Wymiana oleju w silniku MZR-CD
zzbych1 napisał(a):Yapa napisał(a):niby ok, ale parę osób na forum pluje na castrola. ja zalewam dexelie...ale może to nie wina oleju?cóś może Ci uszkodzili przy okazji wymiany?
Co można uszkodzić wymieniając olej?Zresztą byłem przy tym i nic nie wskazywało,że coś poszło nie tak.
Podejrzewam ,że trzeba wymienić na półsyntetyk,i napewno nie castrol.
mi kiedyś przy naprawie wiązki el. wyłamali przycisk od przeciwmgielnych, kompletnie bez związku. i nikt mi tego nie wyjawił, potem sam się bujałem z wymianą. różne rzeczy się dzieją..
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
zzbych1 napisał(a):Yapa napisał(a):niby ok, ale parę osób na forum pluje na castrola. ja zalewam dexelie...ale może to nie wina oleju?cóś może Ci uszkodzili przy okazji wymiany?
Co można uszkodzić wymieniając olej?Zresztą byłem przy tym i nic nie wskazywało,że coś poszło nie tak.
Podejrzewam ,że trzeba wymienić na półsyntetyk,i napewno nie castrol.
mi kiedyś przy naprawie wiązki el. wyłamali przycisk od przeciwmgielnych, kompletnie bez związku. i nikt mi tego nie wyjawił, potem sam się bujałem z wymianą. różne rzeczy się dzieją..
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Grzyby napisał(a):Dlaczego półsyntetyk?
Bo nie wiem jaki był poprzednio, a po wymianie na Castrol Edge 5w/40 silnik zrobił się znacznie głośniejszy i słychać klekot przy przyspieszaniu do 2000obr,powyżej nie słychać.Być może jest za rzadki.
Czy dobrze myślę?
- Od: 26 maja 2010, 17:20
- Posty: 7
Grzyby napisał(a):Dlaczego półsyntetyk?
Bo nie wiem jaki był poprzednio, a po wymianie na Castrol Edge 5w/40 silnik zrobił się znacznie głośniejszy i słychać klekot przy przyspieszaniu do 2000obr,powyżej nie słychać.Być może jest za rzadki.
Czy dobrze myślę?
- Od: 26 maja 2010, 17:20
- Posty: 7
To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Generalnie tak ( 5w40/5w30) Castrola nie polecam
10w40 czyli polsyntetyk ( zalezy od stanu silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Generalnie tak ( 5w40/5w30) Castrola nie polecam
10w40 czyli polsyntetyk ( zalezy od stanu silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Yapa napisał(a):no ten smok to pewnie od niewymienionych podkładek
Ja bym raczej stawiał na zbyt małe ciśnienie powietrza w kołach


Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Yapa napisał(a):no ten smok to pewnie od niewymienionych podkładek
Ja bym raczej stawiał na zbyt małe ciśnienie powietrza w kołach


Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Grzyby napisał(a):To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Jest zalany Castrol 5W/40.Przebieg 160tyś.
Panowie pomóżcie dzisiaj jest jeszcze gorzej.Stuka coś w tym silniku że boję się żeby coś się nie rozwaliło.Jakby nie miał smarowania.Stan oleju jest.Kontrolka normalnie gaśnie.Zauwarzyłem też ,że ma też mniej siły przy wolnych obrotach.Jak się załączy turbo to jest już ok.
- Od: 26 maja 2010, 17:20
- Posty: 7
Grzyby napisał(a):To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Jest zalany Castrol 5W/40.Przebieg 160tyś.
Panowie pomóżcie dzisiaj jest jeszcze gorzej.Stuka coś w tym silniku że boję się żeby coś się nie rozwaliło.Jakby nie miał smarowania.Stan oleju jest.Kontrolka normalnie gaśnie.Zauwarzyłem też ,że ma też mniej siły przy wolnych obrotach.Jak się załączy turbo to jest już ok.
- Od: 26 maja 2010, 17:20
- Posty: 7
Jaksa napisał(a):Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Też mi się tak wydaje. Po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5W40 ale po przewertowaniu forum szybciutko zalany został ELF 5W30 (holender zalewał Dexelię 5W30).


- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Jaksa napisał(a):Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Też mi się tak wydaje. Po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5W40 ale po przewertowaniu forum szybciutko zalany został ELF 5W30 (holender zalewał Dexelię 5W30).


- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6