Mostkowanie – poradnik

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez dr » 4 cze 2010, 10:59

Temat parokrotnie był poruszany, już dawno się z nim zapoznałem i zawsze podłączałem wszystko według określonego szablonu: mianowicie radio grało bez przekręcenia stacyjki przed ówczesnym zmostkowaniem kabli! Aż do dziś – podłączam nowe radio (na którym to nawet można przepiąć wtyczki oryginalnie-tak by grało bez kluczyka) i nic – cisza:(! zaś jeżeli zmostkuje przewody na kostce w aucie to wszystko jest ok TYLKO wtedy non stop wyswietla sie zegar w aucie:/-w poprzednim radiu tego problemu nie bylo wszystko gralo tak jak nalezy-co wiec jest nie tak:/?eh!
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez dexxbiker » 4 cze 2010, 17:39

Co to za radio !? Podłącz tak jak zaleca instrukcja i wtedy powinno się właczać po kluczyku, jeśli masz przy kostce radia przewody ze złączkami to wystarczy podpiąć żółty STAND-BY po stały + i powinno smigać, chyba że masz na odwrót ale to kwestia sprawdzenia w której konfiguracji ruszy.
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez dr » 10 cze 2010, 13:48

Tak tylko, że jak złączam te 2 kable to radio działa, ALE non stop pali się wówczas zegar:[ – a chciałbym to wyeliminować! W poprzednim radiu tego mankamentu nie miałem! Grało bez kluczyka, a zegar był wyłączony.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez Ache » 12 cze 2010, 11:32

Wez miernik i sprawdz gdzie jest masa, a gdzie + 12V.. Masa pod czarny, +12 V pod zolty i czerwony.. Jak bedzie problem, to wyciagnij sobie + z aku i po klopocie.. 10 minet roboty, koszt – gora 10 pln ;)
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez dr » 23 cze 2010, 19:09

Nadal walka z tematem... Nie chcę przeciągać + od aku (mam go w kostce) – wszystko sprawdzalem miernikiem. + bez kluczyka (zolty) i + po kluczyku (czerwony) jak juz pisalem wczesniej. I przy zmostkowaniu ich poprzednie radio latalo bez problemu – obecne tez lata, ale ten cholerny zegar sie non stop pali! Jak mam to wyeliminowac?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez PLaster » 23 cze 2010, 19:41

kolego,
na tym samym obwodzie co jest zasilanie radia po ACC stacyjki masz podłączony zegarek i jak mostkujesz te dwa kable to podajesz napięcie na ten pierwszy wspomniany obwód!
po prostu musisz całkowicie odłączyć kabel z kostki po stronie radia (ten od zasilania po ACC) i zmostkować go z kablem zasilania na stałe

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm
Obrazek

A: Zasilanie
1.
2.
3.
4. Podtrzymanie
5. Sterowanie anteną automatyczną
6. Podświetlenie (+12 V)
7. Zasilanie (+12 V)
8. Masa (–)


w części A – zasilanie
po stronie radia – kabel z 7 podłącz do 4
a w kostce po stronie aucie do 4 nic nie podłączaj
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez dr » 24 cze 2010, 14:02

W moim przypadku mam:

A
4-zasilanie glowne stale +12V
7-podtrzymanie

tak wiec mam odlaczyc po stronie radia 4 i podlaczyc pod INNY staly +12V? no to i tak muszę skądś indziej ciągnąć kabel ze stałym +12V np.: z aku:/, a chce tego uniknac! (bo obecnie jak zmostkuje 4 z 7 na kostce radia to wowczas zamykam obwod jak pisales i pojawia sie zegar:[)

PS: w porzednim radiu tego problemu nie mialem zlaczylem te kable i zegar sie nie pojawial...a tu jak na zlosc:[!
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez celnikp » 24 cze 2010, 20:50

Podaj co to za radio. Sprawdź czy jak dłużej przytrzymasz przycisk "OFF" czy zegar nie zgaśnie. Czy nie ma na radiu (obudowa tak miało kiedyś sony)żadnego przełącznika którym możesz ustawić aby po wyłączeniu zegar był widoczny lub nie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez PLaster » 24 cze 2010, 23:59

oj, jedź z tym do jakiegoś elektronika, dasz mu na czteropak i Ci to podłączy, bo jak będziesz sam tak podłączał jak do tej pory to spalisz instalacje w aucie lub w ostateczności tylko radio

celnikp czytaj uważnie o jaki chodzi zegarek!!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez dr » 25 cze 2010, 00:11

ALPINE CDE-111R
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez janos » 25 sie 2010, 15:36

aby uniknąć ciągle włączonego zegarka wystarczy:
– podłączyć żółty przewód do styku 4 i 7
– czerwonego przewodu nie podłączamy nigdzie
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez airbob » 26 sie 2010, 09:50

Litości
1. Odepnij całkiem radio
2. Weź miernik w garść
3. Namierz w kostce radiowej w instalacji auta stały plus
4. Do tego stałego plusa podepnij żółty i czerwony przewód wychodzące z kostki radia
Koniec
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje