[NA/NB] Podniesienie mocy.
1, 2
Zrobienie turbo to koszt około 25 tyś. kompressor wychodzi około 15 tyś, kiedyś zakładaliśmy coś takiego... Sporo roboty było ale efekty też miłe
Silniki w NA to 1.6 90KM i 115KM, 1.8 133KM. 1.8 były bodajże od 96 roku chyba, popatrz na miata.net. Adres polskiego forum wysłałem Ci na Priva.
Na lekkim turbo w 1.6 dostaniesz te 180KM, osobiście bym się w to nie bawił.
Nie orientuję się jak to jest z n/a, na forum były jakieś próby robienia potworów, ale nie doczytałem tych tematów
Silniki w NA to 1.6 90KM i 115KM, 1.8 133KM. 1.8 były bodajże od 96 roku chyba, popatrz na miata.net. Adres polskiego forum wysłałem Ci na Priva.
Na lekkim turbo w 1.6 dostaniesz te 180KM, osobiście bym się w to nie bawił.
Nie orientuję się jak to jest z n/a, na forum były jakieś próby robienia potworów, ale nie doczytałem tych tematów

- Od: 11 sty 2007, 21:29
- Posty: 39
zawsze możesz założyć instalację podtlenku azotu
podbij do Piotruś'a bo on zajmuje sie instalacjami nitro
jest to dużo tańsze od turbo czy kompresora i przyrost mocy też jest
osobiście wybrałbym podtlenek azotu... turbo czy kompresor to według mnie nieopłacalna i bezsensowna zabawa jeśli chodzi o mx-5 jeśli nie masz grubej kasy na modyfikacje 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Witam. Jest osoba an forum ktora robila swapa w mx5 z 1.6 16V na 1.8 147km ?
Mam do kupienia w dobrej cenie silnik ze skrzynia z mazdy mx5 2004r 1.8 147km i chcialbym go wsadzic do mojej mazdy mx5 2004r 1.6 16V.
I teraz pytanie co potrzebne mi bedzie oporcz kompletnego silnika , wiazki oraz komputera ?
Czy po takim zabiegu bedzie potrzebna wizyta u elektryka zeby to podlaczyc ? czy wszystkie wtyczki od wiazki sa takie same w 1.6 i 1.8 ?
Jesli trzeba dlubac w elektryce to bede bardzooo wdzieczny za jakis namiar na osobe ktora ogarnie temat.
Z gory dziekuej za informacje.
Mam do kupienia w dobrej cenie silnik ze skrzynia z mazdy mx5 2004r 1.8 147km i chcialbym go wsadzic do mojej mazdy mx5 2004r 1.6 16V.
I teraz pytanie co potrzebne mi bedzie oporcz kompletnego silnika , wiazki oraz komputera ?
Czy po takim zabiegu bedzie potrzebna wizyta u elektryka zeby to podlaczyc ? czy wszystkie wtyczki od wiazki sa takie same w 1.6 i 1.8 ?
Jesli trzeba dlubac w elektryce to bede bardzooo wdzieczny za jakis namiar na osobe ktora ogarnie temat.
Z gory dziekuej za informacje.
- Od: 7 gru 2003, 10:24
- Posty: 9
- Skąd: Jaworzno
virus napisał(a):Jest osoba an forum ktora robila swapa w mx5 z 1.6 16V na 1.8 147km ?
Fiveopac i 88ET robili u siebie swapy z B6 na BP z tym, że w NA nie w NBFL jak u ciebie, ale na pewno są skarbnicą wiedzy na ten temat
Pisz do któregoś z nich to na pewno pomogą.
P.S.
Popraw temat i wypełnij do końca swój profil.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Skrzynie sa wszystkei takie same i sa wymienne. Jedyny problem to czy wiazka przypasuje. NBFL ma zmiennia faze rozrzadu wiec bez nowego kompa sie nie obędzie a i wiazka do kompa bedzie zapewne inna/niekompletna.
Jesli podarujesz sobie sterowanie fazami silnik da sie podpiac pod elektryke z 1.6.
W NA wszystko bylo magicznie proste ale to dzieki wiazce OBD1
Jesli podarujesz sobie sterowanie fazami silnik da sie podpiac pod elektryke z 1.6.
Don Corleone napisał(a):Fiveopac i 88ET robili u siebie swapy z B6 na BP z tym, że w NA nie w NBFL jak u ciebie, ale na pewno są skarbnicą wiedzy na ten temat usmiech
W NA wszystko bylo magicznie proste ale to dzieki wiazce OBD1
Less roof, more fun


macciiek napisał(a):W mx5 1,6 normalnie 110KM a czasem spotyka sie 125KM -w czym jest roznica i czy moge swoj silnik tak podciagnac
Moze bys podal o jaki model chodzi? Wróżka na urolopie niestety. 125km nie mialy nigdy, zle sie spotkales. Albo 115 albo 110 albo 90. Najprostszym i najtanszym sposobem na zwiekszenie mocy to zmiana silnika na 1.8.
Less roof, more fun


macciiek napisał(a):model nb- w danych technicznych jest 1,6(125KM)
Skąd masz takie dane?
macciiek napisał(a):Napewno najprostrzym sposobem jest wstawienie 1,8-dobre sobie:)
A co, znasz lepsze sposoby? Z miłą chęcią się czegoś nauczymy
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... x5/ii.html
pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc
pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc
- Od: 5 cze 2010, 19:16
- Posty: 77
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r
macciiek napisał(a):http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mazda/mx5/ii.html
pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc
Znasz różnicę w kwestii dostarczania powietrza w N/A i turbo? Myślisz, że ECU Mazdy mają możliwość ingerencji w mapy? To po jaką cholerę stroiliśmy to auto:
viewtopic.php?f=165&t=19362
...na Megasquircie, skoro twierdzisz, że można "jak w diselku-zmieniamy mapke i gra" ?
Radzę poczytać trochę, zgłębić wiedzę i przede wszystkim nie brnąć dalej w tę bezcelową dyskusję, szczególnie, że ten człowiek w czerwonej NC, który poradził Ci zmianę silnika jest w tym kraju raczej niedościgniony w modowaniu MX-5
widac ze storzyl nie zlego potwora:)jest czym polatac-tylko zapytalem jak zwiekszyc moc-przerzucenie wszystkich gratow z 1,8 do dosc spory koszt-nie lepiej sprzedac 1.6 i odrazu kupic 1,8
Ostatnio edytowano 7 cze 2010, 16:03 przez macciiek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 cze 2010, 19:16
- Posty: 77
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r
macciiek napisał(a):widac ze storzyl nie zlego potwora:)jest czy polatac-tylko zapytalem jak zwiekszyc moc-przerzucenie wszystkich gratow z 1,8 do dosc spory koszt-nie lepiej sprzedac 1.6 i odrazu kupic 1,8
Akurat w przypadku MX-5 i swap'u B6->BP tych zmian jest relatywnie mało
macciiek – probujesz wywarzac juz otwarte drzwi. w innym Twoim temacie podalem Ci jak korzystac z szukajki... i tu wszystko znajdziesz
NA to nie TD.. sama zmiana mapy nic nie da. Poczytaj troche tematow tutaj i na forum mx5.
tak jak Pit pisal:
– wymiana silnika – 1,5tys
– dolot, wylot + strojenie to minimum 3
– obrobka silnika (glowica, walki, zamachy itp) 4-5tys
– turbo/kompresor od 10tys w gore
do wyboru do koloru
najtanszy jest magnetyzer – juz od 50zl poprawia samopoczucie
NA to nie TD.. sama zmiana mapy nic nie da. Poczytaj troche tematow tutaj i na forum mx5.
tak jak Pit pisal:
– wymiana silnika – 1,5tys
– dolot, wylot + strojenie to minimum 3
– obrobka silnika (glowica, walki, zamachy itp) 4-5tys
– turbo/kompresor od 10tys w gore
do wyboru do koloru
najtanszy jest magnetyzer – juz od 50zl poprawia samopoczucie
macciiek napisał(a):silnik 1,8 i jakie inne graty?
zapewne komp ,walek,dyfer,polosie
Jaki wałek? Po co dyfer i półosie, skoro skrzynia zostaje z 1.6? Komp też może zostać.
macciiek napisał(a):http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mazda/mx5/ii.html
pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc
Tak to jest jak sie ufa pierwszemy lepszemy źródłu w internetu... wierutne bzdury

Komp mx5 jest nieprogramowalny. Do swapa na 1.8 potrzebujesz oprocz silnika takich rzeczy http://flyinmiata.com/index.php?deptid= ... %201994-97
Wszystko da sie dorobic oprocz łap . Uzyj mocy google i wyszukiwarki na forum by poszukac tematy traktujace o swapowaniu.
Less roof, more fun


Ktory byl by lepszy motor1,8(140KM) czy ten 1,8 (146 ze zmiennymi fazami rozrzadu ) ile by kosztowalo wmonotowanie tego wszystkiego i czy pozostale graty ktore sa od 1,6 wytrzymaja to weszystko po zmianie silnika?dziekuje z góry za odp
- Od: 5 cze 2010, 19:16
- Posty: 77
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość