Klimatyzacja – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hazu » 2 sie 2009, 20:38

od 100zł do 300zł -zależy jak trafisz.
Ps.
łysy83 dopiołem swego; mam autko takie jak Twoje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez łysy83 » 2 sie 2009, 20:40

Hazu zauważyłem GRATULEJSZON!!!

od 100zł do 300zł -zależy jak trafisz

mówisz o nówce?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Hazu » 2 sie 2009, 20:43

łysy83 napisał(a):mówisz o nówce?

używce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez łysy83 » 2 sie 2009, 21:22

Hazu PW ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez steven » 2 sie 2009, 22:07

pawelc napisał(a):steven napisał:
A do sprawdzenia błędów, wystarczy podpiąć się z komputerem, tam już jest OBD więc wszystkie błędy będziesz miał jak na dłoni...

A co Ty tam chcesz sprawdzić przez komputer? w przypadku starych mazd nie sprawdzisz nic


Przecież piszę, że tam już jest OBD... a wetdy sprawdzisz... chyba, że będziesz jeździł na komputery do takich gamoni jak Janusz626 czy Wodzu... że mówili im zupełnie o niestworonych błędach...

Oczywiście jedyny warunek to OBD... ale w Mazdach GE już to było... nie mówię o swojej GD, bo z niej rzeczywiście za dużo się nie wyczyta ;p

Swoją drogą, wiem po co komputer dostaje informacje o załączonej klimie... szkoda tylko, że dostaje tą informacje zawsze w momencie włączenia guziczka i o ile temp. na parowniku będzie wyżsa niż 1 st. C... a dalej to nie daje żadnego info o stanie klimatyzacji...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelc » 2 sie 2009, 22:36

A co Ty chcesz sprawdzić w naszych mazdach ?,jedyne czujniki to tylko ciśnienia i temperatury i to wszystko w przypadku manualnej klimy -nie ma tam nawet żadnego sterownika oddzielnego do klimatyzacji -nie chce mi się prześwietlać schematów ale pewnie zasada jest bardzo prosta oparta na przekaźnikach i panelu sterowania i to wszystko a że ma OBD to nie znaczy że możesz sobie podglądać parametry itp.to jest bardzo prosty system ,który bez problemu zdiagnozujesz za pomocą kodów błyskowych i wykaże to samo co najlepszy super hiper komputer ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 2 sie 2009, 22:45

steven napisał(a):w tym sezonie "zaprzyjaźniałem" się z klimą w może 200, może 250 samochodach

więc pawelc uważaj z kim dyskutujesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 3 sie 2009, 07:17

Hazu to że nabija klimatyzację -to nie znaczy że jest fachowcem od klimy ,tu się liczy wiedza i doświadczenie w temacie mazd i na pewno nie będzie lepszy od gościa który sam zakładał klimatyzację ;),i od takiego który już demontował ich kilka ;) i zna szczegóły budowy nawet naszego kompresora ,a komputer podłączać do naszych mazd to chyba tylko dla ściemy -są tacy co inspekcję olejową w grupie vaga kasują niby komputerem ,bo trzeba jakoś zarabiać na utrzymanie a klient łyknie wszystko jakie to ma super nowoczesne auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez steven » 4 sie 2009, 23:00

<b>pawelc</b> w życiu nic nie brałem od ludzi na boku i sporo robiłem za darmochę, bo akurat mi to obojętne czy mi zostanie w portfelu więcej 50 zł czy nie... jak mazs OBD to błędy chyba od 530 do 530 paru są od klimy (nigdy nie pamiętam i musze patrzeć w te głupie karteczki non stop ;p) i one Ci powiedzą z grubsza co masz uwalone...

A nic do Ciebie nie mam, w sumie to nawet się cieszę, że wiesz o klimie dużo więcej niż ja, bo gdy miałbym problem, jest jakaś szansa, że mi ktoś pomoże... Tak samo ja, chciałbym innym którzy mają problemy coś doradzić. Sam z resztą udowodniłeś mi, że najpierw idzie sygnał do kompa, a dopiero potem załączana jest klima...
Odnośnie GE z 92 roku, to rzeczwiście komputer dostaje info od czujnika temp. na parowniku i od załączonego wentylatora... i te błędy powinien podać...

A co do inspekcji olejowej w VW i kasowanie jej VAGiem to wcale nie jest takie głupie... bo jak chcesz, żeby Ci nie mrugało, to samemu możesz wykasować sobie guziczkami, z resztą chyba w większości samochodów da się nimi to zrobić... ale komputer zapamięta, że było to kasowane z poziomu deski, a nie programowo... poprostu zależy co chcesz osiągnąć...

A jeżeli chodzi o klimę w Mazdach, to sam mam problem, np. w GD potrzebuję dowiedzieć się jak była dokładnie podłączana pod komputer... bo wg moich schematów widzę, że na komputerze po załączeniu klimy na jednym pinie ma się zrobić z +12V +2,5V... więc zapodali jakiś japoński wynalazek ;) wie ktoś może jaki i gdzie jest umiejscowiony ?? :)

Bo nie uśmiecha mi się spędzić kolejnego całego dnia na szukaniu go, podobnie jak spędziłem szukając błędu nr 36 w Maździe 626 GD :P (ostatecznie znalazłem)

A teraz jeszcze patrze, od czego wogóle się zaczęła dysksja, bo już zaczynam się zastanawiać, że coś konkretnie namieszałem, ale w Xedach 1.6 do kompa już szły 4 kabelki z klimą, więc kolejny jeszcze o jakimś obwodzie komputer powinien wiedzieć :)

A odnośnie speców od Mazd, to osobiście nie poznałem jeszcze żadnego, rozmawiałem natomiast z jednym z Łodzi, który swoją więdzą mi bardzo zaimponował, ale okazało się, że jak pracował w ówczesnym ASO Mazdy, to jeździł po świecie na przeróżne szkolenia i teraz chłopaki z AutoClubu sami do niego dzwonią, jak rozbiorą wankla :P
no i rozmawiałem też chyba dwa razy z Wieśkiem – również wielki szacunek :) o Jaksie też słyszałem... i wiem, że oni mają wiedzę ogromną – nie wiem skąd ją nabyli i nie wnikam z to, ale cz do końca poprzez samouczenie się rozbierając samochody?? Szczerze wątpię, ale nie wykluczam...

A tak już zupełnie OT w Łodzi jest facet, ma serws Volvo... miał z 6 różnych 850 i stwierdził, że ma tyle części i tak je poznał, że zacznie je naprawiać, a naprawia poprzez podmianę części na drugie, niby jak podmieni i dalej nie działa, to szuka błędu dalej i nie ździera za dużo kasy... ale wg mnie to powinien otworzyć raczej sklep z częściami używanymi, a nie serwis...
I stąd mój stosunek do samouków... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelc » 5 sie 2009, 06:59

steven -napiszę Ci tylko tyle samoukiem jestem -interesuję się mechaniką elektroniką i informatyką ,prowadzę jedno z forów i uczestniczę na wielu forach tematycznych -chociaż ostatnio z braku czasu nie za wiele mogę poświęcić na swoje zamiłowania -mechanika jest moim hobby a pracuję w ochronie ;) i co jest specjalistą od ochrony? -nie,jestem specjalistą od mechaniki ?-nie ,a może od informatyki także nie ,a dlaczego interesuję się aż tak szerokimi dziedzinami? ,a to dlatego że w małych mieścinach a jakichkolwiek specjalistów w wąskich dziedzinach jest trudno a to dlatego że nie jesteś w stanie się utrzymać w ramach jednej specjalności ... a podjedź np.mx-6 albo xedosem w moim rejonie(powiecie) do mechaników z jakimkolwiek problemem typu elektronicznego czy też mechanicznego -większość z nich nawet się nie podejmie naprawy a wielu z nich nie ma nawet pojęcia co to za silnik a wielu będzie Ci wymyślać nie stworzone rzeczy -taki jest rynek skoro 90%aut to niemieckie,włoskie i francuskie...A w mx-6 i xedos6 jestem w stanie naprawić wszystko -jeszcze nie zdarzył się problem z którym miałbym problem -po części dzięki temu forum a po części wiedzy ,którą zdobyłem przekładając i rozbierając te samochody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez steven » 5 sie 2009, 08:35

potem, jak to napisałem, to też tak pomyślałem, jak na mapie wklepałem sobie Twoją miejscowość :) ja tak samo mam zamiłowanie do samochodów... jeżeli chodzi o Mazdy to na pewno starszych :) sam sobie też wiele rzeczy robiłęm, klime dołożyłem do starej Mazdy silnik przekładałem, dokładałem EGR, który działał... itd... ale wkurzam się niesamowicie, że moje kompetencje, to jedynie doświadzczenie, a praktycznie brak jakiejkolwiek wiedzy teoretycznej... co z tego, że przeczytałem z 50 książek... jeżdżę i głowe zawracam znajomym, żeby mi tłumaczyli działanie układów :) i tak to wygląda, jedynie co mam łatwiej, to że w Łodzi jest jednak paru mechaników, którzy mają dużą wiedzę..., szkoda tylko, że strzegą jej jak jakiejśc Enigmy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez bar_oo » 14 cze 2010, 23:30

moje autko zanim je kupiłem stało 3 lata w garażu, ogrzewanym, suchym ale max zakurzonym :) mało było odpalane, podobno klima nie działała już przed SNEM w garażu :)ja mam autko niecałe 2 lata i klima tez nie działała, włącza się tylko wentylator po włączeniu guzika A/C, powiedzcie mi czy XED6 ma 2 zaworki do nabijania klimy i czy tylko ten jeden u góry po lewej z zakrętką, czy ja drugiego nie widzę, ja teraz wkładam klimę do HONDY CRX i tam przewody mają właśnie dwa zaworki, wiec gdzie w maździe jest drugi ??? aaaa i gdzie jest osuszacz bo wiem ze raczej na milion % po takiej przerwie będzie do wymiany
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 17:50
Posty: 42
Auto: 1.crx ,2.mazda :)

Postprzez Hazu » 15 cze 2010, 06:46

Osuszacza nie musisz wymieniać, ale w jego okolicach znajdziesz drugi zaworek czyli z przodu przed chłodnica zdaje sie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 15 cze 2010, 14:22

Sorki koledzy że się wcinam w temat ale mam pytanie związane z klimą a nie chce zakładać kolejnego tematu. Po przejechaniu 30km na Klimie, na postoju zaczęła kapać woda gdzieś w okolicach grodzi silniki po lewej stronie stojąc przodem do autka (tak jakby z jakiegoś zaworka cieknąc na wahacz) . Kumpel mówi że klima skrapla się przez dużą różnice temperatur.Czy to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Tubi » 15 cze 2010, 14:58

Normalne ,że wode wypluwa.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Hazu » 15 cze 2010, 17:47

tak prawidłowo
gdyby nie kapało to miałbyś zmartwienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sq2jul » 15 cze 2010, 17:53

Hazu napisał(a):Osuszacza nie musisz wymieniać, ale w jego okolicach znajdziesz drugi zaworek czyli z przodu przed chłodnica zdaje sie


Dokladnie tak jak pisze Hazu, zeby sie do niego dostac musisz sciagnac te plastikowa oslone nad grillem (kilka zapinek).
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez bar_oo » 15 cze 2010, 17:54

a macie jakis schemat gdzie sa te zaworki bo jeden mam na oku ciągle bo jest u góry ??? ale zaraz będę tam patrzył
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 17:50
Posty: 42
Auto: 1.crx ,2.mazda :)

Postprzez Fedu » 15 cze 2010, 23:25

Dzięki koledzy za uspokojenie moich obaw...piwko się należy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sivy97 » 24 cze 2010, 21:51

Podpinam się pod temat
Wymieniam sprężarkę klimatyzacji, lecz kupiona ma inny rozstaw śrub (jest też od silnika KF).
Jak sądzicie, czy wystarczy dołożyc też łapę – "adapter" ze starej jednostki. W końcu blok silnika i otwory na śruby montażowe powinny by jednakowe. Powinny ale czy są ?
Zastanawiam się czy szukac sprężarki o takim samym rozstawie śrub, czy wymienic tylko łapę – kolega z forum będzie wysyłał...
Różnica w rozstawie śrub to ok 1cm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6