Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez weede » 28 lip 2010, 20:39

Capazo napisał(a):Filmik ktory wstawil na YT to moj filmik mojego kl-ze... w Kamieniu wyplulo 14,552 wiec gdzie te 15??? STOPER POWER!!! Pozdrawiam

Czas imho świetny – możesz powiedzieć co tak na oko ile waży w aucie, o ile zbiłes mase?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 28 lip 2010, 20:45

aha :) a na tym filmiku juz miales wybebeszony?moze troche gorzej ruszyles,a moze kola wieksze i oszukuja licznik na filmiku. :)
bo na prawde z filmu nie wynika zeby jechalo na 14,5 :) podobnie jak:
http://www.youtube.com/watch?v=s_791BoSsGg
a tu na filmie na pewno ponad 15 na cwiare.dlatego tak napisalem.sory bo widac jest inaczej.
zeby mniec czas ponizej 15 na cwiare to orientacyjnie do 140 trza miec ponizej 11s
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez HKSze » 28 lip 2010, 21:05

Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez KoKo » 28 lip 2010, 22:07

weede napisał(a):Kolege KoKo serdecznie pozdrawiam :D


Dziękuje i wzjamenie :D Mam nadzieje że nie środkowym palcem <oczko>
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez radekkm » 28 lip 2010, 23:03

jak juz wypowiadaja sie sami experci klze,to slucham co nalezy zrobic zeby prawie seryjne klze robilo 14.5 na cwiare,odpowiem mimo ze nie expert – nic :D
te silniki to loteria,moje klze bylo w oplakanym stanie,wygrzebalem z niego wiaderko osadu i co ??
zrobilo na cwiare 14.3x
wszyscy na forach modza klze tym samym schematem wiec nie ma tu mowy o kosmicznej technologi,wymieniamy sie wiedza szledzac osiagi kolegow,
wiekszosc przypadkow to fart tak jak i w moim przypadku
czas weeda jest dobry biarac pod uwage ze to auto uzytkowe nie robione strikte na cwiare,osoby ktorym tak trudno to pojac bo nie maja doswidczen w przypadku wyscigow rownoleglych prosze o powstrzymanie sie od dennych komenytarzy bo tylko psuja atmosfere i tak juz grubo zjebanego forum ;P
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez xXx » 29 lip 2010, 14:31

....Lukster, Lukster, potrafie przegrywać, przegrałem wtedy, przegram nie raz jeszcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ravo » 29 lip 2010, 15:33

co to za ot ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez weede » 1 sie 2010, 21:14

Jako, ze chce zamontować na seryjnej zwrotnicy z mx-3 zacisk 4tłoczek z rx-7 wystąpiły pewne problemy :D

Przymierzając zacisk na wiele sposobów doszedłem do wniosku, ze wygodnie byłoby go zamocować na jednej z łap ktore są + dorobić adapter na drugą:
Obrazek

I jak z boku wygląda w miare ok to z góry już nie:
Obrazek

Widać tarcza musiałaby mieć jakies minusowe lub 0 ET chyba.

Montując tak tarcze (hipotetycznie) weszła by tarcza 280-285mm czyli te co założyłem (Corrado G60 280, 4x100, th22mm, lub Fiat Grande Punto)
Obrazek

Co radzicie, montować jakoś inaczej zacisk czy robić jakiś duży dystans i dopiero potem tarcza + dluzsze szpilki?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez chmooreck » 1 sie 2010, 21:44

weede napisał(a):Przymierzając zacisk na wiele sposobów doszedłem do wniosku, ze wygodnie byłoby go zamocować na jednej z łap ktore są + dorobić adapter na drugą:
Obrazek

Wprawdzie się nie znam, ale do auta z takim drutem bałbym się wsiąść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez weede » 1 sie 2010, 22:19

chmooreck napisał(a):Wprawdzie się nie znam, ale do auta z takim drutem bałbym się wsiąść...

haha druta nie będzie...montaz wiekszych zacisków na adapterach to normalna rzecz i stosuje ją brembo czy willwood. Tu jest luzna koncepcja jak to zrobić. Jeśli sie nie da porzadnie to nie będzie w ogole.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 1 sie 2010, 23:01

A mi sie twoj pomysł nie podoba widać że góra zacisku jest niżej niż dół, zrób adapter żeby był wyśrodkowany, czyli nie jedna śruba ori druga adapter tylko adapter do piasty i zacisk do adaptera


druga kwestia tak jak piszesz tarcza musiała by być płaska a myślałeś o monowaniu zacisku od tyłu piasty a nie od przodu, albo od boku (adapterem wtedy wyprowadzisz tarcze) ale wtedy chyba usiały by być większe tarcze
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 1 sie 2010, 23:14

ja jednak coraz bardziej się skłaniam do wylizania obecnych hamulców czyli na dobrej tarczy, klocku + przewody stal oplot i motul jako płyn.

Wszystko custom co hamuje w samochodzie na codzien to chyba zły pomysl
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez chmooreck » 1 sie 2010, 23:36

weede napisał(a):
chmooreck napisał(a):Wprawdzie się nie znam, ale do auta z takim drutem bałbym się wsiąść...

haha druta nie będzie...montaz wiekszych zacisków na adapterach to normalna rzecz i stosuje ją brembo czy willwood. Tu jest luzna koncepcja jak to zrobić. Jeśli sie nie da porzadnie to nie będzie w ogole.

Adapter tak, ale z głową. Według Twojego pomysłu wcześniej, czy później zacisk zacznie ci pływać (lewo – prawo patrząc na zdjęcie). Coś takiego nie może dobrze działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez jackkpl » 2 sie 2010, 00:29

chmooreck napisał(a):
weede napisał(a):
chmooreck napisał(a):Wprawdzie się nie znam, ale do auta z takim drutem bałbym się wsiąść...

haha druta nie będzie...montaz wiekszych zacisków na adapterach to normalna rzecz i stosuje ją brembo czy willwood. Tu jest luzna koncepcja jak to zrobić. Jeśli sie nie da porzadnie to nie będzie w ogole.

Adapter tak, ale z głową. Według Twojego pomysłu wcześniej, czy później zacisk zacznie ci pływać (lewo – prawo patrząc na zdjęcie). Coś takiego nie może dobrze działać.


Jak moze zaczac plywac? Rozumiem,ze sruba sie ukreci albo poluzuje.Wystarczy kupic sruby 12.8 , skrecic momentem 100nm i ni nie bedzie plywac. To samo mozna powiedziec o amortyzatorach z "fasolkami",ze cos zacznie tam sie ruszac itp,ale jak sie skreci porzadna sruba to nie ma bata, nic sie nie przesuwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez realski » 2 sie 2010, 00:45

zwrotnica od mx3 niestety jest dosc slaba i sily jakie moze przenosic na siebie nie sa zbyt wielkie
powiekszajac srednice tarczy jak i plaszczyzne przylegania klockow do tarczy nalezy wziasc pod uwage sily jakie beda dzialaly na tak przerobiony uklad
Reasumujac jesli juz taki zacisk to postaraj sie dorobic odpowiedni adapter i nie na srobach fi 8 lecz minimum fi 12 klocki w tej zwrotnicy opieraja sie na zwrotnicy wiec i otwory sa umieszczone dosc daleko od osi tarczy
a co za tym idzie zacisk nie musi miec mocowania mocnego ...
przy zacisku od rx7 sprawa sie komplikuje niesamowicie . mocowanie zacisku powinno byc umiejscowione blisko osi tarczy jaka w nim sie zmiesci
ja bym nie polecal zwrotnic od mx3 do jakiejkolwiek adaptacji zaciskow unoszacych sily przenoszone na klocki i te zaciski podczas hamowania
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez jackkpl » 2 sie 2010, 09:22

realski napisał(a):zwrotnica od mx3 niestety jest dosc slaba i sily jakie moze przenosic na siebie nie sa zbyt wielkie


Na jakiej podstawie to twierdzisz? Czy robiles jakies testy wytrzymalosci (np moment zrywajacy mocowanie zacisku)? Jesli seryjny uklad umie blokowac przednie kola, to jest do tego przystosowany!!! Dopoki nie wrzuci sie wielkich kol, to nie ma prawa sie nic dziac. To,ze zacisk bedzie potrafil zblokowac kolo nie znaczy,ze cos sie urwie. Wydaje mi sie,ze wiele ludzi snuje jakies teorie nie zastanawiajac sie nad tym, co pisza. Wiekszosc wrzuca kola 3-4" wieksze od seryjnych i nie zdaje sobie sprawy,ze to jest najwiekszy blad z punktu widzenia skutecznosci hamowania.

Mocniejszy zacisk nic nie pourywa, a wieksza tarcza nawet zadziala odwrotnie, niz tu piszesz. Sila potrzebna do zblokowania kola jest stala, im wieksze ramie, tym latwiej to kolo zblokowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez chmooreck » 2 sie 2010, 09:58

jackkpl napisał(a):Wydaje mi sie,ze wiele ludzi snuje jakies teorie nie zastanawiajac sie nad tym, co pisza. Wiekszosc wrzuca kola 3-4" wieksze od seryjnych i nie zdaje sobie sprawy,ze to jest najwiekszy blad z punktu widzenia skutecznosci hamowania.

Że niby jak ma się im zmieścić 3-4'' większe KOŁO w nadkole ?
Jeśli ten "adaptor" byłby przykręcony w dwóch miejscach do zwrotnicy to nie miałbym żadnych obiekcji. Do zrobionego tak, jak na rysunku i zyliard Nm mnie nie przekona – tchórzliwie odmówiłbym jazdy takim samochodem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez jackkpl » 2 sie 2010, 10:41

chmooreck napisał(a):
jackkpl napisał(a):Wydaje mi sie,ze wiele ludzi snuje jakies teorie nie zastanawiajac sie nad tym, co pisza. Wiekszosc wrzuca kola 3-4" wieksze od seryjnych i nie zdaje sobie sprawy,ze to jest najwiekszy blad z punktu widzenia skutecznosci hamowania.

Że niby jak ma się im zmieścić 3-4'' większe KOŁO w nadkole ?
Jeśli ten "adaptor" byłby przykręcony w dwóch miejscach do zwrotnicy to nie miałbym żadnych obiekcji. Do zrobionego tak, jak na rysunku i zyliard Nm mnie nie przekona – tchórzliwie odmówiłbym jazdy takim samochodem.


Nie jest to rozwiazanie profi, ale moze da rade. Jedna wazna uwaga – sily, ktore dzialaja na zacisk podczas hamowania dzialaja "w pionie" (patrzac na rysunek z zaznaczonym adapterem). Gdyby probowaly go dopchnac lub odciagnac od piasty, wtedy byloby gorzej.

Nie zmienia to faktu,ze lepiej zrobic 1 adapter przykrecony do seryjnego mocowania,a w nim wywiercic 2 otwory na zacisk od RX-a. Takie rozwiazanie gwarantuje ,ze nic sie nie przesunie. Pewnie pierwszye proby big brake kitow z adapterami tez mialy wiele sceptykow (balbym sie, odpadnie, urwie), ale praktyka szybko weryfikuje te poglady. Trzeba zalozyc, sprawdzic i wtedy dyskutowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez chmooreck » 2 sie 2010, 10:53

Dla mnie "może da radę" to za mało dla systemu, który ma uratować 4 litery jak zawiedzie głowa... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krakusik mx-3 » 2 sie 2010, 10:59

Weede po pierwsze nie pamiętam czy gratulowałem już Ci projektu jest bardzo fajny i masz dobre podejście :) oby tak dalej po 2 sory że zaśmiecie temat ale użytkownik KOKO bardzo mnie irytuje np pisząc cytuje (viewtopic.php?f=102&t=52988&start=120)

,,Sorry, ale nie rozumiem ludzi którzy kupują 1.6 a potem chca zmieniac na 2.5.. Najpierw trzeba myslec a potem robic a nie na odwrót. Kupiłes popierdółke 1.6 to ciesz sie za ci malo pali i smigaj dalej, a jak ci mało to sprzedaj i kup coś co jedzie, lub baze pod silnik w tym przypadku MX-3 1.8 v6 Kazdy kto ma 1.6 pyta tylko o 2.5 V6 a jeszcze nikt tego nie zrobił... Wiec nie dziw sie ze taka jest moja odpowiedź... Kosztów nikt ci nie poda bo każdy przy normalnych zmysłach sprzedaje 1.6 kupuje 1.8 i w nim grzebie, takie sa zasady tej gry''

O wielki znawco za mały jesteś w tych tematach powiem szczerze oczywiście bez urazy, ja nie myślałem kupiłem prosta bude z 1.6 po lifcie i włożyłem KL'a i znam jeszcze nie jedną osobe która tak zrobiła auta jeżdzą bez problemu i mają się świetnie mój kl jeździ już ponad 3 lata bez większych awari i nie jednego innego KL zjadł i dużo mocniejsze auta klepie ;) więc jęsli czegoś nie jesteś pewien nie wiesz lub nie masz pojęcia proszę Cie nie pisz bzdur...... ;P

p.s w tym miesiącu jak dobrze pójdzie będzie już KL-ZE i dość duże plany i nadziejie z nim związane a jak wyjdzie to się pochwalę i napewno wybiore się na jakiś mega zlot by porónać różne ZE :)

Pozdrawiam oraz życze wszystkim szerokości, przyczepności i taniego PB :)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy