kody błędów, diagnostyka, samodiagnostyka, styki FEN TEN

Postprzez mezzanine » 21 maja 2010, 14:20

Tak szukam na forum od 2 dni odpowiedzi na pytanie jak samemu sprawdzić przy pomocy mostkowania i diody (lub odczytu z kontrolki na tablicy) w gniezdzie diagnostycznym kody błędów. Znalazłem wątek: viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=odczyt+kod%C3%B3w ale podany tam schemat jest inny niż u mnie. Inne wątki jakie mogły by pomóc albo nie istnieją albo brakuje już tam obrazów z zewnątrz. Pomóżcie proszę, moja mazda to GF '97 1,8 benzyna (nadwozie 98 –> , ostatnia wersja przed 6). Generalnie brakuje u mnie styków FEN, TEN w gnieździe diagnostycznym a te własnie styki ponoć trzeba wykorzystać przy instalacji diody i mostkowaniu. Co dalej?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez aban » 21 maja 2010, 16:50

Z tego co się orientuję to do odczytu błędów przy braku wspomnianych pinów potrzebny jest odpowiedni skaner, bo w sterownikach tych samochodów zrezygnowano już z "błyskowej" sygnalizacji kodów usterek.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 22:03
Posty: 6
Auto: 626 GF 2.0 115KM

Postprzez mezzanine » 21 maja 2010, 17:26

widzę, że masz też Gf'kę więc też po 97 roku? jak to u ciebie wygląda? gdzieś tu wyczytałem, że możliwe też jest , że gdzieś pod nogami kierowcy można znaleźć gniazdo pod OBD2 ale jeszcze nie sprawdzałem bo właśnie lać znowu zaczęło.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez aban » 23 maja 2010, 10:53

Nic mi o takim złączu nie wiadomo. W książce do napraw 626 też nic o takim złączu nie zauważyłem. Niestety.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 22:03
Posty: 6
Auto: 626 GF 2.0 115KM

Postprzez SG-Jaro » 24 maja 2010, 00:27

Takie złącze OBD2 było w kabinie w wersji po liftingu czyli po 2000r. A przed liftem potrzebny jest skaner i podłączamy się do gniazdka pod maską. Skaner oparty na ELM327 nie jest drogi i dużo tego na allegro a programy do niego można z neta zassać. Mam taki i moge potwierdzić, że działa.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=19384
Tu masz nieco więcej na ten temat.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez mezzanine » 24 maja 2010, 17:12

A przelotka na 16 pin z gniazda jak moje? jakie jest u ciebie? bo przypuszczam, że też masz interfejs obd2 w złączu obd1?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez SG-Jaro » 24 maja 2010, 20:50

Gniazdo mam takie jak w tym linku co ci podesłałem na dole pierwszej strony. Niektórzy kupowali wtyczki specjalnie do tego gniazda a ja zarobiłem taniej i podłączyłem sobie pojedynczymi kabelkami. Tylko wtedy trzeba uważać żeby nie pomylić kabli bo może coś złego się stać.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez mezzanine » 25 maja 2010, 01:26

czyli masz takie coś jak podał kolega kris.k6 w poście viewtopic.php?f=125&t=36848&p=1712418#p1712418 czyli coś takiego: http://docs.google.com/View?revision=_l ... jw_0hjq829 już zaczyna mnie to lekko załamywać. cholera, dlaczego odeszli od prostego migania... teraz trzeba albo kombinawać z interefejsem i softem do obróbki + przelotki albo dobry i bystry w temacie elektryk. Ale wielekie dzieki za podpowiedzi, mam nadzieję, ze wątek jeszcze sie rozwinie i że pomoże nie tylko mnie. Pozdrawiam <spoko>
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez SG-Jaro » 25 maja 2010, 20:47

Dokładnie takie gniazdko mam. Interface taki: http://www.moto.allegro.pl/item1053783497_interfejs_elm_327_elm327_v_1_3a_obd2_xp_vista.html
Szkoda, że odeszli od sprawdzania diodą ale za to z odpowiednim programem( np. PCM Scan albo scanXL) są dużo większe możliwości. Można sprawdzić 0-100km/h, 0-400m, sprawdzać na bierząco parametry silnika np. wyprzedzenie zapłonu, odczyty różnych czujników, nawet któryś z tych programów miał możliwość pomiary mocy i momentu obrotowego. Nie testowałem tego jeszcze ale to chyba mierzy czas przyspieszania i przelicza sobie to na moc uwzględniając wage auta, rozmiar opon i coś tam jeszcze. Także teraz można się pobawić troche jak się ktoś zna.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez HAndy » 8 cze 2010, 10:49

SG-Jaro napisał(a):Gniazdo mam takie jak w tym linku co ci podesłałem na dole pierwszej strony. Niektórzy kupowali wtyczki specjalnie do tego gniazda a ja zarobiłem taniej i podłączyłem sobie pojedynczymi kabelkami. Tylko wtedy trzeba uważać żeby nie pomylić kabli bo może coś złego się stać.


Witam
A jak to połączyłeś ? Może wstaw rozpiskę.
HAndy
 

Postprzez SG-Jaro » 8 cze 2010, 15:15

MAZDA OBD2
11------------2______BUS+
5--------------4______chasis ground
5--------------5______signal ground
17------------10_____BUS-
4--------------16_____+12


http://zapodaj.net/cb4547876509.jpg.html

http://zapodaj.net/7e5afc1601d3.jpg.html
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6