakiejś wymianie sworznia zdaje się, przy ściąganiu koła mechanik lekko zahaczył o blaszkę przy tarczy hamulcowej nieznacznie ją wyginając – nie wiem jak to zrobił, natomiast efekt był podobny jak u Ciebie, auto przy skręcie – u mnie w lewo – lekko postukiwało takim delikatnym metaliczny dźwiękiem...
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Marcin.J » 6 wrz 2010, 12:11

ok ,wiec pierwsze co zrobie to sprawdze,czy wszystko jest podokrecane i sprawdze te blaszki ;]
Dzieki za podpowiedzi.
Pozdro.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez gregorx1 » 7 wrz 2010, 14:50

Moze nie mialem do konca takie objawy.. ale tez stukalo przy skrecaniu kolami.
Luzne bylo jedno z mocowań gornego wahacza.
Tak jak pisali koledzy – sprawdz wszelkie mocowania – czy nakretki dociagniete.

Wiecej:
viewtopic.php?f=60&t=104427&p=1787625#p1787625
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Postprzez andrewtro » 14 wrz 2010, 14:36

ja mam to samo , przy skręcaniu i odpuszczaniu gazu.
Naprowadzi mnie ktoś gdzie szukać"jedno z mocowań gornego wahacza"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2010, 15:50

andrewtro ...hm... pewnie w gornej czesci wahacza... :| :>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowijac » 14 wrz 2010, 23:33

Proponuje zaczac od kolumny kierownicy czyli odblokowac ja i pare razy wsunac i wyciagnac.

Sprawdzenie czy kola sa dokrecone nie jest banalem. U mnie kiedys po zmianie opon na zimowe po 300 km zaczelo cos podobnie stukac na zakretach i przy odpuszczaniu gazu. Przy przyspieszaniu nic. Okazalo sie po calej diagnostyce ze lewe kolo trzymalo sie na dwoch dokreconych srubach reszta byla luzna (mialem ochote wrocic to tego serwisu i komus wp... tym bardzej ze wiazlem cala rodzinke, ale bylem 300km dalej). Po dokreceniu wszystko bylo ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 01:15
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 CD 136KM TOP 2004

Postprzez Kerad » 15 wrz 2010, 10:25

mnie tez to spotkało ostatnio po wymianie tarcz oraz klocków, zapomnieli dokręcić jedno koło w rezultacie stukało (tarło?) na luzie ale jak dodałem gazu przestawało <nie powiem>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez andrewtro » 17 paź 2010, 12:06

nakrętki wachacza były luźne, i to po obu stronach, polepszyło sie ale nie w 100% , różnica jest odczuwalna ale nadal coś stuka, szukamy dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Marcin.J » 17 paź 2010, 13:12

hehe u mnie problem sam znikl :)
Prawdopodobie jakis kamien lub cos innego utkwilo w biezniku opony i wydawalo ten dziwny dzwiek.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 19:40
Posty: 23
Skąd: Zbąszynek
Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.

Postprzez andrewtro » 25 paź 2010, 10:39

problem może być w skrzyni biegów, przemyślałem troche te stuki i wychodzi że to skrzynia wali.
Pomocy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez andrewtro » 20 lis 2010, 17:15

PROBLEMEM BYŁA PODUSZKA SILNIKA, KTÓRA ZNAJDUJE SIE POD ZBIORNICZKIEM SPRYSKIWACZA, ZAUWAZYŁEM ŻE Z PODUSZKI CIEKNIE, ZAMÓWIŁEM Z TEDGUM ZA 2 DNI BYŁA DZISIAJ PO GODZINNEJ WALCE MAM NOWA PODUSZKE I JUŻ NIC NIE HAŁASUJE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez galantgalant » 28 sty 2011, 23:04

Czy ktoś napisze jak sprawuje się ten zamiennik poduszki firmy TEDGUM, bo u mnie oryginalna przy przebiegu ok. 95tyś. skończyła właśnie "polewać" i pewnie niedługo padnie :( . Jakieś trefne te poduszki w M6 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 03:42
Posty: 30
Skąd: IRL
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch

Postprzez RODDY » 5 lut 2011, 00:07

witam!opisze dokladnie co sie dzialo i oco chodzi...kilka razy podczas dluzszej trasy po 50km,gdy nacisnalem na hamulec auto drzalo hamowal ale kierownica i samochod drgaly!po kilku nacisnieciach ustawalo i znowu bylo ok!dzis uslyszalem przy parkowaniu przy ruchach kierownica w lewo lub w prawo stuki z pod kol,dokladnie nie wiem czy po obu stronach!slychac jak jade powoli i skrecam kierownica, na wprost jest ok!panowie napiszcie czy to cos powaznego i co to moze byc!!dzieki
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6