Diagnostyka ECU

Postprzez Psiku » 20 mar 2010, 21:37

Tam na tym złączu ma być taki kapturek, to taki filtr.A błąd wyswietla z powodu braku napięcia, jak sprawdzałem ECU włącza i zamyka ten elektrozawór do 4k obrotów potem powyżej otwiera.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez msobecki » 21 mar 2010, 20:44

hmm, filtr? Ja to zatkałem na szczelnie, czyli nie dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez Psiku » 22 mar 2010, 21:11

A jak odetkasz to muli madzie do 4 tyś?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez msobecki » 23 mar 2010, 08:35

zdecydowanie lepiej z zatkanym zaworkiem, nie pamiętam kiedy ostatnio miała takiego kopa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 11:36

ja tylko na sekundke – zauwazylem ze sporo osob korzysta z partyzanckich metod odczytu kodow (i slusznie jesli nic innego nie dziala) – dla tych co maja przynajmniej obd2 info: o polowe spadla cena ELM327 – bylo 130, jest 65.
To tak w ramach przerywnika i poprawienia nastroju :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wajacek » 24 mar 2010, 17:21

Witam,
moja mazda ostatnio sygnalizuje mi błędy kontrolką check engine
zrobiłem wczoraj odczyt błędów na ciepłym silniku i tak to wygląda:

wyłączony silnik
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded – MAF
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
181 (M) Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
452 (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem

pracujący silnik
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
521 (R) Wheel not turned during test or PSP problem – PSP
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO

mazda ma instalację gazową II generacji z komputerkiem BINGO-M ale jej praktycznie od wielu miesięcy nie używam, nawet się zastanawiałem czy jej nie zdemontować, ale planuję sprzedać mazdę i kupić coś młodszego "w dizlu" i z ASB więc jednak te instalację zostawię.
Chciałbym się jednak pozbyć tych błędów tylko nie bardzo wiem jaka jest ich przyczyna, szczególnie błąd 452 i 521 nie wiem gdzie szukać problemu.
ostatnio czasami nie może się wykręcić na obroty (np stoję na światłach i ruszam), pomaga włączenie OD/OFF lub przełączenie skrzyni z D na "2", za chwilę jak już ruszę i wykręci się na 2000 obr przełączam na "D" i nie ma problemu, dzieje się to rzadko ale wczesniej takich efektów nie było.
pacjent to mazda 626 cronos w automacie benzyna 2,0 16v, od "zawsze" pali za dużo i nie wiem gdzie jest problem, nowe kable WN, nowe świecem nowa kopułka i palec, zmieniałem przepływomierz i przepustnicę, spalanie w mieście na poziomie 18 l/100 trasa 12/100 przy spokojnej jeździe

pozdrawiam i oczekuję propozycji co by jeszcze sprawdzić, niestety nie moge oddać samochodu do warsztatu, potrzebuje go do codziennego dojazdu do pracy, moge sobie tylko w sobotę na działce cos przy nim podziałać.

EDIT:

zresetowałem komputer, przejechałem kilkanaście kilometrów i sprawdziłęm ponownie błędy:

wyłączony silnik
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control

pracujący silnik
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO


Jest lepiej ale pozostałe znowu pewnie niedługo wyjdą.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2007, 22:58
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi

Postprzez m4zd4 » 2 kwi 2010, 11:07

To ja bym prosił o pomoc, ponieważ u mnie to kody się jakoś powtarzają kilka razy i dopiero potem jest pętla :/
BJ'ka z 1998 roku.

Kluczyk na ON:
http://www.przeklej.pl/plik/1-off-mp4-avi-0010p3bd397h2j6

21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11?

Uruchomiony silnik:
http://www.przeklej.pl/plik/1-on-mp4-avi-0010p59o597h2j6

21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11, 17, 31, 22, 21, 23?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 23:04
Posty: 35
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 323F BJ 1.5 99'

Postprzez chelios » 25 maja 2010, 21:25

Po podłączeniu testera dioda led mi nie świeci, link z pierwszej strony nie działa dlatego nie wiem czy dobrze wykonałem tester. Dłuższą nogę rezystora podłączyłem do plusa akumulatora, krótsza nogę rezystora do krótkiej nogi diody led i długą nogę led do gniazda fen, i oczywiście zmostkowałem. Dlaczego dioda nie świeci ?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 23:46
Posty: 10
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez tokar » 25 maja 2010, 23:27

rezystor nie posiada polaryzacji- obojetnie która strone podlaczysz do plusa a ktora do minusa. wazne zebys do zasilania (+) podlaczyl rezystor, do rezystora dodatnią nóżke diody ( powinna byc ta DŁUŻSZA), a nastepnie krótsza nózke diody do minusa(–). Dioda posiada polaryzacje, tak wiec ważne jest jak ją podlaczysz. Jeśli źle- po prostu nie bedzie świecić.

podalem jak zrobic "tester", jak wpiąc w gniazdo, nie wiem – moj komp mi padl – nie mam schematu. pozatym masz nieuzupelniony profil, skad mamy widziec jakie masz auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez bububu831 » 26 maja 2010, 20:13

prosze o zdiagnozowanie kodu bledu wyswietlanego w nastepujacy sposob: dwa dluzsze blysniecia i 4 krotkie oraz dwa dluzsze i 3 krotkie:)) link do filmu ponizej: http://bububu831.wrzuta.pl/film/7eFxshC4GEi/wideo000
Ostatnio edytowano 26 maja 2010, 20:37 przez bububu831, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez chelios » 26 maja 2010, 20:37

23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 23:46
Posty: 10
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez bububu831 » 26 maja 2010, 20:42

chelios napisał(a):23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

czy cos to powaznego? ten blad wyskakuje mniej wiecej po przejechaniu 300km, gdy zresetuje kompa na jakis czas mam spokoj a pozniej znowu miga:/z paleniem i ogolnie z samochodem nie mam zadnych problemow:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez Radian » 9 cze 2010, 21:54

Może ktoś zapodać aktualny link do opisu kodów itd...
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez Wodzu » 20 cze 2010, 11:06

m4zd4 napisał(a):Kluczyk na ON:
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11?
Kod to:
21
22
21
23
P1213
P1311
Uruchomiony silnik:

21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11, 17, 31, 22, 21, 23?

P1213
P1311
Dziwne te kody jakoś nie mogę ich zinterpretować, są nie logiczne, pokombinuj tak jak ja, przykład niżej.

U mnie w Xdzie miałem 10,13,12,15 = P0325 Knock sensor
Kody błędów
http://www.themazdaforum.com/showthread.php/2174-common-Mazda-OBD-II-codes-%28listing%29
Ostatnio edytowano 20 cze 2010, 11:09 przez Wodzu, łącznie edytowano 1 raz
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 20 cze 2010, 11:07

bububu831 napisał(a):
chelios napisał(a):23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

czy cos to powaznego? ten blad wyskakuje mniej wiecej po przejechaniu 300km, gdy zresetuje kompa na jakis czas mam spokoj a pozniej znowu miga:/z paleniem i ogolnie z samochodem nie mam zadnych problemow:)

Masz u siebie dwie sony lambda??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez michalxxxxx » 5 lip 2010, 22:03

z tego co sie orientuje to w niektorych samochodach sa 2 sondy 1 przy samym kolektorze wydechowym a jadna chyba przy katalizatorze(w kazdym razie przy koncu ukladu wydechowego). ale glowy nie daje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez yaro626 » 13 lip 2010, 12:14

Nagrałem filmik z kodami czy mógłby ktoś powiedzieć co jest tylko na nieodpalonym silniku bo nie wiedzialem czy mozna odpalic jak jest ta zworka z dioda czy trzeba od nowa polaczyc i wlaczyc silnik i jeszcze jedno chcialem sprawdzic ABS bo kontrolka pali sie ale nic nie pokazywalo a podlaczalem w oba gniazda GND zworke i nic yzn.GND+TBS.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Basasael » 18 lip 2010, 21:12

Witam,

Czy spotkał się ktoś z błędem 03 – CID – Czujnik identyfikacji 1. cylindra? Jest na stronce Probe'a podanej na drugiej stronie jak to zdiagnozować, ale brakuje mi informacji na temat tego jaki wpływ ma ten błąd na działanie silnika i czy w ogóle tym błędem się przejmować czy można olać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez sds12 » 18 lip 2010, 22:36

yaro626 napisał(a):Nagrałem filmik z kodami czy mógłby ktoś powiedzieć co jest tylko na nieodpalonym silniku bo nie wiedzialem czy mozna odpalic jak jest ta zworka z dioda czy trzeba od nowa polaczyc i wlaczyc silnik i jeszcze jedno chcialem sprawdzic ABS bo kontrolka pali sie ale nic nie pokazywalo a podlaczalem w oba gniazda GND zworke i nic yzn.GND+TBS.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY


Dziś dokonałem odkrycia rozwiązania problemu świecącej kontrolki od ABS :D
z opisu forumowego wywniskowałem że po zwarciu GND>>TSB miała migać kontrolak na tablicy przyrządów
niestety u mnie nie chciała mmigać
trzeba tak zrobić

zworka GDN>>TBS
dioda B+>>FBS

dioda oczywiście z rezystorkiem i wpięta w odpowieniej polarycji

Obrazek

po prawidłowym pwięciu się kluczyk w na pozycje ON dioda powina sie zapalic na jakieś 10s i dalej będzie
migać ewentualne błędy systemu ABS
Ostatnio edytowano 19 lip 2010, 19:28 przez sds12, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez yaro626 » 19 lip 2010, 16:51

Może mógłby ktoś odczytać te błędy ABS,mi sie wydaje ze 3 czujki ale prosze zerknac na film – http://www.youtube.com/watch?v=kuAq0olIC2w


Czy taki interfejs bedzie dobry do 626 GE – http://allegro.pl/item1069096784_eurosc ... uzuki.html
czy lepiej taki adapter – http://moto.allegro.pl/item1117689332_a ... honda.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki