Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez Yans » 14 maja 2010, 12:59

xANDy napisał(a):Nie jestem mechanikiem.
Napinacz to nie "sprężynka" kolego Yans. Hydronapinacz da się rozebrać – a nawet złożyć – ale nie należy go zakładać z powrotem. On ulega mechanicznemu wyrobieniu i popuszcza na ściankach tłoka (aluminium się wyciera i jest za duży luz). Dlatego "poci" się z czasem, zaczyna się "spieniać" i przestaje amortyzować. Kończy się przeskoczeniem – i potem zerwaniem rozrządu.

Dziękuję za poprawę, ale ja wiem, że napinacz to nie sprężynka... wątek z rozbierania napinacza przeczytałem kilka razy :) Nie jestem mechanikiem, ale tutaj na forum znalazłem po prostu posty – w których ludzie wspominali o jakieś dodatkowej sprężynie rolki napinacza... jeżeli źle to odczytałem to mój błąd. Ale na pewno pisząc o niej nie myślałem o napinaczu :):):)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez t11 » 14 maja 2010, 17:18

Tylko oryginalny rozrząd gwarantuje bezstresową jazdę. Ja przeżyłem zerwanie paska po 43 tys. oczywiście pasek nie oryginalny, hydronapinacz nie wymieniony (cieknący) oczywiście wszystko zrobione w Niemieckim serwisie.
Polecam porozmawiać na ten temat z mechanikami ze starych salonów mazdy bo problem pękających pasków był kilka lat temu nowe salony MAZDY nie maja doświadczeń w tym zakresie.
Sprawdź serwis w Chorzowie tam chyba z wymianą wołają 1800.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 17:55
Posty: 10

Postprzez Riki » 15 maja 2010, 01:56

xANDy <uklon> <zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez topik » 16 maja 2010, 09:50

Yans napisał(a):Nie jestem mechanikiem, ale tutaj na forum znalazłem po prostu posty – w których ludzie wspominali o jakieś dodatkowej sprężynie rolki napinacza... jeżeli źle to odczytałem to mój błąd. Ale na pewno pisząc o niej nie myślałem o napinaczu :):):)
pozdrawiam


Witam. Sprężynka jest w rozrządzie do benzyny. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Yans » 17 maja 2010, 14:29

topik napisał(a):Sprężynka jest w rozrządzie do benzyny

No i mam już mój błąd – czytałem chyba jak wtórny analfabeta – bo nie zrozumiałem co czytałem. :)
Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie na właściwą drogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez xANDy » 19 maja 2010, 20:31

Yans napisał(a):No i mam już mój błąd – ...
Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie na właściwą drogę.


Hmm – nawracanie to moja specjalność ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thy » 19 maja 2010, 22:01

xANDy napisał(a):
Yans napisał(a):No i mam już mój błąd – ...
Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie na właściwą drogę.


Hmm – nawracanie to moja specjalność ;P


xAndy <lol> powodzenia i dużo siły życzę!!
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez gun21 » 24 maja 2010, 07:54

Witam,

Kupiłem kompletny rozrząd.
Na pasku rozrządu jest napis Mazda PowerGrip ale oprócz symbolu RF5C-12-205A jest jeszcze końcówka 9A.
Pozostałe elementy nie budzą moich wątpliwości.

Jakie znaczenie ma 9A?
Czy jest to oryginalny pasek?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez xANDy » 24 maja 2010, 14:26

A o jakim samochodzie myślisz?
To jest wątek o DiTD i tutaj pasek powinien mieć oznaczenie RF2A a podajesz nam RF5C.
Nie napisałeś też w Swoim profilu czym jeździsz.

Co do samego paska – symbol jest prawidłowy więc mazdowski. Inne firmy piszą swoje numery, które nie mogą być numerami wewnętrznymi mazdy więc wskazuje to na pasek oryginalny – ale nie do DiTD.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez topik » 24 maja 2010, 21:16

gun21 napisał(a):Jakie znaczenie ma 9A?


Witam. 9A oznacza, że dana część została wyprodukowana na europę. Jest o tym w poradniku. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez gun21 » 25 maja 2010, 07:53

Dziękuję za informację.
W poradniku jest wzmianka o 9A dotycząca filtrów. Zakładałem, że dla paska będzie tak samo.
Tyle jest napisane o problemach z zamiennikami... Wolałem się upewnić, że nie kupiłem jakiegoś gniota.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez Siwy19 » 31 maja 2010, 18:56

Panowie da sie jakos sprawdzic rozrzad ile jeszcze wytrzyma? kiedy trzeba wymienic bo na kartce przy silniku mam tylko napisana wymiane oleju? Czy komputer cos pokarze? jakies obajwy sa przy konczacym sie rozrzadzie? A i czy to prawda ze jak sa napisy na pasku to jest jeszcze w miare dobry? i druga zecz od mechanika mowil ze w japonskich autach napisy sie nie scieraja na pasku? co o tym myslec?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez mackie76 » 31 maja 2010, 21:40

Siwy19 napisał(a):Panowie da sie jakos sprawdzic rozrzad ile jeszcze wytrzyma?

Nie da się. Kilku próbowało...

Siwy19 napisał(a): kiedy trzeba wymienic bo na kartce przy silniku mam tylko napisana wymiane oleju?

Z tego dowiesz się tylko kiedy wymienic olej. I to też nie zawsze.

Siwy19 napisał(a):Czy komputer coś pokarze?

w kwestii rozrządu nic nie pokaże

Siwy19 napisał(a): jakies obajwy sa przy konczacym sie rozrzadzie?

Tylko takie, że jak strzeli to ino roz...

Siwy19 napisał(a):A i czy to prawda ze jak sa napisy na pasku to jest jeszcze w miare dobry?

<co?> <glupek2>

Siwy19 napisał(a):i druga zecz od mechanika mowil ze w japonskich autach napisy sie nie scieraja na pasku? co o tym myslec?

A mój mechanik mówił, że od szybkiej jazdy potrafi zetrzec się lakier z maski aż do podkładu i zalepic nim wloty powietrza. Też nie wiem co o tym myślec...

Siwy19 napisał(a): co o tym myslec?

Tu nie ma co myślec, tu trzeba wymieniac...

A poza tym zamknijmy temat bo wszystko już zostało w nim powiedziane. Nie mam takiej silnej woli jak Riki i xANDy by się powstrzymac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez Siwy19 » 31 maja 2010, 22:05

i tak hyba bedzie najlepiej
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez t11 » 1 cze 2010, 16:42

Wymieniaj, wymieniaj ja sugerowałem się niemiecką książką i rachunkami z wymiany i było wielkie tr....ach, okazało się że pasek nie był ori i hydronapinacz nie był wymieniony pęknięcie przy 143 tys. Koszt naprawy nie jest ogromny ale nie warto ryzykować. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 17:55
Posty: 10

Postprzez Misiek43 » 11 cze 2010, 22:24

I na mnie w koncu przyszła pora... Zakupiłem kompletny rozrzad łacznie z pompa wody w FOX_Rzeszów (1160zł) + kosz wymiany w pobliskim warsztacie (200 zł). Okazuje się ze panowie mieli pierwszy raz do czynienia z DITD.. Wymiana trwała 4,5 godziny ;–)))

Drogo to wyszło czy standardowo ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez say » 12 cze 2010, 00:00

Tanio :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mackie76 » 12 cze 2010, 12:16

Misiek43 napisał(a): kosz wymiany w pobliskim warsztacie (200 zł). Okazuje się ze panowie mieli pierwszy raz do czynienia z DITD

przekonali się, że jak następnym razem jak ktoś podjedzie DiTD to skasują 800 zł... :P <lol>

Misiek43 napisał(a):Drogo to wyszło czy standardowo ??

za części standardowo, za robociznę już nie...(tylko nie jestem przekonany czy jest to powód do radości)...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez malkolm » 14 cze 2010, 18:43

Misiek43 napisał(a):Ikosz wymiany w pobliskim warsztacie (200 zł). Okazuje się ze panowie mieli pierwszy raz do czynienia z DITD.. Wymiana trwała 4,5 godziny ;–)))

Drogo to wyszło czy standardowo ??

jak dla mnie standardowo, ja u wieśka ze 2 lata temu tak właśnie zapłaciłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Misiek43 » 15 cze 2010, 14:15

mackie76 napisał(a):
Misiek43 napisał(a): kosz wymiany w pobliskim warsztacie (200 zł). Okazuje się ze panowie mieli pierwszy raz do czynienia z DITD

przekonali się, że jak następnym razem jak ktoś podjedzie DiTD to skasują 800 zł... :P <lol>

Misiek43 napisał(a):Drogo to wyszło czy standardowo ??

za części standardowo, za robociznę już nie...(tylko nie jestem przekonany czy jest to powód do radości)...



Byłem przy robocie to chłopaki się przykładali, powoli i dokładnie... Troche już zrobiłem km od tamtej pory i jest ok, to mysle że już bedzie ;-p Kolejny raz już bym w tej cenie nie wymienił ;p wzieli 200 tylko dlatego że wczesniej tyle przez telefon obiecał jak się umawiałem a przy rozliczaniu tak jeczal że szok :D ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323