Mazda 323F – Przepływomierz

Postprzez julek140 » 17 lip 2010, 22:16

Witam, jestem posiadaczem Mazdy 323F 1.6 16V BG + LPG. Denerwowały mnie obroty, które strasznie falowały, gdy nisko spadły samochód gasł? Postanowiłem oddać są do mechanika aby rozkminił o co kaman, powiedział mi że uszkodzony jest Przepływomierz Powietrza ( dodał że bez tego ani rusz?... ) i Tu Pytanie : Czy Przepływomierz Powietrza ma coś wspólnego z chodzeniem Mazdy na LPG? Albo jest to przyczyną Świec czy też Silnika Krokowego? Dodam że samochód nie chodzi na benzynie, jeśli jest zimny obroty trzymają się 1000 +/– , po nagrzaniu się samochodu tragediaa...

Proszę o jaką kolwiek pomoc z rozkminką tego też problemu ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 19:44
Posty: 14
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1990r. + LPG

Postprzez eric81 » 18 lip 2010, 11:15

Witaj

Na początek proponuję wyczyszczenie silniczka krokowego z przepustnicą (falujące obroty)...miałem tak u siebie i po wyczyszczeniu pomogło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 21:41
Posty: 109 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: MAZDA 6 GH 1.8 TS 2008

Postprzez julek140 » 18 lip 2010, 11:38

przepustnice czyściłem, a co do silnika krokowego to nawet nie wiem gdzie się znajduje bo mechanika to raczej nie moja profesja...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 19:44
Posty: 14
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1990r. + LPG

Postprzez eric81 » 18 lip 2010, 12:05

julek140 napisał(a):przepustnice czyściłem, a co do silnika krokowego to nawet nie wiem gdzie się znajduje bo mechanika to raczej nie moja profesja...


silnik krokowy znajduję się tuż pod przepustnicą,poniżej masz foto (silniczek zaznaczyłem):
Obrazek

Tylko ja mam silnik 1,8 16V ale wydaję mi się że u Ciebie będzie podobny.

P.S.
Do silniczka krokowego są podłączone 3 wężyki (1gruby + 2 z płynem) przy ich odkręceniu trzeba je zabezpieczyć czymś,żeby płyn nie wyciekł-ja użyłem śrubki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 21:41
Posty: 109 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: MAZDA 6 GH 1.8 TS 2008

Postprzez Ania_TM » 18 lip 2010, 12:27

w samochodzie z silnikiem 1.6 16 v wygląda trochę inaczej. bynajmniej u mnie. silnik krokowy przypomina taki trójkąt i jest obok przepływomierza.dokladnie obok miksera gazu i ten odpowiada za gaz.wrzucę potem fotkę jak uda mi się zrobić.

to co pokazałeś, to chyba elektrozawór wolnych obrotów. obok przepustnicy. odpowiada za obroty na benzynie of kors.
proponuje zajrzeć do tego tematu na początek:
viewtopic.php?p=472513

miałam sama podobne problemy, ba! nawet identyczne.widzę, że i inne bagietki też marudzą w kwestii obrotów ;)

po 1 skoro przepływka jest walnięta to trzeba ją wymienić. albo podmienić od kogoś, kto ma taką mazdę. jak coś mam przepływomierz do sprzedania ;)

po 2 nie zaszkodzi czyszczenie przepustnicy i spr. czy dobrze działa potem.

po 3- wymiana silnika krokowego. nie jest to droga rzecz, samemu można zmienić pod blokiem.

z tego co pamiętam u mnie, to było kombinowania sporo. mazda nie chodziła na gazie wcale, a na PB trzymała wysokie obroty. wymieniałam po kolei jak leci: świece, kable, silnik krokowy, przepustnice, czyszczone było wszystko. i jeszcze jedno- zawór wolnych obrotów był walnięty- więc wymieniono całość bo to jest razem z przepustnicą. i jakoś w pewnym momencie madzi przeszło to fochowanie ;)

good luck! daj znać co zdziałałeś :) <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez julek140 » 19 lip 2010, 19:02

Sprawę obrotów rozwikłałem ;) Zadziwiło mnie gdy szukałem krokowca znalazłem dziurę w rurze i prawdopodobnie powietrza łapał lub tracił gaz... po uszczelnieniu obroty ustabilizowały się... Ale nadal nie pali na benzynie wygląda to w ten sposób, odpalam na benzynie i szybko daje na 3tys. obrotów przełączy na Gaz, i gdy przełącze na benzyne obroty 3mają się a gdy dodam gazu samochód gaśnie? to wina uszkodzonego przepływomierza? filtra paliwa? pompy?


Pozdrawiam i Dziękuję za pomoc :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 19:44
Posty: 14
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1990r. + LPG

Postprzez mysse » 19 lip 2010, 19:23

to moze byc wlasnie wina walnietej przeplywki. pompka i filtr maja troszke inne objawy.

jesli masz lpg starego typu, mogla pojsc cofka i strzelic w przeplywomierz – wlasnie wtedy sie uszkadza. na gazie pojezdzisz, na benzynie nie. jesli bedziesz kupowal nowy – a to nie jest 10 zl tylko 200 to zadbaj o jakies zabezpieczenie przed nastepnym uszkodzeniem – w stylu jakis zaworek na dolocie przed przeplywka ktory zmniejszy cisnienie w razie cofki
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez julek140 » 19 lip 2010, 19:34

Aha, jednak z obrotami coś jest nie tak sprawdzałem je jak samochód był zimny i lekko nagrzany... postanowiłem wyjechać w miasto gdy samochód złapał temperaturę znowu obroty spadały... Gdy samochód jest zimny obroty idealnie się trzymają po nagrzaniu spadają ku zeru... :((
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 19:44
Posty: 14
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1990r. + LPG

Postprzez mysse » 19 lip 2010, 20:53

bo jak jest zimny to jezdzi na ssaniu, przy walnietej przeplywce tez beda trzymac. po zagrzaniu beda falowac, czasem po 400-500 a czasem normalnie po 900 i tak w kolko
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323