Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 14:57

cristow napisał(a):tak na prawde na usługi ASO stac firmy które mają służbowe auta oraz z przymusu tych którzy mają auta na gwarancji ...

Etam, przecież czasem ceny są akceptowalne. Szczerze mówiąc mnie za te 300 zł które zapłaciłem
w ASO nie chciałoby się jeździć za olejem, filtrem i jeszcze babrać w smarze w zimnym kanale...

cristow napisał(a):a i jeszcze jedno – moze ktos z kolegów wie gdzie ta opcja jest w IDSie Forda – bo rozmawialem juz z warsztatem Forda ale chyba tego jeszcze nie robili :–)

Jesteś pewien, że IDS Forda jest taki sam jak w Mazdzie? Ja nie jestem o tym przekonany.
W Fordach jeżdżą inne rozwiązania niż w Mazdach.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez MichałK. » 23 paź 2009, 15:37

Myjk napisał(a):Jesteś pewien, że IDS Forda jest taki sam jak w Mazdzie? Ja nie jestem o tym przekonany.
W Fordach jeżdżą inne rozwiązania niż w Mazdach.

Potwierdzam, że specjaliści od Forda podpinają Mazdę pod IDSa. WIem bo u mnie to robili zarówno w obecnej 5 jak i wcześniejszej 2-ce.


cristow napisał(a):a i jeszcze jedno – moze ktos z kolegów wie gdzie ta opcja jest w IDSie Forda – bo rozmawialem juz z warsztatem Forda ale chyba tego jeszcze nie robili :–)


Jeśli jesteś zainteresowany mechanikiem w okolicach Poznania do daj znać na PW dam namiary. Osobiście polecam.
Michał
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 12:16
Posty: 56
Skąd: Podpoznański WieśMc
Auto: No more Mazda's !!!!

Postprzez gmalaj » 17 sie 2010, 20:53

Witam. mam pytanko. Jak często należy dokonywać wymiany oleju w silniku mazdy 6 2.0mzr z dpf z 2006r. Jestem jej szczęśliwym posiadaczem <serduszka> . W karcie serwisowej jest co 20tyś. ale znalazłem opinie iż nawet co 12tyś. Drugą sprawą jest przyrost oleju w silniku. W instrukcji jest informacja iż olej należy wymieniać jak poziom dojdzie do X, ale znajomy mechanik powiedział że już w 1/3 drogi pomiędzy F a X, bo poziom na X oznacza dwukrotne rozcieńczenie oleju olejem napędowym. Nie wiem czego się trzymać <glupek2> Proszę o fachową poradę. Pozdrawiam. Jeszcze jedno <oczy> Czy za każdym razem należy wymieniać wszystkie filtry? (oleju to wiadomo). Dzięki za informacje
gmalaj
 

Postprzez chmooreck » 17 sie 2010, 22:50

gmalaj napisał(a):W instrukcji jest informacja iż olej należy wymieniać jak poziom dojdzie do X, ale znajomy mechanik powiedział że już w 1/3 drogi pomiędzy F a X, bo poziom na X oznacza dwukrotne rozcieńczenie oleju olejem napędowym. Nie wiem czego się trzymać

Trzymaj się instrukcji. Zmień mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez jarku007 » 18 sie 2010, 10:33

gmalaj napisał(a):Czy za każdym razem należy wymieniać wszystkie filtry? (oleju to wiadomo).
    Moim zdaniem priorytetem jest też zmiana filtra paliwa – bo jak u nas jest z jakością ON każdy wie ( nawet na markowych stacjach) :|
    Podobnie jest z filtrem powietrza ( ale to już zależy od kilku czynników ) – ja osobiście wymieniam w każdym samochodzie co rok – nawet sobie nie wyobrażamy ile jest "syfu" w powietrzu / i dla Nas i dla aut ;) /
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez gmalaj » 18 sie 2010, 23:50

Dzięki za info. Zastanawia mnie tylko czy dojście poziomu oleju do X nie grozi uszkodzeniem silnika jak opisywane "rozbiegniecie" oraz czy coraz większe rozcieńczenie przez olej napędowy nie powoduję zmniejszenia właściwości smarujących dexelii a co za tym idzie zmniejszenie żywotności silnika <co?> . wiadomo iż wymiana wszystkich filtrów jest korzystniejsza ale częstsze wymiany jak np. co 12tyś (u mnie mam tyle po ostatniej wymianie i olej jest w 1/3 drogi pomiędzy F a X ) jest dość kosztowne :|
gmalaj
 

Postprzez chmooreck » 19 sie 2010, 07:13

gmalaj napisał(a):Zastanawia mnie tylko czy dojście poziomu oleju do X nie grozi uszkodzeniem silnika jak opisywane "rozbiegniecie"

Dlatego zalecają częstą kontrolę poziomu oleju.

gmalaj napisał(a):oraz czy coraz większe rozcieńczenie przez olej napędowy nie powoduję zmniejszenia właściwości smarujących dexelii a co za tym idzie zmniejszenie żywotności silnika <co?> .

Dlatego stosujesz specjalny olej do silników z DPF.

gmalaj napisał(a):częstsze wymiany jak np. co 12tyś (u mnie mam tyle po ostatniej wymianie i olej jest w 1/3 drogi pomiędzy F a X )

Masz jeszcze 8kkm do wymiany. Coś się tak uczepił tej 1/3 ? <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 19 sie 2010, 08:26

gmalaj napisał(a):Dzięki za info. Zastanawia mnie tylko czy dojście poziomu oleju do X nie grozi uszkodzeniem silnika jak opisywane "rozbiegniecie"

Byłeś na updejcie softu?

gmalaj napisał(a):u mnie mam tyle po ostatniej wymianie i olej jest w 1/3 drogi pomiędzy F a X

Jesteś ponad 1/2 przebiegu do serwisu olejowego, a oleju masz 1/3. :P Czyli jakby na korzyść. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jarku007 » 19 sie 2010, 10:03

    gmalaj coś widzę że ten Twój "znajomy mechaniko" zrobił Ci błędne pranie mózgu
    Olej ( najlepiej Dexelia 5W30 DPF ) zmieniasz :
    1. Co rok*
    2.Co 20.000 km*
    3.Jeśli poziom oleju w silniku dojdzie do X bądź go przekroczy *
    * – " w zależności " co wystąpi pierwsze
    Jeśli coś ominąłem to proszę o poprawkę ;)
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez gmalaj » 27 sie 2010, 22:48

Dzięki za wyjaśnienia :) . Mam pytanie do Myjk: o co chodzi z tym update soft? Czy to jest tzw "kasowanie oleju" po wymianie?
gmalaj
 

Postprzez gmg » 31 sie 2010, 19:56

Czyli jak w koncu jest. Czy po samodzielnej wymianie filtra oleju trzeba podlaczac auto do komputera i cos kasowac, czy mozna jezdzic do nastepnej wymiany bez zadnych dodatkowych wizyt w serwisie?
Czy wie ktos ile oleju trzeba srednio nalac do 2 litrowego diesla?
Pozdrawiam,
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez Enduro » 1 wrz 2010, 13:30

gmg napisał(a):Czy wie ktos ile oleju trzeba srednio nalac do 2 litrowego diesla?
Pozdrawiam,
Grzesiek

M6 w dieslu DPF
dokladnie 4,1 L. !
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gmg » 1 wrz 2010, 22:08

Dziekuje.
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez Myjk » 2 wrz 2010, 07:36

gmalaj napisał(a):Mam pytanie do Myjk: o co chodzi z tym update soft? Czy to jest tzw "kasowanie oleju" po wymianie?

Nie, to jest modyfikacja programu komputera, aby usprawnić działanie DPFu i ograniczyć przybywanie ON w oleju silnikowym. Procedura jest bezpłatna, przeprowadzana w ASO.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 2 wrz 2010, 10:51

Myjk napisał(a):Nie, to jest modyfikacja programu komputera, aby usprawnić działanie DPFu i ograniczyć przybywanie ON w oleju silnikowym. Procedura jest bezpłatna, przeprowadzana w ASO.

dodatkowo program posiada zabezpieczenie elektroniczne, ze jesli :
przy wylaczonym kluczyku silnik dalej kreci, to wtedy glowna przepustnica zamyka powietrze,
a chodzi tu o zdlawienie silnika, jak wkreci sie na obroty poprzez nadmiar oleju i ON w silniku
pozdr. E.
Ostatnio edytowano 12 lut 2011, 12:08 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez slime21 » 13 lis 2010, 15:28

Witam ma pytanie jeżeli nie był wymieniony olej po 20000km i na bagnecie jest poziom przy x i mruga kontrolka DPF to jaki błąd pokaże komputer problem z filtrem cząstek stałych czy rozcieńczony olej w silniku??
slime21
 

Postprzez Greguk » 12 gru 2010, 11:48

podczepie sie do tego watku..
Wiecie moze jaka jest srednica otworu spustowego misy olejowej?
Nie bardzo mam ochote sciagac miske do kontroli smoka,bo pogoda nie za bardzo zacheca.Znalazlem pare kamerek o roznej srednicy i moze by mi zaoszczedzily lezenie na sniegu pod mazda <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 15:42
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Manchester
Auto: Mazda CX5 2.0
Mazda 6 GL 2.2 Sport Tourer

Postprzez Bolek » 13 gru 2010, 13:55

Też się kiedyś zastanawiałem nad sposobem jaki podaje Greguk. A warsztaty nie świadczą takich usług przy wymianie oleju? Wystarczy do tego prosty endoskop; np. taki 10mm powinno tam wejść.
Po co od razu zrzucać miski…
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mazgh » 16 sty 2011, 15:44

korek miski olejowej ma 14mm.
pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez blockers203 » 24 sty 2011, 13:29

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany oleju w maździe 6 2.0CD poza ASO. Doczytałem się na forum że powinienem po wymianie oleju zresetować inspekcje olejową. Szukałem jakieś 4 dni w necie i znalazłem jedynie wzmiankę że można to zrobić samemu jakąś sekwencją naciskania pedałów lub innych przycisków bez jechania do ASO. Może zna ktoś z forumowiczów ową sekwencję czy może zostaje tylko ASO? Z góry dziękuję za podpowiedź.
blockers203
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6