Wentylator nawiewu i tempomat przestał pracować podczas jazdy
Strona 1 z 1
Dziś jadąc sobie samochodem po trasie ( było ciepło
) klima ustawiona na AUTO 20 stopni wentylator chodził sobie tak na średnich obrotach i nagle zapadła cisza
wentylator się zatrzymał, aktualnie działa tylko ręcznie włączając go na maxymalne obroty, co mogło się stać i gdzie szukać usterki
pierwsze co mi przyszło do głowy to bezpieczniki ale przecież jak by był spalony to by wcale wentylator nie pracował, poradźcie coś bo w czwartek mam wyjazd 600 km i będzie to męczące z wentylatorem chodzącym na maxa 
Ostatnio edytowano 30 cze 2010, 23:37 przez mr-z, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lis 2009, 21:54
- Posty: 5
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 95 r. TA KL
Hmmm – ostatnio przerabiałem ten temat u ojca w jego renówce – padł sterownik wentylatora 
W/g schematów z millenii ("Millenia_wiring_diagram" str. 69) za prędkości niższe od max odpowiedzialny jest jakiś tranzystor mocy.
Może po prostu coś się odłączyło i tylko taki problem.
Niestety nie mam pojęcia gdzie tego szukać w autku (ale zapewne gdzieś w okolicach silnika dmuchawy bo na tym tranzystorze trochę ciepła może się wydzielać).
Powodzenia!
W/g schematów z millenii ("Millenia_wiring_diagram" str. 69) za prędkości niższe od max odpowiedzialny jest jakiś tranzystor mocy.
Może po prostu coś się odłączyło i tylko taki problem.
Niestety nie mam pojęcia gdzie tego szukać w autku (ale zapewne gdzieś w okolicach silnika dmuchawy bo na tym tranzystorze trochę ciepła może się wydzielać).
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok wentylator działa z powrotem faktycznie uszkodził się tranzystor mocy przykręcony z radiatorem do obudowy zaraz koło filtra kabinowego, ale szybka ingerencja lutownicą + nowe elementy i wszystko działa
ale pojawił się drugi problem
wczoraj rano podczas jazdy używałem jeszcze tempomatu, a dziś on już nie działa
klikając włącznik po lewej zapala się kontrolka na przycisku, ale nic poza tym, brak reakcji na próby ustawienia prędkości przyciskami na kierownicy
ale pojawił się drugi problem
- Od: 7 lis 2009, 21:54
- Posty: 5
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 95 r. TA KL
Hmmm – a może miałeś jakieś przepięcie w instalacji i padło jednocześnie na dwa elementy?
Spróbuj rozebrać elektronikę tempomatu i zobacz jak to wygląda.
Tak z ciekawości – czy pamiętasz jakie było oznaczenie tego oryginalnego tranzystora od dmuchawy?
Spróbuj rozebrać elektronikę tempomatu i zobacz jak to wygląda.
Tak z ciekawości – czy pamiętasz jakie było oznaczenie tego oryginalnego tranzystora od dmuchawy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przestal mi dzialac wentylator nawiewu na kazdym biegu, rano sie wylaczal ale po czasie jakos dochodzil do siebie, ale w koncu juz wieczorem padl calkowicie.
Piszecie o radiatorze z tranzystorem mocy w obudowie nawiewu... ide go wymontowac i zobacze co sie tam kryje...
EDIT: usprawnilem BLOWER MOTOR.... winowajca okazal sie przekaznik pod maska najnormalniej niedomagal na styku, inwazja materialu lekko sciernego pomogla
ps. cos bardzo delikatna ta elektryka w naszych flagofcach
Piszecie o radiatorze z tranzystorem mocy w obudowie nawiewu... ide go wymontowac i zobacze co sie tam kryje...
EDIT: usprawnilem BLOWER MOTOR.... winowajca okazal sie przekaznik pod maska najnormalniej niedomagal na styku, inwazja materialu lekko sciernego pomogla
ps. cos bardzo delikatna ta elektryka w naszych flagofcach
Marek 161BD081 napisał(a):
Tak z ciekawości – czy pamiętasz jakie było oznaczenie tego oryginalnego tranzystora od dmuchawy?
Tutaj http://gtrproject.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=40791
podawałem typ orginalnego darlinktona
umnie jednak winien jest centralny sterownik ten z pokrętłem
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość