Ustawianie TPS.

Postprzez Tubi » 12 maja 2010, 05:58

Jakby nie patrzeć to niby to samo auto a u każdego jest innaczej. Ja zrobiłem na opisany na górze sposób i nie mam problemów normalnie chamuje silnikiem i trzyma obroty. Musisz popróbować ,który spopsób twojej Madzi będzie odpowiadał.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Zubeck » 12 maja 2010, 11:23

edit
Ostatnio edytowano 3 mar 2012, 23:46 przez Zubeck, łącznie edytowano 1 raz
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Tubi » 24 maja 2010, 10:33

Mi się teraz zrobił następujący problem, po pełnym nagrzaniu mam obroty 1000-1100, zanim osiągnie max idealnie. Bawiłem się TPS i nic nie dało. Pytanie silniczek krokowy jak jest brudny trzyma wyższe obroty czy faluje bo u mnie obroty stoją w miejscu? A już było dobrze...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez maryjo » 24 maja 2010, 17:01

Miałem niedawno podobne anomalie z obrotami – po dokładnym, starannym zaklejeniu wszelkich dziur m. filtrem a przepustnicą (nieszczęsna harmonijka) ustało jak ręką odjął. Widać że objawy pękniętej harmonijki to nie tylko "nie trzymanie" obrotów.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Tubi » 24 maja 2010, 19:57

W sumie to może być to, bo gdy silnik się nagrzeje to i guma pod wpływem temperatury się ciutek rozciąga i te dziórki mogą być większe... Muszę obadać. Ale wydaje mi się ,to jednak krokowiec.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez maryjo » 25 maja 2010, 11:25

Normalne znane wszystkim objawy pękniętej harmonijki to gaśnięcie silnika na jałowych obrotach, lub przy hamowaniu. Zazwyczaj kleiłem ją taśmą izolacyjną, ale to było rozwiązanie na pół roku. Tak czy siak jakiś miesiąc temu jak jechałem rano do pracy, po osiągnięciu właściwej temperatury obroty wzrastały mi na jednych światłach do 1.2, 1.5 nawet. Przy okazji wymiany paska rozrządu i szukając przyczyny usterki czemu silnik nagle przestał gadać, owinąłem dokładnie harmonijkę szeroką taśmą wzmacnianą siatką. No i nie mam problemów z obrotami. Jaki był dokładnie mechanizm tych anomalii nie wiem, ale wiem za to że teraz problemy minęły.
Przy okazji zapytam czy ustawienie TPS może mieć związek ze "skakaniem" wozu przy niskich obrotach/prędkości na 1 i 2 biegu?
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez k@mis » 25 maja 2010, 14:16

może troszkę będzie to OT ale mam pytanko do Was wszystkich czy możecie mi podać namiary na kogoś kto mogłby mi zrobić ten nieszczęsny problem z obrotami :( Przejeżdziłem już mnóstwo warsztatów i niestety można powiedzieć że nikt nic nie wskórał. Chętnie oddałbym autko w ręce kogoś kto się na tym zna.
Bardzo bym prosił o jakieś namiary na PW najlepiej z okolic Katowic lub Częstochowy.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 18:48
Posty: 9
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 24V

Postprzez Lukka » 27 maja 2010, 14:33

Witam,

nie wiem czy dokładnie dotyczy to mnie co się z moją Madzią dzieje, ale myślę że to odpowiedni wątek by opisać mój problem.

Autko stało 3 dni na parkingu – wcześniej śmigało bez zarzutów.
Przychodzę – a tu padnięty akumulator. Normalnie bym 'pożyczył' prąd od teścia i pojechał się podładować – ale w związku z alarmami powodziowymi akumulator został wyjęty.
Dzień później wrócił naładowany i... mam problem z obrotami – których teraz madzia nie trzyma. Silnik schodzi po wysprzęgleniu na 500obr. lub poniżej i oczywiście często gęsto gaśnie.
Czy to się kwalifikuje do grzebania przy TPSie? Ustawiania obrotów – czy po prostu tak po odłączeniu akumulatora się zdarza i jest szansa że wróci wszystko do normy?

Pozdrawiam,

Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez marimart81 » 27 maja 2010, 20:36

a błędy kompa kolega sprawdzał ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Lukka » 31 maja 2010, 17:39

Dziś mam zamiar odczytać ewentualne błędy.
Zresetować komputer.
I pytanie... bo jakoś mam chyba dziś zaćmę – od 3h <glupek2> <nauka> <glupek2> szukam opisu kodów i błędów jakie one oznaczają?
Jedyny link jaki znalazłem prowadzi do już nie istniejącego działu warsztat :(

EDIT:

No i mam "tylko" jeden błąd – numer 16 czyli czujnik EGR...
TPS wydaje się być w porządku – w trybie serwisowym gdy mam włączoną stacyjkę i musnę gaz załącza się wentylator – gdy go nie dotykam to jest cisza.
I jeszcze ciekawostka a może nie... w instrukcji dotyczącej zczytywania kodów (którą wygooglałem w schowku xedosa mojego kolegi :D razem z diodą) należy po zakończeniu testu KOEO (Key ON, Engine OFF), należy przejść do testo KOER (key On, Engine Running) – gdzie komputer ma przetestować silnik podczas jego pracy... a jak to mawiają czesi to se ne vrati pane havranek – silnik odpala i momentalnie gaśnie – nowe kody nie zdążają się aktywować :/








Pozdrawiam
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez lukkil » 1 cze 2010, 00:31

16 to EGR tak jak napisałeś. Też miałem ten błąd – przeczyściłem przepustnice i odme na kolektorze bo miałem zatkaną od nagaru i błąd zniknął. Możliwe że też zawiesił Ci się EGR.

Co do obrotów to sprawdź czy Ci lewego powietrza nie łapie. TPS wygląda na ustawiony dobrze. U mnie jak odpalam silnik by sprawdzić błędy to chodzi na baaaaardzo niskich obrotach ale nie gaśnie. Musnę gaz i włącza się wentylator. Obroty mam zawsze 700rpm (milimetr pod kreską) jak nożem uciął :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Lukka » 1 cze 2010, 11:09

Wczoraj po sprawdzeniu błędów uszczelniłem nieszczęsną harmonijkę – bo mam w niej pokaźną dziurę. Ale to nic a nic nie pomogło. Baa – nawet pogorszyło.
Bo dziś auto rano odpalam i na ssaniu nie przygasał (chodził jak na rozgrzanym silniku), a tu silnik kaput i gaśnie. Dopiero po kilku sekundach przytrzymania obrotów na ~3 tysiącach silnik zaczął równo pracować.
Jeszce tak z objawów – jak łapała mazda lewe powietrze to strasznie szarpała przy niskich obrotach – teraz jedzie gładko tylko te obroty są nie takie jak powinny być :/
Aha i jeszcze odkryłem że jedna z rolek od pasków (chyba idąca do alternatora) ma:
a)luzy (chwieje się)
b)popiskuje – i przy tym popiskiwaniu czuję że auto jedzie z lekkim oporem, a jak przestanie piszczeć rusza żwawo.
Właśnie mi przyszło do głowy pytanie, czy to możliwe że ona taki opór stawia, że silnik nie trzyma niskich obrotów? <co?>
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Tubi » 1 cze 2010, 12:22

Podciągnij obroty , śruba na lepek X na przepustnicy, wątpie ,żeby rolka hamowała silnik. Jak nie wiesz ,w którym miejscu się znajduje to popatrz na zdjecia. A jak obroty po nagrzaniu na jakim poziomie?

U mnie po nagrzaniu trzymał 1,5tys obrotów sprawdziłem błędy i wyszły znowu sądy jak się okazało przy domontowaniu gazu wyskoczył ten błąd, skasowałem błędy i to samo. Ustawiłem obroty w testówce i teraz chodzi jak żyleta bez względu czy zimny czy ciepły.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Lukka » 1 cze 2010, 13:29

Obroty po nagrzaniu są tak w okolicach 500obr. czasami poniżej, że już silnikiem trochę trzęsie i zapala się kontrolka od ładowania akumulatora.
No to pozostaje mi podciągnąć obroty.

Pytanko – ustawiam je że tak powiem na żywca, czy muszę wprowadzić komputer w tryb serwisowy jak przy ustawianiu TPSa?

Pozdrawiam,

Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Tubi » 1 cze 2010, 13:30

Tryb testowy i ustawiasz, najwyżej mała korekta później jak zapalisz. Ale jak dobrze wyregulujesz powinno starczyć na testowym.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Lukka » 1 cze 2010, 13:34

Bo tak jak wcześniej pisałem – auto mi gaśnie gdy odpalam je w trybie serwisowym.
Jedyna opcja jak widzę to podciągnąć obroty minimalnie bez odpalania i zobaczyć co to będzie się działo...może modlitwa pomoże :)
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Tubi » 1 cze 2010, 13:46

To na włączonym silniku podnieś obroty na 1000 i dopiero wtedy ponownie uruchom silnik wtrybie testowym i ponownie ustaw, nie widze problemu.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Lukka » 1 cze 2010, 14:42

Ehh ta moja mazda...
Przed chwilą byłem u mechanika bo akurat przejeżdżałem obok – i opisuje problemy...
Próbuje demonstrować... i <dupa>
Silnik co prawda nadal ma tylko 500 obr./min. ale już nie gaśnie choćby nie wiem co, rolka nie piszczy <glupek2>
I zauważyłem jeszcze jedną tendencję – że na wyłączonych światłach mam tak 650obr./min. a jak światła włączam (czyli przez cały czas) jest 500obr./min.
O i jeszcze jedna ciekawostka. Załączenie klimatyzacji powinno zgasić silnik bo przecież kompresor więcej ciągnie z silnika energii niż światła, a tu niespodzianka z włączoną klimatyzacją obroty mam na poziomie 700obr./min.


Po południu spróbuję trochę podciągnąć obroty i zobaczymy co to da.

Dzięki za wskazówki!

Lukka


PS. Więc podniosłem obroty tą magiczną śrubką przy przepustnicy na 750obr./min. i wszystko działa jak ta lala – w trybie serwisowym też.
Teraz tylko zagwozdka pozostaje czym to było spowodowane? <co?> Myślę sobie tak, że z racji takiej że Madzia podpija 2-3l/10000km oleju Motul 10W40, to może tak przysyfiona jest przepustnica, że takie jaja się zrobiły. Hmm wkrótce mechanik tam zajrzy i poczyści :)

Dzięki jeszcze raz za porady.
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Tubi » 7 cze 2010, 12:32

Napraw silnik a nie przepustnice czyść 3l matko boska :P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lukkil » 7 cze 2010, 14:00

Lukka napisał(a):Myślę sobie tak, że z racji takiej że Madzia podpija 2-3l/10000km oleju Motul 10W40, to może tak przysyfiona jest przepustnica, że takie jaja się zrobiły. Hmm wkrótce mechanik tam zajrzy i poczyści :)

Dzięki jeszcze raz za porady.

raczej tutaj to masz jakies trzy rozwiazania:

1. zmienic olej na tanszy w "ekspolatacji", kupic go od razu na zapas jakies 5L i dolewać i sie nie przejmowac :) praktycznie nie musisz wymieniac oleju :D

2. wydac ponad 3tys na remont pierscieni olejowych i uszczelniaczy :) tutaj plus jest taki ze nie bedzie niebieskiej chmury przy gazowaniu

3. wymienic caly silnik :]

ja bym zdecydowanie wybral opcje nr 1 – 99zł Valvoline MaxLife 10W40 5L razem z wysylką :) sam kupilem i wyglada na ori :)

PS: przepustnica na chlanie oleju nie pomoze :P

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6