Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 23 lip 2010, 19:16

Dzis sie troche ochlodzilo iw drodze z pracy zrobilem maly wykresik. Trzeba wziac poprawke na droge i straty napedu wpisane z hamowni. Mysle,ze +-5 koni to blad w stosunku do hamowni podwoziowej.

Obrazek

TO wszystko oczywiscie na LPG, wydechu zamienniku do 1.6-1.8 itd itp :)

Update 2010-07-27
Kolejny wykres po zmianach. Zmiany to walek ssacy na -4 zamiast +4 , bardzo mocno cofniety zaplon na wysokich obrotach (troche stukalo), dolane paliwa. Mapy robione na szybko , teraz 2-3 dni bede dopracowywal. Moze 180 peknie :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez -=wHiTe=- » 28 lip 2010, 12:50

ciekawy ten twój projekt :)
w sumie to sam planuję teraz coś podobnego ale na mniejszym silniku (1.6) tylko, że moim założeniem jest ok 150km.. w klasie 1.6 i tak będzie szał o ile uda się to zrobić :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:35
Posty: 300
Skąd: Gdańsk
Auto: była: Mazda 323f BG '92
jest: Misttubishi Galant 2.5 V6 '98

Postprzez check » 28 lip 2010, 13:48

–=wHiTe=– napisał(a):w sumie to sam planuję teraz coś podobnego ale na mniejszym silniku (1.6) tylko, że moim założeniem jest ok 150km.. w klasie 1.6 i tak będzie szał o ile uda się to zrobić

klasa turbo nie jest dzielona na pojemności chyba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jackkpl » 28 lip 2010, 13:59

–=wHiTe=– napisał(a):ciekawy ten twój projekt :)
w sumie to sam planuję teraz coś podobnego ale na mniejszym silniku (1.6) tylko, że moim założeniem jest ok 150km.. w klasie 1.6 i tak będzie szał o ile uda się to zrobić :D


A co ma sie nie udac? Nigdy nie montowalem turbo,ale moim zdaniem trudnosc montazu kompresora jest 2-3x mniejsza , niz turbo. Zadne obiegi wody, oleju, nie ruszasz kolektora wydechowego. Tylko dolot trzeba przerobic. Najwiecej uwagi trzeba poswiecic mocowaniu kompresora,zeby wszystko bylo prosto – wazne przy napedzie paskiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez -=wHiTe=- » 28 lip 2010, 15:43

check owszem turbo nie jest dzielona, ale jeszcze kompresor nie zawsze jest łączony w klasę z turbo :)

jackkpl jakbym wiedział cokolwiek to może bym byłbym mniej sceptycznie nastawiony :) jeszcze nie widziałem w tych silnikach kompresora i twój jest pierwszy :) tylko, że nie doczytałem się żadnych konkretniejszych wskazówek dotyczących montażu itp :) jakbyś mógł naświetlić mi bardziej całą sprawę montażu kompresora w silnikach mazdowskich to byłbym wdzięczny za pw albo rozwinięcie w tym temacie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:35
Posty: 300
Skąd: Gdańsk
Auto: była: Mazda 323f BG '92
jest: Misttubishi Galant 2.5 V6 '98

Postprzez jackkpl » 28 lip 2010, 15:57

–=wHiTe=– napisał(a):check owszem turbo nie jest dzielona, ale jeszcze kompresor nie zawsze jest łączony w klasę z turbo :)

jackkpl jakbym wiedział cokolwiek to może bym byłbym mniej sceptycznie nastawiony :) jeszcze nie widziałem w tych silnikach kompresora i twój jest pierwszy :) tylko, że nie doczytałem się żadnych konkretniejszych wskazówek dotyczących montażu itp :) jakbyś mógł naświetlić mi bardziej całą sprawę montażu kompresora w silnikach mazdowskich to byłbym wdzięczny za pw albo rozwinięcie w tym temacie :)


Przejrzyj ostatnie 4-5 stron ze zdjeciami i opisami. Wtedy napisz, co jest jeszcze nie jasne. kompresor zamontowany jest w miejscu seryjnej sprezarki klimy...wiecej chyba nie ma "trikow" :) Naped paskiem od wspomagania kierownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 28 lip 2010, 18:25

–=wHiTe=– napisał(a):check owszem turbo nie jest dzielona, ale jeszcze kompresor nie zawsze jest łączony w klasę z turbo :)

<rotfl> Na jakich zawodach silnik z kompresorem nie jest traktowany jako doładowany? :D
Na wszystkich szanująych się imprezach jako doładowanie uznaje się turbo, kompresor i podtlenek. Albo jest oddzielna klasa dla aut doładowanych albo pojemność silnika doładowanego mnoży się razy 1.7 (w regulaminie FIA na przykład), wtedy u ciebie wychodzi pojemność ponad 2.7. Także obawiam się, że ze 150KM szału nie będzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez -=wHiTe=- » 29 lip 2010, 13:29

wiem, że szału nie będzie :) ale to nie ma być potwór którym wygram jakieś profi zawody :)
wiadomo, że znaleźć silnik 1.8 dohc turbo z 323 jest na prawdę ciężkim zadaniem więc zastanawiam się nad innym rozwiązaniem aby mieć te ok 150km pod maską w swojej BG :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:35
Posty: 300
Skąd: Gdańsk
Auto: była: Mazda 323f BG '92
jest: Misttubishi Galant 2.5 V6 '98

Postprzez jackkpl » 29 lip 2010, 13:40

–=wHiTe=– napisał(a):wiem, że szału nie będzie :) ale to nie ma być potwór którym wygram jakieś profi zawody :)
wiadomo, że znaleźć silnik 1.8 dohc turbo z 323 jest na prawdę ciężkim zadaniem więc zastanawiam się nad innym rozwiązaniem aby mieć te ok 150km pod maską w swojej BG :)


Tak na marginesie to licz sie z tym,ze jakakolwiek forma doladowania silnika n/a, przy zalozeniu , ze wszelkie czynnosci (spawanie, ciecie, elektryka, strojenie) robisz sam , to jakies 3-4 tys zl. Tyle beda kosztowac Cie sprzety do doladowania auta (sprezarka, IC, orurowanie, ecu master 3, wtryskiwacze , sonda szerokopasmowa, bov, zlaczki, gumy). Ale jak to w koncu zacznie jezdzic, to frajda jest nieziemska – szczerze polecam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez -=wHiTe=- » 29 lip 2010, 14:27

wiadomo, że koszty są spore, ale czy to przy zakładaniu turbo, kompresora czy wymianie silnika na większy trzeba liczyć się z kosztami.. może nie zrobię tego od razu ale części można zacząć zbierać pod kompresor :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:35
Posty: 300
Skąd: Gdańsk
Auto: była: Mazda 323f BG '92
jest: Misttubishi Galant 2.5 V6 '98

Postprzez jackkpl » 29 lip 2010, 14:34

–=wHiTe=– napisał(a):wiadomo, że koszty są spore, ale czy to przy zakładaniu turbo, kompresora czy wymianie silnika na większy trzeba liczyć się z kosztami.. może nie zrobię tego od razu ale części można zacząć zbierać pod kompresor :)


To zycze powodzenia w trudach. Ja robilem wlasnie tak,ze przez rok zbieralem czesci i dorastalem do decyzji o montazu kompresora (duzo czytalem co gdzie jak). Pozniej (majac zaplecze) to w zasadzie 3-4 dni grzebania i jest juz wszystko zamontowane. Nie bede ukrywal,ze finalny montaz nie byl robiony przeze mnie samemu , gdyz nie dysponuje spawarka ani pilami/szlifierkami. Pomagal niejaki przema72 z forum CRX :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez -=wHiTe=- » 29 lip 2010, 14:49

no ja planuję zwiększyć moc na przyszły sezon więc jeszcze z pół roku mam na zbieranie części :) zobaczymy jak wyjdzie :)
a jeśli chodzi o spawanie itp to nie problem, pracując w firmie reklamowej mam dostęp do takich zabawek :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:35
Posty: 300
Skąd: Gdańsk
Auto: była: Mazda 323f BG '92
jest: Misttubishi Galant 2.5 V6 '98

Postprzez jackkpl » 8 sie 2010, 17:53

Dzis w koncu przelutowalem pare czujnikow i odpalilem auto na benzynie w trybie ECU Master – Standalone. Komp mazdy juz nic nie miesza w benzynie, kontroluje jedynie zaplon. Paczka z USA z EDIS-em (fordowski system zaplonu bez rozdzielacza) oraz 4 cewki na swiece plyna. Moze za 2 tygodnie ogarne reszte i bede mial wtedy pelna kontrole paliwa i zaplonu, a komp mazdy bedzie sobie sterowal jakimis zaworkami i tyle :).

ECU master ma zaimplementowany algorytm Speed density , czyli bazuje na MAP sensorze, ma tablice VE + korekcje temperaturowe itp. Pare aut w polsce juz na tym jezdzi i podobno ludzie sa bardzo zadowoleni z dzialania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 8 sie 2010, 21:52

ja bede nastepny w kolejce do golenia :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje