Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?

Mazda6 2002–2007

Postprzez amra1973 » 14 cze 2010, 14:20

Gregg napisał(a):Widziałem kiedyś taką fajną naklejkę (akurat na H. Civic): "TDI engines are for senior citizens..." :P
Sorki za OT – nie mogłem się powstrzymać...


Bo to było w czasach, kiedy Honda nie potrafiła sama skonstruować diesla ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Szyk77 » 14 cze 2010, 14:31

Spalanie mojej mazdy 2.0 benzyna to średnio 8.3l/100km. Potwierdzone przy dystrybutorze. Jazda mieszana , trochę miasta trochę trasy, prawie cały czas na klimie. zawalidrogą nie jestem :D Bynajmniej
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 18:56
Posty: 10
Skąd: Podhale
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 benz r04

Postprzez bukmar » 19 cze 2010, 16:07

Ja po przejechaniu w dwa tyg 700km zatankowałem do pełna i wynik pokrył się idealnie ze wskazaniami kompa = 7.5 l . Mazda 6 1.8 kombi . trasa mieszana , może nawet w większości miasto. sama radość :)
Mazda 6 1.8 Kombi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 14:13
Posty: 25
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8

Postprzez permar » 19 cze 2010, 16:20

Ostatnio jeżdżąc tylko po mieście wyszło mi 8,06 l/km wg dystrybutora...
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez Maciej Loret » 19 cze 2010, 20:51

permar napisał(a):Ostatnio jeżdżąc tylko po mieście wyszło mi 8,06 l/km wg dystrybutora...


Chyba "mieście"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez permar » 19 cze 2010, 21:11

Maciej Loret napisał(a):
permar napisał(a):Ostatnio jeżdżąc tylko po mieście wyszło mi 8,06 l/km wg dystrybutora...


Chyba "mieście"...


Tak Kraków to takie "miasto"...
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez Wojtek » 20 cze 2010, 03:42

permar 8,06 l/km... hm :> , to na 100km wypada tylko... (mala cysterna) <głaszcze> 806 litrow...
No moje gratulacje, w koncu nie kazdego stac na taakie autko <spoko>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez permar » 20 cze 2010, 06:18

heheh dzięki za spostrzegawczość :D
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez adamb » 20 cze 2010, 08:51

ostatni pomiar po zatankowaniu 6.83 l/100km.
prawie jak diesel tylko nie klekocze. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez rafusmaximus » 20 cze 2010, 09:07

adamb napisał(a):ostatni pomiar po zatankowaniu 6.83 l/100km.
prawie jak diesel tylko nie klekocze. :D


tak, tak, tylko zapomniałeś dopisać że non stop trasa na "autobahnie" i 100 km/h na 5 biegu... znamy to <lol>

jak to mówią, piszą na reklamach żywca: prawie robi wielką różnicę <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez adamb » 20 cze 2010, 12:35

rafusmaximus napisał(a):
adamb napisał(a):ostatni pomiar po zatankowaniu 6.83 l/100km.
prawie jak diesel tylko nie klekocze. :D


tak, tak, tylko zapomniałeś dopisać że non stop trasa na "autobahnie" i 100 km/h na 5 biegu... znamy to <lol>

jak to mówią, piszą na reklamach żywca: prawie robi wielką różnicę <rotfl>


30% miasto a reszta to trasa i nie 100k/h tylko 120/130km/h, bez pilowania do czerwonego pola normalna jazda/przyspieszanie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez permar » 20 cze 2010, 12:39

rafusmaximus napisał(a):
adamb napisał(a):ostatni pomiar po zatankowaniu 6.83 l/100km.
prawie jak diesel tylko nie klekocze. :D


tak, tak, tylko zapomniałeś dopisać że non stop trasa na "autobahnie" i 100 km/h na 5 biegu... znamy to <lol>

jak to mówią, piszą na reklamach żywca: prawie robi wielką różnicę <rotfl>



wynik kolegi adamb jest jak najbardziej osiągalny, więc nie wiem skąd ten śmiech...
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez bukmar » 20 cze 2010, 13:38

rafusmaximus napisał(a):
adamb napisał(a):ostatni pomiar po zatankowaniu 6.83 l/100km.
prawie jak diesel tylko nie klekocze. :D


tak, tak, tylko zapomniałeś dopisać że non stop trasa na "autobahnie" i 100 km/h na 5 biegu... znamy to <lol>

jak to mówią, piszą na reklamach żywca: prawie robi wielką różnicę <rotfl>

Przy tej prędkości na "autobahnie" to spokojnie 5 l – 5,5 l (silnik 1.8 benz). Niektórzy nie mogą zrozumieć , że benzyna posiada również inne zalety poza bezawaryjnością :) <spoko>
Mazda 6 1.8 Kombi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 14:13
Posty: 25
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8

Postprzez rafusmaximus » 21 cze 2010, 07:02

adamb napisał(a):30% miasto a reszta to trasa i nie 100k/h tylko 120/130km/h, bez pilowania do czerwonego pola normalna jazda/przyspieszanie. :)


no też o tym mówiłem, tylko w wielkim skrócie, myślowym ;)

permar napisał(a):wynik kolegi adamb jest jak najbardziej osiągalny, więc nie wiem skąd ten śmiech...


ano z tego, że co mi odpisał – potwierdził moje przypuszczenia ;P
PS. nigdzie nie napisałem, nie zasugerowałem, że to nieosiągalne...

bukmar napisał(a):Przy tej prędkości na "autobahnie" to spokojnie 5 l – 5,5 l (silnik 1.8 benz). Niektórzy nie mogą zrozumieć , że benzyna posiada również inne zalety poza bezawaryjnością :) <spoko>


O bezawaryjności nie dyskutuje – nie ten temat, a po za tym faktycznie benzyna w tej materii góruje nad klekotem, gdzie "góruje" nie oznacza totalnej bezawaryjności, bo święta to ona nie jest;)
Co do tego, że spalanie w benzynowej M6 jest jej zaletą, to wybacz, ale mija się to z prawdą – na tle innych marek z silnikami benzynowymi nie wypada tak rewelacyjnie i dobrze o tym wiesz.
Inna sprawa, że wolę mieć moc "pod pedałem" w klekocie niż wątpliwą radość, że jadę benzyną 1.8 i to bez doładowania – nie patrzę na spalanie, na jego koszty.
Sam zastanawiałem się nad M6 2.0 w benzynie, ale jest po prostu za słaba na momencie obrotowym, mało elastyczna (Vmax mnie nie interesuje), a opcja jaką jeszcze wtedy miałem z A4 1.8T 163 KM po FL była w tym czasie, gdy zmieniałem samochód za droga... nie wspomnę już o bajce jaką jest 2.0 TFSI.
Wierz mi, przy tych przebiegach jakie rocznie robię, w moim przypadku jak najbardziej wskazana jest benzyna, a nie klekot – gdzieś to chyba już pisałem – no ale Mazda (a podoba mi się, tak jak A4 po FL) w benzynie oprócz MPS-a nie ma nic z turbo, to padło na klekota... niutki najważniejsze ;P
Wy (użytkownicy benzynek) to chyba macie jakąś dziwną alergię jak ktoś podważy Wasze wyniki w spalaniu – ok, może wyciułacie, przez Was podawane, dolne granice spalania, ale jakim kosztem, poprzez jakie wyrzeczenia??? Ja za takie męczarnie dziękuję, postoję ;P
Ostatnio edytowano 21 cze 2010, 08:18 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez adamb » 21 cze 2010, 08:17

Jak do tej pory to mialem diesle ale koszty ich eksploatacji i problemy jak sie czyta nie rekompesuja niskiego spalania, poprzednio mialem 6 diesla 121km i bylem zadowolony z niej bardzo a zwlaszcz ze spalania.
A co do spalania 1.8 to jestem mile zaskoczony bo w 626 2.0 ciezko bylo zejsc ponizej 8litrow.
Ostatnio edytowano 21 cze 2010, 08:21 przez adamb, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez rafusmaximus » 21 cze 2010, 08:21

Widzisz, każdy ma swoje upodobania – ja potrzebuję mieć zapas mocy, tudzież momentu obrotowego, bez względu na koszty spalania i largo eksploatacyjne, Ty wolisz mieć spokój z portfelem i z ewentualnym stresem przy odwiedzaniu mechanika, kosztem osiągów...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez adamb » 21 cze 2010, 08:26

do braku momentu jeszcze sie nie przyzwyczailem, a co do osiagow to jedynie diesel ma przewage w momencie bo co doprzyspieszenia i vmax to jest podobnie w m6.
nie tylko diesele malo pala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez rafusmaximus » 21 cze 2010, 08:38

adamb napisał(a):do braku momentu jeszcze sie nie przyzwyczailem, a co do osiagow to jedynie diesel ma przewage w momencie bo co doprzyspieszenia i vmax to jest podobnie w m6.
nie tylko diesele malo pala.


Wszystko się zgadza, ale ja zwracam szczególnie uwagę na elastyczność i mniejszy zakres obrotów – nie chodzi mi o przyspieszenie z pkt zero, tylko podczas jazdy 4-5 bieg, bez konieczności redukcji i tak jak wcześniej wspomniałem nie patrzę zbytnio na V max. Wszystko to także nie ma znaczenia dla mnie przy kosztach spalania, nawet niech sobie spali porównywalnie kosztowo tyle samo ropy co benzyny...

Dobra, robimy chyba delikatny OT (chociaż mówimy o spalaniu, hmm :] ) i nie zdziwię się jak Grzyby nas opierniczy, znowu będę ten "niedobry" ;)

Edit by Grzyby: Ja tak Was od dawna obserwuję towarzysze i właśnie zastanawiałem się kiedy się zorientujecie że śmiecicie. Ostrzegam – dla mnie to OT (jak widzę nie tylko dla mnie) i oczekuję poprawy. Jeśli nie – worek z banami się rozwiąże. A mam ich dużo – dopiero początek tygodnia.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez amra1973 » 21 cze 2010, 09:24

adamb napisał(a):Jak do tej pory to mialem diesle ale koszty ich eksploatacji i problemy jak sie czyta...


no właśnie, jakie się czyta...
nie wiem jakie są proporcje posiadaczy M6 w wersji diesel do benzynowej ale pewnie przytłaczająca ze wskazaniem na diesla, więc nie ma się co dziwić, że więcej uwag pojawia się w stosunku do tego silnika, co wcale nie oznacza, że jest bardzo awaryjny.
Moim osobiście przejechałem już ponad 50 kkm (łączny 163kkm) i jak do tej pory wymieniałem tylko podkładki pod wtryskiwaczami (koszt 380zł).
Wiele problemów bierze się z faktu, że część aut może mieć "przeszłość".
Nie zmienia to faktu, że benzyna jest mniej awaryjna.

rafusmaximus napisał(a):Wszystko się zgadza, ale ja zwracam szczególnie uwagę na elastyczność i mniejszy zakres obrotów


kolejny "wyświechtany" slogan, to benzyna ma większy zakres obrotów (2500-6500 vs diesel 1500-4000), różnica polega tylko na tym, że diesel lepiej "ciągnie" z dołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez adamb » 21 cze 2010, 09:34

Jak w temacie, ja tylko podaje ile mi pali a nie sie przechwalam. Jak by pila 10litrow to tez bym napisal.
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6