zapala sie kontrolka świec żar. po czym PREMACY gaśnie

Postprzez wlodki » 17 maja 2010, 10:22

Pomocy
Moja premacy model z 2001r ., diesel 101 KM ma następujące objawy :
na początku w trakcie jazdy zgasła raz, potem kilka razy to się powtórzyło.

serwis Boscha stwierdził błąd – końcówka sterowania mocą przy pompie paliwowej.
mechanik zrezygnował, twierdząc ze trzeba kopić ten sterownik , najlepiej używany (w internecie).
Podjechałem do następnego który stwierdził to samo i ale się tym nie zajmuje,ale powiedział ze popyta kolegów z branży .
Wymontował podłączony immobiliser (który nie był sprawny ) stwierdzając ze to mogło powodować zakłócenia.
Ze immobiliser miał większe napięcie od tych sterowników.
Zadowolony wróciłem samochodem – sprawnym.

Po kilku tygodniach problem wrócił , z tym że przed każdym zgaśnięciem silnika zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Samochód gasł bardzo nie regularnie raz na 15 km, raz na 50,
ale podczas ostatnich dni deszczowych (nie wiem czy to jest ważne) zaczął gasnąc co kilkanaście metrów.
wiec teraz czeka na lawetę,

proszę o wskazówki – porady.

Czy takie problemy ktos juz mial z Mazda PREMACY 2.0 DITD. 2001 .

Wlodki
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 09:31
Posty: 4

Postprzez thy » 17 maja 2010, 11:06

Warto byś tu rozpoczął poszukiwania
viewtopic.php?f=90&t=65171
hint: diagnostyka błędów
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez wlodki » 21 cze 2010, 09:24

zlokalizowałem usterkę ,
tzn. elektronik :) oczywiście
Okazało sie ze to bzdura tylko trzeba było posprawdzac DOKŁADNIE przewody.
Przy silniku jest czarne pudełko z przekaźnikami i najzwyczajniej w swiecie jeden nie łączył.
to ten który odpowiada za moc.
Sprawdze nr tego przekaźnika i podam jezeli ktos bedzie tego szukał.
po prostu w trakcie jazdy samochód tracił łączność na przekaźniku i silnik gasł.
Elektronik poradził ze w przypadku jakby si to powtórzyło i nie było możliwości wymiany (np w podróży), to wystarczy na miejsce przekaźnika wsadzić drucik przed uruchomieniem silnika a po wyłączeniu silnika – wyciągnąć drucik żeby nie było obiegu prądu i po sprawie.
na na razie elektronik tylko przeczyścił kable i oczyścił stary przekaźnik bo był lekko zaśniedziały i zabrudzony.
także jeszcze jeżdżę na starym a miedzy czasie szukam – chce kupić, tylko nie mogę znaleźć.
taki przekaźnik może kosztować kilkanaście do kilkudziesięciu złotych.

pozdrawiam
Wlodki
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 09:31
Posty: 4

Postprzez maad32 » 22 cze 2010, 16:58

witam czy możesz napisać jaki przekaźnik chodziło pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 20:16
Posty: 5
Skąd: trojmiasto

Postprzez szlifa1 » 27 cze 2010, 13:05

Również jestem ciekawy który to przekaźnik świruje.Jadę do elektryka w przyszłym tygodniu i chciałbym go troszkę nakierować bo za pierwszym razem na komputerze pokazało im ,że wszystko ok z elektryką.
szlifa1
 

Postprzez wlodki » 27 cze 2010, 19:56

oto dokładny opis na przkaźniku,
chętnie dołączyłbym zdjęcia gdybym wiedział jak to zrobić

moge przesłać na maila

B5B4
DC12V
N.O
IMASEN
OG 06

pozdrawiam
W.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 09:31
Posty: 4

Postprzez maad32 » 29 cze 2010, 12:32

Witam

dzięki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 20:16
Posty: 5
Skąd: trojmiasto

Postprzez maad32 » 4 sie 2010, 12:51

przerywie lub zapalanie się siewcy żarowej powodem może być przepalanie się styków od przekaźników w skrzynce, która znajduje się obok silnika.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 20:16
Posty: 5
Skąd: trojmiasto

Postprzez Riki » 4 sie 2010, 17:04

wlodki aby dołączyć zdjęcie wstaw je na serwer np tu –> http://imageshack.us/
i później link do zdjęcia wstaw na forum w nastepujący sposób [img]linkdozdjęcia[/img]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tadziol » 9 sie 2010, 21:40

szkoda fotek....chodzi o przekaźnik zasilający IDM :)
w głównej skrzynce bezpiecznikowej w polu FUEL PUMP RELAY OR SCV RELAY
nagminnie wypalają się styki :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Riki » 13 sie 2010, 16:35

tadziol zawsze by było dla potomnych ;)

to może je sobie przelutuje <lol> co by w trasie nie padło :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wlodki » 26 sie 2010, 23:39

Witam ponownie

oto link do zdjec z wadliwym bezpoiecznikiem
: http://img829.imageshack.us/gal.php?g=dsc00364b.jpg

przepraszam ze to tak trwalo

pozdrawiam
Wlodek
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 09:31
Posty: 4

Postprzez robertlublin » 24 sty 2013, 20:22

Witam,
Oj dobrze że trafiłem na ten temat bo mam to samo w aucie.U mnie jeszcze było gorzej, bo wariowały wszystkie lampki na desce rozdzielczej i wogóle dno.Elektryk coś poszperał i wyszło że masy nie miał jakiś element sterujący.I było OK ale po przxejechaniu kilku km zgasł.Tyle że mozna go było odpalic ale co to za jazda.Oczywiście wszystko to dzieje się zimą bo w inne pory jest dobrze.
Rzucę elektrykowi ten temat bo właśnie diagnozuje moje auto i nie wie już co robić bo jest dobrze.
Oby to było to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 20:44
Posty: 34
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.

Postprzez robertlublin » 1 lut 2013, 12:28

Niestety u mnie dalej coś jest źle.Czasem potrafi zgasnąć na drodze ale odpala od razu(na szczęście).Nie wiem już gdzie szukać usterki.Gdzie tkwi diabeł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 20:44
Posty: 34
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.

Postprzez kierownik » 5 lut 2013, 10:57

a elektryk coś zrobił w końcu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2013, 17:00

ten przekaźnik sprawdzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 5 lut 2013, 19:08

robertlublin napisał(a):Gdzie tkwi diabeł?
w szczegółach <lol>
czy kod P1182 się pojawia ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez robertlublin » 11 lut 2013, 19:24

Nie podłączał do kompa bo niby auto ma starą końcówkę a mechanik nie ma takiej.Nie wiem, nie znam się na tym.Narazie jeździ i nie przerywa.A co to za błąd?Co oznacza bo mogę podjechać do salonu mazdy w Lublinie i sprawdzić.
Pozdrawiam,
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 20:44
Posty: 34
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.

Postprzez tadziol » 11 lut 2013, 19:42

robertlublin napisał(a):A co to za błąd?
tadziol napisał(a):P1182
FSO Valve circuit.
obwód zasilania zaworu odcięcia paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez damrom » 10 sie 2013, 15:14

Witam

Mam ten sam problem. W związku z nim pytanie. Jakiego koloru jest przewód z zaworu FSO do ECU? Patrząc na wtyczkę przy FSO wynika, że to niebieski z żółtymi prążkami (L/Y), ale do ECU przychodzą takie dwa. Czy to jest możliwe, żeby do komputera wchodziły 2 przewody o takich samych kolorach?
Mam w zawiązku z tym dylemat do którego gniazdka ECU włączyć dodatkowy przewód.
damrom
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy