Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez michalxxxxx » 8 cze 2010, 15:59

Witam w konncu udało mi się odlozyc cos kasy i wymieniam dolot. chce zalozyc stozek. mam juz upatrzony http://moto.allegro.pl/item1057651147_f ... tozek.html ale teraz nie wiem jak zrobic orurowanie. czy wybrac aluminium. jesli tak to jaka dlugosc rurek musiala by byc, pod jakim kontem zagieta itp ile lacznikow i jakich. czy moze takie cos zamowic http://www.allegro.pl/item1065007919_el ... _84cm.html i bez problemu bedzie?
osłone termiczna tez juz upatrzyłem. Czy filtr odmy tez musze kupic stozkowy? kto ma Mazde 323F BA i ma stozek prosze o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez trzydziech » 8 cze 2010, 16:12

Ja mam stożek. Pokaże Ci zdjęcie mojej Efki i będzie to przekład jak NIE należy montować stożka ;)

Obrazek

Czemu akurat taki wybrałeś stożek? Ja bym poszukał w tej kasie czegoś Simoty, np. zestaw z airboxem ;) Jeżeli zrobisz cały dolot to musisz mieć też filterek odmy jakikolwiek. Jak wybierzesz aluminium to będzie ładniej to wyglądało. Co do kątów i długości to musisz pomierzyć jak u Ciebie to jest.
To co podałeś w drugim linku to można użyć jako nawiew powietrza na stożek albo do airboxa.
Swoją drogą też jestem przed takim montażem więc tez chętnie się czegoś dowiem ;)
Ostatnio edytowano 8 cze 2010, 16:15 przez trzydziech, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez michalxxxxx » 8 cze 2010, 16:15

Taki stozek mi kolo zaproponowal w swojej calibrze ma tez taki. waz do dolotu mam caly popekany co zakleje to znow gdzies dziura jest i spalanie mam kosmiczne. wiec trzeba cos z tym zrobic. mam taki plan zeby w miejsce standardowego boxa dac stozek i oslone termiczna. a chlodne powietrze zeby sobie z nadkola ciaglo. ale ja sie na technice nie bardzo znam wole gotowac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez trzydziech » 8 cze 2010, 16:23

widzę to tak (patrząc od przepustnicy):
kolanko 120st. elastyczne, rura (tu trzeba odmierzyć), łącznik elastyczny (żeby połączyć rurę z przepływomierzem), kolanko 90st. (skierowane do błotnika), kawałek rury i na to filtr. ale to tak na czuja mówię, nic nie pomierzone ;) może wypowie się ktoś kto ma już założony dolot.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez michalxxxxx » 8 cze 2010, 16:28

a moze mozna gdzies dostac gotowe kity ze tylko sie montuje i dziala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez C3biX » 8 cze 2010, 18:55

michalxxxxx jak bedziesz juz cos wiedzial i mial namiary np. na allegro na taki zestawik daj znac tez chce sie w takie cos zaopatrzyc, ja to bym wolal aluminium, ladniej wyglada jakto mowil trzydziech :)
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez lukasssss1 » 8 cze 2010, 19:15

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez michalxxxxx » 8 cze 2010, 19:31

lukasssss1 Fajne ale kurcze troche drogo chyba... 200 zl + wysyłka za same rurki i redukcje a do tego 100 za minimum za filtr... chyba ze z aukcji wymiary zabrac kupir rurke z metra pociac podocinac na allegro tylko reduktorki kupic i dolot jak znalazl:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez C3biX » 8 cze 2010, 20:21

michalxxxxx napisał(a):chyba ze z aukcji wymiary zabrac kupir rurke z metra pociac podocinac na allegro tylko reduktorki kupic i dolot jak znalazl:D

Kurde nie głupi pomysł, chyba że tak nie można to już inna sprawa...
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez Night » 8 cze 2010, 21:01

Hej miałem podobny dylemat jak wy, wykorzystałem do tego fabryczny dolot. Dodatkowo wyrzuciłem kolanko zza reflektora. Co dał stożek? hmmm lepszy dzwięk i lepsze zbieranie z dolnych obrotów.Link poniżej. Tak nawiasem temat bardziej nadaje sie do działu Tuning.Pzdr

viewtopic.php?f=10&t=2579&p=1636580&sid=bbd54b861a3bfe26c5a9f7ca5aa00cc4#p1636580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez wiosna82 » 9 cze 2010, 18:04

trzydziech napisał(a):Ja mam stożek. Pokaże Ci zdjęcie mojej Efki i będzie to przekład jak NIE należy montować stożka ;)

Obrazek

Czemu akurat taki wybrałeś stożek? Ja bym poszukał w tej kasie czegoś Simoty, np. zestaw z airboxem ;) Jeżeli zrobisz cały dolot to musisz mieć też filterek odmy jakikolwiek. Jak wybierzesz aluminium to będzie ładniej to wyglądało. Co do kątów i długości to musisz pomierzyć jak u Ciebie to jest.
To co podałeś w drugim linku to można użyć jako nawiew powietrza na stożek albo do airboxa.
Swoją drogą też jestem przed takim montażem więc tez chętnie się czegoś dowiem ;)


Witam.Tez mam tak założony stożek u siebie w BA (taką już kupiłem), dlaczego tak jest źle? Pytam bo przejechałem na nim juz około 10 tyś km (i nie wiadomo ile poprzedni właścicel) więc wypadałoby go umyc specjalnym środkiem do tego przeznaczonym lub (do czego bardziej się skłaniam) to założyć ori obudowe i zwykły filtr. Poprosze o podpowiedzi, które z tych rozwiązań będzie lepsze?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez lukasssss1 » 9 cze 2010, 18:43

bo jeżeli masz tak zrobiony, czyli stożek nie jest oddzielony od komory silnika, przez co zasysa ciepłe powietrze i temu tak założony stożek może pogorszyć wyniki niż polepszyć
dobre wyjścia to ori obudowa + filtr K&N lub stożek z odpowiednim dolotem (CAI)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez wiosna82 » 9 cze 2010, 18:57

lukasssss1 napisał(a):bo jeżeli masz tak zrobiony, czyli stożek nie jest oddzielony od komory silnika, przez co zasysa ciepłe powietrze i temu tak założony stożek może pogorszyć wyniki niż polepszyć
dobre wyjścia to ori obudowa + filtr K&N lub stożek z odpowiednim dolotem (CAI)

Wielkie dzięki za podpowiedz,założę ori obudowę ale ze zwykłym filtem bo ten k&n to sporo kosztuje.Chyba że podasz mi jakieś zalety rozwiązania z filterm k&n w obudowe?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez lukasssss1 » 9 cze 2010, 20:24

filtr K&N daje tyle co stożek a może nawet i więcej :) ale co fakt to fakt drogi jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez KoKo » 10 cze 2010, 15:18

Zalety wkładki ? Jakieś są, ale moim zdaniem nie warto bo Kosztuje bardzo dużo, ale jest za to wielokrotnego użytku. Zwykły filtr po okolo 15 tys należałoby wymienic bo jest brudny, a taką wkładke wyczyscisz, naoliwisz i znow jest jak nowa. Ale wiadomo te środki do pielęgnacji też za darmo nie kupimy. Więc w sumie co z tego, ze wkładka jest na 300 tys km, jak po 1 nikt tyle nie zrobi, a po 2 jej utrzymanie też kosztuje (chemia do czyszczenia). Ja osobiscie wolałbym co 10 tys kupować sobie nowy oryginalny niż zakładać wkładke. Bo mocy ona nie da żadnej i dzwięku silnika też nie poprawia. A stożek ? Dobrze zrobiony da te 5 koni (watpie zeby ktoś to odczuł), ale poprawia estetyke pod maską (polerowane aluminiowe rurki i silikonowe kolanka wyglądają ładnie) no i chyba to po co wiekszosc ludzi zakłada stożek to dzwięk. Żadna wkładka nam tego nie da...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez michalxxxxx » 10 cze 2010, 15:49

a Turbinka dolotowa? kolejny bajer dla mlodych fanow tuningu, ktory wiekszej roli niz bycie czescia ukladu nie spelnia czy daje cos jednak ona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez KoKo » 10 cze 2010, 23:17

Turbinka dolotowa nic nie daje, poza zmniejszeniem przepustowości układu dolotowego i pogorszeniem osiągów. Zrób sobie na rurkach aluminiowych dolot z simotą w airboxie, bedziesz miał dzwięk i estetyke. Bo mocy tak łatwo to sie niestety nie uzyska..
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez brut_all » 11 cze 2010, 11:59

Ja akurat mam simote w boxie i jest super, ładny dźwięk na wyższych obrotach. Porównałem też jazdę na gorącym silniku i z odłączoną rurą dolotową, ogromna różnica w przyspieszaniu, więc samych stożków bez osłon nie róbcie.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez michalxxxxx » 11 cze 2010, 13:27

Jak stozek to tylko z oslona. inaczej nie myslalem tego robic. ile Cie zestawik wyniosl?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez trzydziech » 11 cze 2010, 13:36

brut_all napisz czy dobrze ja piszę na co się składa zestaw: kolanko 120st., rura alu – 10cm, Łącznik Elastyczny Z Podłączeniem Na Odme, przepływka, airbox, rura. chodzi mi konkretnie czy te 2 pierwsze elementy dobrze napisałem ;) już wiem jak mój dolot będzie wyglądał :D

i oczywiście filterek na odmę ;)

przeglądając allegro:
rura alu: 16zł; filt odmy: 16zł; kolanko 25zł; łącznik: 25zł; kurier: 18zł
airbox z rurą: 229zł; kurier: 20zł
łącznie około 350zł do tego pewnie jeszcze parę złotych na obejmy
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje