Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Neonixos666 napisał(a):mam BJ-tkę 101km RF3 i chciałbym bardzo delikatnie zwiększyć moc mojej mazdzi, tak o 20 KM to jaki rezystor musiałbym zastosować?
a czytales temat od poczatku? kup sobie ze 20dkg roznych i droga doznan organoleptycznych wybierzesz ten wlasciwy, ktory daje rowno 20KM.
byles na hamowni ze wiesz ze masz 101KM?
Gib napisał(a):Był ktoś na hamowni z tym dziadostwem już czy ciągle wszystkim nie po drodze?
asasello byl – chyba nawet wklejal wykresy... ale pewny nie jestem
przeczytałem cały temat i wiem o co w tym chodzi problem jest w tym że nie będę przy każdym założonym oporniku jechał na hamownię. A co do moich koni to wiem że tyle jest bo nie narzekam na złe osiągi, ale zawsze chce się więcej.
Weź garść oporników jedź na hamownie i sprawdź na którym lepiej i ile finalnie da się koni wykrzesać. Wklejasz wykresy i zamykasz buzię defektystom.
Ja np głowę bym dał że moje auto nie ma więcej jak 150 KM tak wujowo jedzie, tymczasem się okazało że zdrowiuśka seria i 171 KM hula. Różnie bywa.
Ja np głowę bym dał że moje auto nie ma więcej jak 150 KM tak wujowo jedzie, tymczasem się okazało że zdrowiuśka seria i 171 KM hula. Różnie bywa.
Stała pod ścianą prężąc kakao
na początek spróbuje 50 ohm. hamownie mam w Olsztynie ale podobno lipna jest i nie pokazuje prawdy. Chciałbym tez razem z opornikiem MBC zamontować tylko że u mnie Westagate działa na podciśnienie i nie bardzo wiem jak zaworek mógłbym zamontować
Wrócę do tematu cewki 
Z wyniku symulacji wynika, że przy stosowaniu cewki "doładowanie" maleje ze wzrostem obrotów silnika.
http://a.imageshack.us/img835/7436/zrzut1244.png
Górny wykres przy częstotliwości 4000 Hz (2,4008 V), dolny przy częstotliwości 12000 Hz (1,1885 V).
Niestety nie wiem na ile taki symulator jest wiarygodny.
Gdyby jednak okazało się, że w rzeczywistości jest tak jak na symulacji, to stosowanie cewki zamiast opornika nie powodowałoby kopcenia na wyższych obrotach.
Mi osobiści brak mocy tylko na niski obrotach, na wyższych nie jest tak źle
Może jednak warto powrócić do cewki
Z wyniku symulacji wynika, że przy stosowaniu cewki "doładowanie" maleje ze wzrostem obrotów silnika.
http://a.imageshack.us/img835/7436/zrzut1244.png
Górny wykres przy częstotliwości 4000 Hz (2,4008 V), dolny przy częstotliwości 12000 Hz (1,1885 V).
Niestety nie wiem na ile taki symulator jest wiarygodny.
Gdyby jednak okazało się, że w rzeczywistości jest tak jak na symulacji, to stosowanie cewki zamiast opornika nie powodowałoby kopcenia na wyższych obrotach.
Mi osobiści brak mocy tylko na niski obrotach, na wyższych nie jest tak źle
Może jednak warto powrócić do cewki
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
a mnie interesuje bardziej szczegółowe opisy jakie oporniki dajecie bo to że 50 ohm to mało
Zainstalowałem opornik 48 ohm. Podszedłem do tego na spokojnie po zainstalowaniu zrobiłem mały test jak samochód jeździ i muszę powiedzieć, że jest różnica w mocy samochodu, może nie jest to ogromna różnica ale da się to odczuć, jest bardziej elastycznie a na wyższych obrotach jest ciekawie. Niestety sprzęgło nie daje zmierzyć dokładnie przyśpieszenia- do wymiany. Nie zauważyłem dymienia ani wahania obrotów, kultura pracy jest taka sama.
Nie piszemy posta pod postem, tylko uzywamy opcji "edytuj" prawym gornym rogu posta
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Neonixos666 napisał(a):a mnie interesuje bardziej szczegółowe opisy jakie oporniki dajecie bo to że 50 ohm to mało
A jaki dales ? Sprawdz czy sie mocno nagrzewa i ewentualnie daj wiekszy. Ja bym osobiscie od razu startowal z 1W.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
Irek.k napisał(a):Wrócę do tematu cewki
Z wyniku symulacji wynika, że przy stosowaniu cewki "doładowanie" maleje ze wzrostem obrotów silnika.
http://a.imageshack.us/img835/7436/zrzut1244.png
Górny wykres przy częstotliwości 4000 Hz (2,4008 V), dolny przy częstotliwości 12000 Hz (1,1885 V).
Niestety nie wiem na ile taki symulator jest wiarygodny.
Gdyby jednak okazało się, że w rzeczywistości jest tak jak na symulacji, to stosowanie cewki zamiast opornika nie powodowałoby kopcenia na wyższych obrotach.
Mi osobiści brak mocy tylko na niski obrotach, na wyższych nie jest tak źle
Może jednak warto powrócić do cewki
A co ty niby tym zmierzyles ? Zrob wykres czestotliwosciowy to bedzie mozna pogadac
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
Kolega Mako prosił o nie pisanie posta pod postem w tym, jakże kwiecistym temacie?
Wnioski jakie wyciągnąłem z tej symulacji są napisane w poście, nie wiem czego jeszcze oczekujesz.
Piszesz byle pisać?
Uważasz że symulacja jak i wnioski wyciągnięte przeze mnie są nieprawidłowe? To może zrób to lepiej.
Przynajmniej się staram do czegoś dojść, zamiast czepiać się innych nie starając się im pomóc.
Piszesz byle pisać?
Uważasz że symulacja jak i wnioski wyciągnięte przeze mnie są nieprawidłowe? To może zrób to lepiej.
Przynajmniej się staram do czegoś dojść, zamiast czepiać się innych nie starając się im pomóc.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
A jeszcze ktoś był?
no i jak to z tym naprawde jest? daje jakiś efekt taki opornik?
znajde chwile na tygodniu to może znajde kawałek kabla i kupie te oporniczki i pobadam
tylko czy ktoś na forum jest który mógłby napisac swoje wrażenia po dłuższej jeździe na tym czymś i czy w ogóle warto to montowac?
znajde chwile na tygodniu to może znajde kawałek kabla i kupie te oporniczki i pobadam
tylko czy ktoś na forum jest który mógłby napisac swoje wrażenia po dłuższej jeździe na tym czymś i czy w ogóle warto to montowac?
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Ja opornik mam na przełącznik. Skutkiem ubocznym może być opóźnienie spadku obrotów lub lekkie szarpania w pomiędzygazie. Różnica jest mocno odczuwalna, z resztą jak założycie to sami poczujecie. Kolega zamieścił wykres i wyszło 20 KM więcej więc potwierdzone.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje