Tylne zawieszenie – chowające się koła

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mibay » 28 cze 2010, 09:55

Witam. Nie wiem dokładnie jak to nazwać, ale dziś zauważyłem w mojej Maździe dziwne zjawisko. Dotyczy się to kół tylnych. Kiedy stoi na równym podłożu (np. asfalt ), górny rant opony jest bardziej odchylony do środka niż dolny. Koło nie zachowuje pionu.

Dodam iż, na przeglądzie kiedy kupowałem auto, powiedzieli mi że są luzy na wahaczach. Czyżby to był problem ? Szkoda mi opon, będą od środka nadwozia bardziej zużyte.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Luk@s » 28 cze 2010, 15:50

Nie masz tak jakiś sportowych sprężyn założonych? :>
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez Mibay » 28 cze 2010, 19:02

Hmm a u Ciebie jak sytuacja wygląda. Masz zdjęcie idealnie pokazujące układ tylnych kół ? Jade jutro na przegląd geometrii. Zobaczymy czy moje obawy są słuszne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Luk@s » 28 cze 2010, 19:54

Mibay napisał(a):Kiedy stoi na równym podłożu (np. asfalt ), górny rant opony jest bardziej odchylony do środka niż dolny. Koło nie zachowuje pionu.

U mnie przy sportowych sprężynach, dystansach i twardszych amortyzatorach jest dokładnie odwrotnie niż u Ciebie (właśnie sprawdziłem) koła bardziej wystają poza obrys auta na dole(przy asfalcie) i też byłem z tym u faceta co robi geometrie i ma hamownie i zajrzał pod auto popatrzył i powiedział ze tak musi być na tak twardym zawieszeniu. Po odpięciu pod urządzenia na geometrii dwa parametry mam na czerwono (pochylenie koła oś tylna) mam -1 stopień 45 minut i u mnie tak musi być.
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez radzi89 » 28 cze 2010, 23:27

Hej,

Pochylenie gornej czesci kola jakby bardziej do srodka jest normalne w przypadku Mazdy 3.
Taka jest konstrukcja zawieszenia. Temat ten juz byl walkowany na forum.
Nie ma tez mozliwosci regulacji katow kol. Tak musi byc i tyle.
Troche mnie dziwi, ze u Lukasa jest inaczej. Ciekaw jestem jak to jest zrobione.
Ja rowniez mam obnizone zawiesznie i praktycznie zadna zmiana w pochyleniu kola nie wystapila, a wszystkie parametry mam w normie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez RobertPi » 29 cze 2010, 10:32

Widocznie Lukas ma wersję ciężarową :D . Jak do samochodu zapakuje 5 osób to koła się prostują <rotfl> .
A tak na poważnie to u mnie też koła górą nachylone są do środka a nie na zewnątrz.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Mibay » 29 cze 2010, 12:11

Przed chwilą wróciłem z diagnostyki. Okazuje się że tylna oś była trochę rozregulowana. Po paru minutach i przekręceniu kilka razy kluczem, zbieżność jak i geometria każdego koła w samochodzie – idealna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez vqsoft » 23 wrz 2010, 15:00

tez jade na takie sprawdzenie
zauważyłem ze mi trochę tnie tylne gumy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Blumek » 29 wrz 2010, 20:04

To i ja się podłącze pod temat, bo też mam efekt 'BMW" opony i fele mam seryjne. radzi89 pisze "że to normalne" moim zdaniem nie, tym bardziej na seryjnym zawieszeniu. Dodatkowo zapytam co może być przyczyną "tańcowania" tyłu na nierównościach? Amory raczej ok. Słyszałem że to mogą być jakieś gumy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez uszatyy » 29 wrz 2010, 22:34

jak ci rzuca doopa po wjechaniu na duza nierownosc to na 95% amor (kiedy nie dziala zostaje tylko sprezyna, ktora nie tlumi tylko wtedy poteguje wybicie i rzuca tylkiem). Mialem taka nieprzyjemnosc focusem (a to przeciez ta sama plyta podlogowa), az pewnego pieknego dnia na zakrecie wjechalem w jakas dziure i jak mi zarzucilo tylkiem to przeoralem spory kawal pola, rolnik byl zadowolony.. pozniej w warsztacie sie okazalo ze amortyzator byl kompletnie zniszczony, co dziwne tylko 1 sztuka, drugi byl na 60%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Blumek » 29 wrz 2010, 23:28

uszatyy nie tak, że rzuca od razu, a dziury to ja raczej omijam :).Na nierównościach czasami czuje jak trochę mi tyłkiem dziwnie zamiata, nie bronie się przed ideą zużytego amora. Ale jeździłem wieloma autami z wybitymi amorami kompletnie z tyłu i takiego efektu nie było.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez uszatyy » 30 wrz 2010, 19:47

niestety u nas omiajac jedna dziure wpadasz w druga.. ja ci tylko mowie jak mialem w focusie, jest to dokladnie takie samo zawieszenie wiec moze ten typ tak ma..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Seraf » 3 paź 2010, 10:08

u mnie też koła się "chowają" do środka ale zauważyłem dopiero jak mi o tym napisaliście :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Blumek » 3 paź 2010, 11:20

hehe Ja zauważyłem to już podczas zakupu u znajomego bo miał dwie na podwórku i jedna miała proste a moja pochylone.Podobno pochylenie koła jest dopuszczalne tylko nie pamiętam czy o 1 cm czy jeden stopień.pzdr
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Tolek » 3 paź 2010, 11:23

Tak samo jest u mnie. Po zakupie auta zwróciłem na to uwagę i też byłem trochę zaniepokojony. Ale auto trzymało się drogi,jechało prosto, opony równomiernie zebrane, to dałem sobie spokój i doszedłem do wniosku, że ten typ tak ma <spoko>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Blumek » 15 paź 2010, 23:00

Tak wiec panowie, byłem dzisiaj zakładać zimówki i po założeniu zajechałem do ASO. Powiedziano mi że nie ma żadnej regulacji konta POCHYLENIA koła w tylnym zawieszeniu, po dłuższej rozmowie i moim płaczu powiedzieli, że jest tylko drobna regulacja zbieżności nic więcej nie chcieli powiedzieć nawet mnie na sprawdzenie nie zaprosili. Tak więc pojechałem do innego serwisu, i po raz trzeci już usłyszałem, że nie ma możliwości ustawienia konta pochylenia tylnych kół ewentualnie można wymienić piasty ( co mnie zabiło)

Jednak w moim przypadku po badaniu geometrii okazało się, że prawe koło ma przekroczoną normę pochyłu o AŻ 1,24 stopnia lewe zaś jest pochylone ale w normach się mieści. Miły Pan, który oglądał tylne zawieszenie powiedział, że musi poprawić zbieżność prawej strony, po regulacji na Mimośrodzie kąty obu kół tylnych mieszczą się w normie.

W moim przypadku na oko widać było że oba koła z tyłu są pochylone (góra do środka), na alusach wydawało się to symetryczne ( prawe lewe), jednak po zmianie na zimówki przejechaniu około 12 Km, mi się wydawało że lewe jest proste a prawe pochylone. Więc coś w tym jest.

Dodam też, że podobno w sytuacji znacznego pochylenia koła ( tył) inaczej ustawia się zbieżność. ( info od speca)
Ostatnio edytowano 16 paź 2010, 00:59 przez Blumek, łącznie edytowano 1 raz
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mazz777 » 16 paź 2010, 00:26

Pochylenie kół to norma -zawieszenie wielowahaczowe
U mnie rowniez jest podobnie, w moim poprzednim aucie fordzie focusie bylo podobnie i nie mialo to zadnego negatywnie wplywu na opony czy prowadzenie. Poprostu to zawieszenie w taki sposob ma byc ustawione.
W focusie mialem regenerowaną tylna belke (cale tylne zawieszenie) pamietam ze wtedy z servisu forda kupilem dwie specjalne sruby do ustawiania zbieznosci. W mazdzie one tez sa, mozna je zobaczyc na belce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Blumek » 16 paź 2010, 00:54

mazz777 napisał(a):Pochylenie kół to norma
, tu się z Tobą nie do końca zgodzę, są normy. Nie jeździmy, BMkami. Przed kupnem auta zwracałem uwagę właśnie na pochylenie tylnych kół i w 75 % Madzie maiły "na oko oczywiście" koła pionowo. W kolegi Fokusie który jest raczej zajeżdżany też wyglądają na proste. Ludzkie oko nie wychwyci 0,5 stopnia odchyłu jednak 1 da rade załapać jak ktoś się uprze.

Co do śrub zbieżności z tyłu to spotkałem się z dwiema wersjami... śruba+tuleja lub śruba w kształcie owalu.
Ja się nie upieram, że koła z tyłu nie mają być pochylone "trochę" w moim przypadku było za bardzo.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ziomek85 » 18 mar 2011, 20:49

Witam ja nie wiem czy mój problem jest związany z zbieżnością dlatego chciałbym prosić was o pomoc. Czy jest możliwe, że spowodu złej zbieżności (samochód ściąga lekko w prawo) skręcając kierownicą w lewo wyczuwa się wiekszy opór niż w prawo? Czy przyczyna leży gdzieś indziej?? I jeszcze jedno gdzie byście polecili ustawić zbieżność na śląsku.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:47
Posty: 19
Auto: mazda 3 sedan 1.6 benz. 2004r

Postprzez Blumek » 18 mar 2011, 22:03

ziomek85 napisał(a):Czy jest możliwe, że spowodu złej zbieżności (samochód ściąga lekko w prawo)

Jak najbardziej
ziomek85 napisał(a):skręcając kierownicą w lewo wyczuwa się wiekszy opór niż w prawo?

Sama zła zbieżność raczej takiego efektu nie powoduje, i w obie strony kręcić powinno się tak samo lekko.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323