Błąd P0401

Postprzez Bartolini » 19 sie 2010, 20:45

Witam wszystkich
I stał się cud check engine mi zgasł dosłownie jakieś godzinę temu :) . Pewnie na nie długo , ale jakoś tak na sercu lżej się zrobiło. A terz moje obserwacje , coś mi tak właśnie jakoś brzęczy i właśnie nie mogę tego zlokalizować w okolicach egr a może to te chyba elektro zawory , które so po prawej stronie. Jakieś pomysły co to może być? A i jeszcze jeden jakiś taki dziwny dźwięk (syczenie)tak dokładnie w lini prostej od egr do góry koło akumulatora.
Pozdrowionka Bartolini
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 19 sie 2010, 22:01

Bartolini napisał(a):... coś mi tak właśnie jakoś brzęczy i właśnie nie mogę tego zlokalizować w okolicach egr a może to te chyba elektro zawory ,...

to jeden z elektorzaworkow, ale to jego poprawna praca, bo on w miare potrzeby bardzo szybko taktuje..
ale postajaj sie go zlokalizowac..
moze podmiana na inny, przyniesie efekty,
czego zycze...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartolini » 19 sie 2010, 22:37

A dziękuje Enduro. Zobaczymy co się dalej będzie działo, ale jak znam życie to błąd powroci. Zastanawia mnie jedynie , czemu błąd zniknął. Może to tylko jakaś błąd elektryczny.
Pozdrawiam Bartolini

Ps szwędałem się po necie i znalazłem o to takie coś może sie komuś przyda
http://www.bymanne.de/downloader/
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 20 sie 2010, 14:10

Bartolini napisał(a):....czemu błąd zniknął.....

jest tak, bo przy kazdym ponownym odpalaniu auta i PCM/a następuje aut. test i moze tym razem nie wykazał nieprawidłowości...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartolini » 20 sie 2010, 17:43

Cześć no długo moje szczęście nie trwało :( . Jadę sobie spokojnie 65 mil na godzinkę tempomat włączony i tak tak Switełko szczęścia do mnnie wróciło. Spróbuje jeszcze obejżeć wszystko dookoła jak pogoda pozwoli
pozd
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 20 sie 2010, 18:16

Bartolini napisał(a):....i tak tak Swiatełko szczęścia do mnnie wróciło. pozd

wspolczuje, znam te dolegliwosci, sam to przerabialem..
a nie masz odczucia, ze wtedy sinik pracuje troche bardziej "szorstko" jakby lekko zimny jeszcze
i czy spalanie wtedy nie jest wyzsze?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartolini » 20 sie 2010, 19:11

Dokładnie tak jak piszesz i szorstko i spalanie . Wiem i zdaje sobie sprawe , że jeżdże krótkie dystanse ostanio i disel w tym momęcie to jakieś nieporozumienie, ale jakoś wyjątkowo duż o mi zaczą spalać. Może to technika jazdy , ale..... myśle , że to nie tylko moja wina.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 20 sie 2010, 21:57

Bartolini napisał(a): ..... myśle , że to nie tylko moja wina.

Dokładnie, jak pali sie konrolka, to silnik pracuje w trybie awaryjnym,
tz. mniejsza moc, wieksze spalanie..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tom136 » 22 sie 2010, 17:30

Posiadam podobny przypadek, kontrolki zapalały się przeważnie przy tempomacie. Po długich testach z komputerem postanowiłem wyczyścić egr. sam zawór nie był bardzo brudny, natomiast wlot za zaworem w kolektorze ssącym był zawalony około 5 cm wgłąb. Jestam przewężenie odlewu. Po wyczyszczeniu tego miejsca dolegliwości ustąpiły. Dodatkowo zastanawiam się nad oczyszczeniem odcinka od kolektora wydechowego do zawory.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2010, 14:58
Posty: 4
Auto: M 6 CiTD 136 kombi 2004r

Postprzez Enduro » 22 sie 2010, 18:13

bledy w systemie EGR-a powiazane sa z kilkunastoma defektami wg. Mazdy (mowa o typowych), ale takie zabrudzenie, to juz raczej anomalia i oczywiscie mocno wplywa ona na prace jednostki,absolutnie
warto oczyscic go, choc demontaz jest dosc trudny, jakis czas temu opisywalem, ze ogladalem taki kolektor z silnika po ok.180 tys km i byl bardzo mocno zaklejony nagarem...
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 20 sie 2012, 09:55

Moja radość trwała krótko, wczoraj znowu kiedy dłuższą chwilę przejechałem na takich samych obrotach dwie magiczne lampki. Podłączenie do komputera, cały czas P0401 za małe ciśnienie recyrkulacji spalin. Jakieś inne pomysły? Panowie opisalibyście jak te doloty i wyloty oczyścić. Łopatologicznie to EGRa wchodzi jedna duża rura od dołu i wychodzi mała rurka od góry. Jest jeszcze 3 dziursko tam gdzie się tego EGRa dokręca. Mam tam napsikać tego dziadostwa do czyszczenia gaźników. Jak to oczyścić? Możecie przygotować jakąś krótką fotorelację jak się dobrać. Tom136 piszesz, że coś tam jeszcze oczyszczałeś, może mógłbyś opisać jak się do tego zabrać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2012, 10:04

Bartolini napisał(a):Ps szwędałem się po necie i znalazłem o to takie coś może sie komuś przyda
http://www.bymanne.de/downloader/

ten link nie działa

kalatos napisał(a):Możecie przygotować jakąś krótką fotorelację jak się dobrać

już jest <czytaj> o ile dobrze pamiętam, to dział MZR-CD
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kalatos » 20 sie 2012, 10:37

Jest na pewno do EGRa kilka bo z nich korzystałem, nie mogę się doszukać innych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2012, 12:02

kalatos napisał(a):nie mogę się doszukać innych

innych, czyli jakich <co?> do czyszczenia całego dolotu fotorelacji nie ma (możesz być pierwszy :D )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kalatos » 20 sie 2012, 12:52

Żebym jeszcze wiedział jak się za to zabrać to z wielką przyjemnością. Zapraszam na flaszkę kogoś kto ma większe pojęcie i będzie relacja, że ho ho :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez kalatos » 21 sie 2012, 23:08

Pozwolę sobie wrzucić kilka pytań uzupełniających, dla których odpowiedzi na pewno pomogą tym z gatunku zrób to sam :)

– Ten wężyk od podciśnienia to jest ten krótki (8cm), który z jednej strony od góry wchodzi do EGR z drugiej do czegoś przypominającego gaźnik. On tak dziwnie jest naprężony i delikatnie popękany. Chcę go wymienić. Powiedz mi, to musi być jakiś specjalny wężyk odporny na temperaturę i olej? W motoryzacyjnym dostanę?
– Ta górna część EGRa ma trzy śrubki od góry, w tym momencie wlot tego wężyka jest jakoś tak dziwnie od drugiej strony(wężyk musi zakręcić o 90stopni)jest delikatnie na tym zakręcie popękany. Może przy wymianie tego wężyka przekręcić ten wlot przy EGerze na wprost?
– Jak się powinien zachować samochód i wężyk jak na włączonym samochodzie wyjmę go z EGR? Powinien "zassać palec"?
– Zakładając, że jest to wina tego wężyka błąd po jego wymianie powinien od razu zniknąć, czy trzeba do skasować?
– Jak sprawdzić, czy sam EGR jest sprawny, czy ta górna część, która trzyma się na 3 śrubkach jest sprawna?

P.S. Jeżeli komuś pytania wydadzą się tendencyjne i urażą jego ogromną wiedzę w tym zakresie – przepraszam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Leoo » 15 maja 2013, 11:38

Mam podobny przypadek P0401.
Czyszczenie EGR nie pomogło, choć faktycznie trzpień zaworu przycierał się. Podciśnienie nie dochodzi do siłownika. Inna sprawa, że nie udało mi się skasować błędu za pomocą ELM327 V1,5 z darmowych aplikacji na Androida.
Sprawdzę przewody podciśnienia, solenoidy i dam znać.
Przyczyna usterki na fotkach – wężyk EGR.
Błąd udało się skasować za pomocą OBD Car Doctor.
Załączniki
DSC08535.JPG
DSC08536.JPG
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez andruszczak » 1 wrz 2013, 09:44

Też walczyłem przez dłuższy czas z błędem P0401 wymiana elektrozaworów nie pomogła. Wymiana wężyków pomogła na 500km. Ale przyczyną okazała sie nie szczelność między zaworem egr a jego czujnikiem położenia. Wystarczy odkręcić egr i podłączyć pod kompresor zanurzyć w wodzie i to sprawdzić. Ja uszczelniłem tą powierzchnie silikonem i jest juz spokój.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez andruszczak » 13 gru 2014, 22:57

Po jakimś czasie znowu błąd P0401 tym razem wymieniłem czujnik ciśnienia i przewód gumowy który znajduję się pod lewym nadkolem. Tym razem pomogło na dłużej od 6 miesięcy brak błędu
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez 2New » 29 paź 2016, 17:56

Witam, odgrzewam kotleta :D

Staram się uporać z błędem P0401 od dłuższego czasu. Wymieniłem zielony elektrozawór EGR'a, który zardzewiał i stracił szczelność. Wymieniłem również wszystkie węże podciśnienia na nowe, silikonowe. Wszystko powinno działać elegancko, ale jednak nie działa.

Wziąłem dzisiaj auto na oscyloskop z Forscana i rzeczy dziwne się tam pojawiają. Zaworek EGRV na idle nie ma 75% tylko 24%, napięcie czujnika zaworu EGR osiąga maksymalnie 2,5V a i tak zdarza się to bardzo rzadko. Generalnie jest tam jakiś bałagan.

Poniżej przebiegi z Forscana, łącznie z prędkością i obrotami.

Obrazek

Obrazek

Czy ktoś mógłby zinterpretować te wyniki? Ewentualnie jeśli dysponuje chwilą wolnego czasu i chęciami, to czy mógłby wrzucić przebiegi z prawidłowo pracującego samochodu (silnik Diesla)?

Wskaźniki jakie monitorowałem, to: START_SW, RPM.OBDII, VSS.OBDII, EGRA, EGRV, EGRV2 i EGRVP.

Z góry dziękuję <spoko>
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:15
Posty: 10
Skąd: EPML
Auto: Mazda 6 2.0D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6