Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez win386 » 13 cze 2010, 18:45

Jak zalewa i cuchnie paliwskiem, a zarazem gaśnie na gorącym to znaczy, że siadł czujnik temperatury do ecu. Wtedy ecu widzi arktyczną zimę i maksymalnie wzbogaca mieszankę. Mogą też wtryski lać.
Innym przypadkiem może być uwalona sonda lambda, ale to raczej by nie powodowało takiego efektu-wiem po sobie bo jeździłem z "odłączoną" od kupna(przewód był uszkodzony wewnątrz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez kapsel78 » 13 cze 2010, 20:15

a gdzie ten czujnik sie znajduje bo narazie jestem zielony bo to moj nowy nabytek :) i jeszcze zadnych schematow nie znalazlem .
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez Piotr Wozniak » 14 cze 2010, 13:57

Na poczatek odczytaj kody bledow z ECU i bedziesz wiedzial na 99% co siadlo.
<czytaj> viewtopic.php?f=29&t=11125
Schemat budowy "testera" przy pomocy diody i opornika w zwiazku z przedudowa strony gdzies wcielo, jesli bedziesz potrzebowal to moge to gdzies odgrzebac i Ci podeslac.

Osdobiscie stawiam na lambde albo czujnik temp. silnika (tez juz to przerabialem kiedys).
<czytaj> viewtopic.php?f=119&t=18775
<czytaj> viewtopic.php?t=6359&start=30

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kapsel78 » 14 cze 2010, 19:08

jak mozesz to skrec mi ten schemacik to sobie porzezbie :) i bede mial na zas:) bo w slupsku nikt nie mam gdzie tego zrobic. bende pionierem :) u siebie na rejonie:) jak znajdziesz to przesli na meila " gruby78@vp.pl "
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez Piotr Wozniak » 14 cze 2010, 19:34

ok, tutaj jest plik ze zdjeciami wydruku oryginalnej instrukcji jak wykonac "tester" i odczytac bledy (mam nadzieje niedlugo oryginal wroci na swoje miejsce na stronie):

<czytaj> http://www.sendspace.pl/file/940e90f9c9edc5f26da49e5

Plik jest zdeponowany na serwerze na miesiac od dzisiaj.

pzdr i powodzenia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez win386 » 14 cze 2010, 19:51

Nie można pobrać tego pliku. Wstaw to na coś normalnego, chociażby rapidshare...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez kapsel78 » 14 cze 2010, 22:02

wlasnie ten link wogle mi nie chodzi :(
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez Piotr Wozniak » 14 cze 2010, 22:46

WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kapsel78 » 15 cze 2010, 12:45

dzieki to poszlo :) w weckend pozezbie sobie :) i jak cos zostawie tu opinie kocowa :) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez kapsel78 » 16 cze 2010, 18:57

pomoglo same skasowanie błedów :) ciekawe czy na długo ale wiem na czym juz stoje :) dzieki wielkie pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez Piotr Wozniak » 16 cze 2010, 22:17

a tak z ciekawosci- jaki blad odczytales? Faktycznie czujnik temp. silnika?

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kapsel78 » 20 cze 2010, 16:53

nie czytalem bledow tylko skasowalem i swiece wymienilem ale bende czytal we wtorek bo mi sie powturzylo. :( polecialem na skruty i wyszlo. teraz bende sie bawil w tygodniu to ci powiem jakie blendy sa.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez marekp142 » 21 cze 2010, 19:03

Ja bym sprawdził czy czasem nie masz podkręcone na lince od gazu.Ewentualnie tam popuść i zobacz co będzie się działo
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Postprzez damianskrb » 22 cze 2010, 15:36

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to zalej płynem pod korek do chłodnicy, nie zakręcaj i zostaw na noc. Rano dolej i powinno być OK. A obroty można też na samej przepustnicy sprawdzić, czy coś da. Spalanie jest normalne?
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 11:34
Posty: 6
Skąd: Bolków
Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v 1995

Postprzez wojytek » 22 cze 2010, 17:15

jeżeli miałeś strzał gazu, to na 80% masz strzelony zawór wolnych, który znajduje sie pod kolektorem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 15:50
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 DOHC 137km

Postprzez kapsel78 » 27 cze 2010, 20:42

zbadalem w kocu kopa i wyskakuje mi 9 blysniec krutkich czyli blod numer 9 . ale po wywnioskowaniu nie powina gasnoc tak minsie wydaje. wyczyscilem palec i kopulke i jest leka poprawa ale czasami mi faluja jescze obroty. wiec teraz szukam kopulki orginalnej z palcem nowej bo w podrubki nie wieze. no i czujnika tylko niewiem kturego mam szukac :( moze ma ktos pomysl ktory to czy to ten za wtryskiem ? miedzy 1 a 2 ?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez win386 » 27 cze 2010, 22:20

kapsel78 napisał(a): czujnika tylko niewiem kturego mam szukac :( moze ma ktos pomysl ktory to czy to ten za wtryskiem ? miedzy 1 a 2 ?

Tak, ten czujnik podaje wartości do ecu i na jego bazie oblicza dawkę startową itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Piotr Wozniak » 28 cze 2010, 22:05

Czujnik z zielonym plastikowym zlaczem. To juz bylo w watkach, ktore podalem Ci na poczatku, wszystko masz jak na talerzu.
Kup czyjnik i wymienisz sam w 5 minut. Reset ECU i w droge :)

good luck
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kapsel78 » 5 lip 2010, 10:34

witam ponownie .
wymienilem czujnik teperatury płynu w kolektorze wymienilem kable napiecia kopułke palec . bylo oki do pierwszej dluszej przejaszczki. jadac sobie tak kolo 100 km/h zwgary mi zgasly obrotosciomierz wszystko spadlo mi do zera tak na 2 sekundy i tak 3 razy. po tem znowu bylo oki
na drugi dzien powturzylo sie ale raz. sprawdzilem bledy i teraz kod 3 mi sie wyswietla. czujnik polozenia wału lub czujnik powietrza zasysanego. ale to raczej nie ma nic chyba w sppulnego z zgasnieciem mazdy? jestem juz głupi wszystkie wtyczki pospprawdzalem wiec moze macie jescze jakies pomysły ??????????????????????????
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez krzaku90 » 5 lip 2010, 10:57

Mylisz sie. Czujnik polozenia walu to bardzo wazny czujnik ktory wiele ludzi ignoruje. Daje on impulsy do centralki sterowania zapłonem i tam dobierana jest charakterystyka zapłonu, ( rozpoznaje prędkość obrotową silnika).
Mialem ostatnio wlasnie dluga dyskusje z mechanikiem wlasnie o tym czujniku bo w poprzednim silniki mi siadl i tez olalem. Wiec postanowiem sie dowiedziec do czego on wogole jest.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323