Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

Postprzez drzwifrontowe » 10 kwi 2010, 01:42

Witam!
Temat który nie wymaga dużo dyskusji, porostu chcę się upewnić. Czy taka temperatura lub minimalnie wyższa dla 323 BA 1.4 LPG (IIgen) jest normalna? :
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez bigoneo » 10 kwi 2010, 09:22

–>Warsztat
1/4 Piotrków Trybunalski`10- 16,54
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:20
Posty: 422
Skąd: Namysłów / Opolskie
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Leszek » 10 kwi 2010, 11:21

Tak. Jest prawidłowo,
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Renesis » 10 kwi 2010, 14:21

Skoro już jest taki temat, to ja równierz chciałbym zapytać:

1. 1997 323f BA 1.8. Wskazówka w zimę często podczas jazdy spadała bardzo nisko. czasem ledwo wystawała nad minimalny poziom temperatury. Gdy auto stało, to wracało do normy? czy to wynika z tego, ze chłodnica w aucie jest nieobudowana?

2. jeśli wskazówka wystaje minimalnie nawet ponad poziom prawidłowy (prawidłowy – połowa licznika), to znaczy, że coś jest nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez adamax4 » 10 kwi 2010, 15:58

Cruel.Art napisał(a):1. 1997 323f BA 1.8. Wskazówka w zimę często podczas jazdy spadała bardzo nisko. czasem ledwo wystawała nad minimalny poziom temperatury. Gdy auto stało, to wracało do normy? czy to wynika z tego, ze chłodnica w aucie jest nieobudowana?

Wynika to z tego, że masz uszkodzony termostat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Renesis » 10 kwi 2010, 16:48

Ale był wymieniany :P moze być inna przyczyna? Wątpie, żeby był trachniety ten :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez gadula » 10 kwi 2010, 17:00

Cruel.Art objaw ten wskazuje na ciągle otwarty termostat, który się nie zamyka.

Co do temperatury, to zazwyczaj jest w połowie, ale może być lekko poniżej lub powyżej. Ważne aby była ona stabilna, i nie falowała.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez adamax4 » 10 kwi 2010, 17:03

Objawy typowe dla termostatu. Odpal samochód jak będzie zimny i złap ręką za gruby przewód idący do chłodnicy. Sprawdź czy będzie nagrzewał się stopniowo, czy w pewnym momencie zrobi się nagle gorący.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez don2x44 » 10 kwi 2010, 17:39

Cruel.Art napisał(a):Ale był wymieniany :P moze być inna przyczyna? Wątpie, żeby był trachniety ten :/

Mogłbyć wadliwy :) Ew. pozostaje czujnik temperatury, ale IMO mało prawdopodobne – moja diagnoza: termostat do wymiany.

Wymiana termostatu to jakaś godzinka, jeżeli sam wymieniałeś to za drugim razem pójdzie ci o wiele szybciej :)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez bartekdw » 10 kwi 2010, 20:40

Kup jakiś droższy termostat, ja kiedyś w passacie wymieniałem ze 4 razy, ten czwarty znaleziony w sklepie po próbach w szklance z gorącą wodą (mi się nie otwierały kiedy trzeba, Ty masz ciągle otwarty).
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Setop » 16 kwi 2010, 15:43

adamax4 napisał(a):Objawy typowe dla termostatu. Odpal samochód jak będzie zimny i złap ręką za gruby przewód idący do chłodnicy. Sprawdź czy będzie nagrzewał się stopniowo, czy w pewnym momencie zrobi się nagle gorący.



rozumiem ze jak zrobi się nagle gorący to termostat jest ok a jak stopniowo to walnięty?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez adamax4 » 16 kwi 2010, 23:11

Setop napisał(a):rozumiem ze jak zrobi się nagle gorący to termostat jest ok a jak stopniowo to walnięty?

Tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Renesis » 9 lip 2010, 09:10

Powiedzcie, czy warto na lato wymieniać termostat który się nie zamyka? Bo teraz mój ojciec ma ten problem u siebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Setop » 9 lip 2010, 20:17

:) jasne ze warto przeciez nie dogrzejesz silnika na otwartym termostacie a co za tym idzie mozna zajechać silnik. Po to to jest że musi działać niezaleznie od pory roku. Jak nie masz termostau trzeba baaardzo delikatnie traktować silnik. Mi wymiana zajeła godzinę. Warto kupić droższy termostat bo 2 tanie się nie otwierały – dopiero drozszy zadziałał prawidłowo
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez Miron1213 » 10 lip 2010, 17:17

ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez Renesis » 10 lip 2010, 17:25

podatki, podatki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Setop » 10 lip 2010, 19:13

Miron1213 napisał(a):ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|


A cisniesz auto na zimnym silniku? Bo bez termostatu silnik nie ma odpowiedniej temp i jak cisniesz taki silnik efekt masz taki sam jak deptać do podłogi zaraz po odpaleniu :)
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez scheinwerfer » 11 lip 2010, 12:42

skoro wskazówka jest w połowie skali to chyba jest optymalna temperatura silnika i nie ma na to wplyw czy termostat jest otwarty czy nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez Setop » 11 lip 2010, 13:04

jak masz wskazówkę na połowe to masz teromostat ok :) po czym wnosisz ze się nie zamyka? jak ja mialem ciągle otwarty to nawet po godzinie jazdy miałem na minimum temp silnika, podskakiwała jedynie w korku.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez Miron1213 » 11 lip 2010, 20:34

Setop napisał(a):
Miron1213 napisał(a):ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|


A cisniesz auto na zimnym silniku? Bo bez termostatu silnik nie ma odpowiedniej temp i jak cisniesz taki silnik efekt masz taki sam jak deptać do podłogi zaraz po odpaleniu :)


Na zimnym nie cisne powyżej 3,5 tys. a bez termostatu w wakacje temperatura trzyma się na 1/4 skali (na trasie) albo dochodzi do połowy w mieście, tak jest u mnie oczywiście.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323