Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 18:44

Dlaczego półsyntetyk?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 8 cze 2010, 18:57

zzbych1 napisał(a):
Yapa napisał(a):niby ok, ale parę osób na forum pluje na castrola. ja zalewam dexelie...ale może to nie wina oleju?cóś może Ci uszkodzili przy okazji wymiany?

Co można uszkodzić wymieniając olej?Zresztą byłem przy tym i nic nie wskazywało,że coś poszło nie tak.
Podejrzewam ,że trzeba wymienić na półsyntetyk,i napewno nie castrol.

mi kiedyś przy naprawie wiązki el. wyłamali przycisk od przeciwmgielnych, kompletnie bez związku. i nikt mi tego nie wyjawił, potem sam się bujałem z wymianą. różne rzeczy się dzieją.. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Yapa » 8 cze 2010, 18:57

zzbych1 napisał(a):
Yapa napisał(a):niby ok, ale parę osób na forum pluje na castrola. ja zalewam dexelie...ale może to nie wina oleju?cóś może Ci uszkodzili przy okazji wymiany?

Co można uszkodzić wymieniając olej?Zresztą byłem przy tym i nic nie wskazywało,że coś poszło nie tak.
Podejrzewam ,że trzeba wymienić na półsyntetyk,i napewno nie castrol.

mi kiedyś przy naprawie wiązki el. wyłamali przycisk od przeciwmgielnych, kompletnie bez związku. i nikt mi tego nie wyjawił, potem sam się bujałem z wymianą. różne rzeczy się dzieją.. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez zzbych1 » 8 cze 2010, 19:30

Grzyby napisał(a):Dlaczego półsyntetyk?

Bo nie wiem jaki był poprzednio, a po wymianie na Castrol Edge 5w/40 silnik zrobił się znacznie głośniejszy i słychać klekot przy przyspieszaniu do 2000obr,powyżej nie słychać.Być może jest za rzadki.
Czy dobrze myślę?
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 17:20
Posty: 7

Postprzez zzbych1 » 8 cze 2010, 19:30

Grzyby napisał(a):Dlaczego półsyntetyk?

Bo nie wiem jaki był poprzednio, a po wymianie na Castrol Edge 5w/40 silnik zrobił się znacznie głośniejszy i słychać klekot przy przyspieszaniu do 2000obr,powyżej nie słychać.Być może jest za rzadki.
Czy dobrze myślę?
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 17:20
Posty: 7

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 19:57

To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 19:57

To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 8 cze 2010, 21:10

Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 8 cze 2010, 21:10

Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez maly1 » 8 cze 2010, 23:08

10W40 też jest zalecany więc myslę że 5w40 też może być.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez maly1 » 8 cze 2010, 23:08

10W40 też jest zalecany więc myslę że 5w40 też może być.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez Jaksa » 9 cze 2010, 00:19

Generalnie tak ( 5w40/5w30) Castrola nie polecam :D 10w40 czyli polsyntetyk ( zalezy od stanu silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 9 cze 2010, 00:19

Generalnie tak ( 5w40/5w30) Castrola nie polecam :D 10w40 czyli polsyntetyk ( zalezy od stanu silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mariusz1977 » 9 cze 2010, 08:50

Yapa napisał(a):no ten smok to pewnie od niewymienionych podkładek :)


Ja bym raczej stawiał na zbyt małe ciśnienie powietrza w kołach <diabełek> <szok>
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez Mariusz1977 » 9 cze 2010, 08:50

Yapa napisał(a):no ten smok to pewnie od niewymienionych podkładek :)


Ja bym raczej stawiał na zbyt małe ciśnienie powietrza w kołach <diabełek> <szok>
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez zzbych1 » 9 cze 2010, 16:04

Grzyby napisał(a):To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...

Jest zalany Castrol 5W/40.Przebieg 160tyś.
Panowie pomóżcie dzisiaj jest jeszcze gorzej.Stuka coś w tym silniku że boję się żeby coś się nie rozwaliło.Jakby nie miał smarowania.Stan oleju jest.Kontrolka normalnie gaśnie.Zauwarzyłem też ,że ma też mniej siły przy wolnych obrotach.Jak się załączy turbo to jest już ok.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 17:20
Posty: 7

Postprzez zzbych1 » 9 cze 2010, 16:04

Grzyby napisał(a):To jaki w końcu ten olej zalałeś? 5W30 czy 5W40?
Jaki przebieg auta?
Problemem jest raczej Castrol wg mnie...

Jest zalany Castrol 5W/40.Przebieg 160tyś.
Panowie pomóżcie dzisiaj jest jeszcze gorzej.Stuka coś w tym silniku że boję się żeby coś się nie rozwaliło.Jakby nie miał smarowania.Stan oleju jest.Kontrolka normalnie gaśnie.Zauwarzyłem też ,że ma też mniej siły przy wolnych obrotach.Jak się załączy turbo to jest już ok.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 17:20
Posty: 7

Postprzez daniel2505 » 9 cze 2010, 19:49

Jaksa napisał(a):Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....



Też mi się tak wydaje. Po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5W40 ale po przewertowaniu forum szybciutko zalany został ELF 5W30 (holender zalewał Dexelię 5W30). :D Kilka dni temu była kolejna wymiana oleju i pomimo 255kkm przebiegu na liczniku i jest na prawdę super, zero zużycia i generalnie brak problemów z silnikiem. Nie sugerujmy się opiniami z czasów poczciwego FSO że po pewnym przebiegu trzeba zalewać gęstszy olej <glupek2> Jeśli z silnikiem jest OK nie ma zużycia oleju ponad normy to nie ma co kombinować, inżynierowie już nad tym główkowali <nauka>
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez daniel2505 » 9 cze 2010, 19:49

Jaksa napisał(a):Silniki mazdy 6 od zawsze pracuja na 5w30 ( moze nie poprawiajmy japonskich inzynierów ) Dexelia /Elf ....



Też mi się tak wydaje. Po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5W40 ale po przewertowaniu forum szybciutko zalany został ELF 5W30 (holender zalewał Dexelię 5W30). :D Kilka dni temu była kolejna wymiana oleju i pomimo 255kkm przebiegu na liczniku i jest na prawdę super, zero zużycia i generalnie brak problemów z silnikiem. Nie sugerujmy się opiniami z czasów poczciwego FSO że po pewnym przebiegu trzeba zalewać gęstszy olej <glupek2> Jeśli z silnikiem jest OK nie ma zużycia oleju ponad normy to nie ma co kombinować, inżynierowie już nad tym główkowali <nauka>
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Gothmog » 10 cze 2010, 08:24

u mnie tez przebieg 240k i dalej 5W30 elf zalewam, podobno wazne zeby filtr oleju byl ori bo zamienniki nie dokonca sa "takie same".
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6