Sprzęgło – Do wymiany ?
Witam !
Ostatnio dałem wujkowi autko (Nigdy nie jeździł).
I stwierdził , że sprzęgło bierze bardzo wysoko (Faktycznie) i chodzi bardzo lekko.
Ja niestety nie moge wiele w tej kwestii wypowiedzieć , gdyż to moje pierwsze autko . Jeździłem innymi wynalazkami i w kazdym sprzęgło bierze inaczej.
Czy w takim przypadku sprzęgło jest do wymiany ?
Ostatnio dałem wujkowi autko (Nigdy nie jeździł).
I stwierdził , że sprzęgło bierze bardzo wysoko (Faktycznie) i chodzi bardzo lekko.
Ja niestety nie moge wiele w tej kwestii wypowiedzieć , gdyż to moje pierwsze autko . Jeździłem innymi wynalazkami i w kazdym sprzęgło bierze inaczej.
Czy w takim przypadku sprzęgło jest do wymiany ?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
O ile się orientuję to tak w BG jest, ale w życiu przejechałem tylko dwoma egzemplarzami z tej generacji. Dla testu spróbuj energicznie ruszyć z któregoś z wysokich biegów(3-5, szybko puszczając pedał). Jeżeli zgaśnie telepiąc to jest ok. A to że chodzi lekko to się tylko cieszyć. To nie fiat w którym docisk gnije i stawia dodatkowy opór, wyczuwalny na pedale(prócz linki).
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
Ok , spróbuje ruszyć z 3 zobaczymy
Sprzęgło wysoko , ale znowu hamulec jest bardzo głęboki . Żeby zahamować trzeba wcisnąć do końca pedał . Klocki były wymieniane ostatnio z przodu.
Sprzęgło wysoko , ale znowu hamulec jest bardzo głęboki . Żeby zahamować trzeba wcisnąć do końca pedał . Klocki były wymieniane ostatnio z przodu.
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
powiem krotko czy wlanczajac 1 bieg spalisz gume bez problemu
jak tak to niema powodo do obaw o sprzeglo
a bieze wysoko bo to nie na linke a hydrauliczne ,,, a co do pedalu hamulca to serwo moze byc juz do pupy albo przewod od serwa ma nieszczelnosc
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca

lakierowanie to pasja nie praca

- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
Kioto napisał(a):czy wlanczajac 1 bieg spalisz gume bez problemujak tak to niema powodo do obaw o sprzeglo
Nie znam tego sposobu, ale jak ja zawsze sprawdzałem sprzęgło przez próbę ruszenia z wyższego biegu(3-5) i gdy nie telepało i silnik nie zgasł tylko ciągnął(nawet słabo) to było wiadomo, że tarcza zjechana lub zaolejona.
U mnie gaśnie gdy robię wg tego sposobu od razu, ale nie dam rady ruszyć tak, żeby spalić kapcia w miejscu. Po szybkim puszczeniu sprzęgła, ruszy ale z tzw "czkawką". Może dlatego, że ten dyferencjał się u mnie sypie i trochę łożysko dociskowe hałasuje, gdy się pedał naciśnie.
Muszę ruszać łagodnie by nie szarpać(tylko na 1 biegu, wyższe biegi nie szarpią i do tyłu też problemu nie ma

Ostatnio edytowano 7 sie 2010, 23:07 przez win386, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
U mnie na 1 – biegu nie ma problemu ruszanie z pisku.
Odnośnie hamulca to myślalem , ze trzeba wymienić bębny z tyłu.
Odnośnie hamulca to myślalem , ze trzeba wymienić bębny z tyłu.
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Jest jeszcze jeden sposob na sprawdzenie sprzegla.
50km/h 5 bieg i gaz w podloge jezeli samochod przyspiesza rowno razem z wzrostem obrotow jest ok, jezeli silnik zaczyna wyc a samochod nie chce jechac to wiadomo co.
Jezdzilem w swoim krotkim zyciy 5 mazdami BG i wszytkie wysoko braly wiec to chyba nie problem.
W mojej jest jak u Ciebie. sprzeglo wysoko a chamulec zeby sie zblokowal trzeba wcisnac prawie do podlogi. Ja szczerze nie widze w tym zadnego problemu, tylko wsiadajac do innego samocodu trzeba przyzwyczaic sie do hamulca bo czesto chcac zwolnic hamuje prawie do 0

50km/h 5 bieg i gaz w podloge jezeli samochod przyspiesza rowno razem z wzrostem obrotow jest ok, jezeli silnik zaczyna wyc a samochod nie chce jechac to wiadomo co.
Jezdzilem w swoim krotkim zyciy 5 mazdami BG i wszytkie wysoko braly wiec to chyba nie problem.
W mojej jest jak u Ciebie. sprzeglo wysoko a chamulec zeby sie zblokowal trzeba wcisnac prawie do podlogi. Ja szczerze nie widze w tym zadnego problemu, tylko wsiadajac do innego samocodu trzeba przyzwyczaic sie do hamulca bo czesto chcac zwolnic hamuje prawie do 0


- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
No dokładnie miałem tak samo ,jak wsiadłem do nowego Mondeo , to jak nacisnąłem hamulec (Tak jak w mojej Maździe) to ABS sie włączył 
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Witam. Podpepne sie do tematu poniewaz chciałbym zapytać czy kompletne sprżegło z mazdy 323 BG 1.8 SOHC bedzie pasowac do Mazdy 323F BG 1.8 SOHC 93
? A dokładne chodzi mi o to sprzegło czy by pasowało :
http://moto.allegro.pl/kpl-sprzegla-maz ... 12839.html

- Od: 4 sie 2009, 12:36
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323F BG 1.8 16 V 93 S.O.H.C.
tego czy bedzie pasowac ci nie powiem. powiem ci natomiast zebys zastanowil sie nad tym sprzeglem bo mimo ze jest tam napisane ze to VALEO i japonskie czesci to jednak PHC VALEO kolo normalnego valeo nawet nie lezalo.
PHC VALEO to fabryka w korei, robiaca sprzegla na licencji valeo. wszystkie ich komplety sa o 30-40% tansze od zwyklych ale zywotnosc i jakosc marna
PHC VALEO to fabryka w korei, robiaca sprzegla na licencji valeo. wszystkie ich komplety sa o 30-40% tansze od zwyklych ale zywotnosc i jakosc marna

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
Kolejne pytanie dotyczące czy pasuje...
Znalazłem uzywane w miare dobre spzegło i pytanie czy by pasowało do mojej Mazdy 323F BG 1.8 S.O.H.C gdyz sprzegło to pochodzi z Mazdy 323 1.5 (98 – 03) gdyz doczytalem sie ze do mojej madzi moze pasowac rowniez sprzegło z innych modlei ale pewnosc nie mam i prosiłbym o porade. A sprzegło o które pytam czy by pasowało to to :
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-docisk- ... 57615.html

- Od: 4 sie 2009, 12:36
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323F BG 1.8 16 V 93 S.O.H.C.
srednica tarczy sprzegla do 1.8 sohc to 200mm (dokladne wymiary 200x130x20x22.2)
rozmiary docisku to 200x130x238
skontaktuj sie ze sprzedawca, zobacz jeszcze czy docisk jest na 6 srub, czy pasuje w neigo lozysko oporowe z sohc itp itd.
jak dla mnie jest to mozliwe ale ja bym nie ryzykowal, nie dosc ze uzywki to z innego auta
rozmiary docisku to 200x130x238
skontaktuj sie ze sprzedawca, zobacz jeszcze czy docisk jest na 6 srub, czy pasuje w neigo lozysko oporowe z sohc itp itd.
jak dla mnie jest to mozliwe ale ja bym nie ryzykowal, nie dosc ze uzywki to z innego auta

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
Przy wymianie sprzegla trzeba wymienic olej do skrzyni biegow. W mojej instrukcji jest napisane, ze zalecaja API Service GL-4 lub GL-5 (SAE 75W-90). A kolega z forum polecil mi olej dexon II. Ktory olej bedzie lepszy i gdzie moge je dostac bo na znanym portalu aukcyjnym nie potrafie tego znalezc. 

nie to że polecił tylko tak jest napisane w instrukcji obsługi mazda 323 BG nie wiem czemu w twojej nie ma tego wspomnianego... ze swojego doświadczenia wiem że (żółty) olej przekładniowy 75w90 jest gorszy do naszych skrzyń i polecałbym bardziej dexon II który jest oryginalnie wlany i z regóły na takim sie jeździ i skrzynie dłużej śmigają... przy mrozach biegi dobrze chodza a przy 75 w90 ciezko do momentu az sie nie rozgrzeje olej w skrzyni... co do kupna oleju w każdym sklepie motoryzacyjnym a nawet na każdej markowej,wiekszej stacji paliw dostaniesz olej przekładniowy DEXON II ATF
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Witam mam juz do wymiany sprzęgło w maździe 323f bg 1.6 16v rok 1991,co sądzicie o tym sprzęgle
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-komplet ... 49670.html lub ewentualnie jakie polecacie w przystępnej cenie i ile kosztuje wymiana takiego sprzęgła ?

- Od: 19 cze 2010, 18:39
- Posty: 76
- Skąd: Rawicz
- Auto: Była Mazda Jest ? Foka 2 1,6 Ti-VCT 115km,2005r.
VALEO to dobra firma,jednak ogolna jakosc czesci ,nawet znanych firm zauwazalnie spadla(tak jak i ceny).przykladowo jakis czas temu robilem hamulce kompleksowo,i zainwestowalem w tarcze ferodo,po trzech miesiacach musialem je przetaczac,mimo ze w zadna kaluze na rozgrzanych itp nie wjechalem.lozyska w piastach przednich w przedziale cenowym 80-120 zl-trzecie mi padlo w przeciagu roku.laczniki stabilizatora ze sredniej polki cenowej-tydzien po zamontowaniu guma jest juz cala popekana,nie wiem czy zime wytrzymaja.tak wiec ryzyko zawsze jest ze trafisz na gniota.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
czy lepiej kupić to
http://allegro.pl/luk-sprzeglo-mazda-32 ... 21808.html z tego co wyczytałem to pasuje do mojej efki i też są podobno lepsze te sprzegła od tego valeo co sądzicie lub to aisin
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-aisin-m ... 10328.html


- Od: 19 cze 2010, 18:39
- Posty: 76
- Skąd: Rawicz
- Auto: Była Mazda Jest ? Foka 2 1,6 Ti-VCT 115km,2005r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości