kody błędów, diagnostyka, samodiagnostyka, styki FEN TEN
Strona 1 z 1
Tak szukam na forum od 2 dni odpowiedzi na pytanie jak samemu sprawdzić przy pomocy mostkowania i diody (lub odczytu z kontrolki na tablicy) w gniezdzie diagnostycznym kody błędów. Znalazłem wątek: viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=odczyt+kod%C3%B3w ale podany tam schemat jest inny niż u mnie. Inne wątki jakie mogły by pomóc albo nie istnieją albo brakuje już tam obrazów z zewnątrz. Pomóżcie proszę, moja mazda to GF '97 1,8 benzyna (nadwozie 98 –> , ostatnia wersja przed 6). Generalnie brakuje u mnie styków FEN, TEN w gnieździe diagnostycznym a te własnie styki ponoć trzeba wykorzystać przy instalacji diody i mostkowaniu. Co dalej?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
widzę, że masz też Gf'kę więc też po 97 roku? jak to u ciebie wygląda? gdzieś tu wyczytałem, że możliwe też jest , że gdzieś pod nogami kierowcy można znaleźć gniazdo pod OBD2 ale jeszcze nie sprawdzałem bo właśnie lać znowu zaczęło.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
Takie złącze OBD2 było w kabinie w wersji po liftingu czyli po 2000r. A przed liftem potrzebny jest skaner i podłączamy się do gniazdka pod maską. Skaner oparty na ELM327 nie jest drogi i dużo tego na allegro a programy do niego można z neta zassać. Mam taki i moge potwierdzić, że działa.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=19384
Tu masz nieco więcej na ten temat.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=19384
Tu masz nieco więcej na ten temat.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
A przelotka na 16 pin z gniazda jak moje? jakie jest u ciebie? bo przypuszczam, że też masz interfejs obd2 w złączu obd1?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
Gniazdo mam takie jak w tym linku co ci podesłałem na dole pierwszej strony. Niektórzy kupowali wtyczki specjalnie do tego gniazda a ja zarobiłem taniej i podłączyłem sobie pojedynczymi kabelkami. Tylko wtedy trzeba uważać żeby nie pomylić kabli bo może coś złego się stać.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
czyli masz takie coś jak podał kolega kris.k6 w poście viewtopic.php?f=125&t=36848&p=1712418#p1712418 czyli coś takiego: http://docs.google.com/View?revision=_l ... jw_0hjq829 już zaczyna mnie to lekko załamywać. cholera, dlaczego odeszli od prostego migania... teraz trzeba albo kombinawać z interefejsem i softem do obróbki + przelotki albo dobry i bystry w temacie elektryk. Ale wielekie dzieki za podpowiedzi, mam nadzieję, ze wątek jeszcze sie rozwinie i że pomoże nie tylko mnie. Pozdrawiam 

per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
Dokładnie takie gniazdko mam. Interface taki: http://www.moto.allegro.pl/item1053783497_interfejs_elm_327_elm327_v_1_3a_obd2_xp_vista.html
Szkoda, że odeszli od sprawdzania diodą ale za to z odpowiednim programem( np. PCM Scan albo scanXL) są dużo większe możliwości. Można sprawdzić 0-100km/h, 0-400m, sprawdzać na bierząco parametry silnika np. wyprzedzenie zapłonu, odczyty różnych czujników, nawet któryś z tych programów miał możliwość pomiary mocy i momentu obrotowego. Nie testowałem tego jeszcze ale to chyba mierzy czas przyspieszania i przelicza sobie to na moc uwzględniając wage auta, rozmiar opon i coś tam jeszcze. Także teraz można się pobawić troche jak się ktoś zna.
Szkoda, że odeszli od sprawdzania diodą ale za to z odpowiednim programem( np. PCM Scan albo scanXL) są dużo większe możliwości. Można sprawdzić 0-100km/h, 0-400m, sprawdzać na bierząco parametry silnika np. wyprzedzenie zapłonu, odczyty różnych czujników, nawet któryś z tych programów miał możliwość pomiary mocy i momentu obrotowego. Nie testowałem tego jeszcze ale to chyba mierzy czas przyspieszania i przelicza sobie to na moc uwzględniając wage auta, rozmiar opon i coś tam jeszcze. Także teraz można się pobawić troche jak się ktoś zna.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
SG-Jaro napisał(a):Gniazdo mam takie jak w tym linku co ci podesłałem na dole pierwszej strony. Niektórzy kupowali wtyczki specjalnie do tego gniazda a ja zarobiłem taniej i podłączyłem sobie pojedynczymi kabelkami. Tylko wtedy trzeba uważać żeby nie pomylić kabli bo może coś złego się stać.
Witam
A jak to połączyłeś ? Może wstaw rozpiskę.
-
HAndy
MAZDA OBD2
11------------2______BUS+
5--------------4______chasis ground
5--------------5______signal ground
17------------10_____BUS-
4--------------16_____+12
http://zapodaj.net/cb4547876509.jpg.html
http://zapodaj.net/7e5afc1601d3.jpg.html
11------------2______BUS+
5--------------4______chasis ground
5--------------5______signal ground
17------------10_____BUS-
4--------------16_____+12
http://zapodaj.net/cb4547876509.jpg.html
http://zapodaj.net/7e5afc1601d3.jpg.html
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6