Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
U mnie był wymieniany niedawno pasek rozrządu a problem dalej jest.
I tutaj nie chodzi o falujące obroty, tylko o zawieszające się obroty.
Skorzystałem z porady kolegi wyżej i podciągnąłem stopą pedał gazu do góry i odziwo obroty spadły, spróbowałem drugi raz i również pomogło, jestem w szoku szczerze mówiąc bo tylu gości, mechaników próbowało, ja też wymieniałem już bóg wie co, a tutaj najprawdopodobniej linka się przycina.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
– dlaczego tak się dzieje raczej jak silnik jest mocno nagrzany?
– to będzie linka gazu do wymiany czy raczej coś się klinuje przy przepustnicy?
Pozdrawiam!
I tutaj nie chodzi o falujące obroty, tylko o zawieszające się obroty.
Skorzystałem z porady kolegi wyżej i podciągnąłem stopą pedał gazu do góry i odziwo obroty spadły, spróbowałem drugi raz i również pomogło, jestem w szoku szczerze mówiąc bo tylu gości, mechaników próbowało, ja też wymieniałem już bóg wie co, a tutaj najprawdopodobniej linka się przycina.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
– dlaczego tak się dzieje raczej jak silnik jest mocno nagrzany?
– to będzie linka gazu do wymiany czy raczej coś się klinuje przy przepustnicy?
Pozdrawiam!
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
Ostatnio edytowano 10 wrz 2010, 18:53 przez damianmatrix1986, łącznie edytowano 1 raz
lesiux napisał(a):owszem najpierw tryb serwisowy ale potem śruba bo samo się nie wyreguluje. Widzę, że w końcu mamy na forum kogoś kto się zna na samochodach
Juz wczesniej to napisalem
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami. Polega on na tym, że:
Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500, gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
Jak narazie nikt nie dodał swojej propozycji, szkoda... mam nadzieję, że jeszcze ktoś jest wstanie mi pomóc. Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500, gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
Jak narazie nikt nie dodał swojej propozycji, szkoda... mam nadzieję, że jeszcze ktoś jest wstanie mi pomóc. Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
[J]agiellonia Białystok
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami, kiedy wcisnąłem do końca rurę do filtra powietrza. Polega on na tym, że:
Na ssaniu jest ok, kiedy się nagrzeje to się zaczyna. Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500(zamiast normalnie spadać na 750), gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
Na ssaniu jest ok, kiedy się nagrzeje to się zaczyna. Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500(zamiast normalnie spadać na 750), gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
[J]agiellonia Białystok
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
C3biX napisał(a):Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami, kiedy wcisnąłem do końca rurę do filtra powietrza. Polega on na tym, że:
Na ssaniu jest ok, kiedy się nagrzeje to się zaczyna. Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500(zamiast normalnie spadać na 750), gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
A ten temat kolega zna
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A u mnie tej śrubki nie idzie odkręcic :/
Witam, przeglądałem forum i co? No i nic nie znalazłem takiego co by obrazowało mój problem. Otóż przyczyna jest taka obroty po nagrzaniu się trzyma w granicach 750obr/min ale silnik pracuje dalej co po chwili jest spadek obrotów do 500obr/min. Prze jakieś 30sek falują w granicach od 500 do 650obr/min czasem to falowanie odbywa się w dół czyli tak 500- 300obr/min. Po tych 30s obroty wracają do 750 ale przed wskoczeniem na tę wysokość towarzyszy jakby "wystrzał – wstrzyknięcie " i auto wskakuje na 1000 i opada do 750. Przepustnicę czyściłem, filtr powietrza pół roku ma i nie jest zanieczyszczony dla pewności wy telepałem go
. Świece i kable też pól roku mają, zapłon mam przyspieszony tak stwierdził elektryk u którego madzia była na sprawdzenie błędów. Nie wykazało żadnego, sąda jedynie na wolnych obrotach miała tam jakieś nie wydolności... ale to nie wpływało na ten problem. W przedziale od 2000 do 2500 czuć wyrażny spadek mocy podczas przyspieszania ale to na gazie na benzynie jest trochę lepiej ale też czuć więc wina leży nie tylko w instalacji gazowej lecz gdzieś w elektryce. Zapomniałbym dodać że kopułka i pale wymieniłem na nowe. Wygląda to tak jak by madzia w pewnym momęncie nie pracowała na wszystkie gary.
Czytam cały czas forum już dłuższy czas i nie mogę znajść nigdzie pomocy bo wszystkie tematy się urywają bez podania odpowiedzi po odnalezieniu usterki. Pomocy
!
P.S. prozba do modelatora nie rzucaj do kosza od razu tematu bo zależy mi na jakichkolwiek wiadomościach związanych z tymi objawami
Mod: To, że nie znalazłeś rozwiązania w innych wątkach nie uprawnia Cię do zakładania kolejnego o tym samym. Dopisujemy się w istniejących. W drodze wyjątku doklejam.


P.S. prozba do modelatora nie rzucaj do kosza od razu tematu bo zależy mi na jakichkolwiek wiadomościach związanych z tymi objawami
Mod: To, że nie znalazłeś rozwiązania w innych wątkach nie uprawnia Cię do zakładania kolejnego o tym samym. Dopisujemy się w istniejących. W drodze wyjątku doklejam.
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
silniczek krokowy czyściłem i działa. Dziś poszedłem jeszcze zobaczyć przepływomierz i co zauważyłem to ta blaszka platynowa jest oderwana i trzyma się na dwóch drucikach. Delikatnie prze prostowałem ją tak by nie oderwać drucików ani nie skrzywić blaszki. Odkręciłem jeszcze korek od chłodnicy i czekałem aż wentylator się załączy i przed tym załączeniem wyciekło mi jakieś pół litra płynu. Miałem już wsiadać i jechać po zakup nowego przepływomierza (najbliższy szrot w okolicy
) i ku mojemu zdziwieniu obroty stanęły na 750 i tylko lekkie falowanie takie w granicach 30obr/min. czekałem dłuższy czas aż powtórzy się sytuacja i nic
aby wyregulowałem obroty na jałowym oczywiście w trybie serwisowym.
P.S. Dzięki za doklejenie. Następnym razem postaram się nie tworzyć nowych wątków.
P.S. Dzięki za doklejenie. Następnym razem postaram się nie tworzyć nowych wątków.
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
A jakie powinny być seryjnie ustawione obroty dla silnika Z5????
Ja mam coś poniżej 500obr./min...chyba troszke za mało co nie?????
Ja mam coś poniżej 500obr./min...chyba troszke za mało co nie?????

-
Lantis 89
ja osobiście troszkę zawyżyłem tak gdzieś w granicach 800 
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
Witam mam problem bardzo podobny przy odpaleniu silnika obroty na chwile spodną do 100obr/min po czym wracają do normalności Może ktoś wie jaka to przyczyna
-
dariusz333
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość