Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vegasnight9 » 23 lip 2010, 23:27

Obrazek

Czy ktoś ma jakieś namiary na te ślicznotki ze zdjęcia (chyba 18") :)
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez milan2006 » 25 lip 2010, 20:52

Myjk napisał(a):Powinny, ale jest jeden problem – z pierścieniem centrującym. Ktoś wie jaka jest jego "długość"?
Innymi słowy, na ile tuleja centrująca sterczy od piasty?

Ja mam założone dystanse 10mm z centrowaniem. Tuleja/wypustek na piaście ma 7,5mm (tyle zmierzyłem-3 podkładki każda po 2,5mm) Zamawiałem w ring autotuning w Krakowie.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez krabdul » 25 lip 2010, 20:59

vegasnight9 napisał(a):Obrazek

Czy ktoś ma jakieś namiary na te ślicznotki ze zdjęcia (chyba 18") :)


Skoro nie wymazałeś rejestracji to każdy ;)
Swoją drogą to wyglądają jk 17tki albo mają za duży profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez vegasnight9 » 25 lip 2010, 21:54

krabdul napisał(a):
Skoro nie wymazałeś rejestracji to każdy ;)
Swoją drogą to wyglądają jk 17tki albo mają za duży profil


Podobjają mi sie te alusy. Zdjęcie kiedyś zapisałem na dysku z otomoto. Czy te felgi to oryginał Mazdy? Jeśli tak to z jakiego modelu?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Myjk » 26 lip 2010, 09:03

milan2006 napisał(a):Ja mam założone dystanse 10mm z centrowaniem.

Bez przedłużania szpilek? Nie boisz się tak jeździć?
Żeby się nie skończyło tak: http://www.youtube.com/watch?v=jv4m41viy4I
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez milan2006 » 26 lip 2010, 10:48

Myjk napisał(a):Bez przedłużania szpilek? Nie boisz się tak jeździć?

No co Ty?! Szpilki mam dłuzsze 10,9 (twardość) atestowane. Wymiana bez problemowa- zdejmujesz tarczę, zacisk i między mocowaniami zacisku wybijasz szpilki. Trzema tylko w tym miejscu troszeczkę podgiąć kołnierz osłony tarczy...bez dłuższych szpilek nie da rady.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 1 mar 2012, 14:04.
Powód: porządki/ot

Postprzez Hubix » 27 lip 2010, 23:48

Witam

Obecnie mam oryginalne felgi 16 z oponami 205/55.

Kupiłem 17, takie

Obrazek

Chcę dać opony 205/50. Będzie OK ? Czy polecacie jakiś inny rozmiar? Koła po tym zabiegu będą wyższe o około 5cm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Karol » 28 lip 2010, 00:27

215/45/17 – takie zaklada mazda orginalnnie....
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Hubix » 28 lip 2010, 00:42

W mojej książce do Mazdy napisanej chyba po flamandzku są rozmiary:


195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17

Rozmiary na rynek Europejski

45 to ciut za mały profil wg mnie.

Chcę szerokość 205 taką jak mam teraz – mniejsze opory toczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Maciek 251 » 28 lip 2010, 08:36

Ja mam właśnie takie felgi 17" ori mazdy i założyłem opony 205/50, zgadzam się z Tobą że 215 powoduje tylko większe opory.
Natomiast co do profilu 45 przy szerokości 215 i 50 przy 205 to jest tylko 6mm różnicy w średnicy całego koła na korzyść 205/50 – koło z tą oponą będzie miało większą średnicę i co za tym idzie większy komfort jazdy, natomiast koło z oponą 215/45 będzie miało mniejszą średnicę i teoretyczne auto na takich kołach powinno minimalnie lepiej przyśpieszać.... ale to tylko takie dywagacje ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Myjk » 28 lip 2010, 08:54

Maciek 251 napisał(a):zgadzam się z Tobą że 215 powoduje tylko większe opory.

Jak to odczuwasz? Ja zmieniłem z 205 na 215 i kompletnie nie czuję różnicy.
Można nawet powiedzieć, że na 215 jeździ mi się lepiej. Odczucia to także
kwestia założonej gumy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciek 251 » 28 lip 2010, 12:53

Odczucia organo-leptycznego nie mam, nie czuję że auto lepiej/gorzej przyspiesza czy jeździ, natomiast wszystko weryfikuje wyliczenie spalania.. jeździłem też na gumach o szerokości 195 (wprawdzie 15") i po przesiadce na szersze spalanie zawsze wzrasta, nie są do duże wartości około 0,2-0,4 l/100km.
W poprzednim moim aucie (323F BA 1,5) przesiadka z zimówek o szerokości chyba 175 na letnie 205 była baardzo odczuwalna i w osiągach i w spalaniu....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez krabdul » 28 lip 2010, 14:14

Idąc tym tokiem rozumowania to lepiej kupić 175/13/80 chociaż i tak hamulce się nie zmieszczą ;)
Ja miałem w Cordobie SX (taka pseudo cupra) 195/50/15 teraz mam 215/45/17 i komfort dużo większy. Wiadomo, że średnica koła większa i auto miększe ale absolutnie jest ok i nie ma co na siłę dawać większego profilu.
Skoro kupuje się 17tki dla wyglądu to tak samo powinno się profil dobrać odpowiedni a nie kartoflankę.
Inna sprawa, że różnice nie się jakieś wielkie, więc jeśli możesz okazyjnie kupić 205/50 to kup ale jeśli w tej samej cenie kupisz 215/45 to kup te właściwe ;)

PS: Odnoście tych felg to mam identyczne i kiedyś wyczytałem tu na forum, że oryginalne 17tki są odporniejsze od 15 i 16. Niestety po zimie i katowniu karcherem z bliska śmiem się z tym nie zgodzić. Jedna fela dość tragicznie wygląda. Zszedł kler i baza a w starych Borbetach po 3 zimach ani grama zużycia. Inna sprawa, że dalej będę je użytkował w zimie bo zniszczona alufelga i tak się ładniejsza od nowego kołpaka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Myjk » 28 lip 2010, 14:29

U mnie po dwóch latach od nowości na oryginalnych 16" od FL '07 porobiły się bąble.
Niebawem pewnie to zacznie odpadać. Dramat z tymi felgami oryginalnymi.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciek 251 » 28 lip 2010, 14:41

krabdul napisał(a):Odnoście tych felg to mam identyczne i kiedyś wyczytałem tu na forum, że oryginalne 17tki są odporniejsze od 15 i 16

Potwierdzam – są z twardego stopu – mam je zrobione w polerce na lustro i masę pracy włożyłem żeby je dobrze wyszlifować, dla porównania robiłem polerkę felg chyba alutec – ori felgi Mazdy polerowałem dwa razy dłużej niż alutec – właśnie ze względu na różnicę w twardości stopów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez rafusmaximus » 28 lip 2010, 15:01

Myjk napisał(a):U mnie po dwóch latach od nowości


pytałeś się w ASO jak wygląda gwarancja i związana z nią reklamacja? Może da się coś z tym zrobić, bo rzeczywiście jak po dwóch latach takie cyrki są, to ktoś się u Japońców nie popisał... kiedys obiło mi sie o uszy, że na alufelgi oryginalne któryś z producentów dawał 5 lat gwarancji, zdaje się, że chodziło właśnie o perforację, lakier...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 28 lip 2010, 15:10

Hubix napisał(a):mniejsze opory toczenia.


to kup takie jakie zaleca Mazda, ale takiej marki, która ma najlepszy współczynnik oporu toczenia – testy i porównania znajdziesz w necie.

Dla przykładu:
wśród opon o rozmiarze 205/55 R16 V najlepiej wypada Michelin Premacy HP (współczynnik 0,969) jedyny poniżej "1", a najgorzej Toyo Proxes CF1 (1,309)... ale to akurat inny rozmiar niż te nad którymi się zastanawiasz.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Beny » 28 lip 2010, 16:26

vegasnight9 napisał(a):Obrazek

Czy ktoś ma jakieś namiary na te ślicznotki ze zdjęcia (chyba 18") :)

to sa 17' o kia ceed
http://moto.allegro.pl/item1150145749_s ... 114_3.html
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/82)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Hubix » 28 lip 2010, 23:36

Zamiast szlifować samemu warto dać do piaskowania.

Za 4 sztuki 17 wypiaskowanych tak, że są gładkie jak papier ścierny 2000 zapłaciłem 80zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6