Mazda 323F 1.8 DOHC GT – szarpie , przerywa na benzynie

Postprzez Matysior » 25 lip 2010, 17:35

Witam posiadam Mazdę 323F 1.8 DOHC z 1992r mam w niej zamontowany LPG lecz na LPG nie chce jeździć bo szkoda mi auta. Mój problem polega na tym że na LPG auto chodzi normalnie a gdy przełączę na benzynę to auto na biegu jałowym wszystko ok normalnie się wkręca itp na 1-dynce też żadnego przerywania nie ma ale jak wbije 2-3 to nie raz jak wcisnę trochę więcej gazu to silnik tak jak by hamował nie reaguje na gaz tak jak bym wciskał hamulec i zaczyna nim poszarpiwać ale jak mu upuszczę trochę gazu to od razu nabiera znowu mocy. Proszę powiedzcie co to może być bo nie wiem na jaką sumę naprawy mam się przygotować dodam jeszcze że świece i Przewody WN są wymienione. Czekam na odp i proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem tu nowy ;D
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez radek.zab » 25 lip 2010, 18:43

Złe dawkowanie paliwa? Rąbnięte wtryski? Tym opcjom daję po 35% :D
A kiedy wymieniałeś przewody WN?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2010, 22:57
Posty: 29
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Matysior » 25 lip 2010, 21:17

pół roku temu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez mysse » 26 lip 2010, 01:23

filtr paliwa i/albo pompka paliwa
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez blondi's boyfriend » 26 lip 2010, 09:22

ja bym sprawdził przepływomierz, najlepiej przełóż z innej mazdy jeśli masz możliwość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Matysior » 26 lip 2010, 17:30

no za bardzo nie mam od kogo wziąść przepływki :(
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez mysse » 26 lip 2010, 17:36

jesli na 1 i na jalowym kreci sie bez problemu to przeplywka jest raczej sprawna
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Matysior » 26 lip 2010, 18:14

to na co obstawiać mam najwięcej ???
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez mysse » 26 lip 2010, 18:57

tak jak mowie, sprawdzilbym pompe paliwa i filtr, potem przeplywomierz i dolot, i potem wtryski. w tej kolejnosci :)

zwlaszcza ze mowisz ze masz lpg, a przy lpg latwo zatrzec/uszkodzic pompe. wystarczy jechac na lpg przy pustym zbiorniku z paliwem
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Matysior » 26 lip 2010, 20:04

a jak sprawdzić czy to pompa czy filtr??
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez Matysior » 26 lip 2010, 21:03

i w którym miejscu ta pompka i filtr jest?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez mysse » 27 lip 2010, 00:10

filtr wymien bez sprawdzania, koszt 30 zl wymiana 20-30 zl,a pewnie orginalny masz od nowosci wiec juz by mu sie przydalo. jest pod maska, przy scianie dzialowej z kabina kierowcy, za gumowa rura doprowadzajaca powietrze do kolektora, dosc nisko. niewdzieczna robota, prosta ale meczaca z powodu lokalizacji i dostepu, dlatego lepiej oddac do serwisu, niech za 20 zl oni sei mecza :D

pompke masz pod tylna kanapa, jest na dwa klipsy od stony foteli przednich. nachylisz sie to zoabczysz. odkrecasz potem ta aluminiowa oslone i zobaczysz wejscie do baku w ktore wkrecona jest pompka. nie musisz nawet jej wykrecac zeby zobaczyc czy sprawna. odpinasz oba wezyki (poleci troche paliwa) i podpinasz pod nie byle jakie z castoramy. zostawiasz podpieta wtyczke i przekrecasz kluczyk zeby odpalic auto. rozrusznik zacznie krecic a z wezykow powinno leciec paliwo. podstaw sobie wiaderko ;) jak nie leci to masz przyczyne, jak leci to idziesz do przeplywomierza.
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Matysior » 27 lip 2010, 22:15

no ok to pompke bym już odrzucił b o przecież odpalam bez problemu i na jałowym też wkręca się do odcinki bez problemu ;P więc stawiam na filterek paliwa ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez Marcin1mazda » 27 lip 2010, 23:12

Ja Miałem ten sam problem i winowajcą był czujnik położenia przepustnicy :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Matysior » 28 lip 2010, 06:29

a jaki koszt tego czujnika ??
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez mysse » 28 lip 2010, 15:58

Matysior napisał(a):no ok to pompke bym już odrzucił b o przecież odpalam bez problemu i na jałowym też wkręca się do odcinki bez problemu ;P więc stawiam na filterek paliwa ;)


roznie bywa... ja z identycznymi objawami mialem do wymiany pompke tez
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Matysior » 28 lip 2010, 17:14

ehhh nie wiem za co pierwsze się brać <glupek2> już zgłupiałem ;D
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez Matysior » 1 sie 2010, 22:48

Panowie a jak sprawdzić czy to przepływka ???
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2010, 18:51
Posty: 58

Postprzez Kioto » 4 sie 2010, 21:47

Matysior napisał(a):Witam posiadam Mazdę 323F 1.8 DOHC z 1992r mam w niej zamontowany LPG lecz na LPG nie chce jeździć bo szkoda mi auta.


wez ale teoria he he he hahaha jak ma zdechnac silnik to itak zdechnie a gaz bedzie mial w tym 10 % udzialu,,,,kto wam takich bzdur naopowiadal ze gaz niszczy silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6 lat na lpg mazda przebieg ponad 400 tys a niewiadomo czy cofany nie byl i chodzi cud malina
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez win386 » 4 sie 2010, 22:55

Kioto napisał(a):kto wam takich bzdur naopowiadal ze gaz niszczy silnik

Odpowiem kto-"wielkie znaffcy"(specjalnie z błędem napisane). A ich teorie wzięły się od mocno skręcanych, najprostszych instalacji mieszalnikowych. Ich chciwość była tak wielka, że coraz to bardziej skręcali śrubę na wężu rozprężonym gazem(powodując bardzo ubogą mieszankę), aż powypalało uszczelki, a w najgorszym wypadku pękały głowice oraz zawory wydechowe ulegały zniszczeniu termicznemu.
A tak na marginesie-mam również pozytywne doświadczenia z tym paliwem. Moim poprzednim fiatem, jeździłem dużo po Wielkopolsce i czasem wypady do Reichu. Głowicy i całemu silnikowi nic nie było, a olej nawet niespecjalnie czerniał. Ale się nie dziwię-przy spalaniu lpg nie wytwarza się sadza... Niestety samochód okazał się za słaby już(co to jest skromne 54KM z silnika 1.1) oraz aktualny charakter mojej pracy uległ poprawie(awans na wyższe stanowisko).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323