Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez Enduro » 14 lip 2010, 13:49

henselt napisał(a):a ma ktoś schematy z jakim momentem trzeba dokręcać śruby od tych mocowań wtryskiwaczy?
Czy wyjęcie wtrysków to trudna akcja dla amatora? Mam nadzieję, że nie:)dzięki za pomoc:)

ok. 60 Nm
i raczej proste to jest, jesli ma sie troche pojecia o srubach i kluczach..
pzdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 14 lip 2010, 15:31

Dzięki za inf:)
Teraz pozostaje tylko zakupić podkładki i wziąć się za wymianę:) Coś poza podkładkami może się przydać(uszczelki czy coś)?
To od razu pewnie dobrze będzie smoka obejrzeć (też czytałem, że do wykonania przez zwykłego śmiertelnika, który posiada trochę oleju w głowie i silikonu w garażu:) )

pzdr
hen
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Grzyby » 14 lip 2010, 17:38

henselt napisał(a):Coś poza podkładkami może się przydać(uszczelki czy coś)?

Uszczelka pod klawiaturę może się przydać :)
I piwko do schładzania gardła :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 14 lip 2010, 18:08

no i sposob na odklejenie miski, bo ona latwo sie wykrzywia...
polecam jakims starym nozem go uprzednio poprzecinac,
zanim zaczniesz odklejac/naprezac miske..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 14 lip 2010, 18:24

To dzięki chłopaki za pomoc:)

To idę odkręcać a jutro po części pielgrzymka i składanie.

A co sądzicie o płukance silnika olejem typu 10w40 po czym zalewaniu po 1000km powrotnie 5w30? Czy daje to jakiś efekt? Bo jak gadałem dziś z serwisem to powiedzieli, że warto to zrobić(po promocyjniej cenie 500-600zł)

a i jeszcze jedno czy na klawiaturce powinien być luz na boki między poszczególnymi klawiszami? Niewielki ale jednak...


pzdr
henselt
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 14 lip 2010, 20:20

henselt napisał(a):Bo jak gadałem dziś z serwisem to powiedzieli, że warto to zrobić(po promocyjniej cenie 500-600zł)

dla nich na pewno tak!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Norby » 15 lip 2010, 11:48

Enduro napisał(a):no i sposob na odklejenie miski, bo ona latwo sie wykrzywia...
polecam jakims starym nozem go uprzednio poprzecinac,
zanim zaczniesz odklejac/naprezac miske..
pozdr.
E.

Może tak jak odcina się szyby klejone: drut na dwóch uchwytach i dookoła. Wczoraj miskę odcinali mi szpachelką też można :)
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 15 lip 2010, 13:15

Norby napisał(a):Może tak jak odcina się szyby klejone: drut na dwóch uchwytach i dookoła.

troche tam malo miejsca..
podr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 15 lip 2010, 13:45

A jeszcze wracając do wtrysków – 2 obok siebie wyszły bezproblemowo a kolejne z kłopotami(syf na wtryskach i w otworze montażowym taki, że podkładka została w środku) – podejrzewam, że dostały luzu pod widełkami i wytłukło podkładki i stąd ten traktor spod korka wlewu oleju :(
I teraz pytanie do szanownych Mazdowiczów:) Czym najlepiej wyczyścić ten nagar na wtrysku, i co najgorsze wewnątrz otworu montażowego(by się za dużo syfu na tłoki nie dostało?)?

A co do miski to spróbuję jednak nożem.

O ewentualnych wynikach/problemach nie omieszkam poinformować: :D

pzdr
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Norby » 15 lip 2010, 14:16

Enduro napisał(a):troche tam malo miejsca..
podr.
E.


Wystarczy wcisnąć drut w jednym rogu i ciągnąć lekko pod kątem dookoła, nie musi iść zgodnie z linią miski :)

hanselt co do czyszczenia i syfu jest powyżej w tym temacie, nawet jak się dostanie do komory spalania to się wypali i nie uszkodzi gładzi.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 15 lip 2010, 19:30

henselt napisał(a): 1.Czym najlepiej wyczyścić ten nagar na wtrysku,
2. i co najgorsze wewnątrz otworu montażowego(by się za dużo syfu na tłoki nie dostało?)?
3. A co do miski to spróbuję jednak nożem.

ad1. wtryski możesz z dużą siłą potraktować szczotką drucianą , je to nie rusza, absolutnie!
ad2. poskrob/ wyczyść, a dla usuniecia tego brudu z komór spalania pokręć rozrusznikem
po montazu wtryków , to spreżone powietrze wsio wydmucha..
ale tu polecam wariant wykęcenia swiec żarowych, bo wtedy nie trzeba martwić się o pryskające paliwo itp..
przy kręceniu nie zapinaj lub zdejmnij wtyczki z wtrysków, aby zapobiec wtrykiwaniu paliwa.
wprawdzie przy tej operacji PCM notuje błędy, ale są one absolutnie nieistotne dla ustawień
i dalszej pracy silnika
ad3. wariant z nożem jest najmniej męczący...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 16 lip 2010, 09:45

6,5h walki i akcja zakończona raczej powodzeniem:)

Czyszczenie gniazd wtryskiwaczy poszło w miarę gładko, powtórny montaż także.
Miska olejowa była faktycznie przyssana do bloku silnika(pomysł z nożem najwygodniejszy i najszybszy). To co mnie zdziwiło to fakt, że mimo kopcenia jak stary traktor spod korka smok była praktycznie w stanie idealnym(z minimalnym kamieniem w najniższym punkcie), nie było także szlamu w misce olejowej – po wylaniu oleju wystarczyło tylko wytrzeć szmatką by uzyskać miskę jak nową :D
Po wydmuchaniu syfów zostało pierwsze kręcenie(i tak jak podejrzewałem zakręciła dopiero za 2-gim razem).

I teraz moje pytania:
1) po pierwszym odkręceniu korka zaskoczyło mnie to, że poza przeźroczystym powietrzem nic się nie wydobywało(to chyba dobrze :D ), ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów po odkręceniu korka nadal wydobywało się przeźroczyste powietrze, ale już niestety od czasu do czasu też jakaś kropla oleju wyleciała – pytanie normalny objaw czy coś poszło nie tak jak powinno?
2) Przy okazji rozbierania zobaczyłem na wężu który wychodzi z dekielka zaworów i idzie do turbiny, na końcu od turbiny(taki trójnik) jest zaolejony – czy była to wina tych przedmuchów? Czy szukać problemów gdzieś dalej?
3) Czy punkt 1 i d razem wzięte mogły spowodować czarny dymek przy mocniejszym deptaniu?


a tak w ogóle to dzięki chłopaki za pomoc przy mojej pierwszej poważniejszej operacji przy mojej Madzi <jupi>

pzdr
henselt
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez maselek » 16 lip 2010, 13:43

henselt
co z kalibracją wtrysków ??
zrobiona ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez henselt » 16 lip 2010, 14:36

Kalibrację mam na poniedziałek ustawioną – bo wcześniej niestety nie dam fizycznie rady odstawić Madzi :(
Więc to może być problem kalibracji(pytanie 1 w moim poście wyżej?) ??
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez krzych » 16 lip 2010, 22:29

Ad. 1 Z tego co wiem, drobne kropelki oleju co jakis czas maja prawo przez wlew sie wydostac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 16 lip 2010, 22:46

henselt napisał(a):....1.pomysł z nożem najwygodniejszy i najszybszy).
2. ... że mimo kopcenia jak stary traktor spod korka smok była praktycznie w stanie idealnym(z minimalnym kamieniem w najniższym punkcie), nie było także szlamu w misce olejowej – po wylaniu oleju wystarczyło tylko wytrzeć szmatką by uzyskać miskę jak nową :D
3.... po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów po odkręceniu korka nadal wydobywało się przeźroczyste powietrze, ale już niestety od czasu do czasu też jakaś kropla oleju wyleciała – pytanie normalny objaw czy coś poszło nie tak jak powinno?
4.Przy okazji rozbierania zobaczyłem na wężu który wychodzi z dekielka zaworów i idzie do turbiny, na końcu od turbiny(taki trójnik) jest zaolejony – czy była to wina tych przedmuchów? Czy szukać problemów gdzieś dalej?
5. Czy punkt 1 i d razem wzięte mogły spowodować czarny dymek przy mocniejszym deptaniu?

ad. 1. a nie mówiłem/pisałem..?
ad. 2.i to bardzo dobrze, miałeś szczeście,że szybko zaragowałeś i że jeszcze nie zrobil sie ten SYF, bo on wykańcza turbine i zakleja smoka a i pozostale elementy które smarowane są olejem cierpią..
ad. 3. to normalny objaw,że tam zauważalne są ruchy powietrza, a to z powodu przesuwających sie tłoków na doł, co powoduje powstawanie pewnego ciśnienia i to je tam widać, a kropelki oleju wydostają się odśrodkoweo, podrzucone wałkiem roz. wylatują na zewnątrz...
ad. 4.to normalne po jakimś tam przybiegu, i jeśli masz chęć to przy okazji przeczyć wszystko co się da, razem z IC,bo on też bywa zaolejony...
ad. 5.nie, dymek powodowały uszkodzone podkładki pod wtrysami.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 17 lip 2010, 10:33

To nie ma to jak praca zbiorowa :)
To jeszcze raz dzięki za fachowe porady – a czyszczenie intercoolera poczeka do kolejnej soboty:)

to do kolejnych postów :)
henselt
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Rafcio.s » 6 paź 2010, 11:17

Pytanie nowego wlasciciela M6 ktory sie juz naczytal o felernych podkladkach
Czy podkladki mam wymieniac jesli z korka oleju leci tylko czyste chlodne powietrze na rozgrzanym silniku ?
Czy jesli po zdjeciu miski bedzie czysto, czy w tedy sobie darowac podkladki ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Enduro » 6 paź 2010, 14:32

Rafcio.s napisał(a):Pytanie nowego wlasciciela M6 ktory sie juz naczytal o felernych podkladkach
Czy podkladki mam wymieniac jesli z korka oleju leci tylko czyste chlodne powietrze na rozgrzanym silniku ? Czy jesli po zdjeciu miski bedzie czysto, czy w tedy sobie darowac podkladki ?

dla pewnosci wymien je, koszt niewielki w porownaniu z kosztami aprawy jakiegolowkiek elementu silnik smarowanego olejem z miski, a jest ich kilka i do tego nawet z demontazu kosztuja o wiele wiecej niz te podkladki i silikon do montazu miski
no a miska absolutnie w dol, a przy tej akcji wyczyscisz jej srodek jak i wnetrze silika, co jest wskazane...
polecam ! pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rafcio.s » 6 paź 2010, 16:20

W poradniku pisze o podkladkach ze niby ostatnia wersja jest bez rantu, a tu dzwonie do serwisu i mowia ze ostateczna wersja jest z rantem :D
Czy te podkladki moga nie pasowac jesli wyjme stare i zaloze nowe – zalezy co bedzie w silniku, a co kupie w ASO ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6