
Urwana guma od przegubu
Strona 1 z 1
Witam mam problem dokładnie taki jak w temacie czyli urwała mi sie guma w mojej Maździe 323C 95' 1.5 i moje pytanie jak ją wymienić i czy trzeba może da sie to jakoś inaczej naprawić?? chodzi mi o ta gume jak na obrazku :
Rozerwała sie na dwie części i nie wiem czy da sie to jakoś zrobić czy trzeba rozbierać wszystko?? Proszę o pomoc i z góry dzięki.

- Od: 19 paź 2008, 11:50
- Posty: 48
- Skąd: Jawor
- Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok
no trzeba wymienić gumę, żeby wymienić trzeba ściągnąć przegub: http://usterki.hobby-elektronika.eu/otake.html , czy sobie poradzisz ? to już zależy od Ciebie
Ostatnio edytowano 28 cze 2014, 22:00 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
tak nawiasem to pękła guma czy półoś
na fotce widać trzaśniętą półoś guma jest sucha więc? no chyba że to fotka poglądowa
- Od: 27 lis 2009, 09:29
- Posty: 27
- Skąd: Głuszyca
- Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG
niedawno wymieniałem przegub właśnie przez to że guma poszła i za późno było na ratunek...
Nowy przegub GLO około 200zł Do Twojego modelu taniej, ale to nie pocieszenie.
Rozbieraj to, wymyj, nowy smar i manżeta i po sprawie. Do rozebrania nawet nie potrzeba kanału.
Odkręcasz śrubę przy piaście i sworzeń wahacza i przegub wyskoczy przy skręconych kołach.
Nowy przegub GLO około 200zł Do Twojego modelu taniej, ale to nie pocieszenie.
Rozbieraj to, wymyj, nowy smar i manżeta i po sprawie. Do rozebrania nawet nie potrzeba kanału.
Odkręcasz śrubę przy piaście i sworzeń wahacza i przegub wyskoczy przy skręconych kołach.
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Krok po kroku:
1. Odkręcamy centralną śrubę na piaście
2. Podnosimy auto, zdejmujemy koło
3. Odkręcamy cały sworzeń od wahacza
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora
5. Jeśli to np. prawy przegub to skręcamy koła w prawo i dodatkowo odciągamy lekko całą zwrotnice.
6. Przegub może być zapieczony na wieloklinie ale drewniany młotek sobie poradzi.
7. Zbijamy przegub z półosi, najlepiej jak nam pomoże druga osoba wtedy łatwiej zbić, trzeba trzymać półoś żeby nie wyskoczyła z przegubem wewnętrznym.
8. W przegubie ew na półosi będzie pierścień zabezpieczający, niezbędny do ponownego założenia
9. Myjemy cały przegub z syfu w benzynie
10. Dajemy nowy smar i nową osłonę i składamy.
Największy problem będziesz miał na samym początku z odkręceniem śruby mocującej przegub w piaście. Jest zapieczona na 100% Klucze rwą się i łamią
1. Odkręcamy centralną śrubę na piaście
2. Podnosimy auto, zdejmujemy koło
3. Odkręcamy cały sworzeń od wahacza
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora
5. Jeśli to np. prawy przegub to skręcamy koła w prawo i dodatkowo odciągamy lekko całą zwrotnice.
6. Przegub może być zapieczony na wieloklinie ale drewniany młotek sobie poradzi.
7. Zbijamy przegub z półosi, najlepiej jak nam pomoże druga osoba wtedy łatwiej zbić, trzeba trzymać półoś żeby nie wyskoczyła z przegubem wewnętrznym.
8. W przegubie ew na półosi będzie pierścień zabezpieczający, niezbędny do ponownego założenia
9. Myjemy cały przegub z syfu w benzynie
10. Dajemy nowy smar i nową osłonę i składamy.
Największy problem będziesz miał na samym początku z odkręceniem śruby mocującej przegub w piaście. Jest zapieczona na 100% Klucze rwą się i łamią
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
ja śrubę dokręcałem normalnym kluczem i zaginałem zabezpieczenie. Te śruby mają to do siebie, że same sie zaciskają i potem znów jest problem z odkręcaniem. Naszczęscie nie robi się tego często. Powodzenia:D
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
mi w carspeedzie są firmy NKN czyli podobno takie jak są oryginalne montowane w mazdach... koszty musicie zapytać sami...
wymiana jest banalna... same gumki też dostaniesz w motoryzacyjnym do japońców... jeśli jeździsz z nimi już jakiś czas to spodziewaj się ze przegub jest do wymiany bo zacznie tyrkotać...
wymiana jest banalna... same gumki też dostaniesz w motoryzacyjnym do japońców... jeśli jeździsz z nimi już jakiś czas to spodziewaj się ze przegub jest do wymiany bo zacznie tyrkotać...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość