Regulacja zaworów w BA Z5?

Postprzez dropsm6 » 28 cze 2010, 13:15

A jakie powinny być luzy na zaworach?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 10:22
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.

Postprzez lesiux » 28 cze 2010, 14:44

sebas0026 napisał(a):
W 1.5 jak i w 1.8 sa plytki za pomoca ktorych reguluje sie luzy zaworowe. Stad masz te falowanie lecz rownie od innych czynnikow. Blad 11, 16 jest zwiazany ze sla regulacja wolnych obrotow i rowniez zaplonu.

pozdrawiam


tak się składa że 1,8 ma HLA i się nie reguluje tam luzów, a kody błędów też chyba pokręciłeś....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez sebas0026 » 28 cze 2010, 14:59

male sprostowanie w 323f 97r kody byly 4 cyfrowe wiec ten 11 i 16 :) jeden blad przez wiele osob odczytywany jest po kilka razy. do roku 96r w 1.8 byly HLA czyli hydrauliczny regulator luzow po 96r plytki. koniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez dropsm6 » 28 cze 2010, 17:33

Chodzi o mazdę 323f 1.5 BA z 97r.
Może ma ktoś kody do tej mazdy?
Przypominam o głównym pytaniu o zawory :)
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 10:22
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.

Postprzez beata26 » 28 cze 2010, 18:20

Luzy zaworowe(na zimno) to:
dolot 0.25-0.31
wydech 0.25-0.31

Cytuje za Tomekrvf, ktory kiedys gdzies o tym wspominal. Na sieci mozna zdobyc manuala do Z5 (tylkow j. angielskim).
Dropsm6 – najlepiej uzupelnij profil, bo nie wiadomo skad jestes i jakie masz auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez beata26 » 28 cze 2010, 18:22

Acha, jesli potrzebujesz plytek regulacyjnych, zajrzyj na allegro:

http://www.allegro.pl/item1093708385_pl ... issan.html

Te powinny ci spasowac (srednica 27 mm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez bzzyczek » 28 cze 2010, 19:34

sebas0026 napisał(a): do roku 96r w 1.8 byly HLA czyli hydrauliczny regulator luzow po 96r plytki. koniec


W 1.8 nigdy nie było płytek <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez dropsm6 » 28 cze 2010, 21:28

Z tego wynika ze wszystkie zawory u mnie ok poza tym jednym. Jest taka opcja że to ten jeden tak hałasuje?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 10:22
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.

Postprzez sebas0026 » 28 cze 2010, 22:32

[/quote]

W 1.8 nigdy nie było płytek <klotnia>[/quote]

chyba w tych o ktorych slyszales zajrzyj do EPC lub manuali mazdy dopiero mozemy porozmawiac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 28 cze 2010, 23:09

ps na ktoś wszystkie manuale mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 29 cze 2010, 10:39

sebas0026 napisał(a):W 1.8 nigdy nie było płytek
chyba w tych o ktorych slyszales zajrzyj do EPC lub manuali mazdy dopiero mozemy porozmawiac[/quote]

OK może nie wiem to powiedz w którym silniku w BA 1.8 po 96.r były płytki? jakieś oznaczenie silnika może podaj.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez soul » 29 cze 2010, 11:26

no jak w ktorym, 1.8 w BA było tylko jedno – BP i faktycznie od końcówki 96 roku w BP montowane są płytki zamiast HLA, nie podlega to wątpliwościom, EPC nie może kłamać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez sebas0026 » 29 cze 2010, 11:31

hehehe soul :)
oznaczenie modelowe start produkcji AEBM03 od 10/1996 do konca :) wiec nie ma sie co klucic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez dropsm6 » 29 cze 2010, 11:45

U mnie wszystkie mają
Luzy zaworowe(na zimno) to:
dolot 0.25-0.30
wydech 0.25-0.30

poza jednym
dolot 0.10
wydech 0.25
Czy jest możliwe że jeden zawór tak głośno stuka?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 10:22
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.

Postprzez sebas0026 » 29 cze 2010, 12:28

dropsm6 napisał(a):U mnie wszystkie mają
Luzy zaworowe(na zimno) to:
dolot 0.25-0.30
wydech 0.25-0.30

poza jednym
dolot 0.10
wydech 0.25
Czy jest możliwe że jeden zawór tak głośno stuka?


moze tak byc. Nalepiej gdyby na wszystkich bylo 0.28
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez dropsm6 » 29 cze 2010, 13:47

Gdy silnik jest zimny stuki są głośniejsze i wygląda to typowo na stukanie zaworów jednak gdy się rozgrzeje mam złudzenie jakby cały silnik się sypał (takie grzechocące stukanie gdzieś od tyłu silnika ) . Dodam jeszcze że te stuki pojawiają się dopiero po prze-gazowaniu wtedy gdy schodzi z obrotów.
Na wolnych obrotach niczego nie słychać.
Może ktoś miał podobny przypadek ?
W sumie samochód jeździ normalnie ale wolał bym tą usterkę wyeliminować szybciej zanim stanie się coś poważniejszego poza tym jest to trochę denerwujące .
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 10:22
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.

Postprzez bzzyczek » 29 cze 2010, 14:10

dropsm6 napisał(a):poza jednym dolot 0.10wydech 0.25Czy jest możliwe że jeden zawór tak głośno stuka?


Głośne stukanie raczej powoduje zbyt duży luz, a u Ciebie jest mniejszy czyli nie powinien wywoływać stukania.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Malina » 29 cze 2010, 15:34

dropsm6 napisał(a):Gdy silnik jest zimny stuki są głośniejsze i wygląda to typowo na stukanie zaworów jednak gdy się rozgrzeje mam złudzenie jakby cały silnik się sypał (takie grzechocące stukanie gdzieś od tyłu silnika ) . Dodam jeszcze że te stuki pojawiają się dopiero po prze-gazowaniu wtedy gdy schodzi z obrotów.
Na wolnych obrotach niczego nie słychać.
Może ktoś miał podobny przypadek ?
W sumie samochód jeździ normalnie ale wolał bym tą usterkę wyeliminować szybciej zanim stanie się coś poważniejszego poza tym jest to trochę denerwujące .

U mnie to samo
Na zimnym stuka jak diesel ale tylko chwilkę a potem juz chodzi tak cicho że go wogóle nie słychać
Zauważyłem to po tym jak wyrególowałem zawory. Przed regulacją nie miałem kompresji na 2 cylindrach odpowiedniej (miałem 8 i 10) i było to spowodowane brakiem luzu na zaworach ssących.
Teraz mam po 13 na wszystkich ale pojawiły sie stuki do których się już przezwyczaiłem i nic z nimi nie robie.
W sierpniu zmieniam rozrząd 2 raz ponieważ mam już 165tyś. i wtedy sprawdzę luz jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez bobinho » 21 lip 2010, 08:44

No to ja odpowiem sobie sam na swoje pytanie, bo juz wszystko wiem. W Z5 nie reguluje sie zaworów!!!! i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez rafał88 » 21 lip 2010, 09:27

Jak najbardziej reguluje sie zawory jesli tego wymagaja:) czasem sa przyczyna tego za auto nie chce jezdzic na gazie gasnie i wogole jest slabe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323