zapala sie kontrolka świec żar. po czym PREMACY gaśnie
Strona 1 z 1
Pomocy
Moja premacy model z 2001r ., diesel 101 KM ma następujące objawy :
na początku w trakcie jazdy zgasła raz, potem kilka razy to się powtórzyło.
serwis Boscha stwierdził błąd – końcówka sterowania mocą przy pompie paliwowej.
mechanik zrezygnował, twierdząc ze trzeba kopić ten sterownik , najlepiej używany (w internecie).
Podjechałem do następnego który stwierdził to samo i ale się tym nie zajmuje,ale powiedział ze popyta kolegów z branży .
Wymontował podłączony immobiliser (który nie był sprawny ) stwierdzając ze to mogło powodować zakłócenia.
Ze immobiliser miał większe napięcie od tych sterowników.
Zadowolony wróciłem samochodem – sprawnym.
Po kilku tygodniach problem wrócił , z tym że przed każdym zgaśnięciem silnika zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Samochód gasł bardzo nie regularnie raz na 15 km, raz na 50,
ale podczas ostatnich dni deszczowych (nie wiem czy to jest ważne) zaczął gasnąc co kilkanaście metrów.
wiec teraz czeka na lawetę,
proszę o wskazówki – porady.
Czy takie problemy ktos juz mial z Mazda PREMACY 2.0 DITD. 2001 .
Wlodki
Moja premacy model z 2001r ., diesel 101 KM ma następujące objawy :
na początku w trakcie jazdy zgasła raz, potem kilka razy to się powtórzyło.
serwis Boscha stwierdził błąd – końcówka sterowania mocą przy pompie paliwowej.
mechanik zrezygnował, twierdząc ze trzeba kopić ten sterownik , najlepiej używany (w internecie).
Podjechałem do następnego który stwierdził to samo i ale się tym nie zajmuje,ale powiedział ze popyta kolegów z branży .
Wymontował podłączony immobiliser (który nie był sprawny ) stwierdzając ze to mogło powodować zakłócenia.
Ze immobiliser miał większe napięcie od tych sterowników.
Zadowolony wróciłem samochodem – sprawnym.
Po kilku tygodniach problem wrócił , z tym że przed każdym zgaśnięciem silnika zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Samochód gasł bardzo nie regularnie raz na 15 km, raz na 50,
ale podczas ostatnich dni deszczowych (nie wiem czy to jest ważne) zaczął gasnąc co kilkanaście metrów.
wiec teraz czeka na lawetę,
proszę o wskazówki – porady.
Czy takie problemy ktos juz mial z Mazda PREMACY 2.0 DITD. 2001 .
Wlodki
- Od: 17 maja 2010, 09:31
- Posty: 4
zlokalizowałem usterkę ,
tzn. elektronik
oczywiście
Okazało sie ze to bzdura tylko trzeba było posprawdzac DOKŁADNIE przewody.
Przy silniku jest czarne pudełko z przekaźnikami i najzwyczajniej w swiecie jeden nie łączył.
to ten który odpowiada za moc.
Sprawdze nr tego przekaźnika i podam jezeli ktos bedzie tego szukał.
po prostu w trakcie jazdy samochód tracił łączność na przekaźniku i silnik gasł.
Elektronik poradził ze w przypadku jakby si to powtórzyło i nie było możliwości wymiany (np w podróży), to wystarczy na miejsce przekaźnika wsadzić drucik przed uruchomieniem silnika a po wyłączeniu silnika – wyciągnąć drucik żeby nie było obiegu prądu i po sprawie.
na na razie elektronik tylko przeczyścił kable i oczyścił stary przekaźnik bo był lekko zaśniedziały i zabrudzony.
także jeszcze jeżdżę na starym a miedzy czasie szukam – chce kupić, tylko nie mogę znaleźć.
taki przekaźnik może kosztować kilkanaście do kilkudziesięciu złotych.
pozdrawiam
Wlodki
tzn. elektronik
Okazało sie ze to bzdura tylko trzeba było posprawdzac DOKŁADNIE przewody.
Przy silniku jest czarne pudełko z przekaźnikami i najzwyczajniej w swiecie jeden nie łączył.
to ten który odpowiada za moc.
Sprawdze nr tego przekaźnika i podam jezeli ktos bedzie tego szukał.
po prostu w trakcie jazdy samochód tracił łączność na przekaźniku i silnik gasł.
Elektronik poradził ze w przypadku jakby si to powtórzyło i nie było możliwości wymiany (np w podróży), to wystarczy na miejsce przekaźnika wsadzić drucik przed uruchomieniem silnika a po wyłączeniu silnika – wyciągnąć drucik żeby nie było obiegu prądu i po sprawie.
na na razie elektronik tylko przeczyścił kable i oczyścił stary przekaźnik bo był lekko zaśniedziały i zabrudzony.
także jeszcze jeżdżę na starym a miedzy czasie szukam – chce kupić, tylko nie mogę znaleźć.
taki przekaźnik może kosztować kilkanaście do kilkudziesięciu złotych.
pozdrawiam
Wlodki
- Od: 17 maja 2010, 09:31
- Posty: 4
Również jestem ciekawy który to przekaźnik świruje.Jadę do elektryka w przyszłym tygodniu i chciałbym go troszkę nakierować bo za pierwszym razem na komputerze pokazało im ,że wszystko ok z elektryką.
-
szlifa1
wlodki aby dołączyć zdjęcie wstaw je na serwer np tu –> http://imageshack.us/
i później link do zdjęcia wstaw na forum w nastepujący sposób [img]linkdozdjęcia[/img]
i później link do zdjęcia wstaw na forum w nastepujący sposób [img]linkdozdjęcia[/img]
Witam ponownie
oto link do zdjec z wadliwym bezpoiecznikiem
: http://img829.imageshack.us/gal.php?g=dsc00364b.jpg
przepraszam ze to tak trwalo
pozdrawiam
Wlodek
oto link do zdjec z wadliwym bezpoiecznikiem
: http://img829.imageshack.us/gal.php?g=dsc00364b.jpg
przepraszam ze to tak trwalo
pozdrawiam
Wlodek
- Od: 17 maja 2010, 09:31
- Posty: 4
Witam,
Oj dobrze że trafiłem na ten temat bo mam to samo w aucie.U mnie jeszcze było gorzej, bo wariowały wszystkie lampki na desce rozdzielczej i wogóle dno.Elektryk coś poszperał i wyszło że masy nie miał jakiś element sterujący.I było OK ale po przxejechaniu kilku km zgasł.Tyle że mozna go było odpalic ale co to za jazda.Oczywiście wszystko to dzieje się zimą bo w inne pory jest dobrze.
Rzucę elektrykowi ten temat bo właśnie diagnozuje moje auto i nie wie już co robić bo jest dobrze.
Oby to było to.
Oj dobrze że trafiłem na ten temat bo mam to samo w aucie.U mnie jeszcze było gorzej, bo wariowały wszystkie lampki na desce rozdzielczej i wogóle dno.Elektryk coś poszperał i wyszło że masy nie miał jakiś element sterujący.I było OK ale po przxejechaniu kilku km zgasł.Tyle że mozna go było odpalic ale co to za jazda.Oczywiście wszystko to dzieje się zimą bo w inne pory jest dobrze.
Rzucę elektrykowi ten temat bo właśnie diagnozuje moje auto i nie wie już co robić bo jest dobrze.
Oby to było to.
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Niestety u mnie dalej coś jest źle.Czasem potrafi zgasnąć na drodze ale odpala od razu(na szczęście).Nie wiem już gdzie szukać usterki.Gdzie tkwi diabeł?
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
ten przekaźnik sprawdzony?
Nie podłączał do kompa bo niby auto ma starą końcówkę a mechanik nie ma takiej.Nie wiem, nie znam się na tym.Narazie jeździ i nie przerywa.A co to za błąd?Co oznacza bo mogę podjechać do salonu mazdy w Lublinie i sprawdzić.
Pozdrawiam,
Robert
Pozdrawiam,
Robert
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Witam
Mam ten sam problem. W związku z nim pytanie. Jakiego koloru jest przewód z zaworu FSO do ECU? Patrząc na wtyczkę przy FSO wynika, że to niebieski z żółtymi prążkami (L/Y), ale do ECU przychodzą takie dwa. Czy to jest możliwe, żeby do komputera wchodziły 2 przewody o takich samych kolorach?
Mam w zawiązku z tym dylemat do którego gniazdka ECU włączyć dodatkowy przewód.
Mam ten sam problem. W związku z nim pytanie. Jakiego koloru jest przewód z zaworu FSO do ECU? Patrząc na wtyczkę przy FSO wynika, że to niebieski z żółtymi prążkami (L/Y), ale do ECU przychodzą takie dwa. Czy to jest możliwe, żeby do komputera wchodziły 2 przewody o takich samych kolorach?
Mam w zawiązku z tym dylemat do którego gniazdka ECU włączyć dodatkowy przewód.
-
damrom
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości