Mazda 323F BG BP '93
Powiem tak: za taką cenę mogliby się bardziej postarać 
Po 15 miesiącach przerdzewiał elastyczny łącznik znajdujący się między kolektorem a środkowym tłumikiem. Okazało się, że akurat na ten łącznik jest tylko rok gwarancji, o czym mi nikt wcześniej nie wspominał
Poza tym przyrostu mocy (patrząc na mój wynik z hamowni) też chyba żadnego nie było.
Po 15 miesiącach przerdzewiał elastyczny łącznik znajdujący się między kolektorem a środkowym tłumikiem. Okazało się, że akurat na ten łącznik jest tylko rok gwarancji, o czym mi nikt wcześniej nie wspominał

Poza tym przyrostu mocy (patrząc na mój wynik z hamowni) też chyba żadnego nie było.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
U huh, to już sam nie wiem, szczególnie że dla "wankla" wydech musi być wyjątkowo odporny. W każdym razie powiem, że twoje końcówki wydechu bardzo mi się
. Długość, wielkość i skośne ucięcie świetnie współgrają/ły z czarną listwą – klasa. 

the right man in the wrong place...
Tuż przed tym jak ktoś zaparkował mi w kufrze
przedłużyłem jeszcze te końcówki tak żeby leciutko wystawały za zderzak. Jednak nie zdążyłem ich sfotografować jak ładnie wyglądały a teraz to nie ma sensu bo cały zderzak połamany i poodpryskiwany lakier 
Z innych spraw to dzisiaj pojechałem do Radzikowskiego ale, jak się okazało, nie potrzebnie. Nowe okładziny tarczy sprzęgłowej były chyba niespełna pół milimetra grubsze od tych, które miałem, także zrezygnowałem z wymiany. Widać wzmocnione sprzęgło z SOHC daje rade i prze rok prawie wogóle się nie spaliło
Z innych spraw to dzisiaj pojechałem do Radzikowskiego ale, jak się okazało, nie potrzebnie. Nowe okładziny tarczy sprzęgłowej były chyba niespełna pół milimetra grubsze od tych, które miałem, także zrezygnowałem z wymiany. Widać wzmocnione sprzęgło z SOHC daje rade i prze rok prawie wogóle się nie spaliło
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Auto już poskładane i na chodzie
Oprócz skrzyni wymieniliśmy także zwrotnice, no i ABS znowu działa
Przy okazji wymienione zostały też sworznie [waaaczego?]. A plastikowe dystanse na łącznikach stabilizatora zamieniliśmy metalowymi, dorobionymi z rurki, gdyż te plastikowe szybko pękały.
Poza tym dorobiliśmy uszczelkę termoizolacyjną pod zawór dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzialny za "ssanie" kiedy silnik jest zimny. Przepływa przez niego płyn chłodniczy i istnieje podejrzenie, że przez to podgrzewa on cały kolektor ssący.
Tutaj widać górną część kolektora ssącego:

Tutaj sprawca całego zamieszania:


A tutaj już zamontowany razem z podkładką teflonową:

Jak widać nie chciało nam się dokładnie docinać zewnętrznych kształtów
Przyłożyliśmy się tylko do dokładnego wycięcia otworów.
Teraz już cały kolektor ssący jest dokładnie odizolowany od wszelkich źródeł ciepła. Jeśli nadal będzie się grzać (tak że aż lakier będzie się na nim topił, jak do tej pory) to będzie znaczyło, że grzeje się poprostu od gorącego powietrza pod maską. Trzeba będzie wtedy pomyśleć nad jakimś wlotem powietrza w masce żeby ostudzić atmosfere tam panującą
Odrazu w drodze powrotnej od Marka trafił się chętny do ścigania: Subaru Forester 2.5 turbo. Został "wyleczony" bez wiekszego wysiłku
Oprócz skrzyni wymieniliśmy także zwrotnice, no i ABS znowu działa

Przy okazji wymienione zostały też sworznie [waaaczego?]. A plastikowe dystanse na łącznikach stabilizatora zamieniliśmy metalowymi, dorobionymi z rurki, gdyż te plastikowe szybko pękały.
Poza tym dorobiliśmy uszczelkę termoizolacyjną pod zawór dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzialny za "ssanie" kiedy silnik jest zimny. Przepływa przez niego płyn chłodniczy i istnieje podejrzenie, że przez to podgrzewa on cały kolektor ssący.
Tutaj widać górną część kolektora ssącego:

Tutaj sprawca całego zamieszania:


A tutaj już zamontowany razem z podkładką teflonową:

Jak widać nie chciało nam się dokładnie docinać zewnętrznych kształtów
Teraz już cały kolektor ssący jest dokładnie odizolowany od wszelkich źródeł ciepła. Jeśli nadal będzie się grzać (tak że aż lakier będzie się na nim topił, jak do tej pory) to będzie znaczyło, że grzeje się poprostu od gorącego powietrza pod maską. Trzeba będzie wtedy pomyśleć nad jakimś wlotem powietrza w masce żeby ostudzić atmosfere tam panującą
Odrazu w drodze powrotnej od Marka trafił się chętny do ścigania: Subaru Forester 2.5 turbo. Został "wyleczony" bez wiekszego wysiłku
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę. Nie wiedziałem że w kolektorze BP dohc jest dual ram czy jak go tam nazwać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gibsong napisał(a):Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę. Nie wiedziałem że w kolektorze BP dohc jest dual ram czy jak go tam nazwać.
To jest ta zmienna geometria dolotu VICS. w 1.6 dohc w mx-5 tez takie cos chyba jest. U mnie w podpisie zobacz sobie wykres na benzynie – tam jest porownanie tego, co daje zalaczony VICS, a co wylaczony.
Gibsong napisał(a):Wszelakie podgrzewacze przepustnic i inne tego typu wynalazki w takich projektach zazwyczaj psują robotę.
Nie podgrzewacze tylko raczej schładzacze. Na forach hondziarzy można znaleźć sporo wykresów gdzie sama uszczelka termoizolacyjna między głowicą a kolektorem ssącym daje przyrost kilka koni.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Gibsong napisał(a):Miałem na myśli seryjne rozwiązania mające na celu ułatwić życie zimą
Co do przepustnicy to masz racje, ma to zapobiegac zamarzaniu wody w powietrzy przy ujemnych temperaturach. Niestety nasze silniki maja mechaniczne "ssanie" , tzn zaworek dodatkowego powietrza steorwany jest ciecza z ukladu chlodzenia. Na nasze nieszczescie przkrecony jest do kolektora dolotowego, a woda majaca 85 stopni , ktora plynie sobie przez taki grzejnik wplywa negatywnie na temperature kolektora
Gibsong napisał(a):Miałem na myśli seryjne rozwiązania mające na celu ułatwić życie zimą
A, no tak, to wiadomo. Obieg płynu chłodzącego (podgrzewającego) przez przepustnice miałem pominięty już wcześniej.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
W piątek znowu łapałem się z kolegą z tej Hondy coupe B18C4. Z tym że u niego zaszło sporo zmian. Pod maskę trafiło trochę gratów zza oceanu: kolektor wydechowy, kolektor ssący Skunk, poza tym profi strojenie. Fachowiec, który stroił to auto (na codzień zajmuje się Hondami) stwierdził, że w takim setupie te silniki mają 190-200KM. Kolega mówi, że auto niesamowicie zyskało wigor, prawie jakby turbo dołożył.Tym razem sprawdzaliśmy się ze startu zatrzymanego (na odcinku ok. 1km), z tym że żeby wyrównać sznase kolega miał jednego pasażera
Pierwszy start: łeb w łeb
Kolega takie oczy
i stwierdził, że źle biegi zmieniał i wypadł z VTEC'a. Pasażer Hondy podobno w trakcie wyścigu stwierdził: "Ale wściekłe to czerwone. Trzyma się!" W drugim wyścigu niestety dałem d....y na maksa
zamiast patrzeć na obrotomierz zagapiłem się na prędkościomierz, na dwójce wpadłem na odcinkę, potem szybko próbowałem wbić trójkę i bieg mi nie wszedł, w tym momencie Honda wyprzedziła mnie o jakieś 4 długości. No ale jak już wbiłem ten bieg to Honda wcale jakoś nie zwiększała przewagi. Także napewno Honda po tylu zabiegach tuningowych jest szybsza od mojej Mazdy ale nie ma jakiejś masakry 

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):W piątek znowu łapałem się z kolegą z tej Hondy coupe B18C4. Z tym że u niego zaszło sporo zmian. Pod maskę trafiło trochę gratów zza oceanu: kolektor wydechowy, kolektor ssący Skunk, poza tym profi strojenie. Fachowiec, który stroił to auto (na codzień zajmuje się Hondami) stwierdził, że w takim setupie te silniki mają 190-200KM. Kolega mówi, że auto niesamowicie zyskało wigor, prawie jakby turbo dołożył.Tym razem sprawdzaliśmy się ze startu zatrzymanego (na odcinku ok. 1km), z tym że żeby wyrównać sznase kolega miał jednego pasażeraPierwszy start: łeb w łeb
Kolega takie oczy
i stwierdził, że źle biegi zmieniał i wypadł z VTEC'a. Pasażer Hondy podobno w trakcie wyścigu stwierdził: "Ale wściekłe to czerwone. Trzyma się!" W drugim wyścigu niestety dałem d....y na maksa
zamiast patrzeć na obrotomierz zagapiłem się na prędkościomierz, na dwójce wpadłem na odcinkę, potem szybko próbowałem wbić trójkę i bieg mi nie wszedł, w tym momencie Honda wyprzedziła mnie o jakieś 4 długości. No ale jak już wbiłem ten bieg to Honda wcale jakoś nie zwiększała przewagi. Także napewno Honda po tylu zabiegach tuningowych jest szybsza od mojej Mazdy ale nie ma jakiejś masakry
Oj Jacek Jacek. Kiedy w koncu zrobisz ITB, zamowisz kolektor 4-1 i wystroisz to porzadnie. Takie mody powinny dac dodatkowe 15-20 koni. Wtedy honda mialaby szanse jedynie, jak sie wlasnie tak bedziesz bawil z wbiciem trojki
Rzadko tu zaglądam bo zarobiony jestem
Ostatnio puściła mi uszczelka pomiądzy listwą wtryskową a przejściówką do regulatora ciśnienia tak, że benzyna lała się ciurkiem. Po wymianie usazczelki auto odzyskało wigor
Mam wrażenie, że ta benzyna ciekła już od bardzo dawna tylko w mniejszych ilościach i spadło ciśnienie. Bo już od dłuższego czasu problemem było nawet zapiszczenie kołami przy zmianie z jedynki na dwójkę. Teraz piszczy nawet przy przejści z 2 na 3
Powiem jeszcze jako ciekawostkę, że ostatnio miałem okazję złapać się z takim wynalazkiem: Punto GT (pierwsza generacja) z silnikiem 1.4 turbo. Seryjnie to miało 136KM. Ten dodatkowo miał założoną wiekszą turbinę od wersji 2.0T.
Muszę przyznać, że całkiem ładnie to się zbiera. Od 0 do 210km/h został z tyłu chyba poniżej 100m (przy tej prędkości ciężko ocenić odległość patrząc się w tylne lusterko
). Dodam jeszcze, że wcześniej to Punto objechało BMW 323 compact (170KM).
Ostatnio puściła mi uszczelka pomiądzy listwą wtryskową a przejściówką do regulatora ciśnienia tak, że benzyna lała się ciurkiem. Po wymianie usazczelki auto odzyskało wigor
Powiem jeszcze jako ciekawostkę, że ostatnio miałem okazję złapać się z takim wynalazkiem: Punto GT (pierwsza generacja) z silnikiem 1.4 turbo. Seryjnie to miało 136KM. Ten dodatkowo miał założoną wiekszą turbinę od wersji 2.0T.
Muszę przyznać, że całkiem ładnie to się zbiera. Od 0 do 210km/h został z tyłu chyba poniżej 100m (przy tej prędkości ciężko ocenić odległość patrząc się w tylne lusterko
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kurcze nieźle Ci to autko idzie . Mój to sie muli jak nie wiem
Z resztą zobacz filmik
http://www.youtube.com/watch?v=JWyKVzQX ... re=related
Chciałbym tak modyfikować autko , ale kurka żeby mieć kanał czy troche pojecia
Chyba , ze moge Cie odwiedzic z czesciami , hehe ?
Z resztą zobacz filmik
http://www.youtube.com/watch?v=JWyKVzQX ... re=related
Chciałbym tak modyfikować autko , ale kurka żeby mieć kanał czy troche pojecia
Chyba , ze moge Cie odwiedzic z czesciami , hehe ?

Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
po pierwsze zalatw sobie zegar z obrotomierzem, bo na moje za wczesnie zmieniasz biegi.
sq2jul napisał(a):po pierwsze zalatw sobie zegar z obrotomierzem, bo na moje za wczesnie zmieniasz biegi.
A po co ma podwajac wartosc auta rajdowego z silnikiem 1.3 ?
Ale jaja
Znalazłem na sieci to Punto z którym sie ściąłem ostatnio. Kiedyś to miało 188KM
http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=14015&view=previous&sid=e07d467fdd1ee3a998bc9ae94b834f5a
Znalazłem na sieci to Punto z którym sie ściąłem ostatnio. Kiedyś to miało 188KM
http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=14015&view=previous&sid=e07d467fdd1ee3a998bc9ae94b834f5a
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacku.ty masakratorze.wstaw w koncu ten kolektor wydechowy 4-1 i przestaw sie na det3.wtedy codziennie ebdziesz mial odczyty mocy z loga.bo ja w te twoje 151km nigdy nie uwierze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości