Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Gib » 27 sie 2010, 20:18

Był ktoś na hamowni z tym dziadostwem już czy ciągle wszystkim nie po drodze?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Barthez » 27 sie 2010, 20:50

Neonixos666 napisał(a):mam BJ-tkę 101km RF3 i chciałbym bardzo delikatnie zwiększyć moc mojej mazdzi, tak o 20 KM to jaki rezystor musiałbym zastosować?


a czytales temat od poczatku? kup sobie ze 20dkg roznych i droga doznan organoleptycznych wybierzesz ten wlasciwy, ktory daje rowno 20KM.
byles na hamowni ze wiesz ze masz 101KM?

Gib napisał(a):Był ktoś na hamowni z tym dziadostwem już czy ciągle wszystkim nie po drodze?

asasello byl – chyba nawet wklejal wykresy... ale pewny nie jestem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 27 sie 2010, 23:06

przeczytałem cały temat i wiem o co w tym chodzi problem jest w tym że nie będę przy każdym założonym oporniku jechał na hamownię. A co do moich koni to wiem że tyle jest bo nie narzekam na złe osiągi, ale zawsze chce się więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 28 sie 2010, 00:41

Weź garść oporników jedź na hamownie i sprawdź na którym lepiej i ile finalnie da się koni wykrzesać. Wklejasz wykresy i zamykasz buzię defektystom.
Ja np głowę bym dał że moje auto nie ma więcej jak 150 KM tak wujowo jedzie, tymczasem się okazało że zdrowiuśka seria i 171 KM hula. Różnie bywa.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 28 sie 2010, 16:10

na początek spróbuje 50 ohm. hamownie mam w Olsztynie ale podobno lipna jest i nie pokazuje prawdy. Chciałbym tez razem z opornikiem MBC zamontować tylko że u mnie Westagate działa na podciśnienie i nie bardzo wiem jak zaworek mógłbym zamontować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 28 sie 2010, 20:39

Wrócę do tematu cewki ;)

Z wyniku symulacji wynika, że przy stosowaniu cewki "doładowanie" maleje ze wzrostem obrotów silnika.
http://a.imageshack.us/img835/7436/zrzut1244.png
Górny wykres przy częstotliwości 4000 Hz (2,4008 V), dolny przy częstotliwości 12000 Hz (1,1885 V).
Niestety nie wiem na ile taki symulator jest wiarygodny.
Gdyby jednak okazało się, że w rzeczywistości jest tak jak na symulacji, to stosowanie cewki zamiast opornika nie powodowałoby kopcenia na wyższych obrotach.
Mi osobiści brak mocy tylko na niski obrotach, na wyższych nie jest tak źle :)

Może jednak warto powrócić do cewki ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2010, 13:51

a mnie interesuje bardziej szczegółowe opisy jakie oporniki dajecie bo to że 50 ohm to mało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2010, 19:31

Zainstalowałem opornik 48 ohm. Podszedłem do tego na spokojnie po zainstalowaniu zrobiłem mały test jak samochód jeździ i muszę powiedzieć, że jest różnica w mocy samochodu, może nie jest to ogromna różnica ale da się to odczuć, jest bardziej elastycznie a na wyższych obrotach jest ciekawie. Niestety sprzęgło nie daje zmierzyć dokładnie przyśpieszenia- do wymiany. Nie zauważyłem dymienia ani wahania obrotów, kultura pracy jest taka sama.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mako » 30 sie 2010, 19:51

Nie piszemy posta pod postem, tylko uzywamy opcji "edytuj" prawym gornym rogu posta
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez fantom » 31 sie 2010, 11:38

Neonixos666 napisał(a):a mnie interesuje bardziej szczegółowe opisy jakie oporniki dajecie bo to że 50 ohm to mało


A jaki dales ? Sprawdz czy sie mocno nagrzewa i ewentualnie daj wiekszy. Ja bym osobiscie od razu startowal z 1W.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez fantom » 31 sie 2010, 11:44

Irek.k napisał(a):Wrócę do tematu cewki ;)

Z wyniku symulacji wynika, że przy stosowaniu cewki "doładowanie" maleje ze wzrostem obrotów silnika.
http://a.imageshack.us/img835/7436/zrzut1244.png
Górny wykres przy częstotliwości 4000 Hz (2,4008 V), dolny przy częstotliwości 12000 Hz (1,1885 V).
Niestety nie wiem na ile taki symulator jest wiarygodny.
Gdyby jednak okazało się, że w rzeczywistości jest tak jak na symulacji, to stosowanie cewki zamiast opornika nie powodowałoby kopcenia na wyższych obrotach.
Mi osobiści brak mocy tylko na niski obrotach, na wyższych nie jest tak źle :)

Może jednak warto powrócić do cewki ;)


A co ty niby tym zmierzyles ? Zrob wykres czestotliwosciowy to bedzie mozna pogadac
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Pit » 31 sie 2010, 12:03

Kolega Mako prosił o nie pisanie posta pod postem w tym, jakże kwiecistym temacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Irek.k » 31 sie 2010, 19:33

A co ty niby tym zmierzyles ?
Nic nie mierzyłem, bo jak napisałem jest to symulator nie miernik.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez fantom » 31 sie 2010, 21:33

Irek.k napisał(a):
A co ty niby tym zmierzyles ?
Nic nie mierzyłem, bo jak napisałem jest to symulator nie miernik.


Ok to moze inaczej. Co z tej symulacji wynika bo jak dla mnie (elektronika) to absolutnie nic.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Irek.k » 31 sie 2010, 21:48

Wnioski jakie wyciągnąłem z tej symulacji są napisane w poście, nie wiem czego jeszcze oczekujesz.
Piszesz byle pisać?
Uważasz że symulacja jak i wnioski wyciągnięte przeze mnie są nieprawidłowe? To może zrób to lepiej.
Przynajmniej się staram do czegoś dojść, zamiast czepiać się innych nie starając się im pomóc.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez asaselllo » 1 wrz 2010, 13:58

Wykres z hamowni był zamieszczony, wystarczy troszkę się rozejrzeć – to dla tych, którzy piszą i nakłaniają do wizyty na hamowni.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2010, 18:03

A jeszcze ktoś był?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 16 paź 2010, 19:45

no i jak to z tym naprawde jest? daje jakiś efekt taki opornik?
znajde chwile na tygodniu to może znajde kawałek kabla i kupie te oporniczki i pobadam
tylko czy ktoś na forum jest który mógłby napisac swoje wrażenia po dłuższej jeździe na tym czymś i czy w ogóle warto to montowac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Gib » 16 paź 2010, 21:58

Był ktoś na mega z tym opornikotuningiem?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2010, 23:32

Ja opornik mam na przełącznik. Skutkiem ubocznym może być opóźnienie spadku obrotów lub lekkie szarpania w pomiędzygazie. Różnica jest mocno odczuwalna, z resztą jak założycie to sami poczujecie. Kolega zamieścił wykres i wyszło 20 KM więcej więc potwierdzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje