Słaby pedał hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dablo2 » 3 sie 2010, 14:10

Witam.Wczoraj wracałem z gór i jadąc z górki musiałem gwałtownie zahamować i co się stało ?mało nie zatrzymałem się na autku z przodu...auto wyhamowało ,ale w końcowej fazie hamulec zdechł musiałem się posiłkować ręcznym gdzie auto już jechało około 5km/h :| pedał hamulca zrobił się twardy może zapadł się na 2cm...jadę dalej i celowo ostro przyhamowałem i jest niby ok ,ale podczas pulsacyjnego hamowania 2-gie i 3-cie przyhamowanie zjawisko wraca ,hamulec znowu robi się twardy :| o co chodzi może ktoś miał podobny problem dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 mar 2014, 23:49 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez xlord » 3 sie 2010, 14:39

Zasada bezpiecznej jazdy mówi, że jeśli hamujesz awaryjnie to do końca. Przypuszczam, że najpierw wdepnąłeś ostro, a potem zacząłeś odpuszczać. W pedał trzeba kopnąć, a nie silnie i płynnie naciskać.
Z kolei Twoja informacja o twardym pedale świadczy o niewłaściwie działającym wspomaganiu układu hamulcowego.
Taki twardy pedał to mam jedynie przed uruchomieniem silnika, kiedy auto dłużej postoi.
A może w trakcie tego awaryjnego hamowania "układ wspomagania siły nagłego hamowania" coś nabroił.
Ja bym się udał do warsztatu, bo dobre hamulce, dokręcone koła i nieodpadająca kierownica ( :) ) to podstawa bezpieczeństwa.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez M5 » 10 sie 2010, 00:27

Wspomaganie układu hamulcowego padło...taki okrągły baniak za pompą hamulcową.

Pozdrawiam
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez dablo2 » 14 sie 2010, 19:12

Dziś byłem z tym problemem w serwisie.Żadnych błędów, wszystko ok,wymienili mi po 2,5 rocznej eksploatacji płyn hamulcowy i wszystko wróciło do normy ,chyba racją jest wymieniać DOT co 2 lata jak książka pisze. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez Steve » 15 wrz 2010, 18:55

dablo2 napisał(a):Dziś byłem z tym problemem w serwisie.Żadnych błędów, wszystko ok,wymienili mi po 2,5 rocznej eksploatacji płyn hamulcowy i wszystko wróciło do normy ,chyba racją jest wymieniać DOT co 2 lata jak książka pisze. pozdrawiam

Ciekawe <lol> Moim zdaniem przy złym płynie pedał będzie się zachowywał jak przy zapowietrzonych hamulcach.
Może gdzieś była nieszczelność na podciśnieniu, naprawili rurkę, a przecież za wymianę kawałka węża nie wezmą dużej kasy, więc ściemiali o wymianie płynu .... <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez tomosin » 15 wrz 2010, 22:28

Powodem mogła być woda w układzie hamulcowym, płyn nie był wymieniany za długo, miałem to w 323
323/323/Premacy
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 08:08
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0 DITD – 2001

Postprzez hollow » 28 mar 2014, 18:22

dablo2 napisał(a):podczas pulsacyjnego hamowania 2-gie i 3-cie przyhamowanie zjawisko wraca ,hamulec znowu robi się twardy

Mam dokładnie to samo... Gdzie to servo i ta pompka? Ktoś ma jakiś schemat układu? Które rurki mam obmacać?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 10:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Postprzez czah666 » 28 mar 2014, 22:34

to są objawy zapowietrzenia układu...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Wojtek » 28 mar 2014, 23:35

lub braku wymian płynu hamulcowego...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hollow » 29 mar 2014, 22:22

czah666 napisał(a):to są objawy zapowietrzenia układu...

Takie objawy pojawiają się również na postoju (silnik rzecz jasna włączony), gdy nic się nie grzeje, więc to nie to.

Wojtek napisał(a):lub braku wymian płynu hamulcowego...

Hmmm... może...

W międzyczasie natrafiłem na pomocny wątek na temat pokrewnego modelu, polecam.

Dziś to ja się przejechałem i mogę powiedzieć coś więcej o objawach:
– na zimnym silniku problem prawie nie występuje, tzn. na biegu jałowym można zahamować >5x bez twardego pedału – to chyba właśnie tak powinno działać...
– na ciepłym silniku, można zahamować 2-3x na biegu jałowym, 5x na wyższych obrotach

Dziś odwiedziłem polecany przez kilkoro z Was warsztat Pana Piotra Sobańskiego na Dolnej 24 w Poznaniu. Profesjonalista, wiedział za co się zabrać. Przejechał się i potwierdził objawy. Zbadał podciśnienie (w normie) i szczelność (ideał). Zasugerował, że pompka może być mimo wszystko walnięta, może mieć za małą wydajność. Ale(!), zalecił najpierw wymianę oleju (mam niedaleko do X), bo rozrzedzony słabiej uszczelnia, a potem ew. wymianę pompki. Pasuje do objawów, więc go posłucham.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 10:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Postprzez hollow » 28 kwi 2014, 21:11

Olej wymieniony. Jest lepiej, można zahamować 5x pod rząd. W praktyce nie będzie chyba sytuacji, żeby to było za mało, choć dla porównania Yarisem da radę zahamować i 10x pod rząd. Co więcej, podciśnienie odbudowuje się dość powoli. Tym niemniej zostawię tę pompę na razie w spokoju.

Z innej beczki to zacząłem słyszeć brzęczenie podczas kręcenia kierownicą, ale to już temat na inny wątek...
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 10:23
Posty: 12
Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy