Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 14 sie 2010, 16:10

Trochę zmodyfikowałem sobie dolot.
Wywaliłem komorę rezonansową, która podobno tylko psuje robotę w takich projektach, wyleciały wreszcie wszystkie druciarskie łączenia uszczelniane taśmą klejącą :D i ood maskę wjechała mega power tuning kibel rura :D
Wyglądało to tak:
Obrazek

Niestety pod maską panują takie temperatury, że ta rura zmieniała stan skupienia i jednym palcem mozna było dowolnie zmieniać jej kształt. W związku z tym nabyłem drogą kupna bandaż termoizolacyjny i owinąłem całe dziadostwo.
Obrazek

Dzięki temu zabiegowi do silnika powinno wpadać jeszcz zimniejsze powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 14 sie 2010, 16:53

To teraz może owiń bandażem kolektor wydechowy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 14 sie 2010, 17:25

Już dawno jest owinięty i osłona założona jest na bandaż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 19 sie 2010, 20:14

Zacząłem wreszcie bawić się w dostrajanie. Bo AFR w granicach 11 a przy max. obrotach spadający poniżej 10 napewno nie wpływa pozytywnie na osiągi :|
Niestety modyfikacja samego sygnału z przepływki daje mierne rezultaty. Tak jak mówił jackkpl zmiana o 1 punkt na mapie potrafi zmienić AFR o 2.0 :| Na szczęście mam jeszcze regulator ciśnienia paliwa z płynną regulacją. Do tej pory miałem ustawione bardzo wysokie ciśnienie: 4.0 na wolnych obrotach. Teraz zmniejszyłem je do 3.4 Do tego trechę zmodyfikowałem mapy w SMT6 no i teraz AFR jest w granicach 12.0-13.0
Trzeba to jeszcze będzie zweryfikować G-techem czy zmiany idą w dobrą czy w złą stronę.
W międzyczasie napatoczył mi się Passat W8. Już dawno na niego "polowałem" bo strasznie się "woził" po mieście. Ale zawsze go spotykałem na wąskich miejskich uliczkach i nie można było go "sprawdzić" :D Teraz trafił się na trasie dojazdowej. Dogoniłem go, próbował walczyć ale bezskutecznie :D Wyprzedziłem go i na odcinku ok. 1km został z tyłu kilka długości samochodu. Od znajomego wiem, że ma tam automat. Może dlatego pomimo silnika 4.0 275KM to NIE JEDZIE :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 22 sie 2010, 22:05

Niby ma 15.5 na 1/4 ale już te auta są dość stare nie wiadomo czym dysponuje na chwilę obecną.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Orzech » 28 sie 2010, 12:36

Jacek176
Jakie panewki pakowałeś do tego silnika ? Robiłeś coś z korbowodami ?
Takie pytanko apropo sondy szerokopasmowej. Można zakupić np sondę szerokopasmowa bosha i podłączyć ja od razu do piggyback'a czy konieczny jest jeszcze jakiś moduł do tej sondy ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 15:07

orzech55 napisał(a):Jakie panewki pakowałeś do tego silnika ?

Wstyd sie przyznać ale ni epamiętam. Były to jakies zamienniki, które polecili mi na Krasnobrodzkiej (tam gdzie robiłem szlif).

orzech55 napisał(a):Robiłeś coś z korbowodami ?

Były tylko wyważane.

orzech55 napisał(a):Takie pytanko apropo sondy szerokopasmowej. Można zakupić np sondę szerokopasmowa bosha i podłączyć ja od razu do piggyback'a czy konieczny jest jeszcze jakiś moduł do tej sondy ?

Nie ma tak dobrze :P Też mi takie pomysły chodziły po głowie. Niestety potrzebny jest sterownik sondy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 29 sie 2010, 13:07

Aha a pamiętasz chociaż ile dałeś za te panewki ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 14:06

Nie pamiętam. Chyba coś w granicach 180-240PLN ale nie jestem pewien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 30 sie 2010, 20:37

Za kpl ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 6 wrz 2010, 22:28

Tak, za komplet.

Madzia dostała nowe klocki. Tym razem Ferrodo Premier. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica w porównaniu do Nisshinbo.
Przy okazji wymieniłem sprężynki rozpychające klocki oraz sworznie zabezpieczające (zestaw naprawczy z Intercars).
Obrazek

P.S.: Wczoraj wieczorem poganiałem się trochę z Imprezą GT (pierwsza generacja) na Radzymińskiej w Wa-wie. Kierownik Subaraka przez kilka kilometrów bezskutecznie próbował mnie objechać :D Ciekawe czy bardzo kuła go w oczy naklejka "NA is best"? <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 6 wrz 2010, 22:42

no to niezły złom musiała być ta impreza :P pewnie jak moja w sochaczewie z odczepionym wężykiem :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Jacek176 » 6 wrz 2010, 22:46

No napewno :D Wszystkie turbo jak zostaną objechane to albo "im się wężyk właśnie odłączył" albo "oni wogóle sie nie ścigali" albo "szkoda im było skrzyni biegów" :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 6 wrz 2010, 23:47

Wszystkie turbo jak zostaną objechane to albo "im się wężyk właśnie odłączył" albo "oni wogóle sie nie ścigali" albo "szkoda im było skrzyni biegów"

Ja bym sie chetnie z Toba sprawdzil , tylko troche daleko do siebie mamy ... niestety w moich stronach tuning mechaniczny niedomaga wzgledem optycznego, a bez nutki zdrowej rywalizacji ciezko o postepy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 7 wrz 2010, 06:49

Jacek też bym z chęcią zobaczył jak to się teraz odpycha, czasy mieliśmy porównywalne w Sochaczewie ciekawe jak teraz :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez DISItune » 7 wrz 2010, 17:53

Jacek176 napisał(a):P.S.: Wczoraj wieczorem poganiałem się trochę z Imprezą GT (pierwsza generacja) na Radzymińskiej w Wa-wie. Kierownik Subaraka przez kilka kilometrów bezskutecznie próbował mnie objechać :D


albo coś mnie ominęło i od widniejących w Twoim podpisie czasów dużo się zmieniło albo Impreza była zepsuta

Jacek176 napisał(a):Ciekawe czy bardzo kuła go w oczy naklejka "NA is best"? <diabełek>


Widząc ją popłakał się ze śmiechu o dlatego wolno jechał <zeby>
Czasem warto zachować odrobinę realizmu <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Marcin1mazda » 7 wrz 2010, 18:20

Jacek176 napisał(a):Madzia dostała nowe klocki. Tym razem Ferrodo Premier. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica w porównaniu do Nisshinbo.

Jaką masz Jacku metodę na docieranie? Bo na wielu forach wyczytałem, że najlepsza jest metoda na " Ostro"
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 19:21

pinky napisał(a):Jacek też bym z chęcią zobaczył jak to się teraz odpycha, czasy mieliśmy porównywalne w Sochaczewie ciekawe jak teraz :D
Wtedy mieliśmy podobne ale u ciebie bardzo dużo sie zmieniło a ja praktycznie stoje w miejscu z projektem także teraz zmasakrowałbyś mnie <zawstydzony>

misiekwaw napisał(a):albo coś mnie ominęło i od widniejących w Twoim podpisie czasów dużo się zmieniło albo Impreza była zepsuta
A tak z ciekawości: jakie czasy robi seryjna Impreza na ćwiartkę? Bo rozumiem, że Imprezy Ravo w na zlocie w Sochaczewie nie bierzemy pod uwagę bo teraz oficjalnie była wtedy zepsuta?

misiekwaw napisał(a):Widząc ją popłakał się ze śmiechu o dlatego wolno jechał <zeby>
To zupełnie tak jak ja kiedy czytam sobie niektóre takie posty. Jak np. takie sprzed zlotu w Sochaczewie, kiedy niektórzy nie dawali najmniejszych szans mojej Mazdzie w porównaniu do np. Corolli Trolla. No a potem porównując czasy okazało się coś innego.

misiekwaw napisał(a):Czasem warto zachować odrobinę realizmu <oczy>
Oczywiście jak najbardziej zachowuje. Dla przykładu Mitsubishi Eclipse 2.0 turbo 213KM robi seryjnie niskie 15-ki na ćwiartkę. To auto chyba ma porównywalne osiągi z Imprezą GT? Kiedyś właśnie miałem takiego Eclipse tak więc mam porównanie i wiem, że był on wolniejszy od mojej Mazdy. Także wytłumacz mi proszę w którym momencie ja nie zachowuje realizmu? Wiem, że cięzko uwierzyć aby wolnossące 1.8 mogło jeździć porównywalnie z SERYJNYM 2.0 turbo ale myśałem, że po zlocie w Sochaczewie nie którzy przejrzą na oczy :P
Dzisiaj np. zmasakowałem Leona (pierwsza generacja) 1.8 turbo 180KM no ale napewno albo spadł mu jakis wężyk albo sprzęgło mu się ślizgało albo zatankował kiepskie paliwo na Lukoil (niepotrzebne skreślić) :P

Marcin1mazda napisał(a):Jaką masz Jacku metodę na docieranie? Bo na wielu forach wyczytałem, że najlepsza jest metoda na " Ostro"
Tak, w moim przypadku sprawdziła sie tylko metoda "na ostro". Ale byc może zależy to też od producenta pierścieni. Ja zastosowałem się do zaleceń producenta:
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Siw-y » 7 wrz 2010, 19:44

Jacek176 napisał(a):
Marcin1mazda napisał(a):Jaką masz Jacku metodę na docieranie? Bo na wielu forach wyczytałem, że najlepsza jest metoda na " Ostro"
Tak, w moim przypadku sprawdziła sie tylko metoda "na ostro". Ale byc może zależy to też od producenta pierścieni. Ja zastosowałem się do zaleceń producenta:
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm

Mi się wydaje, że on się o klocki pytał ;)

Marcin1mazda napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Madzia dostała nowe klocki. Tym razem Ferrodo Premier. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica w porównaniu do Nisshinbo.

Jaką masz Jacku metodę na docieranie? Bo na wielu forach wyczytałem, że najlepsza jest metoda na " Ostro"
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 19:53

Siw-y napisał(a):
Jacek176 napisał(a):
Marcin1mazda napisał(a):Jaką masz Jacku metodę na docieranie? Bo na wielu forach wyczytałem, że najlepsza jest metoda na " Ostro"
Tak, w moim przypadku sprawdziła sie tylko metoda "na ostro". Ale byc może zależy to też od producenta pierścieni. Ja zastosowałem się do zaleceń producenta:
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm

Mi się wydaje, że on się o klocki pytał ;)

Aha <zawstydzony>
No to sorry <lol>
Co do klocków nie mam jakiejś specjalnej metody. Widomo, że na początku trzeba delikatniej bo hamowanie jest gorsze zanim kolcek "dopasuje sie" do tarczy. No i podobno trzeba uważać żeby nie "przypalić" nowych klocków. Ale to trwa nawjyżej ok. 100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy