[NA/NB/NC] Pytania przed zakupem roadstera.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Bat. » 18 gru 2009, 22:10

Lotus Elise? Na Otomoto widzę dwa – za ok. 100K. Jakbym miał tyle $$$ na samochód to bym kupił Corvette, a nie coś, co ma 160KM :D Ale robi wrażenie :)

Bagaż – nie gra roli, ja nawet Astrą nie przewożę nic więcej jak małej torby z ciuchami, wódką itp. :P Raz się przydał bagażnik na pomoc przy przeprowadzce, ale ogólnie to często jeżdżę sam lub w dwie osoby i praktyczny samochód na dzień dzisiejszy nie jest mi potrzebny.

Porównanie z autoświata trochę słabe, no ale zawsze daje nam jakieś info. Tak jak myślałem – Mazda musi się lepiej prowadzić i mieć lepsze wnętrze (jak dla mnie to środek Mazdy i to NB i NC jest bardzo przyzwoity), tutaj przeważa. Z kolei Toyota wygląda faktycznie jak jakiś prawdziwy sportowy pochłaniacz sos, dobry design, chociaż te duże światła wyglądają trochę dziwnie z profilu (ale i tak lepsze takie niż te jajkowate z Porsche :P ).

Muszę jeszcze pomyśleć. Dobrze byłoby wsiąść do takiej Toyoty też.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Barthez » 19 gru 2009, 01:18

Bat. napisał(a):Dobrze byłoby wsiąść do takiej Toyoty też.

koniecznie.

Bat. napisał(a):Na Otomoto widzę dwa

poszperaj w niemczech ;) za ok 10kE juz sie zaczynaja (z malymi felerami :P ) ale poszperac warto na mobile, ebay itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Don Corleone » 22 gru 2009, 16:47

Bat. napisał(a):Jak jest z prowadzeniem Toyoty? Też rozkład masy 50-50 i wspaniała kontrola nad pojazdem?

Po tym co jeździłem MR-2 mogę Ci powiedzieć że napęd MR ma swoje zalety i wady.
W zakrętach możesz sobie na dużo więcej pozwolić przed dojściem do granicy przyczepności niż w FR. Dużo wcześniej można wcisnąć gaz na wyjściu i samochód jedzie jak po szynach (no może z lekką podsterownością). Jednak...
Przekrocz tą granicę o milimetr, a wyjedziesz z zakrętu najlżej tyłem, bądź częściej kręcąc się bez kontroli. Efekt młotka jest strasznie ciężki do opanowania i w większości przypadków się nie udaje.
Drift w napędzie MR? Zapomnij jeżeli nie jesteś profesjonalistą.
MR-2 jak dla mnie na torze była by szybsza, ale za to traci się na frajdzie w codziennym użytkowaniu.


Bat. napisał(a):Dobrze byłoby wsiąść do takiej Toyoty też.

Warto się zapoznać. Może tobie będzie bardziej pasował niż MX-5. Wszystko zależy czego szukasz.
Mój brat jeszcze pół roku temu chorował na MR-2 01-05, ale po dokładniejszym zapoznaniu się zrezygnował. Raz że po przejechaniu się trochę ze mną już nie chce cabrio, bo za głośno. Dwa że MR-2 to typowy drugi samochód. Nawet bardziej niż MX-5 patrząc chociażby na to co napisał ravestation. MX-5 ma 150L bagażnika, a MR-2 40L.

No i moje prywatne subiektywne zdanie: MR-2 3 generacji w porównaniu z poprzednią jest ohydna ;)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Pyton162 » 28 gru 2009, 20:35

ja dzisiaj ogladalem jedna sztuke dla jednego z klubowiczow i wiem jedno ze to auto nie nadaje sie dla mnie 2m wzrostu i mogę kolanami kręcić kierownica a szkoda
Pyton162
 

Postprzez FuzBal » 15 cze 2010, 12:43

Witam. Od pewnego czasu nie mogę się opędzić od myśli o zakupie MS5;/ zakochałem się ehhh. Mierze rocznikowo w wersje ~2000 zw na cenę (będę starał się znaleźć coś do 20tyś), ale martwi/zastanawia mnie kilka spraw zw. na to iż nigdy nie posiadałem cabrio. Wiec może moje wątpliwości wypisze w punktach:

1. Najważniejsze czyli składany, miękki dach, często zdarzają się nożownicy? Jak jest ze szczelnością tego cuda?
2. Jak w przypadku miękkiego dachu sprawa wygląda w zimę? Nie robi się w środku mokro? Da rade odparować szyby? Nie jest znacznie zimniej niz w normalnej budzie?
3. Naczytałem się i chyba najlepiej szukać wersji z silnikiem 1.8?
4. Jak jest z jej awaryjnością? coś psuje się częściej niż powinno / niż w innych modelach?
5. Części 16 vs 1.8 podobno cenowo stoją praktycznie tak samo? (tzn masa części ogólnie jest tych samych po prostu?)
6. W razie uszkodzenia dachu jaki jest koszt jego wymiany / naprawy? btw jest on składany ręcznie?
7. Do bagażnika coś po za torebką z zakupami coś się zmieści?;]
8. Jak wygląda sprawa garażowania w zimę? nie obrazi się jeśli będzie musiała stać pod chmurką? I jak na to zareaguje dach?
9. Jakieś sugestie dodatkowe porady? Coś jeszcze ważnego powinienem wiedzieć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2009, 21:09
Posty: 18
Skąd: ldz
Auto: 323BA V S

Postprzez Don Corleone » 15 cze 2010, 13:47

1. Do tej pory słyszałem o jednym przypadku pocięcia dachu, więc nie często.
2. Nie ma problemu z dachem w zimę. Jeżeli nie było nic przy nim grzebane przez niedouka to nie ma prawa przeciekać. Miata ma bardzo mocną dmuchawę i nagrzewnicę, więc w środku jest normalnie ciepło.
3. Jak wolisz. Ja wybrałem 1.8 bo 1.6 jest dla mnie o wiele za słaby.
4. Nic się nie psuje. To MX-5 = wzór bezawaryjności. Oprócz cewek. Starczają na 100k km.
5. Bardzo dużo części się różni pomiędzy B6 i BP, ale ceny są przystępne.
6. Nowy dach to około 1500zł.
7. Z żoną wybraliśmy się w podróż poślubną. Bagaże, pościel, żarcie itp. 150L dla dwóch osób wystarcza spokojnie.
8. Moja bardzo rzadko jest garażowana i nie było problemu. W pierwszą zimę jeździłem z miękkim dachem. Na drugą kupiłem już hardtopa, żeby nie zniszczyć dachu przy odśnieżaniu, ale wiele osób jeździ z zawsze tylko z miękkimi, byle ich nie odśnieżać łopatą jak Cezar ;)
9. Jak masz szansę to kup z klimatyzacją.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez FuzBal » 15 cze 2010, 14:15

cabrio z klima ? chyba dziwne połączenie, czemu z klimą brać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2009, 21:09
Posty: 18
Skąd: ldz
Auto: 323BA V S

Postprzez Don Corleone » 15 cze 2010, 16:08

Ponieważ jak jedziesz w trasę latem nie będziesz w stanie przejechać więcej jak 100km z otwartym dachem, bo ogłuchniesz (na autostradzie szczególnie), a jak zamkniesz to będzie gorąco. No i w zimę łatwiej odparowują szyby, ale to drobiazg.
No chyba, że nie planujesz żadnych tras tylko miasto to klima Ci się raczej nie przyda.

Ja robię trasy 2-3 razy w roku i da się jeździć, ale z klimą było by wygodniej.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Max89 » 15 cze 2010, 18:02

Z mojego doświadczenia właśnie stojąc w korku bardziej by się przydała klimka jak słońce grzeje po czaszce, niż w trasie. W trasie jeździłem bez dachu i nie było problemu z głośnością. Z tym, że ja nie przekraczam 120km/h... choć rekord prędkości też był bez dachu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:52
Posty: 36
Skąd: Wa-wa/ B-stok
Auto: Były Mx-5: NB '00 i NC '06

Postprzez FuzBal » 15 cze 2010, 18:15

w sumie to fakt, praktyczne rozwiazanie a trasy moga sie trafic, czy do 20tys znajde dobra sztuke ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2009, 21:09
Posty: 18
Skąd: ldz
Auto: 323BA V S

Postprzez Globy » 15 cze 2010, 19:13

Za te pieniądze możesz kupić zadbaną NB BP (1.8 16V) bez klimy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Blade » 15 cze 2010, 21:30

Globy napisał(a):Za te pieniądze możesz kupić zadbaną NB BP (1.8 16V) bez klimy.


W tej chwili przy wysokim kursie euro może być ciężko. Bardziej bym się skłaniał ku 23-25 tyś zł niestety( auto + wszelkie opłaty ).
Jeżeli chcesz NB 1,8 to rozważ wersję Anniversary. Jest...... fajna :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Globy » 21 cze 2010, 23:48

Euro spada ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Blade » 22 cze 2010, 17:21

Globy napisał(a):Euro spada ;)

jeszcze 30 groszy mniej i będę zadowolony <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Bugsy » 28 cze 2010, 12:20

Witam,

Przymierzam się do zakupu używanej NC, stąd pytanie odnośnie typowych problemów w tych samochodach. Głównie patrzę na modele sprzed FL, czyli powiedzmu do 2008r.

Z góry dzięki za informacje!

Pozdrawiam.

p.s. przejrzałem forum i o ile wcześniej mam wrażenie, że taki temat istniał, dzisiaj go nie znalazłem.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez Fiveopac » 28 cze 2010, 20:29

Generalnie nie ma żadnych wad, ktorych musialbys sie obawiac czy szczegolnie szukac, jedyna "powazniejsza" akcja serwisowa jaka mi sie "przydazyla" to skrzypiace plastiki obudowy zatrzasku dachu :) Liste tych akcji znajdziesz tutaj http://www.miatamania.com/sitegraphics/ ... ef=service
Poza tym jesli auto nie po dzwonie to bedzie bezawaryjne.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bugsy » 29 cze 2010, 10:38

Dzięki!

To mnie ucieszyłeś, że aż takie bezawaryjne są :)

Czy w przypadku hard-topu (składany), są jakieś szczególne miejsca, czy elementy, które mogą ulec uszkodzeniu?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez Bugsy » 25 sie 2010, 14:43

Witam,

Jakiś czas temu pytałem na co zwrócić uwagę przy kupnie, etc. W końcu mam w rękach upatrzony egzemplarz z 2008 z hard topem..
W sumie mam go w ramach "testów" na parę dni i jeśli mi się nie spodoba, to mogę go zwrócić.

Dotychczas mam parę spostrzeżeń, co do których nie wiem czy "ten typ tak ma"?

1. Po dłuższej jeździe, powiedzmy 900km, przy temperaturze na zewnątrz, około 24C zauważyłem, iż cały tunel środkowy jest nagrzany, co mnie najbardziej zdziwiło, to to, że sanki fotela pasażera też są ciepłe, zapewne nagrzały się właśnie od tunelu.

2. Podobnie w ciepły dzień, po przejażdżce, powiedzmy 20km, nadkola z przodu były bardzo gorące, nie żeby parzyły, ale do letnich też bym ich nie zaliczył. Zderzak, ani pokrywa maski nie były tak gorące, natomiast wewnątrz, podpórka pod klapę maski była gorąca, tak że bardziej komfortowo było chwycić ją za część z izolacją. To, że jest fragment pokryty izolacją, sugeruje, że producent przewidział, że komora tak się nagrzewa?
Z drugiej strony wskazówka temperatury na tablicy wskaźników wygląda na stabilną w środkowym zakresie.
Jak to u was wygląda?

3. Po włączeniu nawiewu i zamkniętych oknach i dachu, słyszę świst za głową, tzn. powietrze ucieka jakimiś nieszczelnościami. Na moje oko wygląda na to, że coś było grzebane przy dachu, prawdopodobnie ściągany i nie jest dobrze założony. Czy ewentualnie da się to jakoś łatwo "dopasować"? Aby wyeliminować te świsty? To jest obserwowalne przy postoju jak i jeździe. Po otwarciu okna, tego nie słychać.

4. Sprzęgło i skrzynia, czy sprzęgło wam bierze bardzo nisko? U mnie tak jest, i tutaj pojawia się pytanie, czy da się to jakoś podciągnąć, czy raczej nie? Jeśli się nie mylę MX-5 NC ma sprzęgło hydrauliczne? Ewentualnie, czy powyższy stan sprzęgła sugeruje, że coś jest do wymiany? Jak to ewentualnie wygląda cenowo?

5. Wrzucanie 1 i 2 czasem skutkuje tym, że słyszę lekkie, bardzo subtelne i ciężko słyszalne jakby, nie uderzenie, ale bardziej coś jakby sprzęgło było nie do końca wciśnięte. Próbowałem to nagrać ale jest to na tyle ciche, że tego nie słychać. To jest jakby delikatne "pyk" i z obserwacji wynika, że jeśli przed wrzuceniem biegu odczekam chwilkę, dajmy na to 0.5s to tego nie ma. Ten dźwięk być może jest związany ze zbyt niskim braniem sprzęgła? Może czasem zdarza mi się nie dociskać do oporu sprzęgła choć tego się pilnuję? Jeździłem już różnymi mazdami i w żadnej tak nie miałem). Jak wam wchodzą biegi? Jest delikatny opór, jakikolwiek, czy same jakby chciały wskoczyć?

6. Czy wersja 1.8 ze skórą i hard-topem (PRHT) ma zmieniarkę, czy zwykły czytnik na jeden CD? Na konsoli mam do wyboru "CD 1", CD2, ale z obserwacji wygląda jakby to nie była zmieniarka.

7. Czy uszczelki przy szybach montowane do dachu zużywają się szybko? Jaka jest ich cena, lub gdzie polecalibyście zakupić takie uszczelki?


Z dodatkowych obserwacji, wiem, że pomimo tego, że byłbym drugim właścicielem samochodu, to mogło tym autem na odcinku ostatnich dwóch lat jeździć parę osób. Poza powyżej wymienionymi nie dopatrzyłem się żadnych innych problemów z układem jezdnym czy innymi rzeczami.

Jeśli macie jeszcze jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę, z chęcią na to spojrzę.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje, czy wskazówki.


p.s. post tej samej treści poszedł na mx-5.pl, gdyż potrzebuję pomocy w miarę szybko aby zdecydować, czy zatrzymać samochód, a sprawdzając posty archiwalne nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez Fiveopac » 25 sie 2010, 15:43

1. Nic dziwnego, w tunelu biegnie rura wydechowa i katalizator :) To ze sanki sie nagrzewaja zapewne wynika z faktu, ze sa przykrecone metalowymi srubami do podwozia :P

2. Wiesz, pod maska masz silnik i uklad chlodzenia, gdzies to cieplo musi sie rozpraszac...

3. Zdjecia nieszczelnosci. Jesli ich nie widzisz, to znaczy ze ich nie ma. Podczas jazdy tez tak jest?

4. Sprzeglo jest hydrauliczne, przy pedale jest regulacja wlasnie na okolicznosc "niskiego brania" sprzegla.

5. Powiazane jest to z pkt.4

6. Zalezy od opcji wysposazenia. Skor masz do wyboru CD1,2 to czemu nei sparwdzisz wciskajac druga plyte? ;)

7. Są wieczne.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jarekrk » 20 maja 2011, 10:56

Witam kolegów mam parę pytań o modelu MX5 który ostatnio wpadł mi w oko,może parę się powtarza ale musicie mi wybaczyć :)

– czy dobrze wyczytałem ,że każdy seryjny model z silnikiem 1.8 ma szperę ?
– Czy silnikiem 1.8 idzie czasem polatać bokiem na suchym czy jednak to jest wciąż za mało?
– Jak się jeździ takim autem w zimie(chodzi mi głównie o dach) nigdy nie miałem cabrio i to nie jest tak ,że przez taką płachtę jest zimniej w środku czy coś tam nie zamarza ?
– Czy utrzymanie takiego auta jest też granicach takich jak inne mazdy 323,mx3 itp czy jednak przez to ,że to RWD to części są droższe(patrząc na samym allegro widzę, że elementy eksploatacyjnę kapkę droższe niż do BA, ale i tak nie jest źle)
– Jak trzyma się wał czy nie ma z nim problemów
-myślicie ,że może być problem z odsprzedażą takiego samochodu za 3-4 lata(jak człowiek zacznie myśleć o powiększeniu rodziny)
-Jak wygląda sprawa z HARDTOPEM ? Idzie to dokupić do każdego modelu jeżeli tak to za ile i gdzie
– Ostatnie co mnie ciekawi jak jest z miejscem na bagaż jaki kol wiek ? Da radę tym autem pojechać na wakacje np do Chorwacji i zmieścić 2 torby w środku gdzieś ?


Ogólnie o awaryjność chyba nie ma się co martwić ? W końcu to Mazda.
Co do latania bokiem (miałem wcześniej 200sxa s13, brakowało mu szpery i bez awaryjności) jeżeli mazda ma te zalety to nawet na trochę słabszy motor można raczej przymknąć oko

przepraszam jak dubluję ale na pewno na wszystkie pytania nie uzyskałem odpowiedzi
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5