Wysokie spalanie benzyny

Postprzez lukkil » 21 kwi 2010, 11:49

hmmm u mnie spalanie 8-9L i też syczy :)
to syczenie jest chyba normalne i dotyczy takiej a nie innej konstrukcji układu który zaciąga opary i wrzuca je do kol. ssącego :)

fakt odpowietrzenie baku jest, ale ciśnienie w baku powodujące owe syczenie jest większę im mniej benzynki w baku :)

w 100NX'ie tez mam to syczenie, z tym że w zimie go praktycznie nie było...

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Vince » 9 cze 2010, 23:38

Wygląda na to, że syczenie przy odkręcaniu korka i duże spalanie mają jakiś związek:
krzysiek8212 napisał(a):U mnie przy odkręcaniu również słychać syczenie i poza tym chyba trochę za dużo pali ok 15 w mieście Chyba trzeba sprawdzić wnikliwiej temat.

deejay27 napisał(a):U mnie tez syczy:] i tez 15 pali:].Na początek przy kolejnym tankowaniu do pełna niedokręce korka

ADHD napisał(a):u mnie syczy(myślałem od zawsze, że to normalne i do teraz tak myślę) i pali 15


U mnie niestety to samo – też syczy :)
Xed 1.6 z automatem pali w trasie 7.5-8 l, czyli w normie.
Za to w mieście (Gdańsk, trasy głównie do pracy 5km, praktycznie bez korków) regularnie bierze 14l. Styl jazdy ani pora roku nie mają na spalanie większego wpływu. Przebieg 216 tys.km. Silnik w bardzo dobrym stanie, bierze śladowe ilości oleju. Skrzynia też bez zastrzeżeń.
Niedawno były wymieniane: olej, świece, przewody WN, filtr paliwa i powietrza. Hamulce OK. Komputer nie pokazuje błędów. Niedawno wymieniłem na próbę przepływomierz. Na razie przejechałem na nim 500km w trasie i spalanie wyszło 8,4l, czyli więcej niż na starym. Może komputer jeszcze się go "uczy", ale nie wygląda to optymistycznie. Pojeżdżę jeszcze trochę po mieście i zmierzę spalanie.
Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić/wymienić?
Wersja mojego Xeda (1.6 automat) jest bardzo rzadka – nie spotkałem jeszcze takiego drugiego, więc nie mam porównania. Może przy takim połączeniu słabego silnika z automatem to normalne spalanie?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Tubi » 10 cze 2010, 07:12

Bo fabrycznie 1.6 nie miało automatu. A co do syczenia u mnie też syczy a spalanie miasto 13-14 na dojazdach 1,5km trasa 7-8. Więc z mojej perspektywy to syczenie jest normalne zwłaszcza ,że u kumpla też syczy i spalanie mieści się w normach. Bardziej skłaniałbym się w szukaniu innych przyczyn wysokiego spalania.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Vince » 10 cze 2010, 08:43

Tubi napisał(a):Bo fabrycznie 1.6 nie miało automatu.

Wygląda na to, że jednak była taka wersja, chociaż na pewno mało popularna.
8 znak mojego numeru VIN to A, co oznacza silnik 1.6 a 9 znak to 5, czyli automatyczna skrzynia 4-biegowa EC-AT

W katalogu Mazdy też są części do wersji 1.6 z automatem:
http://allmazda.net/parts/XEDOS-6/AECA02/C1/
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Tubi » 10 cze 2010, 08:57

Ok zwracam honor pomyliło mi się z tym "W modelu 1.6 Bussines nie jest możliwe wyposażenie auta w automatyczną skrzynię biegów i szyberdach jednocześnie" ;)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Vince » 10 cze 2010, 09:59

Tubi napisał(a):Ok zwracam honor pomyliło mi się z tym "W modelu 1.6 Bussines nie jest możliwe wyposażenie auta w automatyczną skrzynię biegów i szyberdach jednocześnie" ;)

I to się zgadza – szyberdachu nie mam :D
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez lukkil » 10 cze 2010, 23:19

zaraz wszyscy mnie zlinczują i powiedzą że w obłkoach bujam ale ostatnio leciałem do Płocka z mojego Grodziska :)
200km razem przejechałem za ok 50zł – jazda bez szaleństw oczywiście z KLIMĄ – 120-130km/h zmian na bagnecie oleju brak :D
mój silnik 2.0 V6
gdzieś czytałem że przy prędkości 90km/h ten silnik powinien spalac 6.5L :D oczywiście benzynki :P
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Tubi » 11 cze 2010, 07:35

Jak najbardziej możliwe raz też mi się udało przejechać 200km na 13litrach w trasie
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez ddunn » 11 cze 2010, 07:36

Wszystko możliwe. Ja jakiś czas temu miałem wizytę do stolicy i spalanie wyszło mi 7,29l/100 w tym ładnych parę kilosów po mieście. Niestety jak się jeździ codziennie do pracy, to mi wychodzi 2-3l więcej. Testuję różne style jazdy,ale jest to stała wartość. Silnik chyba najwięcej pali przy ruszaniu,ale jak się rozbuja na trasie to spalanie może być zadziwiająco niskie.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 21:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez Tubi » 11 cze 2010, 08:15

Nie ma porównania trasa a miasto. W innych autach nie ma takiej dużej róznicy.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Vince » 16 lis 2010, 09:58

Jakiś czas temu pisałem w tym wątku o problemach z wysokim spalaniem w mieście (14l). Dotyczyło to jazd na krótkich odcinkach, głównie do pracy, czyli ok. 7 km. Termostat wydaje się być OK – wskazówka temperatury zaczyna iść w górę po przejechaniu niecałego kilometra.
Ostatnio zrobiłem eksperyment. Na rozgrzanym silniku zrobiłem 50km po mieście bez przerwy. Tankowałem do pełna przed i po, na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze. Spalanie wyszło 10l/100km, więc tyle ile powinno być. Czy to oznacza, że mam coś nie tak z czujnikiem, który "mówi" komputerowi jaka jest temperatura silnika i u mnie przy nierozgrzanym silniku zaniża temperaturę, powodując zbyt dużą dawkę paliwa? A może jazda na krótkich odcinkach powoduje takie wysokie spalanie?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez KacY » 16 lis 2010, 13:26

Do pracy mam ok. 8 km. Alusy 17 czyli cięższe od ori, heble po swapie z M6 czyli też cięższe i średnio jakbym nie deptał to ponad 11l łyknie..
Patrząc na Twoje zjawiska tzn. po ok kilosie już wskazówka rusza to jakby było git co potwierdziłeś tym badaniem. 14 może i nie mało ale hybrydy z X nie zrobisz ;)
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Xedo_more » 16 lis 2010, 19:25

Witam wszystkich. Xedosika mam już dwa latka ( 2.0 v6 ). Co do spalania z ręką na serduszku, jeżdżąc do pracy w jedną stronę 6km wychodzi tak koło 11,5-12l. Na odcinku trochę dłuższym bo 100km po drodze o małym ruchu gdzie było trochę zakrętów, jadąc z prędkością do 140 km/h potrafił spalić w granicy 6 literków. Chociaż ostatnio z czteroosobowym składem spalił około 8 l .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez gregorg » 16 lis 2010, 19:40

jadąc z prędkością do 140 km/h potrafił spalić w granicy 6 literków
w takie baje to chyba nikt nie uwierzy.
Poza tym można mieć 2 km do pracy prostej drogi bez korków gdzie temp. ledwo drgnie i spalanie wyjdzie mniejsze niż przy odcinku 6km po mieście w godzinie szczytu gdzie 2/3 trasy przejedziemy na w pełni rozgrzanym silniku.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez Xedo_more » 16 lis 2010, 20:02

Domyślałem się że będą takie odpowiedzi, dlatego napisałem ,, ... z reką na sercu..", wszystkie te pomiary były robione poza miastem, na drodze bez korków, przy normalnej umiarkowanej jeździe. Staram się przy takich pomiarach być dokładny, bo po cóż miałbym pisać głupoty. Na pewno w miejskim poruszaniu się spali więcej. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez Vince » 16 lis 2010, 20:04

KacY napisał(a):Do pracy mam ok. 8 km... i średnio jakbym nie deptał to ponad 11l łyknie..

Ale ja mam spalanie 14l z silnikiem 1.6 :]
KacY napisał(a):Patrząc na Twoje zjawiska tzn. po ok kilosie już wskazówka rusza to jakby było git

Pali mi tyle ile powinien po rozgrzaniu, tzn. że coś się dzieje nie tak od momentu uruchomienia zimnego silnika do momentu uzyskania temperatury roboczej. Pytanie skąd komputer dostaje informację o temperaturze silnika? Z tego samego czujnika co wskaźnik temperatury?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez KacY » 16 lis 2010, 21:16

Teraz dojrzałem, że 1.6 i AT. To fakt, sporo wachy....
Skąd 1.6 bierze info to nie wiem.
Pozostaje spr. błędy. A obroty na zimnym jakie masz??
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Gib » 16 lis 2010, 21:25

Może kiedyś będę miał komputer spalania to się nauczę jeździć, bo jak narazie to mam spalanie około 1-2L większe niż norma w każdym aucie którym jeżdżę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Vince » 16 lis 2010, 21:32

KacY napisał(a):Pozostaje spr. błędy. A obroty na zimnym jakie masz??

Błędów brak. Obroty też chyba ok. Musiałbym jutro rano dokładnie sprawdzić, ale zaraz po odpaleniu na pewno prawie 2000, po paru sekundach spadają do ok. 1300, po rozgrzaniu ok. 800.
Może komputer bierze informację o temperaturze silnika z innego czujnika niż wskaźnik na desce rozdzielczej i ten czujnik u mnie przekłamuje?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Piotr_ » 16 lis 2010, 22:17

na pewno są dwa czujniki może nawet trzy nie jestem pewien.a a co do spalania to mam kf-a i w mieście bo praktycznie tylko po nim jeżdżę to pali mi w granicach 15.dolot zrobiony,świece nowe,kable prawie nowe,hamulce nie blokują.przestałem się tym przejmować tylko leję bene palę furę i przed siebie. <faja> miałem bg 1.6 i paliła 12l,bg 1.8 sohc paliła 13l,bg 1.8 dohc gt paliła 14l a to były dużo lżejsze auta.także chyba nie jest zle :D zaznaczam że spokojnie nie jeżdżę obrotomierz często pokazuje czerwone pole a wyraz mojej twarzy satysfakcję i dziwny grymas hahaha.nie wiem i nie wyobrażam sobie jak auto z przebiegami powyżej 150000tyś wagą grubo powyżej tony i wiekiem ok 10lat pali w granicach 6-8l i to jeszcze z prędkością 140km/h.żaden samochód nie palił mi mniej jak 10l w mieście a na trasie mniej jak 8 i zaznaczam że był to golf 1 1.3 na gażniku i to bardzo dawno temu
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6