witam serdecznie
Otóż starałem się znaleźć odpowiedni temat do mojego problemu, ale niestety nikt nie zwraca na tematy sprzed kilku miesiecy lub robia to sporadycznie wiec postanowilem zalozyc nowy.
Auto: mazda 323 BG 1.3 16v na wtrysku, 91r wersja hb
mam problem ze zlokalizowaniem problemu, mazda nierówno pracuje, " strzela" z rury (uderza). silnik nie faluje na obrotach , chyba ze dostanie to uderzenie tak jakby gubił zapłon, w momencie uderzenia silnik drga na chwilke i tak co pewien czas. Wymieniłem już swiece, przewody, cewke, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik przepustnicy, aparat zapłonowy w porządku włącznie z kopułka i palcem, dodatkowo moge powiedziec ze pol roku temu wymieniany byl zawor w silniku nie pamietam jaki, oraz planowana glowica.
sa to takie uderzenia silnika glownie wyczuwane na skrzyzowaniach.
mam serdeczne pytanie co jeszcze może prowadzić do gubienia zapłonu a co za tym idzie nierównej pracy???
pozdrawiam
Gubienie zapłonu, strzelanie z rury(323 BG 1.3 16v 91r hb)
Strona 1 z 1
l3mur91 napisał(a):Nieszczelność wydechu ?
U mnie od momentu kiedy w coś uderzyłem rozszczelnił mi się praktycznie na każdym łączeniu i od tego momentu strzela...
ok ale u mnie strzelanie jest spowodowane raczej bym powiedzial "pufanie" praca silnika
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Skoro cały układ WN masz sprawdzony(kable, świece, aparat, cewka) to pozostaje sprawdzić resztę-za skład mieszanki odpowiada sonda lambda. Napisałeś, że masz wtryski więc na pewno ją znajdziesz w kolektorze. Gdy skład będzie za ubogi to będzie strzelać i będą nierówne obroty, nawet z chwilowym przygasaniem. Pomierz sondę(chodź i tak stawiam, że w tym wieku to już na pewno zdechła lub dogorywa i MOŻE coś pokazać na voltomierzu, ale jej czas reakcji i rozgrzewania zapewne trwa wieki) lub ją odłącz od wtyczki i wtedy sprawdź czy zmieni się praca silnika. Jeżeli jednak to nie sonda(lub ją wymieniałeś na nową wcześniej) to nic innego mi nie przychodzi do głowy jak sprawdzenie kompresji i luzów zaworowych(jeśli w Twoim silniku nie ma hydraulicznych kasatorów luzów).
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
win386 napisał(a):Skoro cały układ WN masz sprawdzony(kable, świece, aparat, cewka) to pozostaje sprawdzić resztę-za skład mieszanki odpowiada sonda lambda. Napisałeś, że masz wtryski więc na pewno ją znajdziesz w kolektorze. Gdy skład będzie za ubogi to będzie strzelać i będą nierówne obroty, nawet z chwilowym przygasaniem. Pomierz sondę(chodź i tak stawiam, że w tym wieku to już na pewno zdechła lub dogorywa i MOŻE coś pokazać na voltomierzu, ale jej czas reakcji i rozgrzewania zapewne trwa wieki) lub ją odłącz od wtyczki i wtedy sprawdź czy zmieni się praca silnika. Jeżeli jednak to nie sonda(lub ją wymieniałeś na nową wcześniej) to nic innego mi nie przychodzi do głowy jak sprawdzenie kompresji i luzów zaworowych(jeśli w Twoim silniku nie ma hydraulicznych kasatorów luzów).
zapomnialem napisac ze sonda tez zostala wymieniona
a mozecie mi podac wartosc kompresji na poszczegolnych oraz luzów zaworowych??
bede niezmiernie wdzieczny
pozdrawiam
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości