Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Krisek » 19 cze 2010, 00:11

Mineral ...

Pozatym dobra zasada jest jak sie kupi autko odrazu wymienic olej ,... bo zawsze mowia wymieniony ale roznie bywa ... z ta oliwa ja wiem ze czasami kaski brakuje ale warto dla swietego spokoju
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez maciek_j » 19 cze 2010, 09:24

maciek_j napisał(a):Co sadzicie o olejach przekładniowych Shell i ktory by dokladnie pasowal do 626 gd 2.0 16v

Przejechalem okolo 100km i musze powiedziec ze skrzynia zaczela chodzic super!! Diametralna roznica biegi wchodza gladko i bezproblemowo. Mysle ze po przejechaniu kolejnych km bedzie jeszcze lepiej ;]
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 20:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez arturin » 19 cze 2010, 16:14

Dzięki.A mam teraz może banalne pytanie jaka jest różnica pomiędzy olejej syntetycznym a minerlanym .Powiem tak chciałem kupić olej na dolewkę do swojej mazdy ,szukałem oleju 5W 30 mineral ,ale zjezdziłem wszystkie sklepy,stacje benzynowe w swojej mieścinie i jest tutaj tylko olej syntetyczny .
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 20:57
Posty: 7
Skąd: daleka północ

Postprzez Pankuba » 19 cze 2010, 23:04

arturin napisał(a):Dzięki.A mam teraz może banalne pytanie jaka jest różnica pomiędzy olejej syntetycznym a minerlanym .Powiem tak chciałem kupić olej na dolewkę do swojej mazdy ,szukałem oleju 5W 30 mineral ,ale zjezdziłem wszystkie sklepy,stacje benzynowe w swojej mieścinie i jest tutaj tylko olej syntetyczny .


Czytaj główny wątek olejowy. Poza tym mam nieodparte wrażenie, że Krisek w swojej odpowiedzi albo strzelił lapsusa albo udziela odpowiedzi niezgodnych z jego najlepszą wiedzą, bo stracił cierpliwość do pewnych pytań :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Xavier » 19 cze 2010, 23:16

arturin napisał(a):Dzięki.A mam teraz może banalne pytanie jaka jest różnica pomiędzy olejej syntetycznym a minerlanym .Powiem tak chciałem kupić olej na dolewkę do swojej mazdy ,szukałem oleju 5W 30 mineral ,ale zjezdziłem wszystkie sklepy,stacje benzynowe w swojej mieścinie i jest tutaj tylko olej syntetyczny .

Będziesz jeździł jeszcze długo.... i nie znajdziesz.
5w30 to PEŁNY SYNTETYK.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Gearsix » 23 cze 2010, 11:41

Moja mazdeczka zalana jest Castrol SLX Professional Powerflow C3 0W-30 ten olej jest przeznaczony do Diesla z filtrem cząsteczek stałych, zrobiła na nim kilometrów, ale nie wiem ile – kartka nie czytelna. Chcę zalać Dexelią Ultra 5W-30 czy to nie będzie miało niekorzystnego wpływu na motor?
Szybko ale bezpiecznie
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 16:42
Posty: 15
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 02'

Postprzez Erastotenes » 23 cze 2010, 12:09

Gearsix napisał(a):Moja mazdeczka zalana jest Castrol SLX Professional Powerflow C3 0W-30 ten olej jest przeznaczony do Diesla z filtrem cząsteczek stałych, zrobiła na nim kilometrów, ale nie wiem ile – kartka nie czytelna. Chcę zalać Dexelią Ultra 5W-30 czy to nie będzie miało niekorzystnego wpływu na motor?

Lej śmiało, ja na takim jeżdżę i nic się nie dzieje. Zalecany 5W30 lub w warunkach pow. +10 st.C 10W40. Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Abaddon » 23 cze 2010, 12:33

Xavier napisał(a):5w30 to PEŁNY SYNTETYK.


Też tak zawsze myślałem, ale kiedy zainteresowałem się olejem Elf SXR Evo 5W30 czyli tzw. hydrosyntetykiem to już szczerze mówiąc zgłupiałem. Niby należy do grupy syntetyków ale... no właśnie jest jakieś ale ;)
Zresztą to nie temat do tej dyskusji.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez Lukazie » 23 cze 2010, 13:39

Ja wymieniałem olej 2tyg. temu na Mobil Super 10W40 Półsyntetyk.
Jak narazie śmiga ! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez marmarki » 23 cze 2010, 21:30

Lukazie napisał(a):Ja wymieniałem olej 2tyg. temu na Mobil Super 10W40 Półsyntetyk.
Jak narazie śmiga ! :)


Jeżdżę na nim od kiedy mam mazdę (3 lata). Żadnych problemów :)
marmarki
Sprzedam Mazdę http://mazda626.com.pl/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2010, 18:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez skrzacik86 » 28 cze 2010, 21:43

witam,

niedawno kupiłem mazde 323f BJ 1.8 + gaz (sekwencja PRINS VSI) 2000r, 115 KM, 150 000 km przebiegu. Autko przyjechało z niemiec i za tydzień wybieramy sie nim do bułgarii. Przed wyjazdem chciałem zmienić olej, ale nie wiem jaki jest obecnie wlany. W związu z tym moje pytanie: jaki olej kupić? dodam że cena nie gra roli. Dodatkowo mogę napisać, iż przejechałem mazdeczką 1500 km i jak do tej pory stan oleju na wskaźniku się nie zmienił. Silnik jest czysty, nie ma żadnych oznak przeciekania, pracuje równo. Nie orientuję się zupełnie w temacie więc proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2010, 21:31
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]

Postprzez Borys » 28 cze 2010, 21:49

Wg. książki 5W30, ja jeżdżę na 5W40, jeśli pojawiają się niewielkie ubytki sporo osób przechodzi na 10W40. Co do marki tu pełna dowolność, osobiście polecam Valvoline, ale w innych autach leje też np. Lotosa ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez skrzacik86 » 29 cze 2010, 00:04

dzięki za szybką odpowiedź :) a co z rodzajem oleju (systetyk, półsyntetyk)? czytałem książkę i faktycznie takie parametry oleju podaje jak wymieniłeś. Czytałem również sporo postów w tym temacie i przyznam się, że mam mały zamęt w głowie. Podobno nie powinno się zmieniać półsyntetyku na syntetyk, ale zdania są mocno podzielone. Nie wiem jaki olej był stosowany przez poprzedniego właściciela, a przez to nie wiem co lać teraz. Silnik naprawdę jest bez zarzutu więc nie chciał bym go narażać poprzez stosowanie niewłaściwego oleju.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2010, 21:31
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]

Postprzez Borys » 29 cze 2010, 00:11

Powiem tak, też nie wiedziałem co było zalane, zalałem półsyntetyk 10W, następnie przeszedłem na syntetyk 5W i bez niespodzianek ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Lukazie » 29 cze 2010, 07:27

Lej 10W40 półsyntetyk.
Ja tak wyczytałem na tym forum , po czym udalem sie do Serwisu .
Wymienili na Mobil Super i faktycznie jest super :D
Polecam, :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez skrzacik86 » 29 cze 2010, 10:46

dzięki za dobre rady :) prawdopodobnie zaleje ten półsyntetyk, bo nie chce ryzykować. Po zalaniu bede miał do przejechania 1300km w jedną stronę i wolałbym uniknąć niespodzianek na trasie :)
Początkujący
 
Od: 28 cze 2010, 21:31
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]

Postprzez Lukazie » 29 cze 2010, 12:31

a wlasnie apropo , czy wymienialiscie rowniez filtr oleju przy wymianie ?
Ja wymienilem tylko filtr powietrza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez fazzi » 29 cze 2010, 12:45

Lukazie, czemu dajesz radę sprzeczną z tym co napisane w instrukcji??
5W30 to znaczy 5W30, a nie 10W40...
Może na lato to nie ma większego znaczenia, ale na zimę już zdecydowanie tak!
A jaki skład? To już zależy od portfela...
Wiadomo – co droższe to lepsze. Jak chcemy dawać co najlepsze to lejemy syntetyk.
W tej chwili oleje są mieszalne. O ile jednak osobiście do zalanego mineralnego nie dolewałbym sysntetyku, o tyle przy całkowitej wymianie nie ma to większego znaczenia.
Jak się ktoś bardzo obawia to można zalać jakiś półsyntetyk, pojeździć trochę i wymienić na docelowy syntetyk.
Ale nie zmienia się gęstości ot tak!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez skrzacik86 » 29 cze 2010, 13:03

jak widać ile osób tyle opinii. Ja sie obawiam tylko tego żeby po wymianie oleju coś mi na trasie nie padło... W instrukcji jest napisane żeby lać olej (do silnika benzynowego) SG, SH lub SJ (nie wiem o co chodzi <co?> ) , zalecana lepkość 10W30 lub 5W30 (dla temp. poniżej -25). Tyle instrukcja. Co do mojej poprzedniej wypowiedzi to chodziło mi o to że zaleje półsyntetyk a lepkość wg instrukcji. Szczerze mówiąc to wolałbym wlać syntetyk, ale boje się jechać na nowym oleju taki kawał drogi. Jak macie jakieś doświadczenia to piszcie, bo mi sie czas kończy, a olej musze wymienić przed wyjazdem. Co do filtrów to przy wymianie oleju wymienie pewnie oba profilaktycznie :)
Początkujący
 
Od: 28 cze 2010, 21:31
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1.9 + LPG 2000r. 114KM :]

Postprzez Borys » 29 cze 2010, 17:03

Rady kogoś, kto przy wymianie oleju nie zmienia filtra posłałbym w niepamięć ;)
jeśli zastanawiasz się nad 5W30 to sporo z nich to HC, czyli tak na prawdę dobre oleje mineralne, przy 5W40 też nie ma pewności, że to pełny syntetyk, często to tylko baza syntetyczna. Z 10W40 jest taki problem, że w Polsce 95% dostępnych to tzw. połsyntetyki, a to "pół" znaczy tyle, że tak na prawdę może być to 90% mineralnego i 10% syntetycznego. U mnie w tym samym silniku olej lekko bieżny HC 5W30 się nie sprawdził (przy spokojnej jeździe było ok, przy jeździe autostradowej zaczął ubywać, więc wszystkie obniżające "spalanie" odrzuciłbym od razu. Dlatego zalałem 5W40 by przy ostrzejszej jeździe nic się z nim nie działo. Teraz jestem zadowolony.

Jeśli bardzo się obawiasz, wlej obojętnie jaki 10W40, obserwuj zmiany i jak będzie ok przed zimą zmień na jakiś 5W. Doskonale byłoby gdybyś przechodził z 10W na 5W tego samego producenta a będziesz spał spokojnie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki