Diagnostyka ECU
ja tylko na sekundke – zauwazylem ze sporo osob korzysta z partyzanckich metod odczytu kodow (i slusznie jesli nic innego nie dziala) – dla tych co maja przynajmniej obd2 info: o polowe spadla cena ELM327 – bylo 130, jest 65.
To tak w ramach przerywnika i poprawienia nastroju
To tak w ramach przerywnika i poprawienia nastroju
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam,
moja mazda ostatnio sygnalizuje mi błędy kontrolką check engine
zrobiłem wczoraj odczyt błędów na ciepłym silniku i tak to wygląda:
wyłączony silnik
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded – MAF
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
181 (M) Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
452 (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
pracujący silnik
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
521 (R) Wheel not turned during test or PSP problem – PSP
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO
mazda ma instalację gazową II generacji z komputerkiem BINGO-M ale jej praktycznie od wielu miesięcy nie używam, nawet się zastanawiałem czy jej nie zdemontować, ale planuję sprzedać mazdę i kupić coś młodszego "w dizlu" i z ASB więc jednak te instalację zostawię.
Chciałbym się jednak pozbyć tych błędów tylko nie bardzo wiem jaka jest ich przyczyna, szczególnie błąd 452 i 521 nie wiem gdzie szukać problemu.
ostatnio czasami nie może się wykręcić na obroty (np stoję na światłach i ruszam), pomaga włączenie OD/OFF lub przełączenie skrzyni z D na "2", za chwilę jak już ruszę i wykręci się na 2000 obr przełączam na "D" i nie ma problemu, dzieje się to rzadko ale wczesniej takich efektów nie było.
pacjent to mazda 626 cronos w automacie benzyna 2,0 16v, od "zawsze" pali za dużo i nie wiem gdzie jest problem, nowe kable WN, nowe świecem nowa kopułka i palec, zmieniałem przepływomierz i przepustnicę, spalanie w mieście na poziomie 18 l/100 trasa 12/100 przy spokojnej jeździe
pozdrawiam i oczekuję propozycji co by jeszcze sprawdzić, niestety nie moge oddać samochodu do warsztatu, potrzebuje go do codziennego dojazdu do pracy, moge sobie tylko w sobotę na działce cos przy nim podziałać.
EDIT:
zresetowałem komputer, przejechałem kilkanaście kilometrów i sprawdziłęm ponownie błędy:
wyłączony silnik
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
pracujący silnik
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO
Jest lepiej ale pozostałe znowu pewnie niedługo wyjdą.
moja mazda ostatnio sygnalizuje mi błędy kontrolką check engine
zrobiłem wczoraj odczyt błędów na ciepłym silniku i tak to wygląda:
wyłączony silnik
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded – MAF
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
181 (M) Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
452 (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
pracujący silnik
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
521 (R) Wheel not turned during test or PSP problem – PSP
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO
mazda ma instalację gazową II generacji z komputerkiem BINGO-M ale jej praktycznie od wielu miesięcy nie używam, nawet się zastanawiałem czy jej nie zdemontować, ale planuję sprzedać mazdę i kupić coś młodszego "w dizlu" i z ASB więc jednak te instalację zostawię.
Chciałbym się jednak pozbyć tych błędów tylko nie bardzo wiem jaka jest ich przyczyna, szczególnie błąd 452 i 521 nie wiem gdzie szukać problemu.
ostatnio czasami nie może się wykręcić na obroty (np stoję na światłach i ruszam), pomaga włączenie OD/OFF lub przełączenie skrzyni z D na "2", za chwilę jak już ruszę i wykręci się na 2000 obr przełączam na "D" i nie ma problemu, dzieje się to rzadko ale wczesniej takich efektów nie było.
pacjent to mazda 626 cronos w automacie benzyna 2,0 16v, od "zawsze" pali za dużo i nie wiem gdzie jest problem, nowe kable WN, nowe świecem nowa kopułka i palec, zmieniałem przepływomierz i przepustnicę, spalanie w mieście na poziomie 18 l/100 trasa 12/100 przy spokojnej jeździe
pozdrawiam i oczekuję propozycji co by jeszcze sprawdzić, niestety nie moge oddać samochodu do warsztatu, potrzebuje go do codziennego dojazdu do pracy, moge sobie tylko w sobotę na działce cos przy nim podziałać.
EDIT:
zresetowałem komputer, przejechałem kilkanaście kilometrów i sprawdziłęm ponownie błędy:
wyłączony silnik
172 (R,M) Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
pracujący silnik
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO
Jest lepiej ale pozostałe znowu pewnie niedługo wyjdą.
- Od: 26 wrz 2007, 22:58
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi
To ja bym prosił o pomoc, ponieważ u mnie to kody się jakoś powtarzają kilka razy i dopiero potem jest pętla :/
BJ'ka z 1998 roku.
Kluczyk na ON:
http://www.przeklej.pl/plik/1-off-mp4-avi-0010p3bd397h2j6
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11?
Uruchomiony silnik:
http://www.przeklej.pl/plik/1-on-mp4-avi-0010p59o597h2j6
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11, 17, 31, 22, 21, 23?
BJ'ka z 1998 roku.
Kluczyk na ON:
http://www.przeklej.pl/plik/1-off-mp4-avi-0010p3bd397h2j6
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11?
Uruchomiony silnik:
http://www.przeklej.pl/plik/1-on-mp4-avi-0010p59o597h2j6
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11, 17, 31, 22, 21, 23?
- Od: 17 wrz 2009, 23:04
- Posty: 35
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: 323F BJ 1.5 99'
Po podłączeniu testera dioda led mi nie świeci, link z pierwszej strony nie działa dlatego nie wiem czy dobrze wykonałem tester. Dłuższą nogę rezystora podłączyłem do plusa akumulatora, krótsza nogę rezystora do krótkiej nogi diody led i długą nogę led do gniazda fen, i oczywiście zmostkowałem. Dlaczego dioda nie świeci ?
- Od: 27 gru 2008, 23:46
- Posty: 10
- Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5
rezystor nie posiada polaryzacji- obojetnie która strone podlaczysz do plusa a ktora do minusa. wazne zebys do zasilania (+) podlaczyl rezystor, do rezystora dodatnią nóżke diody ( powinna byc ta DŁUŻSZA), a nastepnie krótsza nózke diody do minusa(–). Dioda posiada polaryzacje, tak wiec ważne jest jak ją podlaczysz. Jeśli źle- po prostu nie bedzie świecić.
podalem jak zrobic "tester", jak wpiąc w gniazdo, nie wiem – moj komp mi padl – nie mam schematu. pozatym masz nieuzupelniony profil, skad mamy widziec jakie masz auto?
podalem jak zrobic "tester", jak wpiąc w gniazdo, nie wiem – moj komp mi padl – nie mam schematu. pozatym masz nieuzupelniony profil, skad mamy widziec jakie masz auto?
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
prosze o zdiagnozowanie kodu bledu wyswietlanego w nastepujacy sposob: dwa dluzsze blysniecia i 4 krotkie oraz dwa dluzsze i 3 krotkie:)) link do filmu ponizej: http://bububu831.wrzuta.pl/film/7eFxshC4GEi/wideo000
Ostatnio edytowano 26 maja 2010, 20:37 przez bububu831, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
- Od: 27 gru 2008, 23:46
- Posty: 10
- Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5
chelios napisał(a):23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
czy cos to powaznego? ten blad wyskakuje mniej wiecej po przejechaniu 300km, gdy zresetuje kompa na jakis czas mam spokoj a pozniej znowu miga:/z paleniem i ogolnie z samochodem nie mam zadnych problemow:)
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
m4zd4 napisał(a):Kluczyk na ON:
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11?
Kod to:
21
22
21
23
P1213
P1311
Uruchomiony silnik:
21, 22, 21, 23, 21, 11, 13, 11, 11, 17, 31, 22, 21, 23?
P1213
P1311
Dziwne te kody jakoś nie mogę ich zinterpretować, są nie logiczne, pokombinuj tak jak ja, przykład niżej.
U mnie w Xdzie miałem 10,13,12,15 = P0325 Knock sensor
Kody błędów
http://www.themazdaforum.com/showthread.php/2174-common-Mazda-OBD-II-codes-%28listing%29
Ostatnio edytowano 20 cze 2010, 11:09 przez Wodzu, łącznie edytowano 1 raz
bububu831 napisał(a):chelios napisał(a):23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
czy cos to powaznego? ten blad wyskakuje mniej wiecej po przejechaniu 300km, gdy zresetuje kompa na jakis czas mam spokoj a pozniej znowu miga:/z paleniem i ogolnie z samochodem nie mam zadnych problemow:)
Masz u siebie dwie sony lambda??
z tego co sie orientuje to w niektorych samochodach sa 2 sondy 1 przy samym kolektorze wydechowym a jadna chyba przy katalizatorze(w kazdym razie przy koncu ukladu wydechowego). ale glowy nie daje
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Nagrałem filmik z kodami czy mógłby ktoś powiedzieć co jest tylko na nieodpalonym silniku bo nie wiedzialem czy mozna odpalic jak jest ta zworka z dioda czy trzeba od nowa polaczyc i wlaczyc silnik i jeszcze jedno chcialem sprawdzic ABS bo kontrolka pali sie ale nic nie pokazywalo a podlaczalem w oba gniazda GND zworke i nic yzn.GND+TBS.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Witam,
Czy spotkał się ktoś z błędem 03 – CID – Czujnik identyfikacji 1. cylindra? Jest na stronce Probe'a podanej na drugiej stronie jak to zdiagnozować, ale brakuje mi informacji na temat tego jaki wpływ ma ten błąd na działanie silnika i czy w ogóle tym błędem się przejmować czy można olać
Czy spotkał się ktoś z błędem 03 – CID – Czujnik identyfikacji 1. cylindra? Jest na stronce Probe'a podanej na drugiej stronie jak to zdiagnozować, ale brakuje mi informacji na temat tego jaki wpływ ma ten błąd na działanie silnika i czy w ogóle tym błędem się przejmować czy można olać
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
yaro626 napisał(a):Nagrałem filmik z kodami czy mógłby ktoś powiedzieć co jest tylko na nieodpalonym silniku bo nie wiedzialem czy mozna odpalic jak jest ta zworka z dioda czy trzeba od nowa polaczyc i wlaczyc silnik i jeszcze jedno chcialem sprawdzic ABS bo kontrolka pali sie ale nic nie pokazywalo a podlaczalem w oba gniazda GND zworke i nic yzn.GND+TBS.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
Dziś dokonałem odkrycia rozwiązania problemu świecącej kontrolki od ABS
z opisu forumowego wywniskowałem że po zwarciu GND>>TSB miała migać kontrolak na tablicy przyrządów
niestety u mnie nie chciała mmigać
trzeba tak zrobić
zworka GDN>>TBS
dioda B+>>FBS
dioda oczywiście z rezystorkiem i wpięta w odpowieniej polarycji
.jpg)
po prawidłowym pwięciu się kluczyk w na pozycje ON dioda powina sie zapalic na jakieś 10s i dalej będzie
migać ewentualne błędy systemu ABS
Ostatnio edytowano 19 lip 2010, 19:28 przez sds12, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Może mógłby ktoś odczytać te błędy ABS,mi sie wydaje ze 3 czujki ale prosze zerknac na film – http://www.youtube.com/watch?v=kuAq0olIC2w
Czy taki interfejs bedzie dobry do 626 GE –
http://allegro.pl/item1069096784_eurosc ... uzuki.html
czy lepiej taki adapter –
http://moto.allegro.pl/item1117689332_a ... honda.html
Czy taki interfejs bedzie dobry do 626 GE –

czy lepiej taki adapter –

- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki