Regulacja zaworów w BA Z5?
sebas0026 napisał(a):
W 1.5 jak i w 1.8 sa plytki za pomoca ktorych reguluje sie luzy zaworowe. Stad masz te falowanie lecz rownie od innych czynnikow. Blad 11, 16 jest zwiazany ze sla regulacja wolnych obrotow i rowniez zaplonu.
pozdrawiam
tak się składa że 1,8 ma HLA i się nie reguluje tam luzów, a kody błędów też chyba pokręciłeś....
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
male sprostowanie w 323f 97r kody byly 4 cyfrowe wiec ten 11 i 16
jeden blad przez wiele osob odczytywany jest po kilka razy. do roku 96r w 1.8 byly HLA czyli hydrauliczny regulator luzow po 96r plytki. koniec
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Luzy zaworowe(na zimno) to:
dolot 0.25-0.31
wydech 0.25-0.31
Cytuje za Tomekrvf, ktory kiedys gdzies o tym wspominal. Na sieci mozna zdobyc manuala do Z5 (tylkow j. angielskim).
Dropsm6 – najlepiej uzupelnij profil, bo nie wiadomo skad jestes i jakie masz auto.
dolot 0.25-0.31
wydech 0.25-0.31
Cytuje za Tomekrvf, ktory kiedys gdzies o tym wspominal. Na sieci mozna zdobyc manuala do Z5 (tylkow j. angielskim).
Dropsm6 – najlepiej uzupelnij profil, bo nie wiadomo skad jestes i jakie masz auto.
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Acha, jesli potrzebujesz plytek regulacyjnych, zajrzyj na allegro:
http://www.allegro.pl/item1093708385_pl ... issan.html
Te powinny ci spasowac (srednica 27 mm).

Te powinny ci spasowac (srednica 27 mm).
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
chyba w tych o ktorych slyszales zajrzyj do EPC lub manuali mazdy dopiero mozemy porozmawiac[/quote]sebas0026 napisał(a):W 1.8 nigdy nie było płytek
OK może nie wiem to powiedz w którym silniku w BA 1.8 po 96.r były płytki? jakieś oznaczenie silnika może podaj.
no jak w ktorym, 1.8 w BA było tylko jedno – BP i faktycznie od końcówki 96 roku w BP montowane są płytki zamiast HLA, nie podlega to wątpliwościom, EPC nie może kłamać 
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
dropsm6 napisał(a):U mnie wszystkie mają
Luzy zaworowe(na zimno) to:
dolot 0.25-0.30
wydech 0.25-0.30
poza jednym
dolot 0.10
wydech 0.25
Czy jest możliwe że jeden zawór tak głośno stuka?
moze tak byc. Nalepiej gdyby na wszystkich bylo 0.28
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Gdy silnik jest zimny stuki są głośniejsze i wygląda to typowo na stukanie zaworów jednak gdy się rozgrzeje mam złudzenie jakby cały silnik się sypał (takie grzechocące stukanie gdzieś od tyłu silnika ) . Dodam jeszcze że te stuki pojawiają się dopiero po prze-gazowaniu wtedy gdy schodzi z obrotów.
Na wolnych obrotach niczego nie słychać.
Może ktoś miał podobny przypadek ?
W sumie samochód jeździ normalnie ale wolał bym tą usterkę wyeliminować szybciej zanim stanie się coś poważniejszego poza tym jest to trochę denerwujące .
Na wolnych obrotach niczego nie słychać.
Może ktoś miał podobny przypadek ?
W sumie samochód jeździ normalnie ale wolał bym tą usterkę wyeliminować szybciej zanim stanie się coś poważniejszego poza tym jest to trochę denerwujące .
- Od: 25 lis 2009, 10:22
- Posty: 8
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.
dropsm6 napisał(a):poza jednym dolot 0.10wydech 0.25Czy jest możliwe że jeden zawór tak głośno stuka?
Głośne stukanie raczej powoduje zbyt duży luz, a u Ciebie jest mniejszy czyli nie powinien wywoływać stukania.
dropsm6 napisał(a):Gdy silnik jest zimny stuki są głośniejsze i wygląda to typowo na stukanie zaworów jednak gdy się rozgrzeje mam złudzenie jakby cały silnik się sypał (takie grzechocące stukanie gdzieś od tyłu silnika ) . Dodam jeszcze że te stuki pojawiają się dopiero po prze-gazowaniu wtedy gdy schodzi z obrotów.
Na wolnych obrotach niczego nie słychać.
Może ktoś miał podobny przypadek ?
W sumie samochód jeździ normalnie ale wolał bym tą usterkę wyeliminować szybciej zanim stanie się coś poważniejszego poza tym jest to trochę denerwujące .
U mnie to samo
Na zimnym stuka jak diesel ale tylko chwilkę a potem juz chodzi tak cicho że go wogóle nie słychać
Zauważyłem to po tym jak wyrególowałem zawory. Przed regulacją nie miałem kompresji na 2 cylindrach odpowiedniej (miałem 8 i 10) i było to spowodowane brakiem luzu na zaworach ssących.
Teraz mam po 13 na wszystkich ale pojawiły sie stuki do których się już przezwyczaiłem i nic z nimi nie robie.
W sierpniu zmieniam rozrząd 2 raz ponieważ mam już 165tyś. i wtedy sprawdzę luz jeszcze raz.
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości