Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafusmaximus » 21 kwi 2010, 13:59

Grzyby napisał(a):Cały kokpit.


dzięki za info
Ostatnio edytowano 30 kwi 2010, 00:16 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez gmg » 27 kwi 2010, 11:31

Witam
Mam mazde 6 z 2006, diesel, RHD. W manualu sa opisane dwa rodzaje polaczen rurek klimatyzacji: na srube i udziwnione, na wcisk, do ktorego trzeba uzyc specjalnego urzadzenia.

Czy da sie rozlaczyc rurki bez uzycia tego narzedzia (W manualu nazywa sie chyba SST)?

Ponawiam tez pytanie o demontaz skraplacza. (Kilka postow wyzej)

Pozdrawiam,
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez gmg » 28 kwi 2010, 10:48

Znalazlem odpowiedz na forum Forda:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=93320

Moze sie komus przyda.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 7 cze 2010, 14:43

No i mnie dopadły problemy ze słabym schładzaniem kabiny,pojechałem do serwisu klimatyzacji i gościu bez podnoszenia jeszcze maski oświadczył że na 99% są pęknięte przewody przy chłodnicy obok filtra powietrza i jest za mało czynnika, podobno to częsta przypadłoś M6. I niestety to prawda niebyło sensu nabijać klimy, kolejna wada M6 , że od wspomagania przewody pękają to wiedziałem ale że od klimy też to już przesada!, coś konstruktorzy dali <dupa> i to w bardzo wielu podzespołach naszej M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Szyk77 » 8 cze 2010, 22:31

Mnie również dopadły problemy z klimą , wspomnę że przewód aluminiowy od wspomagania też mi padł, no i diagnoza jest taka że chyba jakiś oring przy osuszaczu przepuszcza ale dla pewności doradzili mi wymienić też osuszacz. Szukałem na necie i koszty to ok 220zł. Do tego robocizna no i kompletny serwis klimatyzacji czyli jakieś 150zł z dobiciem gazu. A miało być tak pięknie :(
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 18:56
Posty: 10
Skąd: Podhale
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 benz r04

Postprzez rafusmaximus » 10 cze 2010, 00:07

kolego nie dramatyzuj, to dopiero początki ;) Ja dzisiaj kupiłem parownik do klimy (podobno lubi się rozszczelnić), który jest albo w ASO (nowy), albo na rynku wtórnym (używki, ale jest na nie deficyt! Chyba, że angliki, ale te nie pasują do europejczyka)... Musiałem kupić w ASO, cena 2755 zł, dobrze, że brutto, do tej pory nie mogę ochłonąć, nadal sie zastanawiam czy TO naprawdę się wydarzyło – masz pytania? ;)

Mazda to samochód specjalnej troski – jak coś leci (trzeba dbać, systematycznie serwisować, nie oszczędzać na niej, a parownik u mnie to chyba pech, nie ma nic wspólnego z dbaniem), to za gruby szmal (szczególnie jak nie ma zamienników, m.in. parownik) ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez bembol » 10 cze 2010, 13:54

Witam,

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6. Po zakupie klimatyzacja w ogóle się nie załączała, więc pojechałem do serwisu i powiedzieli mi że nie ma już czynnika, więc ją dobiłem oraz odgrzybiłem. Problem polega na tym że klimatyzacja działa ale nie załącza się odrazu po jej włączeniu . Nie wiem czym jest to spowodowane, niezależnie od tego jak ją włączę, czy ręcznie ją ustawie przez przycisk A/C czy przez przycisk AUTO klimatyzacja załącza się dopiero najwcześniej po około 10 – 15 minutach jazdy i wtedy zaczyna być czuć typowy zapach klimy, a zaraz potem powietrze wylatujące z nawiewów staje się coraz zimniejsze. Po chwili już mrozi na całego. Gdy samochód zgaszę i odpalę ponownie sytuacja powtarza się od nowa. Czasami po odpaleniu, gdy bawię się przyciskami od klimy i przełączam je w kółko, klima potrafi się załączyć znacznie wcześniej. Proszę o pomoc bo, ciężko jest wytrzymać nawet te 10 – 15 bez klimatyzacji, zwłaszcza przy upałach jakie ostatnio mamy.
bembol
 

Postprzez dobrzyn22 » 13 cze 2010, 22:57

hmmm ja bym obstawiał termostat uszkodzony(ewentualnie czujnik temp.),ale niech się wypowie lepiej ktoś,kto miał już podobny problem ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bembol » 18 cze 2010, 17:12

Dzięki za odpowiedź,

Czy jest możliwość samodzielnego sprawdzenia termostatu i czujników temperatury.

Pozdrawiam
bembol
 

Postprzez cemoi » 21 cze 2010, 18:26

Witam,
Szukam porady, M6 z automatyczną klimą mam już prawie od roku, ciągle jeżdżę z włączoną (zimą osusza a latem chłodzi). W lutym dobijałem klimę, bo przestała osuszać (za mało czynnika) i do tej pory wszystko było OK.
Ostatnimi dniami coś się zaczęło p..... Jak odpalę Madzię to czasami nie wskakuje mi klima – w takim momencie cała gałkologia od klimy (nawiewu) jest martwa – zero możliwości zmiany czegokolwiek i część wyświetlacza związanego z klimą jest martwa. Przekręcenie kluczyka w stacyjce (zgaszenie i odpalenie silnika) czasami rozwiązuje ten problem – ale nie zawsze. Natomiast jak klima nie "wejdzie" a na włączonym silniku uruchomię webasto (nieważne czy przewietrzenie czy grzanie) wszystko działa do czasu jak webasto jest włączone. Po wyłączeniu gaśnie zarówno wyświetlacz od klimy jaki i cała klima i możliwość sterowania czymkolwiek związanym z nawiewem.
W dniu dzisiejszym zgasło mi również informacja wyświetlana przez komputerek – mogłem włączyć tylko godzinę – zero informacji o spalaniu itd.
Czy ktokolwiek może mi doradzić co mogę jeszcze sprawdzić przed ewentualną wizytą w serwisie?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez Grzyby » 21 cze 2010, 18:28

To nie ma nic wspólnego z klimą.
Szukaj problemów w panelu sterowania raczej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cemoi » 21 cze 2010, 21:03

Dzięki – zacznę szukać, chociaż dalej nie wiem od czego zacząć – obawiam się, że coś może z komputerkiem szwankować. <olaboga>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez gg6 » 22 cze 2010, 20:59

...ciągle jeżdżę z włączoną (zimą osusza a latem chłodzi...
chłopaki, pozostając przy temacie,
wyjaśnijcie mnie, inżynierowi z dyplomem politechniki z 1990 roku,
w jaki sposób klima osusza powietrze w kabinie ?
Piszą już nawet o tym renomowane czasopisma o tematyce auto.
Czy to już jest jakieś kompletne zidiocenie czy ja mam jakieś poważne luki w wykształceniu ?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2011, 22:36
Posty: 32

Postprzez marcina » 22 cze 2010, 21:06

Koledzy i u mnie klima powiedziała dość, ostatnio jeszcze chłodziła a teraz wciskając przycisk A\C nic sie nie dzieje, napiszcie czy po włączeniu klimy powinien chodzić wentylator? ponieważ u mnie dwa stoją i z wentylatorów nic nie chłodzi co może być przyczyną??
Mazda 6 2.0 CiTD GY 2003
DPF bleee
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 19:01
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD GY

Postprzez dobrzyn22 » 22 cze 2010, 21:45

Osuszanie powietrza najczęściej występuje w układach klimatyzacyjnych ze względu na stosowanie chłodnic o temperaturze powierzchni poniżej punktu rosy powietrza nawiewanego.Po szczegóły zapraszam do google
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafusmaximus » 23 cze 2010, 10:15

marcina napisał(a):Koledzy i u mnie klima powiedziała dość, ostatnio jeszcze chłodziła a teraz wciskając przycisk A\C nic sie nie dzieje, napiszcie czy po włączeniu klimy powinien chodzić wentylator? ponieważ u mnie dwa stoją i z wentylatorów nic nie chłodzi co może być przyczyną??


sprawdź czy w ogóle masz czynnik w klimie – pojedź do speca od klimy, niech sprawdzi ilość czynnika, a jak będzie jego brak, to potem azotem ogólną szczelność, czy trzyma ciśnienie i na koniec kontrastem (jeżeli spadnie ciśnienie w układzie) i znajdzie ewentualną nieszczelność... możliwe, że wystarczy dodać trochę czynnika i będzie z głowy i tego Ci życzę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 23 cze 2010, 10:23

dobrzyn22 napisał(a):Osuszanie powietrza najczęściej występuje w układach klimatyzacyjnych ze względu na stosowanie chłodnic o temperaturze powierzchni poniżej punktu rosy powietrza nawiewanego.Po szczegóły zapraszam do google


a to nie jest czasem tak, że to co zacytowałeś dotyczy układów klimatyzacji stosowanych w budynkach, obiektach różnego rodzaju itd., a nie w pojazdach mechanicznych? Zresztą z tego co wyskakuje na google tylko o tym mowa – nigdzie nie znalazłem tematu związanego z samochodem. Z tego co słyszałem układ klimatyzacji nie załącza się w pełni poniżej określonej temperatury otoczenia, na zewnątrz, a stosowanie w/w chłodnic jest nieopłacalne w samochodach (duże koszty) i stosuje się je tylko w klimatyzacjach budynków... Chyba, że pkt rosy traktujemy jako 0 stopni C i chodzi o wszystkie chłodnice, które wytrzymują temp minusową (ogólnie) bez względu na pracę układu, a nie, że mogą PRACOWAĆ w tej temperaturze, bo to chyba różnica.
Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić :)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez gg6 » 23 cze 2010, 10:43

rafusmaximus napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):Osuszanie powietrza najczęściej występuje w układach klimatyzacyjnych ze względu na stosowanie chłodnic o temperaturze powierzchni poniżej punktu rosy powietrza nawiewanego.Po szczegóły zapraszam do google


a to nie jest czasem tak, że to co zacytowałeś dotyczy układów klimatyzacji stosowanych w budynkach, obiektach różnego rodzaju itd., a nie w pojazdach mechanicznych? Zresztą z tego co wyskakuje na google tylko o tym mowa – nigdzie nie znalazłem tematu związanego z samochodem. Z tego co słyszałem układ klimatyzacji nie załącza się w pełni poniżej określonej temperatury otoczenia, na zewnątrz, a stosowanie w/w chłodnic jest nieopłacalne w samochodach (duże koszty) i stosuje się je tylko w klimatyzacjach budynków... Chyba, że pkt rosy traktujemy jako 0 stopni C i chodzi o wszystkie chłodnice, które wytrzymują temp minusową (ogólnie) bez względu na pracę układu, a nie, że mogą PRACOWAĆ w tej temperaturze, bo to chyba różnica.
Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić :)


Żadna klimatyzacja automatyczna nie załaczy się w temperaturze mniejszej niż 4 -6 stopni na plusie w zależności od producenta samochodu, np w Passacie klimatronik nie chodzi poniżej 6 stopni a w BMW dwustrefowy klimatic nie załącza się poniżej 4 stopni.
Z drugiej strony klima manualna to zabawka, nie spotkałem się jeszcze aby takowa działała, dlatego dodawana jest jako gratis aby nie obejmowała jej gwarancja.
A co do tego "cudownego osuszania" to najczęściej pojawia się ono w kontekście osuszacza który każda klima posiada w obiegu czynnika, bo kto tak naprawdę wie że osuszacz znajduje się w hermetycznym układzie i służy jedynie do osuszania czynnika a nie wlatującego powietrza ? ja już nawet o ogrzybianiu osuszacza czytałem, ale nie mogę jakoś odnaleźć linku do tego artykułu.
Cała fizyka osuszania to nic innego jak silniejszy nawiew z dobrej automatycznej klimy i możliwość skierowania całego strumienia na przednią szybę. A czy w tym czasie klima jest właczona czy nie to i tak nie ma to najmniejszego znaczenia bo zimą sprzęgło elektromagnetyczne nie załaczy nam sprężarki. Aby od czasu do czasu załaczyć zimą klimatronika, jak zalecają producenci, trzeba robić to przy odwilży, tak aby klima realnie się załaczyła łacznie z kompresorem.

PS dołaczyłem się do tematu bo w tym momencie moja klima również nie działa, chociaż na panelu wszyzstko wygląda OK, wszystko łaDNIE SIĘ ZAPALA , POKAZUJE, MOŻNA ZMIENIAĆ NASTAWY ALE WYLATUJE nieschłodzone powietrze. Wyciągnołem prawe nadkole i teraz jak na dłoni widzę że sprzęgielko nie załacza sprężarki.
Rurkę od wspomagania już wymieniałem, także na bank te od klimy również do wymiany.
Poi co daruję sobie, jeszcze ten ciemny granatowy kolor też robi swoje. Jak jest upał to jeżdżę Passatem i gwiżdżę na Madzię. M6 to jedna wielka pomyłka.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2011, 22:36
Posty: 32

Postprzez Pankuba » 23 cze 2010, 11:16

BI6 napisał(a):A co do tego "cudownego osuszania" to najczęściej pojawia się ono w kontekście osuszacza który każda klima posiada w obiegu czynnika, bo kto tak naprawdę wie że osuszacz znajduje się w hermetycznym układzie i służy jedynie do osuszania czynnika a nie wlatującego powietrza ? ja już nawet o ogrzybianiu osuszacza czytałem, ale nie mogę jakoś odnaleźć linku do tego artykułu.
Cała fizyka osuszania to nic innego jak silniejszy nawiew z dobrej automatycznej klimy i możliwość skierowania całego strumienia na przednią szybę.

Nawiewane chłodne powietrze jest bardziej suche, taka jego natura ;). Ciepłe powietrze ma większą zdolność magazynowania wilgoci.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez SPQR » 23 cze 2010, 12:03

Kupiłem M6 (kombi, 2003). Klima była ponoć pusta, więc ją odgrzybiłem i nabiłem. Do domu jechałem zadowolony otoczony przyjemnym chłodkiem. Wszystko działa! Nie tak, jak u tych, którzy narzekają na forum MazdaSpeed!
No i stało się: na drugi dzień wracam ci ja po południu z pracy, załączam klimę i...nie działa. Pojechałem do innego warsztatu: gość poświecił fioletem, później zapuścił w układ jakiś gaz, popsikał pianką po newralgicznych miejscach i nie znalazł usterki. Stwierdził tylko, że "klimka jest pusta". W ciągu doby uciekł mi cały czynnik!
Aby namierzyć rozszczelnienie trzeba na powrót nabić układ z kontrastem (200 zł) no i dalej naprawiać, heh.
Macie może jakieś sugestie, jakie dalej kroki poczynić.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2011, 20:34
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 1.8 kombi 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6