Stuki w przednim zawieszeniu.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez konrad278 » 4 sie 2010, 21:48

Witam jestem po wymianie łączników stabilizatora,sworzni wahacza...Ale nadal słysze głuche stuki;/ nie mam pojecia co to jest byłem na stacji diagnostycznej i koleś stwierdził ze wszystko ok amory pokazały 82%...Mocno słychać to np na polnej drodze gdzie jest dużo głębszych dziur...Co to może być??Samochód to 323F GT 1995r;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez jojek-1990 » 4 sie 2010, 23:11

Ja też miałem amorki 82% sprawności a i tak to one były powodem stukotu po wymianie ustąpiło:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez lesiux » 5 sie 2010, 07:34

albo górne mocowanie amorka ma już dość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez konrad278 » 5 sie 2010, 09:14

tylko jak to spr zeby nie wydawac kasy w błoto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez marek.2 » 5 sie 2010, 10:54

jest jeszcze coś takiego jak guma mocowania stabilizatora , koszt nowych jest tani lecz kłopot z wymianą spory , u mnie to było powodem stukania
dla tych którzy myślą że przy wymianie gum stabilizatora trzeba opuszczać zawieszenie, można to zrobić w łatwiejszy sposób, po, odkręceniu koła widać mocowanie , odkręcamy widoczną śrubkę z mocowania, odginamy blaszkę wyciągamy starą gumę i zakładamy nową
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 17:30
Posty: 9
Skąd: zamość
Auto: mazda 323F BA 1.5 16V B/G

Postprzez konrad278 » 5 sie 2010, 21:36

No wiec właśnie te gumy mam zanabyte tylko mechanik mówił ze trzeba całą zawieche opuścić....A Ty jak wymieniłeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez marek.2 » 7 sie 2010, 14:35

Do tej wymiany musimy podnieść samochód z przodu i zdjąć koła. mocowanie to nic innego jak wyprofilowany kawałek grubszej blachy przykręcony dwiema śrubami ,od strony koła grzechotką z długą rączką trzeba odkręcić tylko jedną śrubę tą widoczną,(do drugiej nie ma dostępu ) i łapką odgiąć mocowanie do góry tak żeby można było wyjąć starą gumę następnie włożyć nową, przygiąć mocowanie i przykręcić. To samo z drugiej strony.Trzeba mieć trochę cierpliwości przy wkładaniu nowej gumy i skręcaniu całości. Problem jest też ze skręceniem ponieważ śrubka jest krótka i ciężko jest złapać nią gwint. Można dać nowe dłuższe ( gwint drobnozwojny ) wtedy tak trudno nie będzie. dla osoby która ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne nie będzie problemu a i kasa na wymianę u mechanika z opuszczaniem zawieszenia, za którą jak sądzę parę ładnych złotówek weźmie będzie zaoszczędzona
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 17:30
Posty: 9
Skąd: zamość
Auto: mazda 323F BA 1.5 16V B/G

Postprzez konrad278 » 9 sie 2010, 20:04

NO i git a jeszcze powiedz te gumy to rozciąć czy trzeba też łączniki odkrecać??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez kast » 10 sie 2010, 20:39

ja jak u siebie wymienialem to je poprostu na pol przeciolem.
poza tym jak zobaczysz to i tak jej nie wlozycz bo stabilizaror na koncu jest splaszczony :)
Przecinaj je i nie wnikaj i tak jak sie zacisna to zejda sie i szczeliny nie bedzie i to nie przeszkadza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez marek.2 » 10 sie 2010, 23:46

na płaskiej stronie gumy trzeba ją przeciąć nożem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 17:30
Posty: 9
Skąd: zamość
Auto: mazda 323F BA 1.5 16V B/G

Postprzez Pioteq25 » 11 sie 2010, 21:12

Marek dzięki za opis wymiany tych gum :) Przymierzałem się do tego od lat, ale nie chciało mi się rozkręcać pół samochodu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lesiux » 12 sie 2010, 15:05

Polecam sprawdzić sprężyny, wczoraj przy wymianie amorków z tyłu okazało się, że jedną sprężynę miałem pękniętą i to ona tak stukała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Pioteq25 » 12 sie 2010, 16:28

Niech zgadnę z prawej strony Ci pękła :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lesiux » 12 sie 2010, 19:38

Nie, z lewej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323