Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Paweł » 23 cze 2010, 08:22

Zadowolony jesteś z całości? Zastanawiam się, czy właśnie w El-tec'u nie robić całego wydechu – od flanszy przy silniku.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2010, 08:33

Powiem tak: za taką cenę mogliby się bardziej postarać ;)
Po 15 miesiącach przerdzewiał elastyczny łącznik znajdujący się między kolektorem a środkowym tłumikiem. Okazało się, że akurat na ten łącznik jest tylko rok gwarancji, o czym mi nikt wcześniej nie wspominał <oczy>
Poza tym przyrostu mocy (patrząc na mój wynik z hamowni) też chyba żadnego nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Paweł » 23 cze 2010, 18:25

U huh, to już sam nie wiem, szczególnie że dla "wankla" wydech musi być wyjątkowo odporny. W każdym razie powiem, że twoje końcówki wydechu bardzo mi się :). Długość, wielkość i skośne ucięcie świetnie współgrają/ły z czarną listwą – klasa. <spoko>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2010, 21:59

Tuż przed tym jak ktoś zaparkował mi w kufrze ;) przedłużyłem jeszcze te końcówki tak żeby leciutko wystawały za zderzak. Jednak nie zdążyłem ich sfotografować jak ładnie wyglądały a teraz to nie ma sensu bo cały zderzak połamany i poodpryskiwany lakier :(
Z innych spraw to dzisiaj pojechałem do Radzikowskiego ale, jak się okazało, nie potrzebnie. Nowe okładziny tarczy sprzęgłowej były chyba niespełna pół milimetra grubsze od tych, które miałem, także zrezygnowałem z wymiany. Widać wzmocnione sprzęgło z SOHC daje rade i prze rok prawie wogóle się nie spaliło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 26 cze 2010, 15:52

Auto już poskładane i na chodzie :)
Oprócz skrzyni wymieniliśmy także zwrotnice, no i ABS znowu działa <jupi>
Przy okazji wymienione zostały też sworznie [waaaczego?]. A plastikowe dystanse na łącznikach stabilizatora zamieniliśmy metalowymi, dorobionymi z rurki, gdyż te plastikowe szybko pękały.
Poza tym dorobiliśmy uszczelkę termoizolacyjną pod zawór dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzialny za "ssanie" kiedy silnik jest zimny. Przepływa przez niego płyn chłodniczy i istnieje podejrzenie, że przez to podgrzewa on cały kolektor ssący.
Tutaj widać górną część kolektora ssącego:
Obrazek

Tutaj sprawca całego zamieszania:
Obrazek
Obrazek

A tutaj już zamontowany razem z podkładką teflonową:
Obrazek

Jak widać nie chciało nam się dokładnie docinać zewnętrznych kształtów ;) Przyłożyliśmy się tylko do dokładnego wycięcia otworów.
Teraz już cały kolektor ssący jest dokładnie odizolowany od wszelkich źródeł ciepła. Jeśli nadal będzie się grzać (tak że aż lakier będzie się na nim topił, jak do tej pory) to będzie znaczyło, że grzeje się poprostu od gorącego powietrza pod maską. Trzeba będzie wtedy pomyśleć nad jakimś wlotem powietrza w masce żeby ostudzić atmosfere tam panującą ;)
Odrazu w drodze powrotnej od Marka trafił się chętny do ścigania: Subaru Forester 2.5 turbo. Został "wyleczony" bez wiekszego wysiłku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 26 cze 2010, 16:40

Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę. Nie wiedziałem że w kolektorze BP dohc jest dual ram czy jak go tam nazwać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 26 cze 2010, 16:54

Gibsong napisał(a):Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę. Nie wiedziałem że w kolektorze BP dohc jest dual ram czy jak go tam nazwać.


To jest ta zmienna geometria dolotu VICS. w 1.6 dohc w mx-5 tez takie cos chyba jest. U mnie w podpisie zobacz sobie wykres na benzynie – tam jest porownanie tego, co daje zalaczony VICS, a co wylaczony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 26 cze 2010, 17:01

Gibsong napisał(a):Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę.

Nie podgrzewacze tylko raczej schładzacze. Na forach hondziarzy można znaleźć sporo wykresów gdzie sama uszczelka termoizolacyjna między głowicą a kolektorem ssącym daje przyrost kilka koni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 26 cze 2010, 17:50

Miałem na myśli seryjne rozwiązania mające na celu ułatwić życie zimą
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 26 cze 2010, 18:01

Gibsong napisał(a):Miałem na myśli seryjne rozwiązania mające na celu ułatwić życie zimą


Co do przepustnicy to masz racje, ma to zapobiegac zamarzaniu wody w powietrzy przy ujemnych temperaturach. Niestety nasze silniki maja mechaniczne "ssanie" , tzn zaworek dodatkowego powietrza steorwany jest ciecza z ukladu chlodzenia. Na nasze nieszczescie przkrecony jest do kolektora dolotowego, a woda majaca 85 stopni , ktora plynie sobie przez taki grzejnik wplywa negatywnie na temperature kolektora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez hopek » 26 cze 2010, 18:38

Jacek176 napisał(a):...Teraz już cały kolektor ssący jest dokładnie odizolowany od wszelkich źródeł ciepła....


no jeszcze śruby beda przewodzić ciepło z tego zaworka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Jacek176 » 26 cze 2010, 19:20

Gibsong napisał(a):Miałem na myśli seryjne rozwiązania mające na celu ułatwić życie zimą

A, no tak, to wiadomo. Obieg płynu chłodzącego (podgrzewającego) przez przepustnice miałem pominięty już wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 4 lip 2010, 22:23

W piątek znowu łapałem się z kolegą z tej Hondy coupe B18C4. Z tym że u niego zaszło sporo zmian. Pod maskę trafiło trochę gratów zza oceanu: kolektor wydechowy, kolektor ssący Skunk, poza tym profi strojenie. Fachowiec, który stroił to auto (na codzień zajmuje się Hondami) stwierdził, że w takim setupie te silniki mają 190-200KM. Kolega mówi, że auto niesamowicie zyskało wigor, prawie jakby turbo dołożył.Tym razem sprawdzaliśmy się ze startu zatrzymanego (na odcinku ok. 1km), z tym że żeby wyrównać sznase kolega miał jednego pasażera ;) Pierwszy start: łeb w łeb :D Kolega takie oczy <wow> i stwierdził, że źle biegi zmieniał i wypadł z VTEC'a. Pasażer Hondy podobno w trakcie wyścigu stwierdził: "Ale wściekłe to czerwone. Trzyma się!" W drugim wyścigu niestety dałem d....y na maksa <głaszcze> zamiast patrzeć na obrotomierz zagapiłem się na prędkościomierz, na dwójce wpadłem na odcinkę, potem szybko próbowałem wbić trójkę i bieg mi nie wszedł, w tym momencie Honda wyprzedziła mnie o jakieś 4 długości. No ale jak już wbiłem ten bieg to Honda wcale jakoś nie zwiększała przewagi. Także napewno Honda po tylu zabiegach tuningowych jest szybsza od mojej Mazdy ale nie ma jakiejś masakry :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 4 lip 2010, 22:41

Jacek176 napisał(a):W piątek znowu łapałem się z kolegą z tej Hondy coupe B18C4. Z tym że u niego zaszło sporo zmian. Pod maskę trafiło trochę gratów zza oceanu: kolektor wydechowy, kolektor ssący Skunk, poza tym profi strojenie. Fachowiec, który stroił to auto (na codzień zajmuje się Hondami) stwierdził, że w takim setupie te silniki mają 190-200KM. Kolega mówi, że auto niesamowicie zyskało wigor, prawie jakby turbo dołożył.Tym razem sprawdzaliśmy się ze startu zatrzymanego (na odcinku ok. 1km), z tym że żeby wyrównać sznase kolega miał jednego pasażera ;) Pierwszy start: łeb w łeb :D Kolega takie oczy <wow> i stwierdził, że źle biegi zmieniał i wypadł z VTEC'a. Pasażer Hondy podobno w trakcie wyścigu stwierdził: "Ale wściekłe to czerwone. Trzyma się!" W drugim wyścigu niestety dałem d....y na maksa <głaszcze> zamiast patrzeć na obrotomierz zagapiłem się na prędkościomierz, na dwójce wpadłem na odcinkę, potem szybko próbowałem wbić trójkę i bieg mi nie wszedł, w tym momencie Honda wyprzedziła mnie o jakieś 4 długości. No ale jak już wbiłem ten bieg to Honda wcale jakoś nie zwiększała przewagi. Także napewno Honda po tylu zabiegach tuningowych jest szybsza od mojej Mazdy ale nie ma jakiejś masakry :D


Oj Jacek Jacek. Kiedy w koncu zrobisz ITB, zamowisz kolektor 4-1 i wystroisz to porzadnie. Takie mody powinny dac dodatkowe 15-20 koni. Wtedy honda mialaby szanse jedynie, jak sie wlasnie tak bedziesz bawil z wbiciem trojki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 4 sie 2010, 08:09

Rzadko tu zaglądam bo zarobiony jestem :(
Ostatnio puściła mi uszczelka pomiądzy listwą wtryskową a przejściówką do regulatora ciśnienia tak, że benzyna lała się ciurkiem. Po wymianie usazczelki auto odzyskało wigor :D Mam wrażenie, że ta benzyna ciekła już od bardzo dawna tylko w mniejszych ilościach i spadło ciśnienie. Bo już od dłuższego czasu problemem było nawet zapiszczenie kołami przy zmianie z jedynki na dwójkę. Teraz piszczy nawet przy przejści z 2 na 3 :D
Powiem jeszcze jako ciekawostkę, że ostatnio miałem okazję złapać się z takim wynalazkiem: Punto GT (pierwsza generacja) z silnikiem 1.4 turbo. Seryjnie to miało 136KM. Ten dodatkowo miał założoną wiekszą turbinę od wersji 2.0T.
Muszę przyznać, że całkiem ładnie to się zbiera. Od 0 do 210km/h został z tyłu chyba poniżej 100m (przy tej prędkości ciężko ocenić odległość patrząc się w tylne lusterko ;) ). Dodam jeszcze, że wcześniej to Punto objechało BMW 323 compact (170KM).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukazie » 10 sie 2010, 23:09

Kurcze nieźle Ci to autko idzie . Mój to sie muli jak nie wiem :D
Z resztą zobacz filmik :)

http://www.youtube.com/watch?v=JWyKVzQX ... re=related

Chciałbym tak modyfikować autko , ale kurka żeby mieć kanał czy troche pojecia :|
Chyba , ze moge Cie odwiedzic z czesciami , hehe ? <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez sq2jul » 10 sie 2010, 23:14

po pierwsze zalatw sobie zegar z obrotomierzem, bo na moje za wczesnie zmieniasz biegi.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jackkpl » 10 sie 2010, 23:31

sq2jul napisał(a):po pierwsze zalatw sobie zegar z obrotomierzem, bo na moje za wczesnie zmieniasz biegi.


A po co ma podwajac wartosc auta rajdowego z silnikiem 1.3 ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 13 sie 2010, 07:37

Ale jaja <rotfl>
Znalazłem na sieci to Punto z którym sie ściąłem ostatnio. Kiedyś to miało 188KM <wow>
http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=14015&view=previous&sid=e07d467fdd1ee3a998bc9ae94b834f5a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 13 sie 2010, 10:18

Jacku.ty masakratorze.wstaw w koncu ten kolektor wydechowy 4-1 i przestaw sie na det3.wtedy codziennie ebdziesz mial odczyty mocy z loga.bo ja w te twoje 151km nigdy nie uwierze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy