Wymiana filtra paliwa

Postprzez Enduro » 17 kwi 2010, 22:17

leniowaty napisał(a):Mam problem......
Po zaprzestaniu tego pompowania samochód po kilkunastu sekundach znowu gaśnie...
Jak myślicie mogła się zepsuć ta wspomniana wcześniej pompka?

wg mnie nie!
ona jest w jakis sposob sterowana i to sterowanie po tych 20 sek. zanika,
bo z tego co zrozumialem, ze po odczekaniu mozesz ponownie na te 20 sek. odpalic!?
czyli logicznie, wszystko sie reguluje jak powinno i przez ten czas jest okay
a potem z braku paliwa motorek staje..czyli cos-gdzies go po prostu odcina...
ale to moja opina i nie musi byc poprawna..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leniowaty » 17 kwi 2010, 22:51

wg mnie nie!
ona jest w jakis sposob sterowana i to sterowanie po tych 20 sek. zanika,
bo z tego co zrozumialem, ze po odczekaniu mozesz ponownie na te 20 sek. odpalic!?
czyli logicznie, wszystko sie reguluje jak powinno i przez ten czas jest okay
a potem z braku paliwa motorek staje..czyli cos-gdzies go po prostu odcina...
ale to moja opina i nie musi byc poprawna..
pozdr.
E.


No właśnie pompując ręcznie tę pompkę naciskając ten guziczek to samochód pracuje tak jak powinien. Czyli wg mnie paliwo do niej dochodzi ale pompka jakby sama nie mogła go dalej pompować. Teraz jeszcze mam pytanie. Z dołu od filtra paliwa odchodzi wężyk do nikąd? wygkada jakby byl obciety :/
leniowaty
 

Postprzez Enduro » 18 kwi 2010, 11:37

leniowaty napisał(a): Z dołu od filtra paliwa odchodzi wężyk do nikąd? wygkada jakby byl obciety :/

zwrot nadmiaru paliwa..?
lub jakis przelew supst wody..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leniowaty » 19 kwi 2010, 20:07

No to jeśli to nie ten wężyk to nie wiem co może być przyczyna że samochód nie ma siły jechać i gaśnie po chwili. Podczas pracy silnika i pompowaniem ręcznie tą pompką wszystko jest ok...
leniowaty
 

Postprzez Kluczi » 6 maja 2010, 11:12

Witam, mam wątpliwości co do mojego filtra można powiedzieć, że jest mieszanką wszystkich, które tu były. Jest to oryginalny filtr Mazdy kupiony w Carspeed.pl.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 22:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez Hubix » 7 lip 2010, 23:39

Witam

Również wymieniałem filtr, oznaczenia mojego filtra wg. katalogu to: PP950 (Mazda 323/626 D Toyota Corolla 2.0 D4D)

Filtr wygląda identycznie jak oryginalny Mazdowski.

Wymiana poszła bez uwag, jedyne co to był problem z ponownym odpaleniem – bardzo długo należało pompować pompką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 8 lip 2010, 09:21

Hubix napisał(a):.....jedyne co to był problem z ponownym odpaleniem – bardzo długo należało pompować pompką.

bo prawdopodobnie po demontazu nie wsadziles srubek w przewody paliwowe, i przez to paliwo splynelo kpl. do zbiornika...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mcbeth » 10 lip 2010, 17:39

Właśnie wymieniłem filtr w polifcie. Różnica to umieszczenie filtra w metalowej osłonie, którą wyciąga się razem z filtrem. Do osłony wpięty jest klips trzymający wiązkę do podgrzewacza i trzeba go wypiąć. Aby wyjąć z niej filtr trzeba wykręcić przynajmniej 1 blachowkręt. Samo odkręcenie filtra – metodą rolniczą: imadło, gazrurka i 1m sznurka do snopowiązałki :D . Gładko , bez wysiłku i nieniszcząco.
W polifcie nie ma czujnika wody – jest jedna wtyczka – do podgrzewacza. Z filtra spustem zeszło ok 0,5 l paliwa. Było zupełnie klarowne i ani śladu wody. Filtr napełniłem metodą proponowaną przez maxkls czyli nie podpiąłem czerwono oznaczonego wężyka wyjścia (wejściowy jest z żółtą kropką) o pompowałem do wyrzucenia paliwa wyjściowym. Po 64 przyciśnięciach paliwo rzygnęło i podłączyłem drugi wężyk. W ten sposób filtr jest napełniony przefiltrowanym paliwem a rurka wyjściowa przepłukana. Jedyne co mogło zanieczyścić przewody to jakiś niezauważony brud na gwincie śrubki M8 użytej do zatkania wężyka. Potem jeszcze 4 x w odstępach 5 min dopompowywałem (1-2 machnięcia). Nie odpalałem autka, bo jeszcze je raz 'pompnę' później.
Mam pytanie: czy jak próbujemy wcisnąć pompkę, kiedy autko jakiś czas stoi nieruszane, to przycisk jest 'jak kamień' , czy daje się z 1-2 razy wcisnąć ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Enduro » 10 lip 2010, 20:18

mcbeth napisał(a):Mam pytanie: czy jak próbujemy wcisnąć pompkę, kiedy autko jakiś czas stoi nieruszane, to przycisk jest 'jak kamień' , czy daje się z 1-2 razy wcisnąć ?

tak jest okay!
to cisnienie lekko spada ,
ale polecam przed zapaleniem jeszcze troche podpompowac
a nawet po zapleniu tez , tak dla pewnosci, aby pompa nie pracowala nawet przez chwile bez smarowania...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 4 wrz 2010, 16:10

Obrazek

pytanie za 1000 punktów – gdzie w tym filtrze jest wejście a gdzie wyjście?? tzn którym przewodem ropa wpływa a którym wypływa??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez mcbeth » 5 wrz 2010, 11:17

Ten z czerwoną kropką to wąż do pompy (użycie pompki ręcznej wyrzuca nim paliwo) a ten z żółtą – do baku (zasysa paliwo).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gmg » 3 paź 2010, 17:58

Mam M6 poliftową z 2006 (wesja angielska). Ostatnio zmieniłem filtr paliwa. Wszytko jak opisane w temacie: przewody paliwowe, pomka, osłona. Tylko, że nie znalazłem wtyczki od spodu filtra, ani przy obudowie. Na dole filtra była biała plastikowa nakrętka, nie podłączona do niczego. Czy ktoś wie o co chodzi?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez mcbeth » 3 paź 2010, 18:31

gmg napisał(a):nie znalazłem wtyczki od spodu filtra,

W poliftach nie ma czujnika wody = nie ma wtyczki od spodu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez luke_mazda_ » 13 paź 2010, 17:05

Witam,
mam pytanie odnośnie tego guziczka do odpowietrzania, czy jak jest odpowietrzone, to on jest tak twardy, że nawet dwoma kciukami go się nie da wcisnąć?

Bo ja zrobiłem tak – dopełniłem filtr paliwa, tak mnie więcej do połowy, potem podłączyłem jeden wężyk – z baku i zacząłem naciskać, aż paliwo zaczęło lecieć z wylotu filtra. Potem zamocowałem drugi wężyk i zacząłem naciskać – przycisk zrobił się twardszy i owszem, ale ciągle jestem w stanie go nacisnąć – albo jednym kciukiem tak z całej siły jak nacisnę to też wchodzi, a dwoma to nawet nie tak ciężko.

Po 20 minutach naciskania nie widząc poprawy zapaliłem auto... odpaliło od kopa, ale guziczek zrobił się jakby bardziej miękki, proszę o pomoc – właśnie wróciłem z garażu, czy mam odpowietrzać dalej, czy powinno być ok?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez mądry » 13 paź 2010, 22:53

Nie ma co się tak znęcać nad tą pompką. Na pewno już masz auto odpowietrzone. Wsiadaj i jeździj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Riki » 14 paź 2010, 00:29

luke_mazda_ napisał(a):guziczek zrobił się jakby bardziej miękki, proszę o pomoc


Jest OK :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez luke_mazda_ » 14 paź 2010, 06:32

mądry napisał(a):Nie ma co się tak znęcać nad tą pompką. Na pewno już masz auto odpowietrzone. Wsiadaj i jeździj ;)

Nad pompą, jak nad pompką, ale palec, to dzisiaj mnie mega boli ;), coż – moja pierwsza w życiu wymiana filtra paliwa, więc wolałem być pewny, że dobrze odpowietrzyłem. Następnym razem pójdzie łatwiej, ale to pewnie za jakieś 50-60 tys. km.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez grzeslav » 20 paź 2010, 17:05

Właśnie jestem po wymianie filtra paliwa ( Mazda 6 2005 po liftingu) . Czas wymiany około 40 minut , koszt filtra 25 zeta.Najpierw zdejmujemy przewody paliwowe ,przy pomocy kombinerek ściągamy zaciski.Następnie odkręcamy dwie śruby kluczem nasadowym 13-stką.Zdejmujemy całą obudowę z filtrem i pompką.Odkręcamy jeden blachowkręt i jest już uwolniony filtr od obudowy. Po odkręceniu zaworka z odstojnika wyciekło trochę paliwa .Trochę problemów miałem z odkręcemiem dolnej plastikowej obudowy ,którą trzeba potem przykręcić do mowego fitra ,pomocne było by imadło ale we dwójkę daliśmy radę.Sam filtr dałem radę odkręcić od pompy ręcznie . nastepnie nastepnie przykręciłem dolny plastik z zaworkiem do nowego filtra zalałem od góry ropą i przykręciłem ręcznie do pompy.Filr z pompą do metalowej obudowy przykreciłem blachowkrętem potem całość do karoserii dwiema śrubami kluczem nasadowym 13-stką.Nałozyłem jeden przewód paliwowy zasysający ( kolor żółty) .Podpompowałem ręcznie czarnym przyciskiem do momentu aż paliwo zacznie cieknąć bez powietrza. Nałożyłem drugi przewód ( kolor czerwony)Pompowałem ręcznie jeszcze do uzyskania twardego przycisku.Mazda odpaliła bez jęknięcia.Te 40 minut to z wymianą fitra powietrza koszt 50 zeta. <jupi>
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 17:27
Posty: 4

Postprzez wannolot42 » 27 paź 2010, 19:29

Witam,

Ostatnio również zmieniałem filtr paliwa i wszystko przebiegało bez zarzutu do momentu odkręcania plastikowej końcówki przymocowanej do dolej części filtra. Nie obyło się również bez pomocy imadła, lecz niestety plastik okazał się mniej wytrzymały niż się spodziewałem i pękł. Od dłuższego czasu staram się znaleźć tą część i nie mogą na nią trafić. Czy ktoś orientuje się jak nazywa się ten plastikowy element?

Pozdrawiam
wannolot42
 

Postprzez topik » 28 paź 2010, 08:14

wannolot42 napisał(a):Czy ktoś orientuje się jak nazywa się ten plastikowy element?


Witam. Jest to czujnik obecności wody w filtrze paliwa. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6