Gubienie zapłonu, strzelanie z rury(323 BG 1.3 16v 91r hb)

Postprzez kleik87 » 26 lip 2010, 07:41

witam serdecznie
Otóż starałem się znaleźć odpowiedni temat do mojego problemu, ale niestety nikt nie zwraca na tematy sprzed kilku miesiecy lub robia to sporadycznie wiec postanowilem zalozyc nowy.

Auto: mazda 323 BG 1.3 16v na wtrysku, 91r wersja hb
mam problem ze zlokalizowaniem problemu, mazda nierówno pracuje, " strzela" z rury (uderza). silnik nie faluje na obrotach , chyba ze dostanie to uderzenie tak jakby gubił zapłon, w momencie uderzenia silnik drga na chwilke i tak co pewien czas. Wymieniłem już swiece, przewody, cewke, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik przepustnicy, aparat zapłonowy w porządku włącznie z kopułka i palcem, dodatkowo moge powiedziec ze pol roku temu wymieniany byl zawor w silniku nie pamietam jaki, oraz planowana glowica.
sa to takie uderzenia silnika glownie wyczuwane na skrzyzowaniach.
mam serdeczne pytanie co jeszcze może prowadzić do gubienia zapłonu a co za tym idzie nierównej pracy???

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez l3mur91 » 26 lip 2010, 09:23

Nieszczelność wydechu ?
U mnie od momentu kiedy w coś uderzyłem rozszczelnił mi się praktycznie na każdym łączeniu i od tego momentu strzela... <nie powiem>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez kleik87 » 26 lip 2010, 10:03

l3mur91 napisał(a):Nieszczelność wydechu ?
U mnie od momentu kiedy w coś uderzyłem rozszczelnił mi się praktycznie na każdym łączeniu i od tego momentu strzela... <nie powiem>


ok ale u mnie strzelanie jest spowodowane raczej bym powiedzial "pufanie" praca silnika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez win386 » 26 lip 2010, 11:02

Skoro cały układ WN masz sprawdzony(kable, świece, aparat, cewka) to pozostaje sprawdzić resztę-za skład mieszanki odpowiada sonda lambda. Napisałeś, że masz wtryski więc na pewno ją znajdziesz w kolektorze. Gdy skład będzie za ubogi to będzie strzelać i będą nierówne obroty, nawet z chwilowym przygasaniem. Pomierz sondę(chodź i tak stawiam, że w tym wieku to już na pewno zdechła lub dogorywa i MOŻE coś pokazać na voltomierzu, ale jej czas reakcji i rozgrzewania zapewne trwa wieki) lub ją odłącz od wtyczki i wtedy sprawdź czy zmieni się praca silnika. Jeżeli jednak to nie sonda(lub ją wymieniałeś na nową wcześniej) to nic innego mi nie przychodzi do głowy jak sprawdzenie kompresji i luzów zaworowych(jeśli w Twoim silniku nie ma hydraulicznych kasatorów luzów).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez kleik87 » 26 lip 2010, 11:13

win386 napisał(a):Skoro cały układ WN masz sprawdzony(kable, świece, aparat, cewka) to pozostaje sprawdzić resztę-za skład mieszanki odpowiada sonda lambda. Napisałeś, że masz wtryski więc na pewno ją znajdziesz w kolektorze. Gdy skład będzie za ubogi to będzie strzelać i będą nierówne obroty, nawet z chwilowym przygasaniem. Pomierz sondę(chodź i tak stawiam, że w tym wieku to już na pewno zdechła lub dogorywa i MOŻE coś pokazać na voltomierzu, ale jej czas reakcji i rozgrzewania zapewne trwa wieki) lub ją odłącz od wtyczki i wtedy sprawdź czy zmieni się praca silnika. Jeżeli jednak to nie sonda(lub ją wymieniałeś na nową wcześniej) to nic innego mi nie przychodzi do głowy jak sprawdzenie kompresji i luzów zaworowych(jeśli w Twoim silniku nie ma hydraulicznych kasatorów luzów).


zapomnialem napisac ze sonda tez zostala wymieniona

a mozecie mi podac wartosc kompresji na poszczegolnych oraz luzów zaworowych??
bede niezmiernie wdzieczny

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323